BMW-ul meu 318d are 140.000km si dupa inlocuirea filtrului epurator (breather filter – acesta asigura aerisirea carterului motorului si recuperareza vaporii de ulei) – trage ceva mai bine.
Pentru a inlatura subiectivismul l-am rugat si pe baiatul meu sa incerce masina (are experienta in domeniu) si mi-a confirmat diferenta.
Asta m-a facut sa postez acest thread.
Deoarece motoarele pentru BMW 318d si 320d nu difera prea mult constructiv interventia mecanica este aceeasi.
Repereul filtrului in gasiti pe site-ul
http://www.realoem.com la capitolul engine, cilinder head (reperul “8” la 318d si “11” la 320d) si poate fi comandat la un magazin de piese de schimb fara probleme (reperul din poza este pt. 318d). Kit-ul contine tot ce este necesar (vezi pozele atasate).
Inlocuire:
Timp (aprox 1 - 1,5 ore);
Dificultate: daca poti inlocui filtrul de aer sigur poti inlocui si epuratorul.
Se desface capacul de antifonic si termic al motorului, exact ca la inlocuirea filtrului de aer si apoi se desfac cele patru suruburi ale epuratorului.
Daca filtrul a fost foarte murdar (poate nu a fost inlocuit niciodata – data fabricatiei lui este imprimata in interiorul filtrului
) sigur motorul masinii voastre va merge mai bine.
Explicatie: scade presiunea din carter si cilindrii motorului se incarca ceva mai bine cu aer curat permitind o ardere mai buna a motorinei injectate.
Inca ceva bun: scade si riscul scurgerilor de ului pe la etansari.
Daca incercati va doresc succes!