27-10-14, 22:25
|
#121
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310L AMC
M-am apucat sa calculez rapoartele celor 2 cutii pentru a le diferentia.
Am folosit formula prezentata de @Vandam in topicul masinii sale
" 1.rpm/ raportu principal de transmisie / raportu treptelor
2.Rezultatul de la 1 se x cu circuferinta roti care e sus
3.Rezultatul de la 2 se / la 16666.6 adica (10*6/60) si ne da km/h "
Calculele au fost facute pe un cauciuc 155/80/13.
La cutia de dacie am ajuns la urmatoarele rezultate:
I: 11/42 3.81 22 km/h
II: 17/38 2.23 38 km/h
III: 23/34 1.47 58 km/h
IV: 34/33 0.97 89 km/h
V: 36/31 0.86 100 km/h
Pana aici totul pare in regula. Cand am trecut la cutia de Renault, aici imi ies niste rezultate ciudate; la prima treapta imi da 43 km/h cu un raport de treapta de 2.17 si un raport de grup conic de 3,44.
Ce nu fac bine? Sa fie cutia chiar asa diferita?
|
|
|
28-10-14, 12:40
|
#122
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310L AMC
Am refacut calculele si am gasit greseala, am calculat treapta I cu raportul treptei II ( ce destept sunt... ).
Am uitat sa specific, am facut calculele la o turatie de 3000 rot/min.
La cutia de Renault am urmatoarele valori calculate tot la turatia de 3000 rot'min:
I: 22 km/h
II: 43km/h
III: 66km/h
IV: 89 km/h
V: 121 km/h
Per total este o cutie cu rapoarte mai lungi, asta inseamna o viteza mai mare in comparatie cu cutia de dacie la o turatie data si un demaraj mai slab, insa ar trebuii sa compenseze motorul mai puternic.
Va intreb pentru ca o data ce pun cutia de Renault nu mai pot pune cutia de dacie inapoi pentru ca trebuie modificata timoneria si posibil taiat din pedalier.
|
|
|
28-10-14, 19:04
|
#123
|
Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,030
|
Re: Dacia 1310L AMC
Ce rapoartea ai u la cutie sau ce cod de cutie ai ?
|
|
|
28-10-14, 19:18
|
#124
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310L AMC
Cutia este NG1 041 cu urmatoarele rapoarte:
I: 11/42 3.81
II: 17/37 2.17
III: 22/31 1.40
IV: 34/33 0.97
V: 37/29 0.78
Grupul conic este 9/31
Last edited by Speed94; 28-10-14 at 19:21.
|
|
|
28-10-14, 22:08
|
#125
|
Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,030
|
Re: Dacia 1310L AMC
Quote:
Originally Posted by Speed94
Cutia este NG1 041 cu urmatoarele rapoarte:
I: 11/42 3.81
II: 17/37 2.17
III: 22/31 1.40
IV: 34/33 0.97
V: 37/29 0.78
Grupul conic este 9/31
|
Interesanta cutie. Vei avea un consum mic la drum intins si viteza, acum depinde ce vrei de la masina
|
|
|
29-10-14, 08:00
|
#126
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310L AMC
Masina va fi una de zi cu zi, nu am pretentii de VTM insa nici nu vreau sa stau cu morcovul intrat cu tot cu iepure cand fac o depasire inafara.
|
|
|
30-10-14, 14:55
|
#127
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310L AMC
O mica runda de shopping-uit:
- faruri CN3 ELBA - 136 lei
- filtru ulei MANN - 18 lei
- curea accesorii BOSCH - 18 lei
- stergatoare BOSCH - 38 lei
- becuri galbene - 16 lei
Zilele urmatoare tre sa vina semeringuri supape, cuzineti, pompa apa si alte maruntisuri.
Din cate am aflat de pe net cutia ar fi de Renault 18 TS cu motor 1.6. Am sa o desfac sa vad ce e in ea; daca e totul in regula va fi pusa pe masina. Cei care au mai facut aceasta modificare sunt rugati ( frumos, desigur ) sa ne impartaseasca si noua cateva informatii.
|
|
|
30-10-14, 17:22
|
#128
|
Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,030
|
Re: Dacia 1310L AMC
Quote:
Originally Posted by Speed94
Masina va fi una de zi cu zi, nu am pretentii de VTM insa nici nu vreau sa stau cu morcovul intrat cu tot cu iepure cand fac o depasire inafara.
|
Cutia care o ai nu o sa te ajute, mai bine laso pe a ta ca are grupu 9x34
|
|
|
30-10-14, 18:06
|
#129
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310L AMC
Poi de ce? Crezi ca are rapoartele prea lungi?
|
|
|
30-10-14, 18:12
|
#130
|
2 Roti
Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 916
Member of: [2 Roti] [DACIA]
|
Re: Dacia 1310L AMC
Pai mi-ai donat mie becurile si tu ti-ai luat altele? Chiar imi pare rau!
Probabil o sa te ajute cutia cu 1.6-le si daca nu iti convine ii pui cauciucuri cu talon mic si ai rezolvat problema foarte elegant
|
|
|
30-10-14, 20:56
|
#131
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310L AMC
Stai fara grija, oricum trebuia sa iau becuri, unul nu se mai putea folosi. Daca ti le-am trimis, le-am trimis ca am vrut, nu m-a obligat nimeni. Iubesc prea mult masina ta, macar atat puteam sa fac.
Referitor la cutie, momentan sunt in faza de strangere de informatii, vreau sa iau o decizie bazata pe logica si pe nevoile mele, nu ma mai iau dupa unul si dupa altu'. Asta nu inseamna ca nu voi asculta toate pererile. fie ele bune sau rele
Cauciucurile vor fi cat de poate de late ( daca as gasi 205...) puse pe niste CN-uri dublate pe care momentan NU LE GASESC!!!!
|
|
|
03-11-14, 17:59
|
#132
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310L AMC
In sfarsit am cumparat motor. Am luat in 102-13 din targ si deja jumatate este bucati. Maine il termin de dezmembrat si fac inventarul la piese. Am mai luat si o bara fara de torsiune de papuc diesel si 5 roti. O sa ma apuc usor de usor de dublate ca vad ca nu am sanse sa gasesc de cumparat.
Tot azi a sosit si pompa de apa, Magneti Marelli se numeste firma, este italieneasca. A mai fost achizitionat un spoiler fata NOU si o toba finala BORLA ( esapamentul de UZINA a fost facut pe BORLA?).
Sper sa termin saptamana asta motorul, deja pe cel de pe masina nu il mai suport!
Revenind la cutie: as vrea sa ii schimb grupul conic, stiti cumva daca se nimereste cel de dacie pe cutia de R18? As vrea sa pun un 8\33, pana la urma ma intereseaza demarajul.
|
|
|
05-11-14, 18:10
|
#133
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310L AMC
Motorul este demontat complet. Din ce vazui este cu etansare pe cupru. Azi am dus chiuloasa la atelier pentru subtiat ( din nou ))) ), de data asta de ia 1.5 mm. Tot azi am mai luat 2 proiectoare de CN3, garnitura de chiuloasa de FERMIT si cuzinetii pentru palier ROMLAG.
Asta inseamna la mine " masina de zi cu zi", se foloseste la ORICE!
|
|
|
05-11-14, 22:46
|
#134
|
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,804
|
Re: Dacia 1310L AMC
nu te apuca sa modifici cutia de viteze.
pune priza si carterul de dacie si o sa vezi ca merge mult mai bine decat cea de dacie chiar daca nu are rapoate cum vrei tu.
Care e povestea cu pasajele tale de pe spate?
__________________
Membru cu rugina turbata...
|
|
|
06-11-14, 08:09
|
#135
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310L AMC
Cutia momentan va astepta, deocamdata sunt la capitolul " strangere de informatii" prioritar este motorul. Rapoartele imi plac, etajarea este mai buna decat la cea de dacie ( cel putin asa mi se pare mie), insa grupul ala mi se pare putin cam lung. Imi e doar de motor, sper sa nu traga greu.
Pasajele au fost facute in totalitate de mine, de aceea au iesit cum au iesit ). Am fost nevoit sa le modific din cauza jantelor de ARO, imi atingeau in aripa. Insa cat de curand voi pune pasaje de Golf 2 si termin povestea. Mai ramane sa ma apuc de dublate.
Mai e mult de munca, abia am inceput.
Recent am aflat ca Weber-ul meu este de ALPINE TURBO :/ Ce smecher sunt, am carburator de turbo pe motor aspirat. Ce ziceti ce aceasta superba combinatie, va merge?
Last edited by Speed94; 06-11-14 at 08:13.
|
|
|
|
|