Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning > Racing Code

Reply
 
Thread Tools
Old 12-12-08, 13:31   #1
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Peugeot 206 KRC

Un proiect complex dezvoltat dintr-o masina de strada banala, un GTI veritabil de serie incepe sa puna probleme in cea mai grea grupa de la coasta H5.
Automobilul despre care vorbim este un Peugeot 206 RC.
Este cel care s-a vandut prima data in Romania fiind expus la salonul auto de la Bucuresti in anul aparitiei.
Personal am cumparat aceasta masina dupa dezamagirea traita alaturi de SEAT LEON 1.8T 20V TOP SPORT.
Istoria e lunga si am sa ma rezum doar la cateva aspecte.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image023dx5.jpg
Views:	1415
Size:	219.8 KB
ID:	725385  
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 13:47   #2
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

Dupa ce am cumparat masinuta, am intervenit asupra ei schimband filtrul de aer, ulterior softul, am eliminat catalizatorul astfel reusind sa o pozitionez undeva in jurul a 190-200cp, de serie avand cca 160 din 177 anuntati de producator.
Consumul era maricel insa satisfactile erau pe masura.
Admisia de aer era pozitionata f jos la cca 15cm de sol, fapt care intr-o zi cu precipitatii enorme, cand Bucurestiul a intrat la apa a condus la aspiratie de apa si am distrus motorul.
Nu era f grav o biela a cedat si a stricat si un piston zgariind cilindrul.

Poteti observa in imagine ca masina nu mai foloseste jantele originale ci unele OZ superleggera un model de tuning foarte sportiv, cel mai usor pe 15 cu latimea dorita avand doar 4,9kg o janta.

Modelul care a inlocuit oz_superleggera se cheama oz_ultraleggera, dar e mai greu cu 0,2kg.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1 1.jpg
Views:	1023
Size:	259.0 KB
ID:	726136   Click image for larger version

Name:	1 2.jpg
Views:	1068
Size:	238.7 KB
ID:	726137   Click image for larger version

Name:	1 3.jpg
Views:	803
Size:	23.9 KB
ID:	726138  


Last edited by Gabi; 13-12-08 at 08:07.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 14:40   #3
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

Ruggeri a fost reteta de tuning de la care am plecat initial.
Continea, axe cu came modificate, filtru de aer si soft.
La aceaste reteta am pus in plus suporti de motor de grupa N, evacuare de grupa N, ambreiaj de curse cu padele metalice.
Pentru ca aveam o biela compromisa si un piston de arucat am facut pe comanda pistoane si biele JE-pistons, in USA.
Tot acum in aceasta faza am prelucrat in mod profi chiulasa, largit, camale, asezare supape, lustruire, comprimare...
Am montat totul si am estimat un 230cp promisi de Ruggeri si inca 20 din restul deci cam 250cp.
Habar nu am exact cat avea pt ca din cauza mecanicilor de marca(schimbatori de piese) am ajuns sa redesfatc motorul.La montaj nu au vazut ca supapele ating in piston si dupa pornire desi batea spuneau sa ii fac rodajul sa merg ca trebuie sa se incarce tachetii...
Normal ca o supapa mai incapatanata a perforat chiulasa si un piston.
L-am desfacut am comandat un nou set de piustoane de la CP Pistons si a preluat masina de la mine Marian Valcu.

Marian valcu patronul Serviceului MARSILAUTO cu manutele lui a refacut masina si a iesit pe strada in rodaj.
Dupa rodaj a inceput sa-i dea f rau la masina care fugea dupa 5000rpm de te speria pentru un aspirat de 2000cc.

Masina avea electronica de serie reglata de Ruggeri insa si asta facut aprin posta si pentru o alta configuratie mult mai joasa.
Mergand cu ea in forja maxima, la un moment dat apar niste semne de intrebare, fapt pt care am redeschis motorul.
Ce bine s-a facut au fost acolo detonatii care mai aveau putin si dadeau in doua pistoanele.
Asa am hotarat ca pentru a utiliza masina la maxim e bine sa ai cu ce sa o controlezi si sa faci softul asa cum noi faceam de mult pe masinile de performanta RacingCode.

RACINGCODE

Marian a ales RacingCode pentru a configura si seta masina 206RC intr-o noua configuratie.
Este vorba de a adapta la ea in acest moment un Kompresor mecanic antrenat prin curea.
S-a ales aceasta solutie in urma consultari regulamentelor pentru curse ale FRAS.
Regulamentar s-au facut toatre modificarile , de la primul la ultimul surub, pentru ca nu ne place sa umblam cu cioara vopsita, spre deosebire de altii.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	racingcode_157.jpg
Views:	906
Size:	44.6 KB
ID:	725563   Click image for larger version

Name:	2 1.jpg
Views:	998
Size:	303.2 KB
ID:	726139   Click image for larger version

Name:	2 2.jpg
Views:	1013
Size:	290.2 KB
ID:	726140  

Click image for larger version

Name:	2 3.jpg
Views:	956
Size:	292.6 KB
ID:	726141  

Last edited by Gabi; 13-12-08 at 08:10.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 15:14   #4
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

Eu gandisem intr-un viitor nu prea indepartat posibilitatea de a ridica masina de la staiul de aspirat la cel de supralaimentat.
Marian a vrut sa o ridice mai mult asa ca s-au facut pistoane mai decomprimate si s-a folosit o chiulasa de serie ca si raport de compresie.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	3 1.jpg
Views:	904
Size:	153.5 KB
ID:	726144   Click image for larger version

Name:	3 2.jpg
Views:	881
Size:	168.0 KB
ID:	726145   Click image for larger version

Name:	3 3.jpg
Views:	902
Size:	158.3 KB
ID:	726146  

Click image for larger version

Name:	3 4.jpg
Views:	796
Size:	183.8 KB
ID:	726147   Click image for larger version

Name:	3 5.jpg
Views:	921
Size:	178.1 KB
ID:	726148   Click image for larger version

Name:	3 6.jpg
Views:	880
Size:	183.1 KB
ID:	726149  


Last edited by Gabi; 13-12-08 at 08:14.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 15:17   #5
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

si acum piesele de rezistenta:

Mecanica este 100% facuta de MARSILAUTO iar prelucrarile de precizie facute in locuri unde avem garantia calitatii impuse de RacingCode.

Partea de electronica scheme de montaj si setari apartin RacingCode.

Si sa nu credeti ca ai venoie de o schema de la Motec sa montezi si sa dai la cheie ca sa porneasca apoi o setare fina si gata.
Nu este joaca si ai nevoie de echipamente speciale pentru asa ceva.
Motec e bun dar nu lucreaza singur si fara cunostinte.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	4 1.jpg
Views:	887
Size:	134.2 KB
ID:	726150   Click image for larger version

Name:	4 2.jpg
Views:	867
Size:	202.3 KB
ID:	726151  

Last edited by Gabi; 13-12-08 at 08:15.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 15:23   #6
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Peugeot 206 KRC

Dupa ce masina a fost gata si a funcionat s-a trecut la demontarea ei pt rigidizare si optimizare a traseelor electrice.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	5 1.JPG
Views:	1105
Size:	84.3 KB
ID:	726159   Click image for larger version

Name:	6 1.jpg
Views:	1043
Size:	86.2 KB
ID:	726160  

Last edited by Gabi; 13-12-08 at 08:20.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 15:23   #7
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

Urmeaza setarea de curse faza unu dupa rodaj cand motorul nu este lasat.

