Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto.html)
-   -   Intercooler pe un motor normal,aspirat !!! (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto/17308-intercooler-motor-normal-aspirat.html)

LLV* 12-05-06 18:43

Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
M-am gandit sa pun pe masina mea ,desi nu e turbo un intercooler.Efectul de racire a aerului care intra in camera de ardere este clar benefic si pentru un motor fara turbo,iar intrand un volum mai mare de oxigen poti sa maresti si debitul de benzina obtinand o putere mai mare.As vrea sa pun un intercooler destul de mare ca sa nu restrictioneze patrunderea aerului.
Este clar ca rezultatele nu o sa fie la fel de spectaculoase ca la un motor turbo dar sunt sigur ca o sa insemne ceva.
Astept parerile voastre. :shock:

hit-man 12-05-06 21:05

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
parerea mea este ca vei da banii degeaba pentru ca intercoolerul are rolul de a raci aerul f fierbinte care vine din turbina ceea ce la tine nu este cazul deoarece aerul este la o temperatura scazuta....iti recomand un kit de inductie cu filtru conic...cu ala faci mai mult si te costa mai putin...parerea mea

turbojack 12-05-06 22:51

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
Quote:

Originally Posted by hit-man
parerea mea este ca vei da banii degeaba pentru ca intercoolerul are rolul de a raci aerul f fierbinte care vine din turbina ceea ce la tine nu este cazul deoarece aerul este la o temperatura scazuta....iti recomand un kit de inductie cu filtru conic...cu ala faci mai mult si te costa mai putin...parerea mea


Just,@hit-man.
Si mai este un aspect:intercooler-ul functioneaza cu compresie de aer si nicidecum cu aspiratie de aer.Un filtru direct ar fi cea mai buna solutie,insa trebuie avut grija unde se amplaseaza pt. a primi aer rece .

emmanuel 13-05-06 21:34

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
Simplu > useless !! Filtru sport !!! si eventual Nx ! :-)

RoSonic 13-05-06 22:12

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
Da... n-are nici o utilitate! in cel mai fericit caz ar merge la fel masina...

Intercoolereul raceste aerul care in urma comprimarii cu ajutorul turbinei se incalzeste!

La ceea ce zici tu... aerul aspirat ar avea aceeasi temperatura ca si aerul care raceste intercooleru.... deci n-ai avea ce si cum sa mai racesti... plus ca s-ar prelungi enorm traseul de admisie...

mae 14-05-06 07:00

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
ia si tu doua tuburi (daca e dacie) din targ dalea de la aeroterma sau taie furtunul de la aspirator si trage de la filtru masini pe langa radiator cat mai in fatza (yo asa am) ca sa tragi aer mai rece. nu te complica cu interculere pierzi si caii care ii mai ai.

LLV* 14-05-06 16:26

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
Va rog frumos,cand faceti o afirmatie argumentati-o asa cum a facut RoSonic nu puneti un raspuns pe care si voi l-ati auzit de undeva dar habar nu aveti ce inseamna. Nu va suparati dar eu am pus postul asta aflu niste idei pertinente.

LLV* 14-05-06 16:31

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
In ceea ce priveste traseul ai dreptate devine cam lung.
In ceea ce priveste temperatura aerului totusi cred ca scade ceva pentru ca intercoolerul este facut din aluminiu ceea ce permite un transfer de temperatura foarte rapid,iar cand masina se deplaseaza temperatura materialului din care eeste facut scade.In plus na gandeam sa montez pe el niste pulverizatoare cu un amestec de apa si un pic de alcool care ar scadea temperatura drastic in timpul mersului.
Ce zici?

beck 14-05-06 17:48

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
daca aerul de afara are 25 de grade cum crezi tu ca acelasi aer ar putea raci aerul deja intrat in admisie doar ca trece prin intercooler?

poti sa mergi si cu 300km/h temperatura aerului nu se modifica ,iar aluminiul nu are propietati magice

nu vei face decat sa gatui si mai mult admisia

einstein1984 14-05-06 19:16

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
Se numeste pricipiul intai al termodinamicii: caldura nu trece de la sine de la un corp cu temperatura data (aerul din admisie) la un corp cu temperatura mai inalta (aerul ambiant, din jurul intercoolerului). Asta e motivul pentru care un frigider consuma energie electrica.
Treaba asta se invata in liceu, prin clasa a 10-a cred. Sau acum se ia carnetul la 14 ani, in acelasi plic cu buletinul?

