Deasemenea utilizarea testarilor dyno poate sa fie foarte benefica si de multe orinueste un mof fiind cea care ajutalaanumite diagnosticari.
Am sa incep prin a va prezenta un Ford Focus 1.6ecoboost pe dyno la noi chiar daca modificarea softului nu ne apartine si apartine Dimsport din Romania, lui Ceky.
Aici proprietarul a vrut sa verifice ce se intampla cu masina sa inainte de modificare si dupa, chiar daca nu isi dorea o modificare foarte impinsa, probabil a primit ce si-a dorit.
Un alt caz este cel al uni EVO 9 cu mici modificari, fosta masina a lui ONO41, Daniel Onoriu.
Noul proprietar un impatimit al automobilului si un fin utilizator a realizat ca masina lui are anumite probleme tehnice, unele usor de observat altele destul de greu sau aproape imposibil de detectat intr-un service normal. A reclamat mai multe probleme de functionare:
- pierdere de putere
- crestere enorma de consum 27% la mers normal in oras
- alte disfunctionalitati in mersul masinii.
A fost cu masina in multe serviceuri chiar si in reprezentante insa bani dati si pacientul tot cu probleme.
Este foarte interesant de urmarit graficul comparativ al pierderilor in transmisie care a permis sa tragem comcluzia corecta privind lipsa de putere si consumul, desigur dupa ce am verificat fizic si in mers motorul cu maisna pe dyno.
Pierderile in cazul lui sunt mai mari la o zona medie de functionare cu cca. 40hp, aceassta masina merge cu o frana de pana la 50hp in permamenta, fapt care genereaza consumul exorbitant si lipsa de putere a masinii.
DIn punct de vedere functionare motor problemele nu erau asa de grave daca se rezolva:
- pompa de benzina
- debitmetru
- sonda lambda 1
[youtube]xXtE76ZtDzo[/youtube]