Go Back   Forum 4Tuning > Hobby & Pasiuni Comune > MOTO > Motociclete > Motocicleta mea

Reply
 
Thread Tools
Old 10-04-13, 23:53   #1
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default 1984 Suzuki GSX-250E

Ca sa incepem cu inceputul. Pe 8 Martie am plecat cu directorul tehnic de la firma la care lucrez pana in Constanta ca sa cautam ceva oferte de cazare pentru muncitori pentru ca urma sa inceapa un proiect aici. Am gasit pana la urma la un complex turistic, unde am vazut o motocicleta veche si rapciugoasa. Arata bine, am observat-o din prima zi si de atunci am zis ca as vrea sa o am.

Pe 12 Martie m-am mutat si eu in Constanta si am tot vazut motocicleta in medie de 2-3 ori pe saptamana. Intr-o zi m-am gandit sa iau numarul de la receptie (eu sunt cazat in alta parte) si sa sun. Evident a intervenit ceva si nu am apucat sa sun, dar numarul a ramas acolo.
In alta zi (cred ca Sambata) ma plictiseam teribil la birou si am zis sa dau un telefon. Sun la receptie, raspunde o "dom'soara".
-Saru'mana, ma cheama X si voiam sa va intreb despre motocicleta de la receptie, daca e de vanzare.
-Ah, pai nu stiu, va dau numarul patroanei, dar nu cred ca e!
-OK.

Ma rog, ca sa o scurtez un pic, am sunat-o pe patroana, bineinteles ca nici ea nu stia daca e de vanzare, pentru ca de fapt ii apartinea fiului ei. Mi-a dat numarul lui, l-am sunat si seara ne-am intalnit sa vorbim.
Ne-am inteles la un pret si abia apoi m-am uitat si eu la ea. Vesti destul de proaste: Roata spate blocata, cutia blocata, motorul blocat, frana pe fata lipsa, cablul de acceleratie blocat, capacul de la rezervor lipsa (deci vreo 2 ani a plouat acolo), o bujie lipsa (deci vreo 2 ani a plouat acolo) si asa mai departe.
I-am dat banii, am luat motocicleta, Luni seara am urcat-o in camion spre Ploiesti.
Marti pe la pranz a ajuns in Ploiesti, la un atelier, unde deja s-au apucat sa demonteze la ea. Ieri si azi, cat au lucrat la ea, au reusit sa ii deblocheze cutia, motorul si roata de pe spate. Am inteles ca nu ar fi atat de grav cum credeam.
Vestea buna e ca motocicleta functiona cand a fost abandonata in fata receptiei complexului timp de 2 ani.
Deocamdata mai au sa se uite la carburatoare si la instalatia electrica si apoi o sa incerce sa o porneasca. Daca porneste si functioneaza acceptabil (nu perfect, dar macar sa porneasca) o sa o demontam pe toata ca sa o curatam/revopsim.

Mai jos cateva poze. Inca nu am poze cu ea demontata (cutia/motorul/roata spate) pentru ca inca nu am ajuns la atelier si nici nu am fost curios sa le cer poze. O sa ii fac in weekend, cand ajung acasa.


Si acum, m-am luat cu povestitul si am uitat sa spun despre motocicleta.
Suzuki GSX-250E fabricata in 1984, motor in 2 cilindri cu 2 carburatoare, esapamentul pare sa fie modificat, cel original parca arata altfel.
Are indicator de treapta de viteze stock, jantele par a fi cele de "facelift". Motocicleta este varianta Japoneza.
Din ce am inteles eu sunt destul de rare prin Europa, din cauza ca majoritatea in vremea aia preferau Jawa, MZ, IJ, Mobra sau alte astea.

P.S.: Inca oscilez intre a o lasa originala si a o face bobber sau cafe racer. Sunt in mare dubiu...

Poze:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20130404_181518.jpg
Views:	208
Size:	3.60 MB
ID:	2745886   Click image for larger version

Name:	20130404_181533.jpg
Views:	221
Size:	3.37 MB
ID:	2745887   Click image for larger version

Name:	20130404_181541.jpg
Views:	151
Size:	3.46 MB
ID:	2745888  

Click image for larger version

Name:	20130404_181557.jpg
Views:	160
Size:	3.61 MB
ID:	2745889   Click image for larger version

Name:	20130404_182547.jpg
Views:	122
Size:	3.38 MB
ID:	2745890   Click image for larger version

Name:	20130404_182558.jpg
Views:	104
Size:	3.23 MB
ID:	2745891  

Click image for larger version

Name:	20130404_182604.jpg
Views:	89
Size:	3.28 MB
ID:	2745892   Click image for larger version

Name:	20130408_191751.jpg
Views:	117
Size:	2.30 MB
ID:	2745893  
eMH is offline   Reply With Quote
Old 11-04-13, 17:10   #2
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Incep prin a-ti spune ca te-ai inhamat la o treaba grea... bine, daca ai dus-o la un atelier si se ocupa de ea acolo, tu nu ai altceva de facut decat sa platesti.
Si, din pacate, cred ca o sa platesti destul de mult... acum depinde si ce vrei sa scoti din ea. Piesele sunt scumpe, mai ales pt mobrele facute pt piata japoneza.
Bobber nu prea cred ca s-ar preta... mai curand cafe racer dar, parerea mea, mai bine stock, asa cum a iesit ea din fabrica, de la mama ei Japonia
Conteaza foarte mult ce modificari a suferit in trecut. Cu cat e mai aproape de original, cu atat mai bine si mai usor de reparat.
Iti urez spor la treaba si posteaza cat mai multe poze si detalii despre operatiuni si problemele intampinate
Trec si eu printr-un proiect de genul asta, doar ca eu il fac singur, acasa.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 12-04-13, 19:50   #3
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Stiu ca e foarte greu, dar partea cea mai grea e ca nu gasesc deloc piese. De exemplu a stat in aer liber fara capac la rezervor si a plouat acolo. Acum rezervorul e facut praf, au incercat sa il dea jos si urechile de prindere erau aproape sudate de cadru. Evident ca s-au rupt. Acum am de ales sa caut de cumparat alt rezervor sau sau il repar pe asta. Firma la care lucrez are si atelier de tinichigerie (ce e drept, nu tinichigerie auto, dar tot e tinichigerie) si le-as cere sa imi faca un rezervor. Nici nu stiu.

In alta ordine de idei, am sunat azi la baietii cu motocicleta si au rezolvat si instalatia electrica. Merge totul perfect, inclusiv indicatorul pentru treapta de viteza.
Maine (sper) sa ii curete carburatoarele si sa ii puna un filtru si 2 bujii ca sa ii dea o cheie, macar de curiozitate. Asta ar fi etapa decisiva, pentru ca daca porneste e aproape perfect si sunt linistit. Daca nu, nu.
eMH is offline   Reply With Quote
Old 16-04-13, 22:32   #4
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Intre timp am pornit-o.
Merge foarte aiurea, la inceput aveam impresia ca merge intr-un singur piston. Ce e drept cat timp a stat i-a lipsit o bujie si a plouat acolo. am curatat eu cat am putut, dar na...

Acum astept sa ajung pe acasa si sa vad ce piese ii trebuie ca sa dau o comanda serioasa.
eMH is offline   Reply With Quote
Old 24-04-13, 10:12   #5
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Ieri am vorbit cu cei de la atelier si au spus ca i-au demontat carburatoarele. Acum inteleg de ce a pornit extraordinar de greu prima data, nu se accelera si mergea balbait.

Carburatoarele aveau inclusiv frunze in ele. In filtrul de aer au gasit scoici (motoreta a stat abandonata 2 ani la ~300m de malul marii).
Cuiul de la unul din carburatoare era blocat.
O clapeta de acceleratie era blocata intre-deschisa.
Un 2 jicloare aveau dop de depuneri de sulf si nu mai trecea nimic prin ele.

Din ce am inteles azi o sa incerce sa o porneasca dupa ce i-au reparat carburatoarele si i-au schimbat filtrul de aer.
eMH is offline   Reply With Quote
Old 24-04-13, 10:36   #6
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

E bine ca au rezolvat prin curatare. Membranele, furtunele, cauciucurile, cablajele... nu necesita schimbare? Stand in briza sarata a marii ma gandesc ca s-au cam dus, la fel si metalul, se cam corodeaza.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 24-04-13, 14:43   #7
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Deocamdata nu. Incearca sa o porneasca, ceea ce e foarte greu pentru ca la un cilindru nu a avut bujie si a plouat in el.
Totodata nici dupa curatarea carburatoarelor nu alimenteaza cilindrul ala. Le-am zis sa se uite si al supape, sa nu cumva sa fie blocate pe inchis.

