Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto.html)
-   -   tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi.. (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto/2851-tuning-fibra-sticla-idei-sfaturi.html)

Gti_Turbo 07-12-04 21:33

tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
 
am deschis acest topic deoarece majoritatea elementelor de tuning sunt realizate din fibra de sticla material foarte usor si in acelasi timp rezistent..
cine stie cum se fac matritele din ce se fac?? care este combinatia de fibra si acel clei sau ma rog!! nu sunt in tema!! asta vreau sa aflu! cum se toarna in matrite ? care sunt tehnicile de slefuire finisare turnare ! tot ce tine de lucrul in fibra pentru elemente de tuning..!!
astept idei sfaturi indrumari... pana acum nu am aflat ceva clar despre acest lucru in fibra... numai idei care mai de care ce nu se asemanau deloc...

200SX 07-12-04 22:58

o chestie care am vazut-o eu si-mi place este realizarea partii inferioare a kitului din material flexibil (semiflexibil) si necasant, dai cu el in bordura nu are nici pe dreaq ( adica se zgarie vopseaua, dar nu se sparge nimika nu se crapa), dupa impact isi revine la forma initiala ca si cum ar fi dintr-un cauciuc mai tare (poate ca asta chiar e) insa la noi nu am auzit pe nimeni sa lucreze cu asa ceva,

din ce am vazut la noi se lucreaza cu fibra pana jos si la prima bordura luata, ai imbulinat-o

COObra 07-12-04 23:30

mi se pare buna ideea topicului si mai ales instructiva, poate asa aflam si noi cum trebuie sa tratam spoilerele dupa ce dam bani pe ele
sa nu-i mai injuram paia de le fac daca dam noi in borduri cu ele, sau sa-i injuram cand crapa si e din vina lor.

VFFtuning 08-12-04 01:14

suna interesant topicul
si eu sunt interesat chiar am avut niste tentative, am mers chiar la o firma in militari care care produceau tot felul de chestii din fibra de sticla. din cate am inteles sunt 2 solutii dintre care una este intaritor si care sunt destul de toxice acum 2 ani era cam 200.ooo de mii lei litrul.

astept pe altii care au lucrat cu asa ceva sa ne lamureasca si pe noi..... :shock:

Gti_Turbo 08-12-04 12:40

asta am gasit mai demult
 
asta am aflat de pe un forum... mi s-a dat raspunsul asta si scorurile vad ca sunt astronomice in comparatie cu ce am gasit eu... materialele sunt mult mai ieftine... acuma poate ca tipul vorbea de ceva profesional


Matrite:
Matritele se realizeaza profesional pe CNC prin frezare. Daca vrei suprafete mai complexe trebuie un CNC in 5 axe, si nu-s multe de tipul asta in Ro. La modul artizanal e meserie de sculer matriter, sau exista si practica realizarii de sectiuni la fiecare 10-15mm, asamblarii acestora, umplerii spatiului dintre cu un chit soft si apoi aplicat un chit hard si adusa suprafata la calitatea necesara prin slefuire.
Daca ai un obiect gata pe care vrei sa-l multiplici, il poti folosi ca sa-ti construiesti o matrita din fibra de sticla, ranforsata apoi cu metal sau lemn.
Materiale deci: otel, al, lemn, fibra de sticla

Se aplica pe matrita un gel-coat diferit in functie de materialul matritei. Ajuta la extractie si la calitatea suprafetei. Cine vinde rasinile vinde si gel-coat-ul asta.

Se pun pe matrita un numar de x pliuri de fibra de sticla+ rasina, a carei grosime variaza uzual intre 0.25-0.75mm, pentru a obtine grosimea dorita. Se preseaza continuu cu un rol metalic pentru a nu prinde aer inauntru, sau se aplica un vacuum bag care face acelasi lucru.
Profesional se folosesc materiale prepreg, care sunt gata impregnate cu rasina si nu trebuie decat presat si incalzit.

In functie de tipul rasinii se intareste singura (rasinile cu catalizator, da la astea trebuie sa te misti repede si fara greseala...) sau la temperatura si/sau presiune, dar aici iti cam trebuie o autoclava.

Piesa scoasa din matrita se frezeaza pe contur, pentru ca marginile arata dezastru. Tot pe CNC sau cu o freza de mana actionata cu aer comprimat.

Costuri de materiale: de la 25$/mp (2-3 pliuri de fibra de sticla fara altceva), 250$/mp (6-8pliuri de CF), 750$/mp (kevlar) si asta e basicul. Cu matrita si restul te rupe.

X-Ray-Eyes 08-12-04 18:56

Quote:

Originally Posted by \"CT-03-ART\"
shi eu doresc sa aflu deoarece vreau sa fac nishte praguri...singur...

X-Ray-Eyes ne poate lamuri daka vede acest topic...

Bun ...
Deci ...
Am sa va spun cateva chestii importante care in prima faza v-ar interesa ...
In primul rand , trebuie sa stiti de unde sa va procurati \" Fibra \" ...
Ce inseamna fibra :
Pana sa i-a forma unei bari , a unui prag , spoiler sau eleron sau mai stiu eu ce , ea este alcatuita din 2 parti : O plasa alba asemanatoare cu un material textil si rasina sau nestrapolul , care in amestec cu intaritorul necesar si cobaltul ( nu e necesar decat atunci cand se doreste o intarire a materialului mai rapida ) devine dupa o anumita perioada de timp un material dur. Acea panza are rolul de a face fibra mai flexibila , in momentul in care este supusa uei forte , unui impact sa nu se sparga precum sticla ( Nestrapolul + cobalt+ intaritor , lasat sa lucreze se face ca sticla , si devine casant) .
Avand aceste materiale , puteti sa va apucati de treaba doar dupa ce v-ati echipat cu o pensula moderata ca dimensiune ( de 30 max 50 )si o sticla de diluant ( a se citi pe prospect ptr a vedea daca diluantul respectiv este bun ptr indepartarea rasinilor si a produselor pe baza de rasina)
Asta e ceea ce va trebuie in prima faza.
A 2-a faza depinde de ceea ce vreti sa faceti ...
Daca vreti sa copiatzi un spoiler , o bara , sau un prag , trebuie sa aveti in vedere anumite lucruri.
In primul rand matritza : Trebuie ca elementul de tuning sa fie intreg , nu spart sau fiurat ... in acest caz daca nu se remediaza problema aveti surpriza ca matrita sa se lipeasca de acesta si intervine o munca inutila de indepartare a matritei ( care va fi compromisa , sau NU in cazul in care decide-ti sa o salvati pe aceasta in detrimentul elementului ).
Daca elementul este OK ,pe acesta se aplica un strat de ceara (se va lasa ceara sa se usuce ) si apoi de GELCOT , o solutie de cloare inchisa ( de obicei ) care dupa 1 zi maxim 2 in conditii de temperatura moderata ( peste 15 grade C ) se va intari si va lua un aspect sticlos .
Acest Gelcot are o priza foarte buna cu Fibra.
Odata intarit gelcotul , trebuie luat in vedere anumite aspecte :
Daca acea piesa , matrita , se poate face dintr-o singura bucata ! Pentru ca exista fante laterale sau prize care nu permit scoaterea matritei dintr-o singura bucata ... si atunci se fac \" 2\" sau \"3 \" matrite ... adica se copiaza lateralele barii sau spoilerului si si partea din fata , pe parti diferite.
Singurele piese care se pot copia dintr-o singra \" miscare\" sunt pragurile , prizele de capota si majoritatea spoilerelor de fata sau spate ( A nu se intelege bara prin spoiler ! )
Odata aplicata panza - Bucatile sunt recomandata se fie 30cm / 20cm ( trebuie luat in considerare si grosimea si densitatea firelor din panza respectiva ) peste gelcotul intarit , se aplica nestrapolul combinat cu intaritor si cobalt ( Atentie - materialul rezultat este toxic si in foare inflamabil !!! ) cu pensula in asha fel incat panza aplicata peste gelcot sa se imbibe uniform.
Se repeta aplicarea pana cand \" matrita \" are o grosime de 3 - 7 mm .
Atentie !!!
Matrita nu se face dintr-o singura miscare decat daca face-ti un material care sa se intareasca in 4 ore !
Ceea ce nu e \" recomandat\".
Intr-o cutie goala de chit de 1.5kg se toarna nestrapolul , cu 1 dopulet de sticla de suc ( nu zic de care sa nu fac reklama :peace: ) si cu 1 dopulet de intaritor , pentru o intarire a materialului in 30 minute !
Astfel economisiti destul material ( daca da semne de intarire nu va mai ambalati ci curatati pensula cu diluant si asta e ).
Toata chestia e sa \" bate-ti \" fibra cat mai bine ca sa nu prinda bule de aer sau sa ramana plasa uscata ...
A 3-a faza :
Daca aveti o matrita , proceda-ti ca in cazul in care vreti sa o creati !
Si nu uitati de elementul cheie : daca respectivul element de tuning poate sa fie scos dintr-o bucata din matrita !!!
Daca nu , atunci elementele care \" impiedica \" scoaterea elementului intreg din matrita se bat pe rand , se scot pe rand , si apoi la sfarsit se polizeaza pe spate , se taie la linie si se lipesc , tot cu fibra pe spate !
Si uite asa scoate-ti o bara de fibra si usoara , si usor de finisat !
Alt lucru de care trebuie sa tine-ti seama : cu cat bara e mai groasa , cu atat o sa fie mai grea si mai casanta ! deci recomandabil ar fi ca bara sa aiba grosimea fibrei de 3 max 5 mm !

~~~~~~~

In cazul in care vreti sa face-ti o piesa pentru care nu aveti matrita , e mai greu ...
Se face piesa respectiva din chit , fibra , se umple cu scotch sau bucati de fibra stricata sau ce mai aveti la indemana si este nefolosibil , si dupa ce va face-ti o parere despre ce vreti sa creati , il finisa-ti din chit ( nu conteaza ca are 10 sau 50 de kilograme ) , il da-ti cu spritz-chit si apoi urma-ti pasii de creare a matritei !
Si abia dupa ce matritza iese BETON pute-ti sa il aruncati la gunoi respectivul element ( sau sa il pastrati , cu toate ca nu va mai fi de folos ptr ca exista deja o matrita a acelui element ).
Asa am facut eu cu bandourile de pe usi , cele in stilul Ferrari Testtarossa.
Am imbracat usile din spate cu scotch , si pragul masinii si din bucati de fibra , chit , scotch si hartie am creat acel model ... dupa ce i-am dat o forma si l-am finisat , l-am dat jos de pe usa , l-am matritzat , si abia dupa ce am scos matritza ok l-am aruncat ( defapt l-am spart :peace: ) ...
In matritza am turnat piesa , si am scos-o .
Scotch-ul l-am dat jos de pe usa , am curatzat usa cu diluant sa o degresez , am sters-o bine , am lipit scotch din mou si am batut fibra direct pe ea .
Si piesa pe care am scos-o din matritza am pozitionat-o pe fibra care am batut-o pe usa in asa fel incat sa vina la fix , si i-am dat niste puncte de chit pentru a se fixa cat de cat.
Dupa ce s-a intarit chitul , am dat-o jos de pe usa , am acoperit cu scotch gaurile , lufturile mai bine zis care au ramas intre piesa si fibra de pe usa , si am turnat fire de plasa cu nestrapol in laturile piesei , ptr a acoperi lufturile.
Si piesa a fost prinsa la sfarsit prin spatele usii , cu nituri !
Nu este recomandat sa fie prinsa pe fata cu nituri deoarece acoperite cu chit , si fiind la fatza , dupa ce este vopsita masina , chitul se trage si raman gaurele inestetice ( se observa la cele mai multe prize de capota ).

```````
P.S.:

Metrul patrat de plasa este cam 150.000 , 1 litru de nestrapol este max 200.000 , si se da cu intaritorul necesar.

Pentru alte intrebari sau sugestii - PM !

Sper ca v-am putut fi de folos !
Have a nice day !

Gti_Turbo 08-12-04 19:44

multumim mult x-ray pt sfaturi.. kand mai ai chef de topicul asta mai posteaza ceva sa mai furam si noi din meserie :)) bafta !!!

TheSinner2 09-12-04 03:47

hmm.. ce zice x-ray acolo e pt cei care au o leg cu munca asta :) .. eu am lucrat ca nebunii... ipsos, fibra de vreo 2 feluri, rasina, intaritor.. un demulant suspect.. nu prea isi facea treaba :) .. am stricat toate pensulele pe care le-am folosit :D .. nu se curata in mama lor :evil: ... am tras rasina si intaritor in plamani pana n-am mai reusit sa ma tin pe picioare ( nu bun! ) .. da mi-a iesit :D. x-ray.. intrebari.. unde gasesc gelcotu ala? tu ce ceara folosesti? ca a mea e de tot... mai mult strica... si inca ceva.. tu din ce iti faci matritele? daca vrei un model pe care nu ai de unde sa il copii? ca ... m-am jucat eu in ipsos la chestii mici.. da nu am de gand sa-mi sculptez spoileru :|
===
ps: tembel... nu stiu daca te uiti in jur.. dar mai nou toata lumea se apuca de tuning.. cred ca n-ai vazut inca bad-boy hood si spoilere din plexiglas :lol: :lol: . exista. nu le-am facut eu. :)

X-Ray-Eyes 09-12-04 17:27

Re:
 
Quote:

Originally Posted by \"TheSinner2\"
hmm.. ce zice x-ray acolo e pt cei care au o leg cu munca asta :) .. eu am lucrat ca nebunii... ipsos, fibra de vreo 2 feluri, rasina, intaritor.. un demulant suspect.. nu prea isi facea treaba :) .. am stricat toate pensulele pe care le-am folosit :D .. nu se curata in mama lor :evil: ... am tras rasina si intaritor in plamani pana n-am mai reusit sa ma tin pe picioare ( nu bun! ) .. da mi-a iesit :D. x-ray.. intrebari.. unde gasesc gelcotu ala? tu ce ceara folosesti? ca a mea e de tot... mai mult strica... si inca ceva.. tu din ce iti faci matritele? daca vrei un model pe care nu ai de unde sa il copii? ca ... m-am jucat eu in ipsos la chestii mici.. da nu am de gand sa-mi sculptez spoileru :|

Clar ca trebuie sa ai ceva cunostiinte in domeniul asta ...
Si chiar daca nu ai , daca te pasioneaza trebuie sa te descurci daca esti baiat destept si nu te dai batut .. intrebi , incerci , gresesti dar pana la urma tot reusesti.
Gelcotul il iau de la un tip care lucreaza in domeniu ...
Si ceara aia e o solutie pe care o dau tot cu pensula si o las sa se usuce si se face ca o pelicula foarte fina zici ca e o piele foarte fina ...
Eu imi fac matritele din fibra ... din ce altceva ? Si matrita la bara de fata este facuta din 3 bucati .... partea din fata , si 2 laterale ptr ca nu am putut sa scot piesa intreaga din cauza prizelor laterale de pe bara , cele triunghiulare ...
Si daca vrei ceva super care sa iasa in evidenta si vrei sa te apuci de ceva , ca la vara sa rupi gura targului , cauti un loc in iarna asta unde sa ai ceva caldurica si in timpul liber bagi mare acolo ...
Dar sa aiba aerisire ca alfel te duci acasa ca un aurolac !
:peace:

TheSinner2 09-12-04 18:21

timp liber am buluc... as avea eu un loc.. da canci caldura :D pana se incalzeste soba aia ma ia dreaq :shock: . am incercat si eu sa-mi fac matrite din fibra la piesele pe care mi le-am facut... ca sa nu raman cu ipsosu .. dar am impresia ca nu e recomandat sa pui doar demulant si ceara nasoala intre fibra si fibra data cu chit :oops: .. .a facut priza.. si s-a dus dreaq munca...
===
acum.. ar mai fi o buba.. mai am rasina putina... vreo 2 kg max... si nu prea am de unde sa cumpar pe aici
===
ziceai ca dai ceara cu pensula.. eu am un fel de ceara dura.. cu care frec pana imi ies okii din cap :roll:
===
inca ceva x-ray :) .. ai facut la mana partile pe care nu le-ai copiat? direct din fibra?

X-Ray-Eyes 09-12-04 19:38

Re:
 
Quote:

Originally Posted by \"TheSinner2\"
ziceai ca dai ceara cu pensula.. eu am un fel de ceara dura.. cu care frec pana imi ies okii din cap :roll:
===
inca ceva x-ray :) .. ai facut la mana partile pe care nu le-ai copiat? direct din fibra?

Nu e chiar o ceara ... e un fel de gel ... care se usuca mult mai repede decat ceara ... ca decat sa frec piesa sau matritza mai bine ma las ...

Bandourile de pe usi , umflaturile laterale cu prizele laterale de la bara de fata si spoilerul de spate le-am facut la mana initial din chit si alte \" chestii ciudate \" ( pexal , hartie , scotch , spuma poliuretanica, etc.) ca apoi dupa ce le-am \" terminat ' si avea vreo 40 kile bara cu totul sa le fac matritza , si apoi sa tai cu flexul toata ingineria si sa o arunc , si in matritza am turnat piesa intreaga , usoara si numai buna de finisat.

TheSinner2 09-12-04 21:17

:lol: :lol:
aham.. deci nu sunt singurul care face voodoo pana iese matrita :) eu mai am de munca pana adun toate materialele de care am nevoie.... cand aud de finisare.. numai shmirghel am in cap.. :D
mersi de info x-ray (andrei?.. ca e aiurea sa scriu nicku ala :P )

X-Ray-Eyes 13-12-04 19:17

Re:
 
Quote:

Originally Posted by \"TheSinner2\"
mersi de info x-ray (andrei?.. ca e aiurea sa scriu nicku ala :P )

Yap !

Gti_Turbo 13-12-04 20:28

preturi
 
x-ray poti sa-mi spui si mie niste preturi estimative la produsele care-mi sunt necesare pentru a confectiona ceva din fibra?! o sa am un drum la bucuresti la cineva la fabrica de fibra de sticla si sa stiu niste preturi estimativ sa nu se arunce omu la cine stie ce preturi astronommice ... ca daca ma vede ca nu sunt in tema styy cum e romanu ?! :))))))) uite ce preturi mi-a dat!! ce zici sunt rezonabile????? eu zic ca merita... te intreb sa nu-mi iau tzeapa...
RASINA-1,45 euro/kg
FIBRA- 1,85 euro/kg
INTARITOR + ACCELERATOR (gata amestecat) - 4,7 euro/kg
am inteles ca mai are si coloranti etc etc...
la aproximativ 10 kilograme de fibra , ce cantitate de rasina intaritor si accelerator sunt necesare ?

Hondarul 13-12-04 22:25

Cate kg din fiecare ingredient iti trebuie pt un body kit complet ???

Mai precis, sa ne zica X-Ray cat i-a trebuit lui, sa ne dam seama... :wink:


All times are GMT +2. The time now is 08:46.

- Copyright 2024 4Tuning