Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de teren 4X4

Masini de teren 4X4 Sectiune dedicata pasionatilor de Off-Road & 4X4

Reply
 
Thread Tools
Old 18-12-07, 12:03   #1
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Question De ce un 4x4?

Nu putine sunt masinile de teren sau utilitare sport pe care le regasim in trafic.

Care sunt motivele pentru care oamenii aleg un 4x4 in fata unei masini 4x2?

- un SUV sau un Jeep au, evident, caracteristica principala de a fi cu tractiune integrala. Mai mult, au o garda la sol mai mare decat cea a masinilor obisnuite, chiar daca sunt quattro, 4motion sau AWD. Asadar ai tractiune integrala si garda la sol mai mare. Ceea ce inseamna ca posibilitatile de a merge pe teren mai accidentat, drumuri de tara, pante abrupte, dealuri, ulite neamenajate sau pe timp de iarna sunt mai multe.

- un SUV sau un Jeep este de cele mai multe ori mai confortabil. Pe de-o parte prin spatiul interior, pe de cealalta parte prin sistemul de suspensii care este de obicei facut pentru toate tipurile de teren.

- un SUV sau un Jeep are aceleasi optiuni de confort ca si un autoturism - in plus de faptul ca poate merge pe teren accidentat, de cele mai multe ori ai si optiuni de confort - AC, piele, full electric, navigatie, etc.

- tinuta de mers este la fel de buna ca a oricarui autoturism de familie mediu. Multa lume are impresie ca un SUV sau un Jeep are stabilitatea scazuta fata de o masina normala. Nu este chiar asa (nu luam in considerare jipurile autohtone). Un SUV, iar ca exemplu sa-l luam pe cel mai ieftin - Hyundai Tucson, are o tinuta de mers foarte buna, sta bine in curbe si are aceeasi viteza maxima si acceleratie ca fratele mai mic, Accent. Singura diferenta este la pret, evident, insa ambele sunt printre cele mai ieftine din clasa lor.

- greutatea unui SUV sau Jeep este cu putin mai mare decat a unui autoturism normal si cu mult mai mica decat o limuzina (S Class, seria 7, A8, etc). Multa lume crede ca un Jeep sau SUV este greu de tot si de aici si consumul urias. Nu e chiar asa.

- motorul unui SUV sau Jeep este de cele mai multe ori la fel ca la un autoturism. Si aici sunt multe optiuni si tipuri de motoare, de la mic la mare, diesel sau benzina. De cele mai multe ori motoarele sunt luate de la autoturismele aceluiasi producator. De exemplu, BMW X5 are acelasi 3.0 Diesel ca pe seria 3, 5 si 7.

- consumul - parerea mea este ca diferenta de consum dintre un SUV si un autoturism normal este pe deplin justificata de tractiunea 4x4, confort, dimensiune si performante. Diferenta este prea mica pentru a trece cu vederea avantajele unui 4x4.

- pretul este acelasi ca al unui autoturism. Daca luam cateva exemple - X3 cu seria 3, X5 cu seria 5, Subaru Forester cu Subaru Impreza, Toyota RAV4 cu Avensis, etc. Mai mult, ziceau cei de la Logan ca vor scoate un SUV la pretul de 12.000. Cat un break full.

CONCLUZIA - nu am gasit inca un dezavantaj al SUV-urilor sau Jeep-urilor in fata autoturismelor.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 18-12-07, 17:55   #2
criss_cars
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
criss_cars's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 892
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[FORD]
[Echipa de sprijin]
Default Re: De ce un 4x4?

Sincer le gasesc inutile in 90% din cazuri. Sincer in Bucuresti sunt foarte multe SUV-uri: consum mare, greu de manevrat in trafic de loc de parcare nu se mai pune problema la ce iti trebuie un Range Rover in Bucuresti de exemplu. Bine acum vin si cei 10% atunci cand pleci pe la munte e de vis un Suv 4X4.
criss_cars is offline   Reply With Quote
Old 19-12-07, 09:48   #3
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: De ce un 4x4?

Quote:
Originally Posted by criss_cars View Post
Sincer le gasesc inutile in 90% din cazuri. Sincer in Bucuresti sunt foarte multe SUV-uri: consum mare, greu de manevrat in trafic de loc de parcare nu se mai pune problema la ce iti trebuie un Range Rover in Bucuresti de exemplu. Bine acum vin si cei 10% atunci cand pleci pe la munte e de vis un Suv 4X4.

Esti prea sincer

Adevarul este ca m uitat sa mentionez SIGURANTA. Lumea isi ia jeep pentru siguranta care le-o ofera. Despre consum mare, cred ca un Range de 2.5 Diesel consuma cam cat un Logan 16 V. Adevarul este ca un X5 cu motor 4.8 sau un Range Rover Supercharged de 4.6 nu isi au rostul in Bucurestiul acesta aglomerat. Insa omul poate doreste siguranta si performanta la drum intins. Cat despre parcare... sa fim seriosi. Atata timp cat nu ai un Smart, tot aia este ca ai Jeep sau Matiz, la fel si in trafic... Un loc de parcare tot loc este. Sa-l gasesti e problema
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 19-12-07, 13:52   #4
criss_cars
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
criss_cars's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 892
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[FORD]
[Echipa de sprijin]
Default Re: De ce un 4x4?

Nu pot fi de acord cu tine!!! Cu siguranta nu te descurci la fel cu un Matiz in Bucuresti cum te descurci cu un Land Rover. E parerea ta si o respect dar nu sunt de acord poate esti mai in masura sa vb despre asta dar eu unu nu sunt de acord. In ceea ce priveste siguranta sunt de acord k e mult mai bun un Jeep decat o berlina. Iar in ceea ce priveste la drum intins am spus ca sunt de acord cu tine atunci iti trebuie un Jeep.
criss_cars is offline   Reply With Quote
Old 19-12-07, 17:54   #5
sKyNeT

Stage 5
 
sKyNeT's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,877
Member of:
[Honda]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: De ce un 4x4?

un pic de offtopic: https://youtube.com/watch?v=HUq9X4-USeo

ONTOPIC: si eu sunt de acord ca nu te descurci la fel cu un 4x4 in oras fata de un matiz. De cand conduc un c1 nu ma mai descurc nici cu cielo lui maicamea
__________________
https://i9.photobucket.com/albums/a79/wonderwes/vtec_yo.jpg
sKyNeT is offline   Reply With Quote
Old 19-12-07, 22:17   #6
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: De ce un 4x4?

Cateva motive ale mele pt care mi-am luat si masina de teren :
1- Ganditi-va ca veniti cum am fost nevoit eu astazi,de pe Soseaua Pipera-Tunari pana pe Bucuresti-Pitesti...in intervalul orar 16:30- 20 ... ... Una e sa te uite dumnezeu intre tiruri pe centura,iar cand intr-un tarziu termini excursia,ajungand la destinatie...realizezi ca ai si uitat ce mama dracu' cautai acolo.. ....Alta e sa te bazezi un pic pe cazan ,neratand zonele in care o poti lua pe camp sau macar pe langa banda de rulare,fara sa-ti fie frica de lovituri dedesubt ori de posibilitatea ramanerii impotmolit in noroi (exista si la jeep,dar mult limtata )
2- Cine nu vrea iarna la munte?!...eu sunt adeptul mersului pe jos/trekking sau al schiurilor de tura,insa....parca e mai bine sa ai posibilitatea de a te hotara asupra echipamentului necesar turei la baza traseului si nu in localitatea cea mai apropiata de unde obligatoriu vei lua cu tine si lucruri/echipament care se va dovedi inutil in tura respectiva,tu necunoscand bine conditiile pana nu ajungi sa vezi cu ochii tai. Iar cu cat ai mai multa greutate in rucsac,cu atat tura este mai putin placuta.
3- La cate gropi imense si capace de canal furate/sparte sunt in orasul asta...consider ca-i un fel de tratament anti-stres articulatia solida si baloanele mari ale jeepului...Cu masina mica,stau cu frica ori de cate ori intru pe o strada pe care n-o cunosc bine si nu-i foarte luminata...si nici nu ies cu masina mica pentru a circula cu 20km/h...teoretic...ca practiiiic.... Oricum,la cate "lucrari" (a se citi furaciuni) se fac non-stop sarmanelor strazi bucurestene , eu cand circul cu cea mica,verific cel putin o data pe zi ochiometric daca am lovit/fisurat baia......un stres in plus la finele fiecarui drum facut..
4- Cand te invita cineva la o discutie,prima ta intrebare nu este "-Cum este strada?..pot intra cu masina?"...
5- Posibilitatea de a lua dupa tine un adevarat atelier mobil,fara a sacrifica spatiul necesar bagajelor sau pasagerilor; De obicei parti mecanice usor accesibile in caz de ...rau.

Treaba cu parcarea este absolut aiurea...Un C1,nu-l pot concura,dar iti garantez ca parchez la fel de usor si exact in spatiul in care intra un C3 si chiar un C2. Mai mult decat atat,cu o masina de teren,in penuria de locuri de parcare din B,poti opta pentru solutii mai ..neobisnuite(nu pot sa dau exemple...cine are,stie) care sa nu te puna in situatia de ...a-ti lua masina in casa....asta in cazul in care locuiesti in centru sau cartiere aglomerate.
Aproppos de "descurcat" in oras...oricare dintre contestatarii ferventi ai solutiei de teren, il invit la un mic test in bucuresti.Dansii cu scute...pardon, matiz/c1 -rile iar eu cazanul 4x4.Traseu in cursul saptamanii la ora 17 ales de domniile lor.verificam inclusiv cat de repede gasim fiecare loc de parcare FARA amenda.
Numai bine !
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 20-12-07, 15:48   #7
nikuiorga

Stage 3
 
nikuiorga's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 27
Default Re: De ce un 4x4?

ma bucur ca am descoperit sectiunea asta...chiar era cazul fiindca si pe 4x4 faci tunning, chiar dak altul e scopul (sa ajungi cat mai sus ) . Pana sa-mi iau 4x4, si eu eram sceptic (ce-o sa fac in Buc, cu parcarea, traficul, etc) dar m-am convins ca, cel putin pt mine, e mult mai util decat o masina cu garda joasa...parcare am gasit tot timpul, in trafic ai respect (dak nu, il castigi), nu te mai intereseaza gropi, borduri, parcuri, stalpisori, etc. iar satisfactia de a merge prin mijlocul unui rau, de a ajunge la Babele sau a face M-tii Baiului pe creasta,etc. cu masina, e imensa. Vb din propria experienta. Dezavantajele vin din costurile pt intretinere, combustibil, reparatii dese (dak te dai cu ea), viteza redusa, liniute doar prin padure, etc
nikuiorga is offline   Reply With Quote
Old 21-12-07, 00:16   #8
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: De ce un 4x4?

hai mah jeep matiz.... Hondare tata incep sa cred ca nu te-ai strecurat niciodata prin trafic si ca stai si atepti si mergi cu "carnatul", iar cat despre stabilitate nu o sa ofere niciodata sentimentul oferit de o masina cu valente sportive

nu comparam acuma corvetul cu tucsonul,

la urma urmei fiecare masina cu segmentul ei de piatza,

in oras clar o masina din clasa mica e mai buna, s ila consum si la parcare si la manevrabilitate in trafic...

la drum intins orice masina de la clasa medie in sus incepe sa ofere un confort satisfacator siguranta etc etc,

la munte iarna sau la peste sau mai stiu eu ce plimbari pe coclauri e clar ca un 4x4 suv jeep.... se preteaza f bine (cu matizul riscand sa ramai suspendat pe vreun musuroi de cartita)


.............

PS: ce insemna cateva minute libere la munca, se apuca omul (ma refer la mine) sa abereze pe forum
200SX is offline   Reply With Quote
Old 22-12-07, 21:39   #9
lrazvani

Stage 4
 
lrazvani's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
Default Re: De ce un 4x4?

sunt masini ce le impaca aproape pe toate...ca audi allroad sau fiat panda 4x4 ....jeepul oricum e baraca si mai fain arata murdar ca si curat....
nu mi-as lua unu niciodata pur si simplu pt. a merge la munte !..numa daca stau eu in ceva varf de munte!
costa mult si consuma mult (fata de sedanuri) chiar daca au acelasi motor tot consuma in plus (aerodinamica are rol important si cauciucurile mari ce acopera suprafata mare plus tractiunea)
hai sa vedem ce iti poti lua nou de vreo 20.000e? Tucson 4wd sa zicem si sa il comparam cu un chevrolet epica....cum stai in masina aia pe langa tucson...deci nu se compara ca confort si dotari si ca aspect!....nu e offroad ca tucson da pe sosea ii da clasa si consumu e tot acolo...oricum mai mult se foloseste soseaua !
De obicei jeepurile is cu motoare mari...si te seaca la asigurari si la taxe...un motor de 2.0 ii de ajuns la un sedan chiar si pt. vitezomani...dar la un jeep iti trebe un 3.0 ca sa ai elan bun cu el .....am fost cu un q7 3.0 si la 180 motoru aproape se plafona..si daca mai mergea era foarte riscant din cauza aerodinamici (fain am un motor dar nu ma pot bucura de el in totalitate ca nu imi da voie masina ) ...la viteza sigur nu castiga nici in fata la un motor 1.6 pe sedan .
lrazvani is offline   Reply With Quote
Old 24-12-07, 09:19   #10
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: De ce un 4x4?

Quote:
Originally Posted by lrazvani View Post
sunt masini ce le impaca aproape pe toate...ca audi allroad sau fiat panda 4x4 ....jeepul oricum e baraca si mai fain arata murdar ca si curat....
nu mi-as lua unu niciodata pur si simplu pt. a merge la munte !..numa daca stau eu in ceva varf de munte!
costa mult si consuma mult (fata de sedanuri) chiar daca au acelasi motor tot consuma in plus (aerodinamica are rol important si cauciucurile mari ce acopera suprafata mare plus tractiunea)
hai sa vedem ce iti poti lua nou de vreo 20.000e? Tucson 4wd sa zicem si sa il comparam cu un chevrolet epica....cum stai in masina aia pe langa tucson...deci nu se compara ca confort si dotari si ca aspect!....nu e offroad ca tucson da pe sosea ii da clasa si consumu e tot acolo...oricum mai mult se foloseste soseaua !
De obicei jeepurile is cu motoare mari...si te seaca la asigurari si la taxe...un motor de 2.0 ii de ajuns la un sedan chiar si pt. vitezomani...dar la un jeep iti trebe un 3.0 ca sa ai elan bun cu el .....am fost cu un q7 3.0 si la 180 motoru aproape se plafona..si daca mai mergea era foarte riscant din cauza aerodinamici (fain am un motor dar nu ma pot bucura de el in totalitate ca nu imi da voie masina ) ...la viteza sigur nu castiga nici in fata la un motor 1.6 pe sedan .
Aha...da'..am si io o-ntrebare la tine: Nu crezi ca ar fi de preferat sa mai si citesti ce scrii inainte de a face maximele astea publice? ..inteleg ca esti pusti,dar....revino la realitate! Prezina argumente legate de realitate,nu fantasme..
....Sau poate esti ruda cu cineva ce facea acum cativa ani afirmatii in genul alor tale:"iarna nu-i ca vara"... (sa nu mai adaug ca tucson este SUV nu offroader si ARE comfort de limuzina,este 15k cip si are toate motorizarile de turism). La capitolul Q7 iar ...erai obosit... ...cand vrei sa vii cu un "sedan" de 1.6(nu coupe-uri vtec sau alte "bomboane",ci un sedan stock de 1.6 aspirat) cu care sa-mi arati cum se plafoneaza Q7 3.0tdi la 180 ?...sau macar cum treci primul linia celor 400m?...aproppos...si la capitolul aerodinamica,cu ~ 0.35 coeficient cx eu cred ca nu-i deloc departe de multe turisme iar pentru masivitatea caroseriei sale ,este absolut ok.
Toate cele bune si craciun fericit tuturor !
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 24-12-07, 16:59   #11
lrazvani

Stage 4
 
lrazvani's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
Default Re: De ce un 4x4?

ha...da'..am si io o-ntrebare la tine: Nu crezi ca ar fi de preferat sa mai si citesti ce scrii inainte de a face maximele astea publice? ..inteleg ca esti pusti,dar....revino la realitate! Prezina argumente legate de realitate,nu fantasme..


Doamne ce jenant e...ma gandesc la expresii ca "ha...da`" "pusti" si multe altele aflate in vocabularul tau de 35 de ani ce iti reflecta inteligenta si gandirea...mi rusine de rusinea ta stimate domn !
Si mai e foarte jenant cu povestile astea contradictorii care sunt insotite de jicniri la persoane anonime care nu au facut nimica..mai ales sa jicneasca...!
Foarte bine daca asa iti place tie asa sa fie...dar dupa cate pot sa imi dau eu seama sigur nu ai tu mari realizari in viata si multe studii de ai asemenea idei !
Sper sa nu iti vina idei sa ma jicnesti din nou...sper sa iti ceri scuze mai degraba(ai 35 de ani doar..daca continui..nu numai eu o sa imi dau seama cine e pustiul aici ) si sa imi zici ce de ce nu esti de-acord cu mine fara sa ma ofensezi ...eu am vorbit foarte diplomat cu tine..putin mai piperat dar ai meritat !
lrazvani is offline   Reply With Quote
Old 24-12-07, 20:58   #12
Evil Yuri

Stage 5
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 869
Default Re: De ce un 4x4?

Nu zic ca modul de adresare este drept sau nu, dar cam are dreptate.

Oricum, performantele sunt relative. Un "Jeep" adevarat de terent, cum ar fi un Land Rover (un exemplu), nu se va duce la liniuta la fel ca o masina cu aceeasi putere si greutate, in schimb va merge n sarcina drum lung, fara sa se incinga motorul peste masura sau sa dea semne de oboseala asa repede.
Pur si simplu prin conceptia diferita.

Sarbatori fericite si sa primiti in noaptea asta cadou macar cel mai ieftin SUV.
__________________
Evil Yuri is offline   Reply With Quote
Old 25-12-07, 13:12   #13
manumeciu

Stage 5
 
manumeciu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 648
Default Re: De ce un 4x4?

Acu nush` ce sa zic...am vazut un reportaj in care se spunea ca aprox. 97% din SUV`uri nu ajung la munte ( asta in US ). Cert e ca un SUV va avea mereu un minus in ceea ce priveste stabilitatea ( avand centrul de greutate mai ridicat ), consumul, intretinerea.
In urma unui studiu efectuat de un psiholog francez ( nu mai stiu cum il chema ) la cererea lui GM (daca retin bine ) s-a ajuns la concluzia ca cei care isi iau SUV`uri sunt de cele mai multe ori soferi prosti, care se simt inferiori ( singurul loc in care isi pot arata contrarul fiind strada ) si carora nu le pasa de nimeni si de nimic ( asta era ceva cu poluarea ).
ORICUM AR FI ...IO MI-AS LUA UNU`
A ...si ps: X3 nu e SUV
__________________
NU TE LAUDA CU CE NU-TI APARTINE !! CINE ARE STIE .
manumeciu is offline   Reply With Quote
Old 25-12-07, 14:48   #14
lrazvani

Stage 4
 
lrazvani's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
Default Re: De ce un 4x4?

cand am zis la 1.6 ma refeream la top speed ...nu la durabilitate ...si ma refeream la un 1.6 fsi 16v....motor generatie noua..de 115-120 de cai care merge peste 200...nu cred ca sunt multe suv de merg cu atata ! am mers cu q7 dar nu e comfortabil absolut de loc si ai o spaima ca oricand pierzi controlul mai mult de 180 era riscant de numa !......sau sa zic ca poate am exagerat cu 1.6....da hai sa zic atunci 2.0 benzina sau diesel...un passat de (+,-)25.000e 4motion....convingeti-ma de ce sa nu imi iau masina asta si sa imi iau suv ! (sa zicem ca am doar banii astia )
lrazvani is offline   Reply With Quote
Old 25-12-07, 19:14   #15
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: De ce un 4x4?

Irazvani, nu te supara, dar nici eu nu inteleg ce vrei sa spui acolo, in niciunul din posturile tale.

Nu am inteles care e treaba cu 180 viteza maxima la Q7. A zis cineva ceva legat de viteza maxima cum ca ar fi un punct forte la SUV? Nu cred. Si e si normal sa nu aiba o viteza mare majoritatea ca sunt mai inalte si este un risc in plus sa se ridica si sa isi piarda aderenta. Insa sunt multe SUV-uri care prind 250 limitate electronic, cum ar fi X5, Touareg, Q7 (da, prinde 250!), Range Rover, etc. Si tehnica de astazi permite intarirea suspensiei pt asfalt astfel incat se comporat la fel ca un autoturism.

In al doilea post iar te iei de viteza maxima la SUV. Nu inteleg de ce... Dar hai sa fim seriosi, un 2.0 diesel cum este pe destule SUV-uri consuma mai putin decat un motor 1.8 sau 2.0 benzina de pe autoturism.

Un Passat este cam 30.000. La 30.000 e plin de SUV-uri in care nu ti-e rusine sa mergi, de la Freelander pana la Honda, de la L200 pana la Navara, de la RAV4 pana la Nissan Terrano. Iar daca vrei sa faci un drum la americani, cu 30.000 E iti iei Q7 nou. Sau daca vrei, la 20.000 gasesti Cayenne la mana a doua. Lasa pretul ca nu asta e diferenta.

Asadar, intelegi acum de ce s-a luat Lascarica de tine? Ca nu vi cu argumente. Atata tot.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -