Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto.html)
-   -   cum reparam turbina? (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto/368297-reparam-turbina.html)

OPELISIMO 31-03-13 10:35

cum reparam turbina?
 
ce kit-uri de raparatie a turbo sunt bune?
cu un kit de reparatie iti poti repara singur turbina, dar trebuie sa fim atenti la ce cumparam!

alexalfa 04-04-13 21:12

Re: cum reparam turbina?
 
Turbinele se repară doar la ateliere specializate. Toleranțele sunt atât de mici încât nu ai nici o șansă să o repari perfect. Pare simplu la prima vedere să înlocuiești doi cuzineți și două bucșe, dar nu este așa în realitate. Posibil să fie necesară rectificarea axului și asta nu prea ai cum să o faci acasă. Dacă linia nu se face perfect, se riscă deteriorarea paletelor. Dacă aceea care comprimă aerul se înlocuiește relativ ușor, cu condiția să o găsești de cumpărat, partea care vine pe evacuare, este din aceeași bucată cu axul principal și costă cam jumătate din prețul turbosuflantei. Nu ai precizat despre ce tip este vorba. Cu geometrie fixă sau variabilă ?

IonutTurbo 06-04-13 09:06

Re: cum reparam turbina?
 
Incep cu un raspuns direct si cu ceea ce ste cel mai important : NU EXISTA KITURI DE REPARATIE ECHILIBRATE ! Ele nu exista pentru ca este imposibil sa existe. pentru ca este impotriva fizicii ca un kit de reparatie sa fie “echilibrat de fabrica”. Pur si simplu este imposibil. Si am sa argumentez cele spuse mai sus .

Ce inseamna kit de reparatie ? inseamna ax + palete de evacuare si rotor admisie ( eventaul si bucsi si secmenti ).
Este imposibil ca acesta sa fie echilibrat pentru ca montarea lui implica desfacere lui pentru a introduce axul prin corpul central. Haideti sa lamurim impreuna ce inseamna echilibrare dinamica. Inseamna sa reusesti sa realizezi un lucru relativ simplu . Mai exact sa nu fie diferente de greutate intre partea de admisie si partea de evacuare.
Si luam un exemplu clar ca sa inteleaga si cei care nu sunt in domeniu.

Turbina de Skoda de 1.9 TDI 90 cp.
Ce rotor de admise are nevoie sa dezvolte 90 cp? pai un rotror cu X lame de dimensiunea xxx,yy. Bun ! piulita care fizeaza rotorul pe ax cate de mare trebuie sa fie . Pai trebuie sa aiba diametru X. Bun ! Atunci rotrul la diemsiunea respectiva + piulita la diametru respectiv or sa aiba Z grame. ( lucrurile sunt mult mai complexe , trebuie sa aiba o compozitie speciala de metale, multe alte caracteristici. Eu prezint aici ca sa inteleaga si acele persoane care nu sunt in domeniu. )

Daca partea de admisie o sa aiba Z grame , partea de evacuare trebuie sa aiba si ea tot Z grame ( + / – 10 ) pentru ca altfel or sa exista vibratii prea mari si o sa bata .
Si se calculeaza la fel si partea de evacuare.
Acum proceseul de de realizare al pieselor este relativ simplu. Se amesteca o multime de ingrediente ( metale ) si se toarna in anumite forme. ( un fel de cozonac )

Logic ca produsele finite difera , unu e mai greu , unu mai usor , altu mai stramb , altul prea drept etc. Si atunci se aduc in limtele normale , numite mai sus Z +/- 10. Atunci piesa ( rotorul de admisie sau evacuare ) este buna pentru folosire.

Cu toate acestea este imposibil ca piesele sa fie echilibrate de fabrica. in situatia de mai sus cand au Z grame se numeste ca sunt ” in cote “. Sunt ok pentru folosire , trect de CTC.
Este adevarat insa ca exista CHRA echilibrat. Adica corp central , ce se poate vedea in poza . Acesta este posibil sa fie echilibrat , pentru ca asupra lui nu se mai intervine , nu mai trebuie desfacut. el se monteaza pur si simplu intre carcasele turbinei.
La fel de adevarat este ca daca acest corp central ( echilibrat fiind ) se desface , la asamblare el isi pierde echilibrarea. asta o pot demonstra oricui sustine contrariu cu o un test pe care sunt dispus sa il fac. Sa se inteleaga ca vorbesc din propria experinta si nu din carti.

Ps : nu exista " geometrie fixa" . Exista geometrie variabila si bypass.
Mai sunt multe de spus despre turbine si repararea lor , pentru asta va invit sa vizitati un blog special facut pentru astfel de intrebari. Www.IonutTurbo.com


All times are GMT +2. The time now is 11:06.

- Copyright 2024 4Tuning