Deja s-au rupt prinderile de la rezervor pentru ca erau foarte ruginite si nu au avut cum altfel sa dea rezervorul jos.
Rezervorul nu a avut capac si a plouat in el...
eMH is offline   Reply With Quote
Old 25-04-13, 12:18   #8
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Cred ca o sa investesti in ea mult mai mult decat merita... stiu cum e, muncesc de 3 luni la a mea (acasa, singur si cu putini bani), totul e ca la final sa fii tu multumit.
Carburatorul e "tricky", aseara l-am desfacut si eu pe al meu (un singur Mikuni) si, desi este simplu la prima vedere, e destul de finut la interior si orice bucatica de mizerie il poate infunda.
Rezervorul banuiesc ca il schimbi... daca spui ca e atat de ruginit, nu se mai poate suda. Si nu stiu daca merita munca.
Spor la treaba
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 25-04-13, 20:37   #9
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Da, o sa ii schimb rezervorul cu totul sau o sa ii refac partea de jos. Inca nu stiu.
Sau o sa incerc sa "adaptez" unul de la alta motocicleta, dar atunci deja nu o sa mai vina la linie cu saua.

Inca nu m-am hotarat daca o las stock sau o tai si o fac bobber sau cafe racer.
Daca ma pun cu flexul pe ea rezervorul nu e o problema
eMH is offline   Reply With Quote
Old 27-04-13, 21:20   #10
spawny

Stage 5
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 428
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Mai frumoasa ar iesi cafe racer si e mai usor si mai ieftin de facut
spawny is offline   Reply With Quote
Old 27-04-13, 21:55   #11
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Pai la asta ma gandeam si eu. Ca sa o fac "originala" e foarte multa bataie de cap cu piesele care se gasesc extraordinar de greu. Daca o fac cafe racer e mult mai usor, ca pot sa mai adaptez din piese de la alte motociclete mai noi, cu piese mult mai usor de gasit.
eMH is offline   Reply With Quote
Old 28-04-13, 18:23   #12
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Daca se uita vreun moderator pe aici il rog din tot sufletul sa modifice titlul topicului. M-am uitat in talon si am observat ca e din 1986, nu din '84.
Nu stiu de ce aveam eu impresia ca e '84...
eMH is offline   Reply With Quote
Old 02-05-13, 21:25   #13
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Observ cu parere de rau ca e o sectiune moarta.
Cu toate astea, daca exista vreun mecanic de motociclete pe aici, as vrea sa pun o intrebare (stiu ca oricum sunt slabe sansele).

Unul dintre cilindri nu a avut bujie cat timp motocicleta a fost abandonata. E limpede ca a plouat acolo, a nins acolo, a intrat praf si asa mai departe. Am reusit sa il curat cu greu. Dupa ce am desfacut si carburatoarele si le-am curatat (cu diluant, ce e drept, dar tot am scos O GRAMADA de jeg din ele) am incercat sa pornesc motocicleta. Surprinzator (sau nu) nu porneste. Din ce imi dau eu seama problema e la cilindrul care nu a avut bujie.
Tot da sa porneasca, se invarte, are compresie, ii vine benzina, supapele nu par a fi blocate, arcurile de la supape par sa lucreze, dar nu vrea sa porneasca. Are cineva vreo idee??
eMH is offline   Reply With Quote
Old 03-05-13, 17:11   #14
jimmy_rph

Stage 4
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 261
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

scanteie avem sigur?
jimmy_rph is offline   Reply With Quote
Old 03-05-13, 17:23   #15
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: 1984 Suzuki GSX-250E

Da. Am impresia ca nu se alimenteaza constant. Uneori pare ca ar vrea sa porneasca si uneori nu. Am observat ca are carburatoarele cam ciudate. Cand accelerezi se ridica cele doua clapete de la carburatoare si cu un fel de vacuum se ridica cilindrul ala din carburator care permite sa intre benzina in camera de ardere. Eu banuiesc ca e de la carburatorul de la cilindrul ala sau mai exact de la sistemul ala de vacuum. Totusi mi se pare cam mare coincidenta ca e tocmai la cilindrul care nu a avut bujie si cu care am avut ceva probleme pana acum...
eMH is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -