Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Lada sau Dacia???
Lada 131 35.50%
Dacia 238 64.50%
Voters: 369. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 05-02-12, 08:52   #196
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: Lada vs. Dacia

Quote:
Originally Posted by rockitos View Post
Pompa dublu circuit au toate dupa 90, din cate imi aduc aminte, dar frane nu au , mult mai eficiente erau alea mai vechi. Daciile cu punte de papuc pe spate erau dezastru, tot timpul prindeau aer, aerisitoarele pe spate nu se desfaceau si ciuciu frane
asa e...dar tineau si pompele alea dublu primu model...am avut si eu pe dacie, toata treaba era sa nu intre aer pe undeva...la fiecare luna le umpleam cu vaselina acolo ca sa nu am probleme cu ele....daca prindea aer, dura o vesnicie pana ii mai faceai frane, ce am patit odata si eu...din 98 au pus pompe de frana dublu circuit mai bune si la 1310 si la papuci si tin mai bine, dar asta depinde si de proprietar...ca unii sunt foarte zgarciti cand vine vorba de o revizie...daca la dacie iti mananci de sub unghie, la o masina straina ce sa mai zic...Ma uit in alte tari cum e prin Olanda sau Germania, am vazut Dacia papuc si benzinare si diesel, frate intr-o stare exceptionala...zici ca sunt noi noutze, pai la noi toate sunt strambe. Chiar si Bmw, Vw, mercedes astea mai vechi sunt niste carute, mai ales din punct de vedere tehnic multe troncane, le auzi de pe strada. Deci si dacia era fiabila daca aveai grija de ea.
Dar ce prinde pe mana romanului, nimic nu rezista. La fel si camioanele, am pe cineva l-a adus din Germania, a lucrat si acolo pe cariera si era ca nou, piese originale, mici zgarieturi nesemnificative...pai o luna lucrat in romania cu el si avea toate alea sparte la el, strambe aparatorile, faruri sparte etc...Cred ca numai niste oameni care tin la masini cu adevarat, pasionati, om care vrea sa aibe o masina mai speciala, vezi si pe la noi, in rest Dumnezeu cu mila. Cu parere de rau masinile sunt bune, dar nu sunt pentru cine se nimereste.
__________________
I live my life at the quarter mile the time, nothing something else matters.
For ten seconds or less...I'm Free!!!

Last edited by Thomas Everywhere; 05-02-12 at 08:55.
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 05-02-12, 09:25   #197
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Lada vs. Dacia

Quote:
Originally Posted by rockitos View Post
Pompa dublu circuit au toate dupa 90, din cate imi aduc aminte, dar frane nu au , mult mai eficiente erau alea mai vechi. Daciile cu punte de papuc pe spate erau dezastru, tot timpul prindeau aer, aerisitoarele pe spate nu se desfaceau si ciuciu frane
Da au avut ceva deficiente dar un mecanic bun stia ce sa faca si era foarte important felul in care se aerisea instalatia.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 05-02-12, 14:24   #198
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Lada vs. Dacia

Quote:
Originally Posted by karpi View Post
Da, e o masina nemaipomenita. Din cele 4 portiere se deschide una de afara iar restul dinauntru. Antifurt . Pompa de frana cu un singur circuit -> daca se scurge lichidul de frana macar nu mai ai frana pe nici o osie. Genial . Cutia de viteze zici ca e oala, cursa e infernala, trebuie sa ai bratul de 2m ca sa ajungi la toate vitezele. Masina asta e o caricatura.
Iar la cele noi adica Lada Kalina vs. Logan e cam la fel. Pozele vorbesc de la sine. http://www.ladaromania.ro/index_files/LADA.htm
Ca tot ai adus in discutie Loganul vs noua Lada.

Ce sa zic......adevarul este ca poza aia in care Lada Kalina are telescoape la portbagaj si comenzile geamurilor pe cotiera m-ar face pe mine(sau pe un potential client) sa imi iau Lada...Adevarul este ca astea conteaza cel mai mult.

Ma uit la lista de dotari si raman crucit cate optiuni ai la Lada: Directie asistata, dublu airbag, blocajul usilor centralizat prin telecomanda, geamuri electrice cu protectie termica fata-spate, oglinzi reglabile electric, incalzire scaune fata, servofrana, jante aliaj. WOW inca putin si se apropie de marcile consacrate.

Motorul, este un superb 1.6 8v de 81 sau 90CP care te duce spre suta/h in numai 13s. Si toate astea la numai 8530E!!! Ma gandesc ca iti mai trebuie si un AC, un ABS care mai costa si astea. De alte variante de motorizari nu am auzit(in cazul kalina), diesel nimic, e si logic, in Rusia benzina e mai ieftina, problema e ca noi nu traim la Rusia.

Designul, da e mai frumos desi din fata masina pare o copie dupa Fiat Albea, interiorul e mai frumos, dar nu ma da pe spate, panoul central zici ca e de solenza. Iar scaunele si fetele de usi zici ca au contract cu aceeasi firma care fabrica si pt logan, nu vad mare diferenta, tot niste porcarii ieftine par.(poza 3)

Acum, ca sa fim corecti ar trebui sa prezentam si celelalte modele de Lada nu doar Kalina. Insa nu o sa reiau pozele puse pe o pagina anterioara ci doar o sa pun 2exemple de design care sigur ar face pe un cumparator sa isi schimbe optiunile:

Lada 112Europa si Lada Priora Sedan Lux(pozele 1 si 2):
Si ma intreb cum sa vinzi asemenea masini cu design din anii 80-90.
Priora aia imi aduce aminte de Ford Scorpio de la mijlocul anilo '90, zau de nu. Nu ca ar fi ceva rau in asta, numai ca nu mai traim acum 15ani.

Inca o chestie mai am de spus: site-ul ala prezentat de tine mi se pare cel putin tendentios: de ce au asociat pentru comparatii un model de logan(ph1) care nu mai exista la vanzare de ceva timp ca sa arati ca Lada este mult mai frumoasa? Si mai era o poza in care se compara Lada Kalina cu cel mai naspa model de Logan ala cu spoilere de plastic negru(poza4).

Nu spun ca Loganul ar fi cine stie ce masina, ca nu e, dar sa zici ca si in cazul sau treaba sta la fel(cum ai zis de 1310 ca e caricatura) mi se pare prea mult. Ok, e caricatura in comparatie cu orice marca Vestica Si Asiatica, dar LOL atunci Lada 112Europa ce mama naibii mai este? WTF ? pe ce lume traim?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image031.jpg
Views:	41
Size:	15.2 KB
ID:	2318283   Click image for larger version

Name:	priora_h.jpg
Views:	37
Size:	61.6 KB
ID:	2318284   Click image for larger version

Name:	image409.jpg
Views:	38
Size:	17.8 KB
ID:	2318285  

Click image for larger version

Name:	image380.jpg
Views:	72
Size:	23.0 KB
ID:	2318304  

Last edited by lord_wader; 05-02-12 at 14:28.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 05-02-12, 15:02   #199
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Lada vs. Dacia

Logan este si Dacia si Lada.
Renault produce Logan Lada in Rusia.
Voi comparati branduri aici nu modele, iar daca se merge pe modele alegeti pe cele mai apropiate in cazul acesta fiind identice cu exceptia siglelor si putin a calitatii.
Sa vedeti in Rusia motorsport cu Lada Logan.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 05-02-12, 15:30   #200
rover_cabrio

Stage 5
 
rover_cabrio's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 6,899
Cool Re: Lada vs. Dacia

ma uit aici la cate voturii sau dat pentru LADA ...modelul care se comparat cu DACIA ..sunt curios daca 50%€ din cei de aici au avut LADA si nu DACIA ...

eu unu recunosc nu am avut NICIODATA nici Dacia Nici LADA ...am avut o vectra A si aia adusa din Austria nicidecum pe Romania acum 6 ani cand am luat eu permisu ...dar ....sincer mias fi dorit la vremea respectiva o Dacia coupe ....) dar a fost sa fie o vectra ...

deci sa recunoastem aici ca multi VOTEAZA FALS ....
__________________

anvelope IARNA import Germania Elvetia 13"-22" tel: 0768 885511 , 0762 333322
rover_cabrio is offline   Reply With Quote
Old 05-02-12, 20:56   #201
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Lada vs. Dacia

Lada 112Europa,Kalina, Lada Priora Sedan Lux etc nu au nimic de-aface cu Renault sau cu Loganul, sunt Lada 100% precum e Niva. Comparatia a venit intre Kalina sedan si Logan. Restul erau exemple de "design".
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 05-02-12, 21:19   #202
rockitos
VW Driver

Stage 3
 
Join Date: May 2007
Posts: 133
Member of:
[VW]
Default Re: Lada vs. Dacia

Comparatia cred ca a fost pentru masinile din perioada de aur, cand Dacia si Lada (Lada numai pentru cei iubiti de regim), erau cam singurele alternative. In perioada actuala sa iti iei Lada mi se pare ridicol, nici macar aia pe care trebuia sa o conduca Putin nu a pornit. Dacie treaca mearga, acum e masina frantuzeasca, si pentru drumurile noastre merge
rockitos is offline   Reply With Quote
Old 06-02-12, 08:11   #203
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Lada vs. Dacia

Quote:
Originally Posted by lord_wader View Post
Lada 112Europa,Kalina, Lada Priora Sedan Lux etc nu au nimic de-aface cu Renault sau cu Loganul, sunt Lada 100% precum e Niva. Comparatia a venit intre Kalina sedan si Logan. Restul erau exemple de "design".
Titlul topicului este altfel decat vrei sa vezi tu lucrurile astea.


Eu am preferat mereu Dacia desi familia mea a avut posibilitatea sa achizitioneze si Lada noua.
Daca aveai o Dacia bine pusa la punct eventual cu piese de foarte buna calitate era superioara masinii Lada.
Trebuie totusi sa subliniem faptul ca Lada era mai fiabila decat Dacia. Din pacate in Romania nu se vindeau masinile Dacia care mergeau la export.

Pe parte de motor Lada 1200 daca o tinei cateva zeci de minute peste 130km/h se cla motorul iar la la modelul 1500 trebuia aproape din mie in mie de km sa-i ajustezi jocurile la distributie mai ales daca ii cereau turatie.

Cand vorbim de confort este discutabil dar am preferat fotoliile de pe vechile masini Dacia in care stateai mai confortabil can multe masini contemporane.

Lada 1300 a fost cel mai reusit model dar el nu s-a importat in masa la noi maxim 200-300 de bucati si alea date pe sub mana.

La tractiune clar Dacia era mai moderna insa pe drumuri de tara era de preferat Lada care accepta denivelarile cu stoicism.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 06-02-12, 12:01   #204
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Lada vs. Dacia

Dacia, pt ca Lada chiar daca e facuta din topor, nu e chiar asa robusta precum pare, nu imi inspira acel sentiment de "balshai mekanism" cand ma uit la ceva rusesc pt care l-as alege...
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 07-02-12, 11:53   #205
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Lada vs. Dacia

Domnilor, stau si rad de ma prapadesc pe-aici, cum multi isi dau cu parerea despre Lada, din auzite, ca nu e asa de robusta, ca motorul e praf, ca ala de dacia e net superior Voi aveti habar de ce vorbiti ?!?!
Sa o luam pe rand:
Fiabilitatea motorului de Lada:
Exista mai multe tipuri de blocuri motor, in functie de material din care este turnat, cel cu tratament de suprafata pe cilindrii (majoritatea pt piata interna a fostei CCCP si a exporturilor balcanice) si cel cu material foarte bun (export anglia, franta, etc ). Alea tratate, dupa o alezare-doua, se duce stratul tratat si nu tin. Blocurile din material bun, merg foarte mult (un prieten a desfacut motorul la 160k, din care 80k mers pe gaz, uzura infima la cilindrii).
In 1979-1980 era un lot, cu probleme la arborele cu came. Din cauza tratamentului termic. Axul cu came ceda in jur la 60k-80k km. Problema recunoscuta oficial, si chiar se schimbau pe garantie. Punctul slab al motorului de Lada e arborele cu came, deoarece are ungere deficitara in turatii mici. Daca mai adaugi un ulei slab (ca si cel romanesc pe vremuri, iese un fiasco total. Hai ca eventual mai adaug pinionul de antrenare al pompei de ulei/distribuitorului, care are caneluri foarte fine in interior.
Personal sunt de parere ca pe la noi problemele erau din cauza lipsei de intretinere, reglaje facute dupa ureche. Chiar tind sa cred, ca aceasta era unul dintre motivele pentru care foarte multa lume s-a plans ca s-a dus axul cu came, si in revista autoturism scria clar ca viata arborelui se scurteaza grav daca reglajele la culbutori sunt facute aiurea.

Sebastian,
Motorul de Lada 1200 nu se caleaza, daca are destul ulei in el Am mers cu 1200, am prieteni care fug cu el 140 cand au loc, si niciodata niciunul dintre ei nu s-a plans ca s-ar fi calat vre-un motor.
Eu personal simt lipsa antivalului la baie, in cazul in care ma invart, imi scade grav presiunea de ulei. Dar o sa remediez aceasta treaba.
"Top of the top" a fost Lada 1600 originala, cu motorul de 1.6. Ala a fost varful gamei, cutie in 5 trepte, motor 1568 cm3, 80 cp. Pacat ca pe la noi nu prea au fost importate.
Daca intindeai lantul de distributie prea tare cu patronul, se lungea repede, si trebuia ajustat, sau daca nimereai un patron prost (era la un moment dat o solutie prin revista autoturism, daca dadeai o gaura in capacul patronului, filetai, si puneai un surub cu contrapiulita scapai de probleme) altfel nu aveai treaba decat din 60k in 60k, mai tensionai un pic si gata.
Lada 1300... hmm ce sa zic, e un 1200 cu motor care are cursa 66 alezaj 79. Nimic special. Nu se compara cu "big block"urile, 1500 (80x76) si 1600 (80x79)
Interesant e ca in motorsportul romanesc s-a preferat motorul de 1300 (Vezi cateva Eastere, chiar exista si o dacie cu motor de Lada, al dl. Nicu Zaberca), probabil erau mai usor de procurat.

La stabilitate, clar Lada as zice. 4 brate pe fata, bara de torsiune calumea, amortizoare monotubulare pe ulei. Punte rigida pe spate, amortizoare plasate usor in V. Cu Lada poti sa iei un viraj fara sa ai sentimentul ca te rastorni, aceasi lucru nu poti spune despre o Dacie, e barca-barca, numai daca are amortizoare potente sau bara de torsiune calumea poti afirma contrariul.
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 07-02-12, 12:03   #206
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Lada vs. Dacia

Da asa este aceste ajustari erau imperios necesare in ce priveste distributia.
Personal am avul o Lada 1500 dupa revolutie cea cu masca de 1600 gri metarizat nu nichelata si mergea destul de bine insa daca ma dadeam la ea 20 minute incepea sa se auda distributia si trebuia sa o duc la reglaj la service Fiat Bujoreni.
Daca nu exagream cu pedala de acceleratie in acele timpuri consuma cam 12-13 in oras dar daca ma dadeam la ea mult peste 20%. La drum consuma si 8 daca stateai sa te rogi de ea sa o impingi...
Viteza maxima ridica 155km/h iar masina era in stare perfecta.
Avea clar un cuplu mai bun decat Dacia dar pierderile mai mari o faceau sa cedeze in fata unui 1400 bine reglat si pus la punct.
Lada 1200 cu ulei in ea gripa motorul la regim constant de peste 130km/h ce-i drept cu uleiurile care se gaseau atunci, maxim atingea 145km/h.
Am mers mult cu 1200 combi si era ok pe drumuri proaste rezista suspensia.
Despre masina lui Nicu Zaberca pot sa spun destul de multe deoarece suntem prieteni, ne cunoastem din anii 80 chiar daca atunci eu eram copil, parte din orele de practica de la liceu avea sansa sa le fac in atelierul in care se prepara sportul lui care intr-un final a primit un motor de Lada 1600 supermodificat. Motorul il mai are si azi.
Lada 1600 nu s-a importat oficial in Romania, nu am avut dar daca ar fi existat probabil ca era o alternativa interesanta.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 07-02-12, 13:54   #207
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Lada vs. Dacia

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Titlul topicului este altfel decat vrei sa vezi tu lucrurile astea.

Stiu care este titlul topicului, eu i-am raspuns baiatului care a bagat iar in discutie loganul vs Kalina. Si pana la urma nu scrie nicaieri Lada xxx VS Dacia xxx. Postul meu era doar cu referire la ceea ce a afirmat el.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -