Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto.html)
-   -   reglaje dacia 1310 (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto/37213-reglaje-dacia-1310-a.html)

ursulet118 30-03-07 18:40

reglaje dacia 1310
 
am aprindere electronica si ma intereseaza reglajele la
bujii si platina!!!!

multumesc

turbojack 31-03-07 01:01

Re: reglaje dacia 1310
 
Quote:

Originally Posted by ursulet118 (Post 825328)
am aprindere electronica si ma intereseaza reglajele la
bujii si platina!!!!

multumesc


Bujii 0.9-1 mm,iar platina normal 0.4-0.45 mm.

B-83-DAC 31-03-07 03:21

Re: reglaje dacia 1310
 
depinde ce fel de aprindere are pe ea....ca sunt si acelea care sunt denumite aprinderi electrice si tot in platina se inchide circuitul...daca e cumva chestia aia mica rosie sa sti ca e bunicica cel putin la mine cu ea erau putin mai fiabile capacele de delco si platinele cat si bujiile...mai sunt unele in cutiute negre...alea sunt mai bune...dar sfat scapa de platina aia obositoare

ursulet118 31-03-07 09:54

Re: reglaje dacia 1310
 
Eu Am Reglat Bujiile La 0.9 Si Platina La 0.7 Si Nu Face Probleme...oare E Bine Asa??

Aprinderea E Rosie Cu Led Verde!!

turbojack 31-03-07 17:13

Re: reglaje dacia 1310
 
Quote:

Originally Posted by ursulet118 (Post 826150)
Eu Am Reglat Bujiile La 0.9 Si Platina La 0.7 Si Nu Face Probleme...oare E Bine Asa??

Aprinderea E Rosie Cu Led Verde!!



Platina la 0.4-0.45 mm,cum e normal.Avantajul aprinderii electronice este ca nu mai "pushca" platina,singurele reglaje fiind a distantei datorita uzurii patinei pe came.Trebuie sa modifici putin avansul din delco,insa asta depinde foarte mult de tipul si caliatatea aprinderii electronice.
Daca aprinderea este de calitate ,poti incerca sa montezi chiar bujii cu 3 electrozi.Daca nu gasesti tipul de bujie cu filet scurt,faci o bucsha din cupru ca distantor-garnitura.

ursulet118 01-04-07 18:26

Re: reglaje dacia 1310
 
multumesc frumos!

dumy$ 13-04-07 21:28

Re: reglaje dacia 1310
 
salut baieti. am nevoie de ajutorul cuiva care se pricepe la mecanica DACIA 1310- din1990,5 viteze,.deci cu inceputul;am impresia ca consuma F.MULT,dar ulei nici un gram,nu scoate fum,ieri am bagat ulei MOBIL 1,+aditiv,din acela 2+2,si nu prea statea in relanti,am trimiso la un mecanic iar el mia insirat o lista cu tot felul de posibile defectiuni,inclusiv ca trebuie un alt set nou,dar am uitat sa va spun ca masina are forta F.BUNA,si inca odata,nu scoate fum si nu maninca ulei,DELOC,mecanicul zice ca BATE MOTORUL SUTA LA SUTA,SI ASTA NU STIU EU,care sa fie problema???????

lord_wader 15-04-07 16:52

Re: reglaje dacia 1310
 
salut! sunt nou pe acest forum,si am vazut ca sunt destui forumisti care se pricep la mecanica. daca este cineva dispus sa ma ajute si pe mine......mai bine zis dacia mea 1310 din 91(motor 1400<<identificare102/15>>61,5CP(facuta pt ungaria) :-)

am cateva probleme,care ma deranjeaza:

1)urca f repede in turatii,dar putere mai putin,sau cel putin nu atat pe cat m-as astepta. ce sa fie de vina? sa va exemplific:
in treapta I ating maxim 15km/h dupa care trebuie repede sa schimb pt ca sunetul devine infernal(si nu inainteaza mai mult de 15/h in viteza)
in treapta II maxim 30km/h aceeasi problema
treapta III maxim 45-50,fara a scoate acel sunet ingrozitor(aici problema nu e asa grava pt ca urca pana spre 65/h dar de la 50->60/h sunetul e la fel ca la treapta I si II)
a-IV-a si a-V-a deja nu mai conteaza problema persistand
atat sa poata oare saraca dacie 1310? sau are vreo problema? :sad:

2)se pot face ceva reglaje pt ca fiecare treapta sa fie ceva mai lunga?

3)am uitat sa mentionez ca evacuarea ,chiar langa motor este roasa de rugina(cu un mic orificiu), sa fie si acesta un factor sinergic la problema nr1?
SAU totul sta in reglaje?

4)cum se regleaza carburatorul pt puterea maxima?CONSUMUL NU ESTE O PROBLEMA!!


multumesc tuturor celor care vor avea amabilitatea sa ma ajute,orice sfat este bine-venit! eventual astept sa vorbesc si pe mess : ovi_op_2001

sebaaa 15-04-07 17:10

Re: reglaje dacia 1310
 
Quote:

Originally Posted by lord_wader (Post 852601)
salut! sunt nou pe acest forum,si am vazut ca sunt destui forumisti care se pricep la mecanica. daca este cineva dispus sa ma ajute si pe mine......mai bine zis dacia mea 1310 din 91(motor 1400<<identificare102/15>>61,5CP(facuta pt ungaria) :-)

am cateva probleme,care ma deranjeaza:

1)urca f repede in turatii,dar putere mai putin,sau cel putin nu atat pe cat m-as astepta. ce sa fie de vina? sa va exemplific:
in treapta I ating maxim 15km/h dupa care trebuie repede sa schimb pt ca sunetul devine infernal(si nu inainteaza mai mult de 15/h in viteza)
in treapta II maxim 30km/h aceeasi problema
treapta III maxim 45-50,fara a scoate acel sunet ingrozitor(aici problema nu e asa grava pt ca urca pana spre 65/h dar de la 50->60/h sunetul e la fel ca la treapta I si II)
a-IV-a si a-V-a deja nu mai conteaza problema persistand
atat sa poata oare saraca dacie 1310? sau are vreo problema? :sad:

2)se pot face ceva reglaje pt ca fiecare treapta sa fie ceva mai lunga?

3)am uitat sa mentionez ca evacuarea ,chiar langa motor este roasa de rugina(cu un mic orificiu), sa fie si acesta un factor sinergic la problema nr1?
SAU totul sta in reglaje?

4)cum se regleaza carburatorul pt puterea maxima?CONSUMUL NU ESTE O PROBLEMA!!


multumesc tuturor celor care vor avea amabilitatea sa ma ajute,orice sfat este bine-venit! eventual astept sa vorbesc si pe mess : ovi_op_2001

2)nu se pot face reglaje sa fie treptele mai lungi
3)cu siguranta e un factor
4)teoretic se poate regla doar pe dyno pt a obtine puterea maxima..dar merge si dupa ureche la un mecanic batran, priceput la dacii
sunetul puternic vine si din cauza la gaura din galeria de evacuare..
..din pacate mai mult de atat nu te pot ajuta:(

Spark 15-04-07 18:06

Re: reglaje dacia 1310
 
pentru consum prea mare ce ma sfatuitzi sa fac ...
am o batranica de dacie 1310 din 85 .... si imi ia 15 l in oras si mers normal ... cu schimbat la 3000 sau si mai repede.
majoritatea zic ca e de la carburator .... dar am schimbat si carburator si tot cunsum mare e ...
v-as ruga sa imi spunetzi cam toate posibililele probleme care fac sa am un consum demn de bmw

turbojack 17-04-07 02:45

Re: reglaje dacia 1310
 
Quote:

Originally Posted by Spark (Post 852720)
...
v-as ruga sa imi spunetzi cam toate posibililele probleme care fac sa am un consum demn de bmw

Urmareste furtunul negru ce merge la carburator,in jos spre pompa de benzina.Acolo la pompa ,la 90 de grade de cel cel la care te uitai mai este un furtun mai subtire ,trage de el si scoate-l afara in timp ce motorul functioneaza,Daca iese benzina,e ok,daca nu cauta o litza si curata gaurica aia mica din acel shtutz.
Daca astea le-ai facut,da jos gitul de lebada ce vine sus pe carburator,si desfa cele 4 suruburi de fixare a capacului.Ridici capacul orizontal de el,desfaci clema de la shok (sirmulita in "Z") si il intorci cu plutitorul in sus.Scutura-l sa vezi daca nu este plin cu benzina (inseamna ca e spart).Daca este de alama se poate cositori ,daca este din plastic se schimba.Cu capacul intors si plutitorul montat "suge" din tubul unde intra furtunul de benzina si pune limba.Daca se mentine vacuumul,cuiul pontou inchide.Distanta de la plutitor la garnitura capaculii trebuie sa fie 8 mm (cit sa intre o tigara),daca nu este asa regleaza tablita ce "culca" pe cuiul pontou.
Odata facute astea ,scoate furtunul cu duza din "T"-ul lateral al capacului carburator si porneste motorul.Pune degetul pe acel furtun si vezi daca face vacuum.Daca nu face scoti filtrul de aer,furtunul din stutul galeriei si cu o sirma,surubelnita subtire ,cureti acea gaura plina de calamina.Verifica daca duza din furtun este curata .
Remontezi totul si pornesti motorul.
Bafta !

ursulet118 17-04-07 09:52

Re: reglaje dacia 1310
 
Quote:

Originally Posted by lord_wader (Post 852601)
salut! sunt nou pe acest forum,si am vazut ca sunt destui forumisti care se pricep la mecanica. daca este cineva dispus sa ma ajute si pe mine......mai bine zis dacia mea 1310 din 91(motor 1400<<identificare102/15>>61,5CP(facuta pt ungaria) :-)

am cateva probleme,care ma deranjeaza:

1)urca f repede in turatii,dar putere mai putin,sau cel putin nu atat pe cat m-as astepta. ce sa fie de vina? sa va exemplific:
in treapta I ating maxim 15km/h dupa care trebuie repede sa schimb pt ca sunetul devine infernal(si nu inainteaza mai mult de 15/h in viteza)
in treapta II maxim 30km/h aceeasi problema
treapta III maxim 45-50,fara a scoate acel sunet ingrozitor(aici problema nu e asa grava pt ca urca pana spre 65/h dar de la 50->60/h sunetul e la fel ca la treapta I si II)
a-IV-a si a-V-a deja nu mai conteaza problema persistand
atat sa poata oare saraca dacie 1310? sau are vreo problema? :sad:

2)se pot face ceva reglaje pt ca fiecare treapta sa fie ceva mai lunga?

3)am uitat sa mentionez ca evacuarea ,chiar langa motor este roasa de rugina(cu un mic orificiu), sa fie si acesta un factor sinergic la problema nr1?
SAU totul sta in reglaje?

4)cum se regleaza carburatorul pt puterea maxima?CONSUMUL NU ESTE O PROBLEMA!!


multumesc tuturor celor care vor avea amabilitatea sa ma ajute,orice sfat este bine-venit! eventual astept sa vorbesc si pe mess : ovi_op_2001

Aceasta problema apare atunci cand "avansul" de la delco e prea mare....deci urca repede turatiile,dar la turatii mari tripideaza motorul,relativ si consumul ridicat.
Scoate din viteza, invarte motorul de la elicea ventilator"apasand si pe curea" pana ce ajunge semnul de pe volanta la fereastra de la carcasa ambreaj pe partea unde este si electromotorul(nu uita sa invarti morotul in sensul acelor de ceasornic cum stai in fata lui).Cand ai adus semnul invarte delcoul spre stg...scoti capacul si invarti luleaua in sensul invers a acelor foarte finut pana se opreste..dupa care pui capacul la loc ..pui contactul "fara sa pornesti masina" scoti fisa principala si o pozitionezi la o distanat foarte mica de caroseria masini ..invarti delcou invers acelor de ceasornic pana face o scanteie..nu uita sa reglezi si distanta la platina din delco ,atunci cand este pe varf"cat mai mult distantata" si regleaza distanta la 4 mm .........si cam asta e tot.
Pui 4 bujii bune nu "sinterom si alte prostii"capacul de delco schimbal daca e vechi , fisele la fel...vezi la flansa de la carburator daca ai asa zisul"economizor" dare turbioneaza amestecul pentru cilindrii din extremitati..


La carburator oricat te-ai chinui la un consum mare ai avea o putere infina raportata cu consumul poate un carburator in doua trepte .te-ar ajuta mai mult mai ales la turatii mari(dar asta e alta mancare de peste)..daca pui motorul la punt ai observa ca trage destul de bine si consum relativ modest (de 6,5 zic ca e bunicel rulat la viteze de 100-110 cu cutie in 4 trepte)

lord_wader 17-04-07 12:54

Re: reglaje dacia 1310
 
Quote:

Originally Posted by ursulet118 (Post 855817)
Aceasta problema apare atunci cand "avansul" de la delco e prea mare....deci urca repede turatiile,dar la turatii mari tripideaza motorul,relativ si consumul ridicat.
Scoate din viteza, invarte motorul de la elicea ventilator"apasand si pe curea" pana ce ajunge semnul de pe volanta la fereastra de la carcasa ambreaj pe partea unde este si electromotorul(nu uita sa invarti morotul in sensul acelor de ceasornic cum stai in fata lui).Cand ai adus semnul invarte delcoul spre stg...scoti capacul si invarti luleaua in sensul invers a acelor foarte finut pana se opreste..dupa care pui capacul la loc ..pui contactul "fara sa pornesti masina" scoti fisa principala si o pozitionezi la o distanat foarte mica de caroseria masini ..invarti delcou invers acelor de ceasornic pana face o scanteie..nu uita sa reglezi si distanta la platina din delco ,atunci cand este pe varf"cat mai mult distantata" si regleaza distanta la 4 mm .........si cam asta e tot.
Pui 4 bujii bune nu "sinterom si alte prostii"capacul de delco schimbal daca e vechi , fisele la fel...vezi la flansa de la carburator daca ai asa zisul"economizor" dare turbioneaza amestecul pentru cilindrii din extremitati..


La carburator oricat te-ai chinui la un consum mare ai avea o putere infina raportata cu consumul poate un carburator in doua trepte .te-ar ajuta mai mult mai ales la turatii mari(dar asta e alta mancare de peste)..daca pui motorul la punt ai observa ca trage destul de bine si consum relativ modest (de 6,5 zic ca e bunicel rulat la viteze de 100-110 cu cutie in 4 trepte)

ms

:D :D toti mecanicii la care am fost in trecut reglau avansul "dupa ureche",eu la fel...cum mi se parea mie ca ar fi mai potrivit :-)

neny_gty83 25-06-08 17:37

reglaje dacia 1310
 
sall. am o dacie din '82 pe care am avuto intr-un atelier de reparatii (TINICHIGERIE, VOPSIT, AMORTIZOARE NOI, CUTIE CU 5, KIT-ul DE AMBREIAJ NOU, PLACUTE, DISCURI, BUCSI, PIVOTI, BORD CN4 etc) am bagat o groaza de bani sa iasa ceva pe care sa ma pot baza, yo zic ca a iesit ok, insa la motor nu prea am umblat in-afara de bujii. fise platina si aditiv(benzina si ulei)
AM SI YO NISTE NELAMURIRI:
1. AS VREA SA PLEC LA MARE CU MASINA, CREDETI CA O SA TINA MOTORU 400KM? (ACUM NU FACE FIGURI DAR VREAU SA STIU CE SA-I FAC SA FIU SIGUR PE EL)
2.IMI CAM INNEGESTE BUJIILE, DE CE?

ionut_cluj 26-06-08 17:14

Re: reglaje dacia 1310
 
Quote:

Originally Posted by neny_gty83 (Post 1612541)
sall. am o dacie din '82 pe care am avuto intr-un atelier de reparatii (TINICHIGERIE, VOPSIT, AMORTIZOARE NOI, CUTIE CU 5, KIT-ul DE AMBREIAJ NOU, PLACUTE, DISCURI, BUCSI, PIVOTI, BORD CN4 etc) am bagat o groaza de bani sa iasa ceva pe care sa ma pot baza, yo zic ca a iesit ok, insa la motor nu prea am umblat in-afara de bujii. fise platina si aditiv(benzina si ulei)
AM SI YO NISTE NELAMURIRI:
1. AS VREA SA PLEC LA MARE CU MASINA, CREDETI CA O SA TINA MOTORU 400KM? (ACUM NU FACE FIGURI DAR VREAU SA STIU CE SA-I FAC SA FIU SIGUR PE EL)
2.IMI CAM INNEGESTE BUJIILE, DE CE?

De ce sa nu te tina?Ai mei mergeau fest la mare cu masina,dacia 1300 ,si nu prea aveau probleme pe traseu.Bujii negre inseamna amestec bogat,mai bine zis motorul primeste mai multa benzina decat ii trebuie.Treaba se regleaza din carburator,nu costa mult si nu e greu de facut.


All times are GMT +2. The time now is 07:37.

- Copyright 2024 4Tuning