Nu prea alerg eu cu a mea...dar daca prin februarie nu avea calamina dupa un an si ceva de cand a intrat pe mainile mele,de ce ar avea acum? Masina mea nu a papat decat Efix de cand o am...o fi si ala bun la ceva.
Iulica,daca platesti bine ...pt maine pun o pila la sefu' lu' TBC sa-l cheme la munca...dar taci din gura,nu mai zice la nimeni
Nu prea alerg eu cu a mea...dar daca prin februarie nu avea calamina dupa un an si ceva de cand a intrat pe mainile mele,de ce ar avea acum? Masina mea nu a papat decat Efix de cand o am...o fi si ala bun la ceva.
Nu prea alerg eu cu a mea...dar daca prin februarie nu avea calamina dupa un an si ceva de cand a intrat pe mainile mele,de ce ar avea acum? Masina mea nu a papat decat Efix de cand o am...o fi si ala bun la ceva.
Iulica,daca platesti bine ...pt maine pun o pila la sefu' lu' TBC sa-l cheme la munca...dar taci din gura,nu mai zice la nimeni
Nu prea alerg eu cu a mea...dar daca prin februarie nu avea calamina dupa un an si ceva de cand a intrat pe mainile mele,de ce ar avea acum? Masina mea nu a papat decat Efix de cand o am...o fi si ala bun la ceva.
Iulica,daca platesti bine ...pt maine pun o pila la sefu' lu' TBC sa-l cheme la munca...dar taci din gura,nu mai zice la nimeni
Interesant si ce face Efix'ul ala ???
Din putinele mele cunostinte si cum nu ma pricep la masini de fel ... cifra octanica nu este legata de cantitatea de caldura degajata prin ardere, adica de puterea calorica a combustibilului ... cifra octanica mare inseamna ca combustibilul rezista mai mult la comprimarea fara sa se autoaprinda ... si cum dacia berlina de fel cum vad ca detii nu are un rapot de compresie mare , Efix'ul ala inseamna bani cheltuiti degeaba ( App nu tot ce scrie pe pompa este adevart ... reclama ... iluzie ... efect placebo ).
On Topic: Iulica mi'a placut de tine azi la raliu ai omenit ceva masina, ai vazut ce frumos se auzea prin public soapte : " dacia de 130 de cai de la braila " :P.
L.E. Hai ma Iulica sa ne strangem toti diseara in port, sa facem o cheta sa ii facem omului o cupa sa ii dam un premiu pt prima dacie din istorie care merge zilnic, banuiesc, si nu are gram de calamina, mancaia'si eu internele alea forjate si reprezile alea in care urca in 12.000 rpm si scuipa pe evacuarea aia custom calamina in publicu "prost" care se aduna seara in port si casca gura la basma de adormit motoare.
Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)
the enzo,esti extrem de amuzant. Eu nu am zis ca eu nu am deloc calamina...o fi,am sa verific cu lanterna cand o sa am cheie de bujii. Dar tu,plictisit fiind,te-ai gandit sa o faci un pic pe bufonul si sa arunci niste cuvinte asa...hai sa facem cheta de o cupa...ntz ntz ntz...
In primul rand,cifra octanica a Efixului e 95...nu mai mult,deci chiar daca as fi crezut ca e altceva,nu avea nici o importanta odata ce efix are 95. L-am preferat de la inceput pt ca stiu ca are aditivi care curata motorul,iar de OMV Carrera 100 nu am bani ...uite si informatiile oficiale (Efix este benzina fara plumb care protejeaza motorul. Efix este un carburant complet bazat pe o combinatie optima de aditivi si compusi activi, care are proprietatea specifica de a curata injectoarele, supapele si cilindrii, si de a le mentine curate. Prin utilizare continua duce la scaderea cu 3% a consumului de carburant. Respecta normele Euro 5 de poluare, are un continut scazut de sulf, benzen, olefine si aromate si are cifra octanica 95. Este destinata atat autovehiculelor ale caror motoare sunt prevazute cu catalizator incorporat in sistemul de evacuare a gazelor de esapament, cat si acelora cu motoare prevazute cu sisteme avansate de purificare a gazelor de esapament.)
in plus,mai tin minte si eu cate ceva din liceu,am fost in istrati si pe vremea aia inca se invata la "instalatii" :
O benzina cu o cifra octanica 98 (cum este cea utilizata la autoturismul „Dacia”) se comporta in motor ca un amestec de 98% izooctan si 2% n – heptan. Calitatea benzinei creste o data cu cresterea cifrei octanice.Benzina cu cifra octanica mai mare permite functionarea motorului cu randament mai bun.Pentru indeplinirea acestei cerinte, benzinele trebuie sa contina izoalcani sau arene.
Un procedeu folosit pentru marirea cifrei octanice consta in adaugarea in benzine a unui antidetonant, ca de exemplu tetraetilul de plumb, care se descompune in radicali etil si ramifica n-alcanii, transformandu-i in izoalcani. Deseori benzina de la distilarea primara, cu cifra octanica mica, este transformat pe cale termica sau catalitica in benzina cu cifra octanica superioara.Procesul se numeste reformare.
Cifra octanica C.O. a unei benzine reprezinta deci, procentul, in volume de izooctan (2, 2, 4-trimetil pentan) dintr-un amestec de izooctan cu heptan normal.Cu cat C.O. a unui combustibil este mai mare cu atat rezistenta sa la detonatie este mai mare. Cifra octanica (C.O.) sau indice octanic arata rezistenta la detonatie a unui combustibil (exemplu benzina) pentru motoarele cu aprindere din exterior.
Sursa...net
Iulian,pt amortizoare intarite vorbeste cu Robert,stiu ca gasise el o solutie
f bine spus Cicisxn.eu am incercat mai multe tipury de benzina si se simtea la motor;cum urca in ture ,cum se auzea...am ramas la top premium 99+;petrom....e mai scumpa dar asat bag de un an aproxm.........
Iulyca,a fost f bijne la curse,si se aude f frumos motorul.....bafta
BAI, MIE NU IMI PLACE ChIMIA SI NICI CEARTA INTRE PRIETENI!
Da-o in m***** m**** de benzina si de calamina si de CO si de efix cu aditivii p****. toate tipurile de benz sunt de ***, a mea merge DOAR cu 95 de la petrom.
asa ca va rog so terminati cu cearta si cu chimia de altfel.
multumesc neamtzule, a fost frumos, mia placut si mie etapele dar pacat ca nam avut timp sa fac frana de mana. cand am venit la raliu venisem ultimu direct de la examen!
daca mai aveti filme cu mine la celelalte PS-uri! multumesc!