LLV* 15-05-06 15:54

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
Quote:

Originally Posted by einstein1984
Se numeste pricipiul intai al termodinamicii: caldura nu trece de la sine de la un corp cu temperatura data (aerul din admisie) la un corp cu temperatura mai inalta (aerul ambiant, din jurul intercoolerului). Asta e motivul pentru care un frigider consuma energie electrica.
Treaba asta se invata in liceu, prin clasa a 10-a cred. Sau acum se ia carnetul la 14 ani, in acelasi plic cu buletinul?


Cocos cand eu alergam pe speciala la Brasov tu te jucai cu lego la gradinita.
Fizicianu lu' tata ia-ti tu masina ta "de curse" mergi cu 60 la ora si scoate pe geam o bucata din acelasi aliaj din care este facut un intercooler si apoi pune mana pe ea sa vezi cu cat e mai rece decat temperatura exterioara.Iar daca stii fizica trebuia sa stii ca in momentul in care pulverizezi un amestec de apa cu alcool pe un metal (cum am scris mai sus ca vreau sa fac),caldura materialului este absorbita.Pune-ti acool pe mana si sufla sa vezi simti rece sau nu.Si pentru asta chiar nu trebuie sa fii Einstein !!!!!!!!!!!!!!!!!!

einstein1984 15-05-06 17:16

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
Cred ca ai obosit sa alergi 20 de km pe munte, sper ca aveai adidasi buni.
Dar restrictia la curgerea aerului pe care o impune intercoolerul ala nu o pui la socoteala? Oare de ce nici o masina de curse cu motor aspirat nu raceste aerul din admisie? De prosti ce au fost inginerii aia pana acum te-ai trezit tu sa pui coada la pruna.
Tot la fizica de a 10-a se invata ca schimbul de caldura convectiv e mai eficient cu cat diferenta de temperatura intre corpurile ce fac schimbul e mai mare. Adica una e sa ai aer la 60 de grade si intercoolerul la 10 grade si alta e sa ai aer la 20 de grade si intercooler la 10.

lascarica 16-05-06 01:00

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
Quote:

Originally Posted by LLV*
Cocos cand eu alergam pe speciala la Brasov tu te jucai cu lego la gradinita.
Fizicianu lu' tata ia-ti tu masina ta "de curse" mergi cu 60 la ora si scoate pe geam o bucata din acelasi aliaj din care este facut un intercooler si apoi pune mana pe ea sa vezi cu cat e mai rece decat temperatura exterioara.Iar daca stii fizica trebuia sa stii ca in momentul in care pulverizezi un amestec de apa cu alcool pe un metal (cum am scris mai sus ca vreau sa fac),caldura materialului este absorbita.Pune-ti acool pe mana si sufla sa vezi simti rece sau nu.Si pentru asta chiar nu trebuie sa fii Einstein !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Absolut IRELEVANT argumentul tau! Si la ora actuala mai sunt cativa piloti (chiar cu rezultate)care nu prea inteleg mare lucru din ceea ce face echipa de preparatori/mecanici masinii cu care alearga. Ei stiu ca trebuie sa mearga intr-un anumit fel,iar pentru asta se fac teste . Si sa stii ca nu-i nici o rusine in a accepta ca un pusti are argumente solide,si-ti demonstreaza ca nu ai dreptate. Toti mai gresim,oricine se poate antrena in siruri de supozitii carora cateodata le pierde logica...si io si el si tu. Dovada echilibrului si a inteligentzei o faci acceptand/recunoscand fenomenul mai sus enuntzat;)
Si ca sa fiu on-topic..> Cel mai usor de a realiza inutilitatea(ba chiar mai mult de-atat) intercoolerului pe aspirat, daca ai vreun prieten mecanic,astepti pana-i vine in service un diesel turbo pentru vreo interventie mai "elaborata", si-l rogi sa-ti imprumute componenta pentru cateva ore. Eu cred ca n-ar avea nici un motiv sa te refuze ,in acelasi timp,cred ca daca esti hotarat si pregatesti din timp toate materialele auxiliare, n-are voie sa-ti ia mai mult de 3 ore experimentul;)
Succes:D

LLV* 19-05-06 10:18

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
Quote:

Originally Posted by einstein1984
Cred ca ai obosit sa alergi 20 de km pe munte, sper ca aveai adidasi buni.
Dar restrictia la curgerea aerului pe care o impune intercoolerul ala nu o pui la socoteala? Oare de ce nici o masina de curse cu motor aspirat nu raceste aerul din admisie? De prosti ce au fost inginerii aia pana acum te-ai trezit tu sa pui coada la pruna.
Tot la fizica de a 10-a se invata ca schimbul de caldura convectiv e mai eficient cu cat diferenta de temperatura intre corpurile ce fac schimbul e mai mare. Adica una e sa ai aer la 60 de grade si intercoolerul la 10 grade si alta e sa ai aer la 20 de grade si intercooler la 10.

In ceea ce priveste restrictia aerului daca CITESTI MAI SUS am mentionat ca intercoolerul va fi unul mare tocmai sa nu apara asa ceva.
Te sfatuiesc sa mai si experimentezi unele lucruri nu sa te bazezi numai pe teorie.
Ai sa ramai uimit cate chestii teoretice sunt contrazise de practica si cate chestii bune poti sa descoperi cand experimentezi.

LLV* 19-05-06 10:49

Re: Intercooler pe un motor normal,aspirat !!!
 
Quote:

Originally Posted by lascarica
Absolut IRELEVANT argumentul tau! Si la ora actuala mai sunt cativa piloti (chiar cu rezultate)care nu prea inteleg mare lucru din ceea ce face echipa de preparatori/mecanici masinii cu care alearga. Ei stiu ca trebuie sa mearga intr-un anumit fel,iar pentru asta se fac teste . Si sa stii ca nu-i nici o rusine in a accepta ca un pusti are argumente solide,si-ti demonstreaza ca nu ai dreptate. Toti mai gresim,oricine se poate antrena in siruri de supozitii carora cateodata le pierde logica...si io si el si tu. Dovada echilibrului si a inteligentzei o faci acceptand/recunoscand fenomenul mai sus enuntzat;)
Si ca sa fiu on-topic..> Cel mai usor de a realiza inutilitatea(ba chiar mai mult de-atat) intercoolerului pe aspirat, daca ai vreun prieten mecanic,astepti pana-i vine in service un diesel turbo pentru vreo interventie mai "elaborata", si-l rogi sa-ti imprumute componenta pentru cateva ore. Eu cred ca n-ar avea nici un motiv sa te refuze ,in acelasi timp,cred ca daca esti hotarat si pregatesti din timp toate materialele auxiliare, n-are voie sa-ti ia mai mult de 3 ore experimentul;)
Succes:D

Asa cum i-am spus si lui Einstein ai sa ramai uimit cate chestii teoretice sunt contrazise de practica.
Parerea mea e ca pana nu experimentezi nu e bine sa dai un verdict.
Pana si in cartile de teorie apar contradictii de la autor la autor iar raspunsul eu zic ca tot singur il gasesti.
Daca te uiti la un topic alaturat despre scoaterea catalizatorului ai sa vezi o gramada de posturi contra,cum ca nu ai obtine nimic posturi care au si argumente.Cum pot eu sa cred asta cand am cronometrat pentru o ora timpii masinii mele pe reprize in fiecare viteza,cu start de la 0 cand catalizatorul era montat iar dupa scoatere timpii s-au inbunatatit.
Iar daca le spui pe topic asta ei vin si iti dau cu teoria in cap si iti spun ca stie fabricantul ce a facut.
Iar in privinta cunostintelor mele in domeniu ,nu sunt mecanic la Ferrari dar nici un afon nu sant.Si asta pot sa o sustin pentru ca fiecare masina pe care am avut-o avea performante mult mai bune decat cele ale producatorului performante datorate micilor mele "experimente tampite"
Iar mecanicii au vazut masina mea doar cand trebuia sa schimbe o bucsa de bascula sau alte rahaturi pe care nu aveam timp sa le fac dar motorul a fost numai treaba mea intotdeauna si nu pot sa spun ca sunt nemultumit de ce a iesit.
Eu nu am scris aici ca sa ma cert cu voi ci ca sa ne spunem parerile.


All times are GMT +2. The time now is 17:50.

- Copyright 2024 4Tuning