19-12-13, 19:52
|
#31
|
Stage 4
Join Date: Oct 2009
Posts: 193
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
sincer parasolarul ala e un jeg mare dar . totusi un pic ajuta cand era mult soare mai ales din spate , folie tot vreau sa pun dar numa nu ajung sa ma apuc de el . portbagajul nu ii vopsit e doar folie neagra au ramas gaurile de la montajul scrisurilor dacia tlx... si am acoperit temporat cu folie( pana la vopsire)
dar apreciez ce ai scris macar stiu ca sunt pe drumul cel bun
keep on rollin'
numa acum au aparut pozele. da rosul acela ii 95% acolo totusi o nuanta mai deschis . inca caut mersi de sugestie de culoare
Last edited by Buster89; 19-12-13 at 19:54.
|
|
|
30-12-13, 23:40
|
#32
|
Stage 4
Join Date: Oct 2009
Posts: 193
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
un update la masina
vesti proaste, din cate se pare are probleme cu garnitura de chiuloasa sau cu chiuloasa.
semnele ma tem ca sunt destul de clare.
partea buna ii ca am vrut sa portez oricum chiuloasa la admisie si evacuare,
si ca vremea ii destul de ok.
sa nu uit,
An Nou Fericit la Toata Lumea.
|
|
|
03-01-14, 21:46
|
#33
|
Stage 4
Join Date: Oct 2009
Posts: 193
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
primii pasi spre weber , era nevoie de planare cam la toate imbinarile, am facut-o cu mana din moment ce la atelerie inca nu lucra nimeni .
|
|
|
06-01-14, 17:19
|
#34
|
Stage 4
Join Date: Oct 2009
Posts: 193
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
Vesti cu semnul ???
Simptome inainte de a desface motorul. motorul functiona rotund, fara apa in ulei, spuma la capacul de completare ulei nu am avut numa o pata cat pun degetul chiar pe capac, presiune in circuitul de racire dupa 10 min de functionare furtunele erau tari la strangere si bulbuci in vasul de expansiune. (video mai sus).
Am desfacut motorul si nu vad nici un semn care sa explice de ce imi baga presiune in vasul de expansiune. Am hotarat sa mut supapele noi si arcurile pe chiuloasa de 1.3 (compresie un pic mai mare si stiu ca chiuloasa nu ii fisurata) maine ii gata planatul , ajunge garnitura de chiuloasa VK si il montez, sper sa nu apara alte surprize (cel mai rau caz sa fie din blocul motor sau etansarea la camasi).
Ceea ce vreau sa intreb ii daca ii posibil sa fie din blocul motor sa imi bage presiune in circuitul de racire??(blocul motor ii schimbat deci nu stiu sigur daca nu ii cumva din bloc).
Din ce stiu eu nu are cum ca presiunea este in contact cu Pistoane, Camasi, Chiuloasa si garnitura de chiuloasa.
Daca are cineva sugestii sau banuieste ce ar fi problema as aprecia un raspuns.
Multumesc.
|
|
|
06-01-14, 18:02
|
#35
|
2 Roti
Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 916
Member of: [2 Roti] [DACIA]
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
Daca iti baga apa pe la camasi scadea nivelul la apa si cresetea nivelul la ulei, iar uleiul devenea o spuma verzuie, vorbesc din experienta proprie.
|
|
|
06-01-14, 18:09
|
#36
|
Stage 4
Join Date: Oct 2009
Posts: 193
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
pai apa nu pierdeam, in ulei nu aveam apa , numa bulbuci si presiune in borcan , eu ma gandesc ca ori chiuloasa ori garnitura , garnitura nu are nici un semn pe el sa se vada, chiuloasa lam cumparat cand am facut motorul, deci sper sa fie chiuloasa
|
|
|
06-01-14, 18:19
|
#37
|
2 Roti
Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 916
Member of: [2 Roti] [DACIA]
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
Eroarea provine dintr-o piesa mai mult ca sigur. La ce garnitura de calitate ai cumparat si daca ai starns-o si la cuplu, n-avea cum sa fie de-acolo.. Poate ca din noul vas de expansiune e problema, ori nu era aerisita
|
|
|
06-01-14, 18:37
|
#38
|
Stage 4
Join Date: Oct 2009
Posts: 193
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
vasul de expansiune il folosesc de mai mult de jumatate de an si pana acuma 3-4 saptamani nu am avut problema cu presiunea in circuitul de racire. cu aerisitul nu poate fi treaba ca isi face singur circuitul ca ii cu 2 furtune una intra una iese. chiuloasa l-am strans cu cheie dinamometrica la 63 de NM, parca intre 60 si 65 era recomandat. acuma dupa montare nu stiu sa il strang tot asa sau mai tare 65 poate 70 ? sa il ung oare cu petrol sau ulei? cat sa il las, iara 500 km sa se aseze sau mai putin ?
ceilalti nu aveti idei ?? scrieti ceva nu numa va uitati
Last edited by Buster89; 06-01-14 at 18:40.
|
|
|
06-01-14, 19:18
|
#39
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
Daca tot ai dat chiulosa jos ..ai verificat planeitatea ...blocul l-ai luat la piatra pentru o fata dreapta ...ca din cauza demontari chiulosei de mai multe ori blocul se ridica in dreptul prezoanelor.......chiulosa se strande naxim 7 kg forta sau 7 nm de preferabil 6 nm cu 5sau 6,7 repetari timp de 30-40 min anainte de a regla culbutori ,,,,,,si nu ai treaba cu 500km asta e o prostie .....adica ori strangi chiulosa din start bine ori nu si atunci o sa ai problem pe parcurs
|
|
|
06-01-14, 19:36
|
#40
|
Stage 4
Join Date: Oct 2009
Posts: 193
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
permite-mi sa te corectez, 7kg forta egal 68.64Newton deci pana in 70 sa rotunjim.
cu blocul nu inteleg cum sa iau io la nivel daca ii montat setul in el, de desfacut iese din discutie...
|
|
|
06-01-14, 20:23
|
#41
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
Scuze de calculul eronat faci strangerea u astfel prima 3 kgf , adoua 5kgf a treia 6sau 6,5 kgf apoi pauza cam 5,6 min si apoi inca o repetare de 6 sau 6,5 kgf si inca 4,5 repetari la un interval de maxim 30 min ...si ai sa vezi ca la ultimile2,3 repetari prezoanele se intepenesc
La bloc ei o piatra abraziva si freci blocul in dreptul gaurilor la prezoane fara a demonta cilindri ca sa indrepti blocul
|
|
|
06-01-14, 20:41
|
#42
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
La vreo camasa fisurata te-ai gandit?
|
|
|
06-01-14, 20:55
|
#43
|
Stage 4
Join Date: Oct 2009
Posts: 193
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
Am auzit, am citit dar nu mi-a placut modul ala de strangere, ce sa zic o sa incerc maine, poate chiar de asta are nevoie.
eu am stranso la 3, la 4,5 si dupa vreo 1 ora l-am strans la 6.5 si chiar dupa am mai verificat , dupa 500 de km am restrans chiuloasa si o mai mers aproape un 1/5 de tura poate mai mult.
Si cu blocul mie nu mi se parea in regula sa fac planare numa pe cateva zone . o sa iau sublerul de 50cm si il pun pe bloc sa vad daca sunt deformari vizibile (sublerul este de obicei destul de bine prelucrat, ma refer la liniaritate)
daca se vede deformat atunci iau ceva tare si plat pun pe el o bucata de smirghel de 300-400 granulatie. Piatra nu am, cel putin nu stiu sigur daca am ce imi trebe.
In legatura cu blocul motor nu stiam ca se deformeaza,
Mersi pt idee
Edit: Camasa fisurata nu mi-a zis nimeni pana acuma, de verificat am verificat deja vizual toate am rotit motorul sa vad cum arata camasile si nu am aflat nimic .
Last edited by Buster89; 06-01-14 at 20:57.
|
|
|
06-01-14, 21:25
|
#44
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
Daca avea camase fisurata automat baga apa in baie la el e problema cu umflatul apei in vas
Cu sublerul nu vezi micile deformari ale blocului care survin in urma stranger chiulosei blocul e din fonta si la strangere el de intinde ,adoua chestier este ca la temperature blocul are o altfe de dilatare fata de chilosa
Ogarnitura de chiulosa buna din clingherit la montare ia trebue sa se preseze apoi cind motorul e incins garniture trebue sa se unfle dar ca sa fie o treaba buna blocul si chiuloasa trebue perfect plane
|
|
|
06-01-14, 21:28
|
#45
|
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
|
Re: Dacia 1310 TLX 1990 56-LEJ
Daca e camasa fisurata cum baga apa in ulei?
Din cauza compresiei din cilindru scapa presiune in instalatia de racire prin o eventuala fisura\crapatura.
|
|
|
|
|