Pilotul este marian valcu care merita felicitat pentru un an de curse in care a debutat si a urcat la H5 de la H3 reusind sa faca presiuni mari pe mai titratii curselor.
La prima etapa a fost o mare problema marian nu a fost acceptat de catre organizatori la start desi initial a fost inscris, pe motiv ca masina e prea bine lucrata si ca un debutant nu are voie cu asa ceva, e prea performant...
Aberatii si uite asa a pierdut prima etapa dupa care a participat dand compresorul jos mai bine de 6 etape.
Ulterior a trecut de debutanti si a montat fiara la loc.
Chiar in etapele fara compresor era acuzat ca are compresor ca-l tine ascuns... desi ...
Mai tarziu il pune sus si le arata cam care era diferenta peste 100cp.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	6 1.jpg
Views:	790
Size:	86.2 KB
ID:	726152   Click image for larger version

Name:	6 2.jpg
Views:	836
Size:	89.1 KB
ID:	726153   Click image for larger version

Name:	6 3.jpg
Views:	828
Size:	78.6 KB
ID:	726154  

Click image for larger version

Name:	6 4.jpg
Views:	778
Size:	328.1 KB
ID:	726155   Click image for larger version

Name:	6 5.jpg
Views:	928
Size:	231.4 KB
ID:	726156   Click image for larger version

Name:	6 6.jpg
Views:	1003
Size:	282.8 KB
ID:	726157  

Click image for larger version

Name:	6 7.jpg
Views:	785
Size:	219.8 KB
ID:	726158  

Last edited by Gabi; 13-12-08 at 08:19.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 15:33   #8
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Peugeot 206 KRC

Poate cel mai important fapt este ca a fost o masinuta fiabila si ca intr-un sezon cu multe puncte obtinute a trebuit sa inlocuiasca doar un set de bujii.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 15:33   #9
Kent8

Stage 5
 
Kent8's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,298
Default Re: Peugeot 206 KRC

100 de cai din compresor?
adica din 250 de cai facea 350 montand treaba aia?
oricum cred ca povestea continua, astept sa vad ce detalii mai dai
Kent8 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 15:35   #10
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Peugeot 206 KRC

Initial avea aspirat 250cp apoi avea mai putini fiind o chiulasa si cu pistoane mai decoprimare cu admisie pentru compresor.
Putere are oricata e nevoie, problema a fost aderenta si sa stim ca nu rupem cutria astfel cuplul a fost dus prin zona a 400Nm.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 15:35   #11
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Peugeot 206 KRC

Se pot vedea filme de la aproape orice cursa de coasta a FRAS>
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 15:42   #12
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Peugeot 206 KRC

Am vorbit despre cutie, motor, caroserie, dar are tot ce ii trebuie si frane si suspensie...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	7 1.jpg
Views:	900
Size:	170.4 KB
ID:	726161   Click image for larger version

Name:	7 2.jpg
Views:	840
Size:	153.9 KB
ID:	726162   Click image for larger version

Name:	7 3.jpg
Views:	827
Size:	147.7 KB
ID:	726163  


Last edited by Gabi; 13-12-08 at 08:20.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 15:49   #13
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Peugeot 206 KRC

Poate ca am fost primul care te-a felicitat pe pm pt aceasta masinutza......de fapt bombitza. adevar graiesti.....marian si cu tine ati depasit orice asteptari.....iar faza ca nu a fost acceptat la prima etapa ai exagerat putin.....el nu a fost acceptat datorita puterii....nu ca era masina pregatita performant....ei nu se asteptau ca marian sa o struneasca asa bine. Oare e vreun proiect rc 4x4 prin lumea asta mare?
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 16:03   #14
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Peugeot 206 KRC

Nu are sens sa discutam, am stabilit ca federatia a gandit abuziv ca un escroc de organzator nu a returnat 1/2 din taxa aca cum era dupa regulament, iar marian a lasat de la el. Marian conform regulametului avea voie la acea ora acum nu stiu si nu ne mai intereseaza nu e debutant are voie orice.
Marian e pilotul, marsilauto e serviceul si RacingCode tunerul.
Eu sunt o parte din RacingCode.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-08, 16:08   #15
Kent8

Stage 5
 
Kent8's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,298
Default Re: Peugeot 206 KRC

ok, continua cu poze cu frane, suspensie etc etc etc
ca mi se pare ca povestea este neterminata
intrerupta brusc
Kent8 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -