Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Masina mea Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 24-11-14, 15:52   #181
Raul AR-30-BOD

Stage 4
 
Raul AR-30-BOD's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 299
Default Re: Dacia 1310L AMC

pune te rog o poza cu prinderile cablurilor de acceleratie si soc la carburetor te rog.
Raul AR-30-BOD is offline   Reply With Quote
Old 24-11-14, 17:30   #182
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Dacia 1310L AMC

Quote:
Originally Posted by Raul AR-30-BOD View Post
pune te rog o poza cu prinderile cablurilor de acceleratie si soc la carburetor te rog.
Cablul de soc este de nova, cel de dacia e mult prea scurt pentru a fi prelungit. Cel de acceleratie este prelungit cu un cablu de curent litzat cu aprox. 5-7 cm. Este ceva de moment, va fi inlocuit in viitorul apropiat. Daca totusi vrei o poza iti voi face maine, acum deja e negura


In alta ordine de idei. Jugur a fost schimbat, iar cu asta au disparut toate probleme legate de miscarea motorului. Am vazut ca o gaura ( a cutiei) din cele 3 in care vin suruburile de la
jug e fisurata, dar nu rau. Va tine pana cand pun cutia de R18 pe masina.
A mai fost cumparat si un grup conic 8x33 cu tot cu arborele secundar. Nenea ala a zis ca a facut multe cutii la viata lui si ca se nimereste pe cutia de R18. Ramane sa ma conving dupa ce demontez cutia.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0220.JPG
Views:	69
Size:	2.38 MB
ID:	3051203   Click image for larger version

Name:	DSC_0221.JPG
Views:	55
Size:	2.37 MB
ID:	3051204  

Last edited by Speed94; 24-11-14 at 17:40.
Speed94 is offline   Reply With Quote
Old 30-11-14, 19:20   #183
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Dacia 1310L AMC

Se apropie data de 5 decembrie, asta inseamna ca se fac 2 ani de cand am masina. De asemenea inseamna ca tre sa fac ITP-ul. Cu aceasta ocazie s-au schimbat pivotii la suspensia fata. Urmeaza ca maine sa schimb cuplajul de la coloana de directie si lichidul de frana. Azi am bagat niste burete intre caloriferul de caldura si "incinda lui", am lipit perdelutele care permit trecerea aerului din exterior si am acoperit gura de la aeroterma cu niste plasa de tantari pentru a nu mai intra frunzele. Zilele astea urmeaza sa cumpar niste cheder pentru a etansa cum trebuie grila. Sper sa rezolv micile probleme cu debitul de aer.

As mai fi ceva chestii de rezolvat dar s-a cam pus frigul, asa ca ma voi ocupa mai mult de maruntisuri.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0229.JPG
Views:	73
Size:	1.87 MB
ID:	3053072   Click image for larger version

Name:	DSC_0230.JPG
Views:	144
Size:	2.38 MB
ID:	3053073   Click image for larger version

Name:	DSC_0231.JPG
Views:	86
Size:	2.04 MB
ID:	3053074  

Click image for larger version

Name:	DSC_0232.JPG
Views:	90
Size:	2.27 MB
ID:	3053075  
Speed94 is offline   Reply With Quote
Old 11-12-14, 18:01   #184
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Dacia 1310L AMC

S-a facut ITP-ul la masina, din punct de vedere tehnic si al sigurantei este in parametri.
Azi s-au inlocuit garniturile de la baie cu Gastket ( victor reinz). De asemenea am schimbat si uleiul, s-a pus Liqui Moly 10w40. Sper sa scap de problema presiunii la ulei.
Zilele astea astept sa vina luneta spate, nu mai suport geamul ala aburit permanent.

In timpul rodajului este normal sa gasesc ceva pilitura in baie?
Speed94 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-14, 19:16   #185
crazyfornova

Stage 5
 
crazyfornova's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,479
Default Re: Dacia 1310L AMC

Normal ca din puct de vedere tehnic masina, poate circula pe drumurile publice, doar cu o mica atentie orice junghi este perfect.
In mod normal, pilitura aia apare din cauza uzurii, frecarii....Nu poti numi ulei, ceea ce ai bagat tu in motorul ala. Ala nu e ulei. E apa de ploaie.
__________________
1,6 16v japaneese
crazyfornova is offline   Reply With Quote
Old 12-12-14, 19:50   #186
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Dacia 1310L AMC

Defapt masina chiar este in parametri, au iesit noxele, franele tin, suspensia nu bate etc.
Ca am dat eu ceva sa uite oamenii de carburator sau GPL asta e altceva.
M-am uitat mai atent si nu este pilitura, este o "coaja" foarte subtire care cred ca este de la cuzineti.
Nici cu Liqui Moly nu a crescut presiunea cine stie ce...
Speed94 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-14, 20:51   #187
R.Equinox

Stage 5
 
R.Equinox's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 4,077
Member of:
[2 Roti]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1310L AMC

Quote:
Originally Posted by Speed94 View Post
Defapt masina chiar este in parametri, au iesit noxele, franele tin, suspensia nu bate etc.
Ca am dat eu ceva sa uite oamenii de carburator sau GPL asta e altceva.
M-am uitat mai atent si nu este pilitura, este o "coaja" foarte subtire care cred ca este de la cuzineti.
Nici cu Liqui Moly nu a crescut presiunea cine stie ce...
Ai 3 variante cu presiunea la ulei
1. Ulei foarte prost, se remediaza prin schimbarea lui.
2. Pompa de ulei defecta, se remediaza prin schimbarea ei.
3. Cuzineti uzati, remediere prin schimbare.
__________________
Dacia 1310 L
96/1.4 65 cp
R.Equinox is offline   Reply With Quote
Old 12-12-14, 21:06   #188
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Dacia 1310L AMC

Uleiul doar ce l-am schimbat ieri, iese din discutie.
Cuzinetii ( ca si restul pieselor) sunt noi, motorul a fost refacut complet.
Mai ramane pompe de ulei, pe asta nu am pus-o noua. Pana la urma o sa iau una saptamana asta si termin povestea.
Speed94 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-14, 21:12   #189
rob3rt0
2 Roti

Stage 5
 
rob3rt0's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 916
Member of:
[2 Roti]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1310L AMC

Sa nu fie sonda sau indicatorul
rob3rt0 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-14, 21:21   #190
R.Equinox

Stage 5
 
R.Equinox's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 4,077
Member of:
[2 Roti]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1310L AMC

Quote:
Originally Posted by rob3rt0 View Post
Sa nu fie sonda sau indicatorul
Sau asa...

La dacie trebe sa iei totu la rand..si la sfarsit iti dai seama ca e un lucru marunt..
R.Equinox is offline   Reply With Quote
Old 12-12-14, 21:35   #191
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Dacia 1310L AMC

Nu cred ca e sonda, uneori la relanti se mai aprindea si becul de la ulei, cel rosu. Si sonda aia e noua, nu au cum sa fie amandoua stricate.

O sa iau o pompa noua si gata, asta e...
Speed94 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-14, 21:40   #192
vandam

Stage 5
 
vandam's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,030
Default Re: Dacia 1310L AMC

Domnu Speed94, cum a zis si "crazyfornova" uleiu e "apa de ploaie'' daca intelegi. Vascozitatea la uleiul care l-ai bagat este mica cand se incalzeste motoru. Ca sa iti mai zic ceva daca nu stii, In momentu cand ai facut un motor, la rodaj motoru se incalzeste foarte repede pana ce isi formeaza el luciu ala.

Pentru cei care nu stiu despre dacie, motoru a fost facut sa merga cu ulei foarte gros si ala find 20w40 vara si iarna 15w40. Motoru cu acest ulei are si compresie si cand e pornit nu se mai aude zgomotele la tacheti. Cu cat ulei e mai subtire, cand se incalzeste scade presiunea si se aud zgomote de parca ar fii uzat. Uleiurile care au vascozitatea mai mica, adica sunt mai subtiri sunt facute pentru motoarele mai noi.

Pe timpu asta trebuia sa bagi Liqui Moly 15w40.
In legatura cu grupu sunt curios sa vad daca merge pus pe cutie de reanult. Eu deocamdata prin primavara o sa incerc
__________________
DACIA 1300 GTS https://forum.4tuning.ro/109-masina-m...ia-1300-a.html


Last edited by vandam; 12-12-14 at 21:43.
vandam is offline   Reply With Quote
Old 12-12-14, 21:59   #193
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Dacia 1310L AMC

Nu stiu ce sa mai cred, toate lumea vorbeste de ulei dar nu auzi 2 oameni sa zica acelasi lucru. Avand in vedere ca motorul este nou, uzura este foarte mica, de aceea m-am gandit ca nu este necesar un ulei asa gros. Stiu ca uleiul se subtiaza cand se incalzeste dar parca tot e presiunea prea mica la ulei. Ma indoiesc ca de la 3 bari ( cu 10w40) in regim de turatie va creste la 6 daca bag 20w40. E doar o parere.
La motorul de 1.4 in ultimul timp aveam aceeasi problema. Am bagat 20w40 si tot aceeasi presiune o aveam. Nu stiu ce sa mai cred...

O sa ma apuc de desfacut cutia, sunt tare curios sa vad daca se potriveste grupul de 8x33. Daca se potriveste, e perfect, am de ales din 3 grupuri, imi configurez cutia cum vreau eu. Etajarea treptelor imi place mai mult ca cea a cutiei de dacie. Insa daca nu se potriveste nu cred ca o mai pun pe masina, 9x31 mi se pare un grup prea lung pentru motorul meu.
Speed94 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-14, 22:50   #194
vandam

Stage 5
 
vandam's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,030
Default Re: Dacia 1310L AMC

Quote:
Originally Posted by Speed94 View Post
Nu stiu ce sa mai cred, toate lumea vorbeste de ulei dar nu auzi 2 oameni sa zica acelasi lucru. Avand in vedere ca motorul este nou, uzura este foarte mica, de aceea m-am gandit ca nu este necesar un ulei asa gros. Stiu ca uleiul se subtiaza cand se incalzeste dar parca tot e presiunea prea mica la ulei. Ma indoiesc ca de la 3 bari ( cu 10w40) in regim de turatie va creste la 6 daca bag 20w40. E doar o parere.
La motorul de 1.4 in ultimul timp aveam aceeasi problema. Am bagat 20w40 si tot aceeasi presiune o aveam. Nu stiu ce sa mai cred...

O sa ma apuc de desfacut cutia, sunt tare curios sa vad daca se potriveste grupul de 8x33. Daca se potriveste, e perfect, am de ales din 3 grupuri, imi configurez cutia cum vreau eu. Etajarea treptelor imi place mai mult ca cea a cutiei de dacie. Insa daca nu se potriveste nu cred ca o mai pun pe masina, 9x31 mi se pare un grup prea lung pentru motorul meu.
Daca stii ca e subtire de ce ai bagat pentru ca iti distrugi munca si bani. Trebuia sa bagi unu mai ieftin dar cu vascozitatea mai mare.
Ia zii ce presiune ai u cand pornesti motoru si bupa ce ti se incalzeste la ce presiune e ?
vandam is offline   Reply With Quote
Old 12-12-14, 22:56   #195
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Dacia 1310L AMC

Cand motorul e rece presiunea este la maxim, depaseste scala. Dupa ce se incalzeste scade la 2 bari la relanti iar in sarcina ( de exemplu 3000) ajunge la 3-3.5

Am bagat 10w40 pentru ca asa am crezut ca e mai bine, m-am bazat pe informatia pe care am strans-o de la unu' si de la altu'.

Daca motorul este nou nu vad de ce ar trebuii sa bag un ulei foarte gros. Cel putin asa gandesc. Chiar sa fi facut francezii motorul cu asa o precizie mica incat sa trebuiasca un ulei asa gros?
Speed94 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -