Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Ploiesti

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 23-01-08, 20:54   #1
tng
Observator 4tuning

Stage 5
 
tng's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,936
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[Virtual Tuning]
[Opel]
Default Taxa de inmatriculare

Mediafax a intrat în posesia propunerilor transmise de Comisia Europeană în privinţa taxei de primă înmatriculare. Potrivit datelor, valoarea acesteia ar putea creşte chiar şi de trei ori, în cazul maşinilor noi Euro 4.

Pentru o maşină nouă Euro 4 cu motor între de cel mult 1.400 centimetri cubi, taxa auto va creşte de 2,6 ori, de la 161 euro la 420 euro, iar pentru acelaşi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsă între 1 şi 3 luni, nivelul aplicat urcă de la 161 euro la 403 euro.

Cuantumul de creştere aplicat taxei actuale scade proporţional cu vechimea maşinii Euro 4, cilindrele de 1.400 cmc, de la 161 euro la 391 euro (vechime de 3-6 luni), de la 161 euro la 378 euro (vechime 6-9 luni) şi de la 284 euro la 344 euro (vechime 1-2 ani).

Pentru autovehicule de acest tip, dar cu o vechime mai mare, taxa auto va scădea uşor faţă de nivelul actual, de la 328 euro la 315 euro (vechime 2-3 ani), de la 328 euro la 290 euro (vechime 3-4 ani) şi de la 299 euro la 265 euro (vechime 4-5 ani).

Pentru o maşină nouă Euro 4 cu motorizare de 1.400-1.600 cmc, taxa auto va creşte tot de 2,6 ori, de la 184 euro la 480 euro, iar pentru acelaşi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsă între 1 şi 3 luni suma plătită urcă mai puţin, de la 184 euro la 461 euro. În acceaşi categorie, vehiculele cu vechime de 3-6 luni vor fi taxate cu 446 de euro, faţă de 184 euro în prezent, iar taxa creşte de la 184 euro la 432 euro (vechime 6-9 luni) şi de la 324 euro la 394 euro(vechime 1-2 ani).

Ca şi la capacităţile mai mici, taxa scade pentru autovehiculele Euro 4 cu cilindrele între 1.400 -1.600 cmc mai vechi de doi ani, de la 375 euro la 360 euro (vechime de 2-3 ani), de la 375 euro la 331 euro (vechime 3-4 ani) şi de la 342 euro la 302 euro (vechime 4-5 ani).

Pentru o maşină nouă Euro 4 cu cilindrele de 1.600-1.900 cmc, taxa auto aproape se dublează, de la 509 euro la 950 euro, o majorare similară fiind operată şi în cazul maşinilor cu o vechime de 1-3 luni, de la 509 euro la 912 euro. O taxă mai mare va fi plătită şi pentru maşini cu o vechime de 3-6 luni, de la 509 euro la 884 euro, şi de 6-9 luni, de la 509 euro la 855 euro.

Pentru o vechime de 2-3 ani taxa scade cu o treime la maşinile Euro 4 (motoare de 1,6-1,9 litri) de la 1.040 euro la 713 euro, la vechime de 3 - 4 ani de la 1.040 euro la 656 euro, iar la vechime de 4-5 ani de la 948 euro la 599 de euro.

Cota de majorare a taxei se păstrează în linii generale şi pentru maşinile noi Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.900 de cmc, o creştere mai puţin semnificativă urmând să fie operată doar la motorizări de peste 3.001 cmc.

Astfel, vehiculele noi Euro 4 cu cilindree între 1.900 şi 2.000 vor fi taxate aprope de două ori mai scump, cu 1.000 de euro faţă de 536 de euro, nivel aplicat în prezent pentru toate maşinile din această categorie mai noi de 9 luni. Taxa creşte pe diferite bande la 960 de euro (vechime 1-3 luni), 930 de euro (vechime 3-6 luni) şi 900 de euro (vechime 6-9 luni).

La această categorie, nivelul de taxare va scădea începând de la vehiculele mai vechi de un an, de la 945 euro la 820 de euro (vechime 1-2 ani ), de la 1.095 euro la 750 euro (vechime 2-3 ani), de la 1.095 euro la 690 euro (vechime 3-4 ani) şi de la 998 de euro la 630 de euro (vechime 4-5 ani).

Noua grilă prevede o dublare şi la taxarea autovehiculelor noi Euro 4 dotate cu motorizări de 2.000 - 2.200 de centrimetri cubi, de la 842 de euro la 1.540 de euro. Taxa de 842 de euro valabilă şi pentru primele 9 luni de la fabricaţie va urca la 1.478 de euro în cazul maşinilor cu vechime de 1-3 luni, la 1.432 de euro (vechime 3- 6 luni) şi 1.386 euro (vechime 6 luni-9 luni).

La o vechime de 1-2 ani taxa pentru Euro 4 (2 - 2,2 litri) coboară de 1.485 de euro la 1.263 euro, iar pentru maşinile de 2-3 ani de la 1.720 euro la 1.155 euro. La intervalele de vechime 3-4 ani şi 4 -5 ani, taxa scade cu 40%, la 1.063 euro faţă de 1.720 euro, respectiv 970 de euro faţă de 1.568 euro.

Autovehiculele noi Euro 4 între 2.500 - 3.000 cmc, vor avea o taxă de 2.125 de euro, cu 50% mai sus decât nivelul actual aplicat pentru vechimi între 0 şi 9 luni, de 1.339 euro. Taxa va fi majorată la 2.040 euro (vechime 1-3 luni), 1.976 euro (vechime 3-6 luni) şi 1.913 euro (vechime 6-9 luni).

La o vechime de 1-2 ani, taxa la această categorie va fi redusă de la 2.363 de euro la 1.743 de euro, iar pentru maşinile de 2-3 ani se va plăti o sumă de 1.594 euro, faţă de 2.737 euro. Nivelul taxei coboară de la 2.737 euro la 1.466 euro (vechime 3-4 ani) şi de la 2.494 euro la 1.339 euro (vechime 4-5 ani).

Ultima categorie Euro 4, cea de peste 3.001 cmc, va suferi modificări de taxare mai puţin ample pe segmentele unde cuantumul creşte, cel de până la un an, dar se vor aplica reduceri mai consistente în cazul maşinilor mai vechi de un an. Autoturismele noi din această categorie vor fi taxate cu 2.851 euro, faţă de taxa de 2.296 euro aplicabilă în prezent pentru vchimi de până la 9 luni. Taxa va fi ridicată la 2.737 euro (vechime 1-3 luni), 2.651 euro (vechime 3-6 luni) şi 2.566 euro (vechime 6-9 luni).

Nivelul de taxare va coborâ între 42% şi 58% la maşinile de peste 3001 cmc mai vechi de 12 luni. Astfel la vechime de 1-2 ani taxa coboară de la 4.051 de euro la 2.338 de euro, iar la vechime de 2-3 ani reducerea se va realiza de la 4.694 de euro la 2.138 de euro. Cele mai ample reduceri sunt aplicate în segmentul de vechime 3-4 ani, de la 4.694 euro la 1.967 euro, şi 4-5 ani, de la 4.276 euro la 1.796 euro.

La motoarele cu catalizator Euro 3 de 1.400 de cmc, taxa va creşte doar pentru maşinile cu vechime de 1-2 ani, de la 945 de euro la 1.148 de euro. În cazul autoturismelor de 2-3 ani nivelul taxei va fi redus de la 1.095 euro la 1.050 de euro, la vechime de 3-4 ani de la 1.095 euro la 966 euro, iar la maşinile fabricate de 4-5 ani de la 998 de euro la 882 euro. Suma va scădea de la 998 euro la 812 euro (vechime 5-6 ani), de la 1.002 euro la 714 euro (vechime 6-7 ani) şi de la 1.002 euro la 630 de euro (vechime 7-8 ani).

Regula de creştere a taxei doar în categoria de vechime 1-2 ani se menţine şi următoarea clasă de cilindree a motoarelor Euro 3, sumele urmând să scadă pentru maşinile fabricate de peste 2 ani.

La motorizări între 1.400 - 1.600 cmc Euro 3 va plăti 816 euro, comparativ cu 1.145 euro în prezent, iar la vechime de 7-8 ani taxa va fi redus de la 1.145 euro la 720 euro, cu vechime de 1-2 ani, taxa urcă de la 1.080 euro la 1.312 euro. Maşinile vechi de 2-3 ani vor fi taxate cu 1.200 euro faţă de 1.251 euro, iar pentru cele fabricate în urmă cu 3-4 ani taxa scade de la 1.251 euro la 1.104 euro.

Taxa la autovehiculele Euro 3 şi capacitate de 1.600 - 1.900 cmc, creşte pentru vechime de 1-2 ani de la 1.539 euro la 2.337 de euro, de la 1.783 euro la 2.138 (vechime 2-3 ani, de la 1.783 euro la 1.967 euro (vechime 3-4 ani), de la 1.625 euro la 1.796 euro (vechime 4-5 ani) şi de la 1.625 euro la 1.653 euro (vechime 5-6 ani). Sumele vor fi mai mici pentru maşinile de 6-7 ani, 1.454 euro faţă de 1.631 euro, şi 7-8 ani , 1.283 euro comparativ cu 1.631 euro.

Motoarele Euro 3 şi capacitate între 1.900 - 2.000 cmc au programate majorări de taxă numai în cazul maşinilor de 1-2 ani, de la 2.430 euro la 2.460 euro. Taxa va coborî de la 2.815 euro la 2.250 euro (vechime 2-3 ani), de la 2.815 euro la 2.070 euro (vechime 3-4 ani), de la 2.565 euro la 1.890 (vechime 4-5 ani), de la 2.565 euro la 1.740 euro (vechime 5-6 ani), de la 2.576 euro la 1.530 euro (vechime 6-7 ani) şi de la 2.576 euro la 1.350 euro (vechime 7-8 ani).

Nivelul taxei va fi majorat de la 5.267 de euro la 7.013 euro pentru maşinile Euro 3 cu motorizări de peste 3.001 cmc şi o vechime de 1-2 ani şi de la 6.102 euro la 6.415 euro (vechime 2-3 ani). La această categoria taxa va fi coborâtă de la 6.102 euro la 5.901 euro (vechime 3-4 ani), de la 5.559 euro la 5.388 euro (vechime 4-5 ani), de la 5.559 euro la 4.961 euro (vechime 5-6 ani), de la 5.583 euro la 4.362 euro (vechime 6-7 ani) şi de la 5.583 euro la 3.849 euro (vechime 7-8 ani).

Noua grilă va stabili taxe cu mult mai mici decât în prezent pentru majoritatea maşinilor echipate cu motoare Euro 2, fiind vorba şi de autovehicule mai vechi de 6-7 ani. Excepţie o fac motorizările de peste 3.001 cmc, unde se vor opera chiar şi majorări.

Astfel, la maşinile Euro 2 de până în 1.400 cmc, taxa coboară de 2-3 ori, de la 2.604 euro la 1.386 (vechime 7-8 ani), de la 2.604 euro la 1.201 euro (vechime 8-9 ani), de la 2.604 euro la 1.047 euro (9-10 ani) şi de la 2.604 euro la 832 euro (10-11 ani).

La motorizări între 1.400 - 1.600 cmc, taxa la vehiculele doatate cu Euro 2 va fi redusă în proporţii similare, de la 2.976 euro la 1.584 euro (vechime 7-8 ani), de la 2.976 euro la 1.373 euro (8-9 ani), de la 2.976 euro la 1.197 euro (9-10 ani) şi de la 2.976 euro la 950 euro (10-11 ani).
__________________


Toata lumea e "illest" acum, insa doar pe stickere
"low&slow" dar mai mult slow decat low
Euro Corsa C
tng is offline  
Old 23-01-08, 20:58   #2
tng
Observator 4tuning

Stage 5
 
tng's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,936
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[Virtual Tuning]
[Opel]
Default Re: Taxa de inmatriculare


Reduceri mai puţin spectaculoase, dar consistente, vor fi operate în clasa de motorizare 1.600 - 1.900 cu catalizator Euro 2. Asfel, nivelul de taxare va coborâ de la 3.806 euro la 2.822 euro (7-8 ani), de la 3.806 euro la 2.445 euro (8-9 ani), de la 3.806 euro la 2.132 euro (9-10 ani) şi de la 3.806 euro la 1.693 euro (10-11 ani).

Taxa de înmatriculare va fi modificată în scădere şi pentru vehiculele Euro 2 şi capacitate cilindrică de 1.900 -2.000 cmc, de la 4.007 euro la 2.970 euro (7-8 ani), de la 4.007 euro la 2.574 euro (8-9 ani), de la 4.007 euro la 2.244 euro (9-10 ani) şi de la 4.007 euro la 1.782 euro (10-11 ani).

Următoarea clasă de motorizare de la Euro 2, cea de peste 3.001 cmc, va avea o majorare a taxei pentru intervalul de vechime 7-8 ani, de la 7.301 euro la 8.373 euro. Sumele de plată vor fi mai mici pentru maşinile mai vechi, respectiv 7.256 euro faţă de 7.301 euro (8-9 ani), 6.326 euro faţă de 7.301 euro (9-10 ani) şi 5.024 euro comapartiv cu 7.301 (10-11 ani).

Taxele pentru maşinile cu aceeaşi capacitate cilindrică şi aceeaşi vechime sunt de două ori mai mari în cazul catalizatoarelor Euro 2 decât cele aplicate la Euro 3.

Cele mai mari scăderi de taxe, chiar de peste zece ori, vor fi aplicate maşinilor cu dotări Euro 1 şi celor non-Euro, care au şi datorită faptului că acestea au vechime foarte mare.

La capacitate de 1.400 cmc, maşinile Euro 1 cu vechime de 12-13 ani vor avea o reducere a taxei de la 3.606 euro la 508 euro, iar cele de 14-15 ani, de la 3.606 euro la 323 euro.

În categoria de motorizare 1.400 - 1.600 cmc, taxa va fi redusă de la 4.121 euro la 581 euro (12-13 ani) şi de la 4.121 euro la 370 euro (14-15 ani).

Pentru motorizări între 1.600 şi 1.900 cmc, grila prevede o scădere de la 4.894 euro la 1.024 euro (12-13 ani) şi de la 4.894 euro la 652 euro (14-15 ani).

Reducerea taxei va fi aplicată şi maşinilor Euro 1 cu cilindree între 1.900 şi 2.000 cmc, de la 5.152 euro la 1.078 euro (12-13 ani) şi de la 5.152 euro la 686 euro (14-15 ani).

Scăderi mai mici au fost programate pentru autovehiculele Euro 1 cu o capacitate de peste 3.100 de cmc, pentru vechime de 12-13 ani urmând ca taxa să fie redusă de la 7.730 euro la 3.103 euro. Nivelul aplicat pentru maşini cu vechime de 14-15 ani scade de la 7.730 euro la 1.975 euro.

Maşinile non-Euro sunt diferenţiate pe două clase de vechime, 15-16 ani şi 20 -21 ani, dar nivelul taxării este acelaşi, diferenţele fiind în funcţie numai de capacitatea motorului. Pentru motorizări de sub 1.400 cmc, taxa va coborî de nouă ori, de la 4.007 euro la 560 de euro. Autovehiculele cu o capacitate între 1.400 - 1.600 cmc vor fi taxate cu 640 de euro, faţă de 4.579 în prezent.

Taxa va fi scăzută de la 5.438 euro la 808 euro, în cazul maşinilor non-Euro cu motoare de 1.600 - 1.900 cmc, şi de la 8.589 euro la 1.501 euro, la motorizări de peste 3.000 cmc.

Noul sistem de calcul a fost trimis Comisiei Europene la începutul acestei luni şi ar putea suferi uşoare modificări înainte de a fi aprobat de Guvern.

Ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian, i-a informat, miercuri, pe membrii Guvernului că modificările privind "taxa de poluare auto" vor fi promovate în următoarea şedinţă de Guvern, iar procedura de infringement deschisă de Comisia Europeană va fi suspendată total atunci când acestea vor fi aprobate de Parlament.
tng is offline  
Old 23-01-08, 21:00   #3
tng
Observator 4tuning

Stage 5
 
tng's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,936
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[Virtual Tuning]
[Opel]
Default Re: Taxa de inmatriculare

Si reportajul http://www.protv.ro/filme/taxa-auto-...le=42502#42502
tng is offline  
Old 23-01-08, 23:43   #4
tre

Stage 5
 
tre's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,872
Default Re: Taxa de inmatriculare

handicapati. sa se umple tara de sh-uri...
tre is offline  
Old 24-01-08, 00:08   #5
platon911
Opel Driver

Stage 5
 
platon911's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,838
Member of:
[Opel]
Default Re: Taxa de inmatriculare

sa vezi ce cara baietii ursi,calibre,golf MK II,III,vectre,merturi patrate,audi 80 )))))
platon911 is offline  
Old 24-01-08, 00:41   #6
feryboy
Renault Driver

Stage 5
 
feryboy's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,043
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Taxa de inmatriculare

Lasa sa care si sa ramana cu ele...cati crezi ca o sa se gaseasca sa le cumpere

cea mai mare prostie la toata treaba asta e ca a trebuit sa creasca taxa la masinile noi doar ca sa poata sa isi tina ei in picioare inventia asta de taxa...se tot axeaza pe taxa de mediu ... pai cu ce il ajuti cumparatorul de masina noua, care se vrea nepoluanta, daca ii triplezi taxa?
__________________
feryboy is offline  
Old 24-01-08, 08:23   #7
Oelash

Stage 5
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 748
Default Re: Taxa de inmatriculare

probabil au urmarit ei cum merge treaba si au vazut probabil ca o merge mai bine vanzarea de masini sh...ca in ultimul timp au venit multe masini din germania si ce au zis hai sa facem asa ca or sa se bucure aia care audc sh-uri si or sa n sustina prostii da-i dreaq
Oelash is offline  
Old 24-01-08, 13:55   #8
jakal
BMW Driver

Stage 5
 
jakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 9,203
Member of:
[Inferno Motorsport]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Taxa de inmatriculare

si eu ca boul am venit din germania cu mana goala....mama ce golfuri 3 erau acolo la max. 1000 euroi......
jakal is offline  
Old 24-01-08, 14:03   #9
feryboy
Renault Driver

Stage 5
 
feryboy's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,043
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Taxa de inmatriculare

Si care ar fi taxa acuma pt un 318 IS de prin 95 sa zicem ?
feryboy is offline  
Old 24-01-08, 14:20   #10
jakal
BMW Driver

Stage 5
 
jakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 9,203
Member of:
[Inferno Motorsport]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Taxa de inmatriculare

http://www.automobiletv.ro/specialTaxes.php
jakal is offline  
Old 24-01-08, 17:53   #11
Vibe
Mitsubishi Driver

Stage 5
 
Vibe's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,508
Member of:
[Mitsubishi]
Default Re: Taxa de inmatriculare

o sa ne umplem tara de rableeeeee....
Vibe is offline  
Old 24-01-08, 21:44   #12
cmdbass
Banned

Stage 5
 
cmdbass's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,714
Member of:
[Echipa de sprijin]
[4Rally]
Default Re: Taxa de inmatriculare

traiasca Tariceanu in sfarsit pot sa-mi iau si eu urs
cmdbass is offline  
Old 24-01-08, 23:46   #13
Vibe
Mitsubishi Driver

Stage 5
 
Vibe's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,508
Member of:
[Mitsubishi]
Default Re: Taxa de inmatriculare

am inteles ca inca nu s-a votat... azi la stiri am vazut.... si textul era : taxa inversa ) ...
Vibe is offline  
Old 25-01-08, 07:24   #14
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: Taxa de inmatriculare

Quote:
Originally Posted by feryboy View Post
Si care ar fi taxa acuma pt un 318 IS de prin 95 sa zicem ?
uite cine stie ce poate face un urs rau. oare ai fost pe vremea cand era unu din ala in PL?

va puteti lua toti ursi...asa umplem tara de cercuri.... dar va rog sa faceti cate 4, da? ) gluma...
__________________
Objects in the mirror tend to disappear

It will never have enough power until I can spin the wheels at the end of the straightaway in high gear
bogdan_wrc is offline  
Old 25-01-08, 09:14   #15
Aadryan

Stage 5
 
Aadryan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 374
Default Re: Taxa de inmatriculare

Dupa ultimele informatii aceasta taxa nu va intra in vigoare de la 1 iulie sau de cand a zis Tariceanu, datorita faptului ca nu va fi aprobata de UE. Reprezinta o masura fiscala de protectionism pentru afacerea proprie si pt "masina cotetz nationala" si nu indeplineste normele cerute de acestia.
__________________
*Strazile Nu Iarta*
Audi A4 2.0TDI 2007
Aadryan is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -