Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Masina mea Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 15-02-14, 20:58   #1
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Dashia 1610 '99

M-am decis sa fac si eu un topic Daciei mele. Celei de-a doua.

Tin sa mentionez de pe acum ca nu caut admiratie sau fani. Nu doresc sa primesc sfaturi in legatura cu ce sa ii fac sau sa nu ii fac. Pentru ca asta tine doar de gusturile/ideile mele. Am facut acest topic pentru a impartasi experienta mea si pataniile mele cu toti cei ce viaualizeaza aceasta sectiune. Nu vreau comentarii stupide si sfaturi aberante.

Sa vorbim mai mult despre masina. Este o Dacie Berlina, fabricatie '99. 1.6 carburatie de fabrica. Zambetul tovarasului cu bara de CN3. Stiti modelul. Sunt al doilea proprietar. Primul a luat-o din fabrica, si a intretinut-o pana acum 2-3 ani. De atunci si pana anul asta a stat nemiscata. Ca si minusuri, inainte sa fie trasa pe dreapta pragul dreapta a fost atins, a sarit vopseaua si a ruginit pana s-a facut o gaura de 3 degete. Structural, e singura buba. Mai are cateva pete de rugina de suprafata dar doar atat. In schimb capotele, grila de la calorifer, aripile si vreo doua usi sunt execrabil lucrate deci ceva rugina pe ele. Si cand s-a mai mutat masina, a mai fost atinsa in dreapta spate, asa ca pasajul si usa sunt infundate binisor. Se va rezolva. Are la activ 56 si un pic de mii de km, reali. Toti facuti de primul proprietar. Pana sa fie trasa pe dreapta, a fost foarte intretinuta. Se vede in interior treaba asta. Am salvat-o si sunt mandru ca am avut ocazia sa iau o Dacie asa de bine intretinuta si cu o caroserie foarte solida. Incet incet o sa o aduc pe linia de plutire. Si o asteapta foarte multe imbunatatiri pe parcurs.

O sa postez pe aici tot ce fac, fiecare etapa prin care va trece aceasta masina.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20140215_161855.jpg
Views:	431
Size:	3.50 MB
ID:	2940559   Click image for larger version

Name:	20140215_164212.jpg
Views:	468
Size:	3.40 MB
ID:	2940560  
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-14, 21:08   #2
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Dashia 1610 '99

Bafta cu proiectul!
Pe ce stil vrei sa mergi?
Speed94 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-14, 22:45   #3
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dashia 1610 '99

Estetic, nimic mai mult decat ce e acum ca si modificari. Inafara de o bara de zambet si jantele astea. Totul va consta in partea mecanica. Pregatesc o punte (cine stie, cunoaste) si astept ocazii pentru partea din fata. Dar inainte de toate niste arcuri care o sa o scoata din liga barcilor. Iar cand vor pica amortizoarele, vor urma unele pe gaz. Si cand o sa am ocazia, bare anti-ruliu. Multe din piesele rare pe care le am le-am luat din pura ocazie. Ca si jantele, butucii s.a.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_131473972438444.jpeg
Views:	107
Size:	29.5 KB
ID:	2940661   Click image for larger version

Name:	IMG_131460420778396.jpeg
Views:	119
Size:	47.0 KB
ID:	2940662   Click image for larger version

Name:	IMG_131452002212351.jpeg
Views:	279
Size:	59.0 KB
ID:	2940663  

Click image for larger version

Name:	IMG_130994720470590.jpeg
Views:	153
Size:	73.1 KB
ID:	2940664  

Last edited by aditza579; 15-02-14 at 23:10.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-14, 23:12   #4
tuner-man

Stage 5
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,441
Default Re: Dashia 1610 '99

Quote:
Originally Posted by aditza579 View Post
Estetic, nimic mai mult decat ce e acum ca si modificari. Inafara de o bara de zambet si jantele astea. Totul va consta in partea mecanica. Pregatesc o punte (cine stie, cunoaste) si astept ocazii pentru partea din fata. Dar inainte de toate niste arcuri care o sa o scoata din liga barcilor. Iar cand vor pica amortizoarele, vor urma unele pe gaz. Si cand o sa am ocazia, bare anti-ruliu. Multe din piesele rare pe care le am le-am luat din pura ocazie. Ca si jantele, butucii s.a.
Bafta si felicitari si mai ales spor la munca , daca ai nevoie de piese sa stii ca o dezmembrez pe a mea !
tuner-man is offline   Reply With Quote
Old 15-02-14, 23:32   #5
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dashia 1610 '99

Merci asemeni Gabi! Stiu unde te gasesc. Pacat ca ai ajuns acolo.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-14, 23:52   #6
IULY-CLA

Stage 5
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
Default Re: Dashia 1610 '99

Butuci sunt cumva de padis
IULY-CLA is offline   Reply With Quote
Old 16-02-14, 08:04   #7
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dashia 1610 '99

Da. Padis.

Inca ceva ce asteapta sa fie pus pe masina.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20140216_083318.jpg
Views:	469
Size:	3.03 MB
ID:	2940751  
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-14, 10:00   #8
bv58bar

Stage 5
 
bv58bar's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,804
Default Re: Dashia 1610 '99

Jantele alea plus spoilere.....nu cred ca o sa fi multumit...
bv58bar is offline   Reply With Quote
Old 16-02-14, 12:04   #9
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dashia 1610 '99

Hmm. Ce sa fac eu cu spoilere? Sper sa dea bine jantele pe CN.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 18-02-14, 08:08   #10
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dashia 1610 '99

Saptamana viitoare intra la o mica revizie. Schimbat tot ce tine de frane si de directie, reglat carburatorul, aprinderea plus alte mici ajustari pentru ca peste doua saptamani mergem la ITP. Sper sa pot saptamana viitoare sa fac si pragul ala julit si lovitura de pe spate. Daca nu, dupa ITP.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20140216_121511.jpg
Views:	299
Size:	2.45 MB
ID:	2941877   Click image for larger version

Name:	20140216_084936.jpg
Views:	138
Size:	2.33 MB
ID:	2941878   Click image for larger version

Name:	20140216_084923.jpg
Views:	108
Size:	3.05 MB
ID:	2941879  

Click image for larger version

Name:	20140216_084908.jpg
Views:	111
Size:	2.31 MB
ID:	2941880   Click image for larger version

Name:	20140216_084857.jpg
Views:	147
Size:	2.37 MB
ID:	2941881   Click image for larger version

Name:	20140216_084849.jpg
Views:	166
Size:	2.32 MB
ID:	2941882  

aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 19-02-14, 22:28   #11
SkizZo

Stage 4
 
SkizZo's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 234
Default Re: Dashia 1610 '99

Bine ai venit printre dacioti !!

Am o intrebare : S-a pus motor de 1.6 pe berlinele din acest an ?! Stiam ca doar pe break-uri sau pe papuc-uri.
Dc nu am fost si eu atat de norocos ca tn ?

Aaa si legat de motor,i-ai dat un pic talpa sa vezi cum trage? E diferenta mare fata de 1.4?

Ai carburator din fabrica dublu sau simplu ?

Mersi si sa o stapanesti fara incidente !!
SkizZo is offline   Reply With Quote
Old 20-02-14, 13:04   #12
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dashia 1610 '99

Printre dacioti sunt de vreo 3 ani. Dar de acum si pe forum.

Merci mult!

Ca sa iti raspund la intrebari, da s-au pus astfel de motoare. Chiar e intereaant. Berlina gri CN3 care se vede in anumite poze tot 1.6 de fabrica e. Ambele 1.6 dublu-corp. Adica 106-00. Ambele in talon si in carte. Si ailalta-i '96. Uite ca s-au pus. De a mea sunt sigur ca e din fabrica pentru ca a avut doar un proprietar care sigur nu a schimbat motorul.

Cat despre talpa, e o mare diferenta. Mersesem doar cu 1.4. In oricr stare ar fi fost, pe langa asta sunt lesinate. Cu dublu-corp se simte foarte tare, pentu ca atunci cand intra camera a doua e haos. Ce nu imi placr e ca de pe la 4500-5000 nu mai trage asa de tare. Avantajul e cuplul la ture foarte joase. Cate odata ai impresia ca e Diesel. Si cred ca am si grup 8x33 pentru ca e foarte scurta cutia. O sa verific. Dar ca concluzie, se infige bine de tot. Daca nu deschid camera a doua consuma decent. Dar cand am forjat-o tragea din rezervor de ziceai ca nu-i adevarat.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-14, 14:40   #13
SkizZo

Stage 4
 
SkizZo's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 234
Default Re: Dashia 1610 '99

Sa inteleg ca ,carburatorul e cel de pe nova,adica asincron,nu?

Legat de turatii,asa intelesesem si eu ca cele de 1.6 nu sunt de turatie ca cele 1.4 care trag bine pe toata plaja de turatie, ci sunt ptr cuplu.
Dar la ce iti trebuie peste 5000? Eu consider ca la o dacie e de ajuns 5000-5300 pe acolo,pana in 5500

Ai observat cam la ce turatie se deschide a 2-a camera ?

Interesant ar fi dupa ce o pui la punct sa faci un video 0-100 sau si mai mult.M-ar interesa sa stiu cam cum trage,ptr ca am de gand sa ii bag motorului meu interne de 1.6 si sunt tare curios ca sunt din acelasi an masinile
SkizZo is offline   Reply With Quote
Old 20-02-14, 22:42   #14
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dashia 1610 '99

Carburatorul este progresiv. Ideea e ca e macanic si se deschide odata ce apesi pedala mai mult. Daca ai apasat mai mult de 65% pedala, se deschide. Asa ziceau baietii. Deci poti si sai 1200 de ture si sa se deschoda sau poti sa ai 4000 si sa fie inchisa. Totul e de sarcina in care e masina. O sa fac video dupa ce ii reglez bine aprinderea pentru ca pe la 2500-3000 are niste mici scapari.

Daca vrei sa simti ca trage trebuie neaparat sau ai carburator. Nu neaparat Carfil d-asta dar un dublu-corp sa fie. Cu ala mono nu faci nimic.

O alta chestie importanta e sa ai chiulasa de 1.6. Degeaba pui interne de 1.6 daca chiulasa e de 1.4. Forma camerei de ardere, traseele usor optimizate si supapele mai mari pe admisie te ajuta enorm.
Cat despre turatie, ma deranjeaza neplacerea de a se tura mai sus de 5000, a acestui motor. Pentru ca daca schimb la 5000 imi da impresia ca pica in bot si nu maitrage, cu toate ca ajunge pe plaja de cuplu maxim unde e cel mai avantajos pentru acceleratie.

Dupa ce stabilesc si enigma cutiei, cel mai probabil saptamana viitoare, o sa revin cu un filmulet.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-14, 23:45   #15
SkizZo

Stage 4
 
SkizZo's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 234
Default Re: Dashia 1610 '99

La chiuloasa eram in dubiu...citisem pe un forum,nu ii pot spune numele,dar postase SGM (cred ca stii despre ce forum vorbesc) si zicea ca e mai bine cu , chiuloasa de 1.4 ca e mai comprimat si ca ar fi mai bn,dar in alte postari/topicuri am citit (cred ca ,chiar si tu spuneai printre altii) ca sa fie 1.4 dar cu supape de admisie de 1.6.

Dar iar si aici e vb ca,degeaba pui supape de 1.6 daca locasul pe unde intra aerul e tot de 1.4...si cred ca cel mai bn ar fi 1.6 ,la fel cum spuneai tu despre cum e traseul ,si forma camerei de ardere.Eu o sa folosesc cea mai mare parte a timpului ,gaz si ma gandesc ca ar aparea detonatii cu o chiuloasa de 1.4

Eu ma gandesc sa o trec pe injectie,ca sa nu mai am probleme cu pornirea iarna,si ca e mai stabila,dar ma gandesc ca pot aparea mai multe probleme cu injectia + ca daca pica ceva pe la ECU sau la injector si sunt la drum intins nu stii ce sa ii faci + ca sunt costuri suplimentare ptr transformarea de pe injectie pe carburator.

La carburator poti scoate mai mult din el...sunt plusuri si minusuri de o parte si de alta.

Scz ca m-am intins atat cu "povestea" mea,dar asa e felul meu )))

Oricum o sa te contactez cand o fi sa fac transformarea,ca vad ca am ce invata de la tn
SkizZo is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -