cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
am un megane 1.6 113 cai '05 hatchback si chestia care nu-mi place i ca daca i incarcat, motoru nu trage cum ar trebui. de exemplu acuma 2 saptamani am fost la mare cu inca un golf 1.9 tdi de 115 cp 6 viteze, amadoua masini cu cate 4 persoane si bagaje o gramada, si golf-ul tragea mult mai bine. stiu ca acolo intervine turbina... dar totusi
deci as putea face ceva cu meganu sa fie mai vioi? dar nu-mi ziceti sa pun turbo pt ca ca clar nu merita. eu cred ca daca ar fi mai mult cuplu ar fi execelent, dar cum pot obtine cuplu mai mare? cu chiptuning as rezolva ceva? eu stiu ca cu chiptuning o sa obtin cai din ture (sa zicem 120@6500) si cuplul... se intampla ceva cu el? |
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
Cuplu inseamna mai mult aer admis pe ciclu motor. Avem solutia pentru tine. Kit de admisie multiclapeta de YAMAHA R1 si evacuare custom care face 135 cp din motorul asta fara sa-l deschidem. Daca se schimba si axele cu came si raportul de compresie se poate ajunge la 160 cp absolut de strada. Kitul il avem pe stoc si chiar pot sa-ti arat ce a facut la un motor identic pe dyno.
|
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
In sfarsit se ocupa cineva si de "tuningul clasic", nu numai de turbo si compresor! :D
Sunt curios la ce motoare 4-in-linie se mai poate monta; are 4 debitmetre de aer sau foloseste debitmetrul original si tubulatura lui de aer (in cazul asta, nu e o restrictie?). Candva mi s-a propus o solutie asemanatoare pentru Broscuta, set de 4 carburatoare cu o tija de comanda si alimentarea cu benzina comune. Era de munca, trebuiau facute galerii de la setul de 4 carburatoare(in linie) la cilindri (motor boxer), si am refuzat. Imi pare in continuare rau :) ~Nautilus |
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
zbuciumus ceea ce spui tu suna excelent..dar zi si niste preturi pentru corpul de acceleratie,pistoane (si eventual biele),axe cu came,eventual arcuri de supape.
In cazul acestor modificari,care e turatia de putere maxima si la cat ar ajunge raportul de compresie ? |
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
Cu 1 500 E dau kitul complet de clapete, galerie intermediara, galerie evacuare 4 in 1 custom care arata BEETON, Unichip montaj si tuning. La banii astia afara gasesti eventual clapetele, dupa care incepi sa te gandesti la galerie... Doar cu astea si 0.3 raport crescut motorul scoate 135 cp pe dyno. Pentru axe si suruburi care ar fi cum spun tunerii "bazati" stage 2 ar costa inca vreo 1300 de euro si s-ar ajunge spre 155-170 cp. Multiclapetele te lasa sa folosesti axe cu came nebune care altfel nu ai putea sa ai ralanti sub 1500 rpm, asa insa motorul facand ca unul stock la ralanti.
Cu 2 400 de euro dau motorul cu totul pe care il am in garaj. |
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
sa zicem ca imi fac treaba asta la masina... ce se va intampla cu pistoanele, ambreiajul, cutia de viteze, planetarele, etc. avand in vedere ca sporul de performanta este de aprox. 50%???
|
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
Quote:
depinde la ce folosesti masina, daca o sa te bucuri ca urcac dealul mai usor, sau ca nu se mai simte cand iei un pasager in dreapta..... sau usurinta cu care faci depasiri, atuncea parerea mea ca nu se intampla nimika cu cele mentionate de tine, daca in schimb o dedici curselor, normal ca starturile de pe loc o sa accentueze uzura, cutiei, ambreiajului, planetarelor.......... (pistonele nu cred ca patesc nimika in nici una din situatii) |
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
Motor similar a fost pus pe SuperNova si nu a patit nimic cu totul stoc 30 000 km. Probabil ca nu va mai face 250 000 km ci 180 000 cu segmentii astia, dar in viata nimic nu e moka. E foarte greu sa gasesti una care sa te iubeasca doar pe tine, sa arate superb, si sa gateasca si sa se arda ca nimeni alta de bine. Uita-te la BMW-urile compresor la care mai apare in plus si stresul termic si pana acum nu au fost probleme.
|
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
normal! .. fa tu diferenta intre: cum trage un diesel .. si cum trage o benzina.. benzina se ineaca.. dieselu traieste!! si iti zic puteai sa ai 113 cai..sau cat ai tu.. si el sa fie de 90 cp si tot te facea TDI POWER - from Audi
|
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
Quote:
|
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
Colega, adevaru' e ca masina a avut mai multe "stagii", cand am lasat-o eu tocmai il facusem pe SGM. Sa nu uitam ca motorul era initial de 107 cp, s-a incercat tuning cu injectoare de R1, apoi cele ale motorului, toate astea pe ECU de SuperNova cu piggyback UNICHIP. Cuvantul Lag se foloseste pentru motoarele turbo. Nu vand serpii separat.
|
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
Quote:
|
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
cati ani ai? .. nu realizezi nici tu ! da recunosc..benzina cu turbo e o chestie, dar aspirata e varza pe langa turbo diesel ( si nu ma refer numai la TDI ) condu si tu un BMW , sau un V6 TDI ( Touareg ) si pe urma mai vorbim
|
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
mdea
interesant subiect de discutie, acasa am o octavia 2 cu motor 1.9tdi 105 cai stock.... si mai am un cielo modificat umpic teoretic tre sa aiba in jur la 110 cai real nu stiu daca ajunge la 100 plecand cu ambele pe acceasi distanta tdi-u imi dadea cel putin cateva secunde mai putin...asta daca apuca sa cupleze turbina am facut aceeasi chestie insa nu lasam sa cupleze turbina la sub 2000 de ture...stiti rezultatul nu? benzina ii dadea cateva secunde in minus dizalui dizalu fara turbo ii mort din pacate eu nu suport dizalurile, da au unele avantaje, consuma mai tine, motorina ii ceva mai eftina, are cuplu are forta benzina ii mai scumpa da cand i-ai dat talpa se duce nu tre sa astepti o anumita turatie sa cupleze turbo-ul de aia prefer benzina...da nici cu dizalul nu-mi este rusine kgb cand o cuplat la un dizal turbina...o uitat de benzina i-a un dizal de 100 de cai si o benzina de 100 si pune-le sa urce un deal...vezi care ajunge prima sus sau fa o linie...vezi diferenta benzina iti va raspunde mai repede, daca-i pe carburatoare...poate poate ai ceva sanse...sa faci dizalul da nu prea cred daca s-ar putea face la dizal sa-i cupleze tot timpul turbina...cand i-ai dat sa se duca ar fi o treaba mijto...da nu rpea poti si are si turbo-lag-ul :( |
Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?
interesanta discutie... oricum treaba propusa de zbuciumus e super ok dar dupa parerea mea nu e destul, adica ar mai trebui eventual o cutie mai desteapta sa lucreze cu aia 170 de cai si eventual un ambreiaj...
iar in legatura cu diesel-urile ce sa zic.. parca mai rentabila e pe benzina pt ca piesele si masina in sine diesel sunt mult mai scumpe decat benzina si consumu de 5-6 in comparatie cu 7-8 cat am eu nu e asa mare... si in plus sunetul unui diesel la ralanti mie mi se pare f urat... parca sunt acolo niste pitici care bat un fier (no ofense) |
All times are GMT +2. The time now is 22:14. |
- Copyright 2024 4Tuning