Quote:
Originally Posted by ne_mo
salut imi place ce vad pana acum mai putini pasionati prin zona aia de marca dacia bravo tie poate cand ajung prin zona ta poate imi arati si mie masina bafta
|
Salut, merci si mie imi place ce am in parcare, pasionati suntem cativa, dar trebuie multe lozuri sa facem treaba buna cat despre o eventuala intalnire, oricand esti prin zona, dai un buzz pe mess tryfy_razvan.
Va salut!
Pentru ca zicea Cosminel ca nu prea mai stie nimic despre Daciot iata ca vin cu detalii.
Am revenit dupa o pauza cam lunga dar treburile au stat cam asa:
pentru inceput am adus puntea aia de renault de la tara m-am apucat de reconditionat , am intampinat probleme cu piesele de prin magazinele de piese auto de aici din oras, colectia de prindere a sabotilor nu se pupa la gauri cu sabotii. si am cautat in tot orasul, nu am gasit nimic care sa imi convina.
Am inlocuit bucsele de la tiranti ,pivotii , capetele de bara , bieletele antiruliu ca se simtea bine ca trebuiau inlocuite.
Problemele au curs si aici pentru ca dupa ce am terminat de inlocuit tot mai putin bucsele de la bratele inferioare.
In mod normal trebuia sa merg sa fac directia dar nu prea am stiut eu de chestia asta pana recent, cand am observat ca ambele anvelope de pe fata se uzeaza neuniform pe exterior si la fiecare plecare de pe loc masina tremura urat.
Rotile fata aveau un unghi cel putin ciudat, cu toate ca am numarat filetele la capetele de bara cand le-am inlocuit.
Am ajuns in scurt timp cu anvelopele la sarme si riscam alte belele .
Acum am mai desfacut 2 filete si nu stiu daca a rezolvat sau nu problema, voi trai si voi vedea.
Am profitat de concediu si am inceput sa mai fac una alta , asa ca:
am pus si eu in cele din urma lampile cu dispersoare jumatate albe jumatate rosii, am inlocuit sticla galbena a semnalizarilor de langa far, si am inlocuit chiar si semnalele de pe aripa, daca tot am gasit si de alea .
Din punctul meu de vedere arata exact cum mi-am dorit.
am reusit sa pun jantele pe 15" in speranta ca nu vor atinge prea tare in caroserie.
Dar si aici am dat de belele , arcul de pe stanga spate nu vrea sa pun jante prea late pe partea lui, acolo atingea si cu 2 oameni in masina inclusiv eu, cu toate ca buzele aripilor spate sunt indoite, am incercat sa le mai evazez dar nu am reusit, o las pe altadata.
Asadar am rulat cu jante pe 15" tinuta la drum este exemplara, sta mai bine pe sosea, dar cand vine vorba de viraje stranse, daca e vorba de o intersectie prin oras, pai atunci e naspa , ca imi atinge pe fata atat in coltul barii , cat si in spatele rotii.
Asadar, am luat ciocanul de lemn, un bomfaier si am inceput ajustarile, am strambat aripele fata in partea de jos unde vine bara pe ele
iar cu bomfaierul am decupat bara doar doar nu ar mai atinge, dar nu a fost sa fie. Atingea din cand in cand, am zis: lasa ca merge si asa.
Directia era foarte greoaie, de evazat nu aveam chef asa ca am revenit la jantele pe 13" pana o sa umblu iar la toata tabla masinii sa ma joc cu evazari cu alte alea.
Asa, deci am schimbat anvelopele pe fata am primit o veste care m-a cam nelinistit, jantele astea pe 13" sunt nitel cam strambe, deci o sa trebuiasca si astea reconditionate.
Am inceput repararea franelor, pe fata e beton, pe spate nu e la fel de bine, adica nu tine deloc, nici frana de mana nici sabotii nu lucreaza.
Am luat setul de saboti si alti cilindri , doar conducta de pe partea dreapta
pentru ca cealalta e ok, deocamdata.
Cum era de asteptat probleme am avut si la capitolul asta.
Pentru inceput, sabotii noi si colectia de prindere aveau niste neintelegeri , mecanismul de autoreglare nu permitea nutului care prinde siguranta sa intre bine in pozitia lui, dar cu putina imaginatie a mers si asta.
Dupa ce am terminat lucrul la ambele roti de pe spate am zis sa probez si eu noile frane. Surpriza! franele functionau dar doar pe partea din fata. la spate ajunge lichidul dar nu actioneaza pistonasele. O fi de la repartitor? ramane de vazut.
o fi de la conducte? oricum , tin sa precizez ca fiecare din operatiunile efectuate in acest timp la masina nu s-au facut la nici un service auto, tocmai din dorinta de a imi murdari si eu mainile si sa vad si eu cu ce se mananca mecanica asta.
Acum dupa acest post de mai bine o lungime de ecran pentru cei ce au avut rabdarea sa citeasca post-ul acesta, am o serie de intrebari:
*Exista si altfel de piese pentru Dacia asta a mea, dar care sa reziste mai mult de 100 de km? spre exemplu pivoti superiori schimbati de mai putin de 2 luni, s-a decojit cauciucul de pe ei, la fel am patit-o si cu capetele de bara, o bieleta antiruliu de tip nou, s-a rupt numai la 2 batai de ciocan sa o asez mai bine pe pozitia ei. A cedat exact unde era sudata ea din fabrica.
*Se mai gasesc altundeva bielete model vechi? dar sa fie noi ca fabricatie
*Apoi, la un stand de reglat directia, e neaparat nevoie sa ma prezint cu roti pe 3 prezoane? sau merge si cu flansele?
*Pentru acea punte de renault 18 ce fel de rulmenti sa iau? ca pe astia nu stiu dupa ce sa ii mai identific.
Acestea fiind zise iata cam cum arata Daciotu' dupa mai bine de 2 luni de absenta de pe forum.