Ca sa incepem cu inceputul. Pe 8 Martie am plecat cu directorul tehnic de la firma la care lucrez pana in Constanta ca sa cautam ceva oferte de cazare pentru muncitori pentru ca urma sa inceapa un proiect aici. Am gasit pana la urma la un complex turistic, unde am vazut o motocicleta veche si rapciugoasa. Arata bine, am observat-o din prima zi si de atunci am zis ca as vrea sa o am.
Pe 12 Martie m-am mutat si eu in Constanta si am tot vazut motocicleta in medie de 2-3 ori pe saptamana. Intr-o zi m-am gandit sa iau numarul de la receptie (eu sunt cazat in alta parte) si sa sun. Evident a intervenit ceva si nu am apucat sa sun, dar numarul a ramas acolo.
In alta zi (cred ca Sambata) ma plictiseam teribil la birou si am zis sa dau un telefon. Sun la receptie, raspunde o "dom'soara".
-Saru'mana, ma cheama X si voiam sa va intreb despre motocicleta de la receptie, daca e de vanzare.
-Ah, pai nu stiu, va dau numarul patroanei, dar nu cred ca e!
-OK.
Ma rog, ca sa o scurtez un pic, am sunat-o pe patroana, bineinteles ca nici ea nu stia daca e de vanzare, pentru ca de fapt ii apartinea fiului ei. Mi-a dat numarul lui, l-am sunat si seara ne-am intalnit sa vorbim.
Ne-am inteles la un pret si abia apoi m-am uitat si eu la ea. Vesti destul de proaste: Roata spate blocata, cutia blocata, motorul blocat, frana pe fata lipsa, cablul de acceleratie blocat, capacul de la rezervor lipsa (deci vreo 2 ani a plouat acolo), o bujie lipsa (deci vreo 2 ani a plouat acolo) si asa mai departe.
I-am dat banii, am luat motocicleta, Luni seara am urcat-o in camion spre Ploiesti.
Marti pe la pranz a ajuns in Ploiesti, la un atelier, unde deja s-au apucat sa demonteze la ea. Ieri si azi, cat au lucrat la ea, au reusit sa ii deblocheze cutia, motorul si roata de pe spate. Am inteles ca nu ar fi atat de grav cum credeam.
Vestea buna e ca motocicleta functiona cand a fost abandonata in fata receptiei complexului timp de 2 ani.
Deocamdata mai au sa se uite la carburatoare si la instalatia electrica si apoi o sa incerce sa o porneasca. Daca porneste si functioneaza acceptabil (nu perfect, dar macar sa porneasca) o sa o demontam pe toata ca sa o curatam/revopsim.
Mai jos cateva poze. Inca nu am poze cu ea demontata (cutia/motorul/roata spate) pentru ca inca nu am ajuns la atelier si nici nu am fost curios sa le cer poze. O sa ii fac in weekend, cand ajung acasa.
Si acum, m-am luat cu povestitul si am uitat sa spun despre motocicleta.
Suzuki GSX-250E fabricata in 1984, motor in 2 cilindri cu 2 carburatoare, esapamentul pare sa fie modificat, cel original parca arata altfel.
Are indicator de treapta de viteze stock, jantele par a fi cele de "facelift". Motocicleta este varianta Japoneza.
Din ce am inteles eu sunt destul de rare prin Europa, din cauza ca majoritatea in vremea aia preferau Jawa, MZ, IJ, Mobra sau alte astea.
P.S.: Inca oscilez intre a o lasa originala si a o face bobber sau cafe racer. Sunt in mare dubiu...
Poze: