Dupa cateva cautari pe internet, am aflat urmatoarele.
Clima este acelasi lucru cu "climatronicul". Climatronicul este defapt un produs original VAG, un termen romanesc corect ar fi "climatizare automatizata".
Conform
www.volkswagen.ro :
Climatronic reglează temperatura interioară īn funcţie de temperatura preselectată dorită, cu adaptarea automată a turaţiei suflantei şi acţionarea clapetelor de distribuţie a aerului, astfel īncāt, īn toate regimurile de exploatare şi īn toate condiţiile atmosferice, să fie asigurată o temperatură plăcută cu o circulaţie a aerului fără formarea de curenţi īn habitaclu. Sistemul electronic de comandă al Climatronic īnregistrează toţi factorii importanţi de influenţă şi cei cu efect perturbator, de exemplu poziţia soarelui, intensitatea radiaţiei solare şi temperatura exterioară şi realizează īn mod corespunzător alimentarea cu o cantitate mai mare sau mai mică de aer rece. Prin conectarea echipamentului de comandă la nivelul sistemului CAN-Data Bus, de exemplu la modelul Golf, sunt disponibile şi alte elemente de confort: regimul automat de funcţionare cu aer de recirculaţie la activarea sistemului de dezaburire a geamurilor sau la cuplarea marşarierului evită pătrunderea de mirosuri neplăcute. Reglarea turaţiei suflantei īn funcţie de viteză, cu adaptarea automată a temperaturii de evacuare, diminuează nivelul de zgomot la rularea cu viteză redusă. Īn mod suplimentar, printr-o simplă apăsare de buton, Climatronic activează şi funcţia de dezgheţare a geamurilor acoperite de aburi sau de gheaţă. La nivelul maxim al suflantei şi al sistemului de īncălzire, curentul de aer este direcţionat pe latura interioară a geamului. Īn cazul īn care temperatura exterioară este de peste 0 °C, este cuplată instalaţia de răcire pentru uscarea aerului. Sistemul Climatronic oferit de Volkswagen asigură īn acest mod un nivel ridicat de comoditate al pasagerilor, īn condiţiile unui confort şi al unei siguranţe sporite. Prin temperatura plăcută se menţine capacitatea de concentrare şi de reacţie a conducătorului auto, aceasta fiind o condiţie pentru rularea īn condiţii de siguranţă. Īn mod suplimentar, acest sistem evită ca pasagerii să ajungă la destinaţie obosiţi şi transpiraţi.
Nu este acelasi lucru cu A/C. Cu toate ca.. la ora asta gandesc aiurea rau. Aerul conditionat e conditionat astfel incat sa iti ofere un microclimat optim in habitaclul masinii. Acum, ma refer la denumire si la sensul direct. In realitate, A/C-ul este un sistem manual, adica setezi treapta de temperatura si treapta de viteza a ventilatorului. Cand se face prea cald il opresti. Daca se face prea frig, il pornesti din nou. Este destul de incomod sa umbli mereu la el, pentru ca deobicei, pe nicio treapta de viteza nu se reuseste mentinerea unei temperaturi constante. La climatizarea automata setezi doar temperatura, iar sistemul va lua in calcul temperatura de afara/ respectiv cea din habitaclu, a.i sa creeze temperatura aleasa. Cand se ajunge acolo, aerul este redus, dar nu oprit in totalitate, a.i temperatura sa se mentina.
"Domnule" Mario, cu toate.. defapt, cu toti anii pe care ii ai peste mine, nu vreau sa te supar, dar postul in care spui "Evident NU e climatronic ci clima simpla. " e o aberatie. Nu exista clima simpla si climatronic. Climatronicul in sine este un produs Volkswagen, probabil alte marci isi denumesc sistemul de climatizare altfel. Ma refer la sisteme gen: 4Motion la Vw, X-drive la Bmw, Quattro la Audi si asa mai departe. Pentru orice altceva, sau marci care nu si'au denumit sistemul de climatizare in vreun fel anume, ar fi corect sa spunem "clima" sau "climatizare".
Sper ca m'am facut inteles, nu vreau sa fac pe desteptul dar cred ca am dreptate.
Si ca sa nu te saturi de aprecierile unora, ma gandesc ca poate te satisfac aprecierile altora: Eleganta masina, dar personal nu imi plac insertiile de "lemn" din interior, in special volanul.
Numai bine`