Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de teren 4X4

Masini de teren 4X4 Sectiune dedicata pasionatilor de Off-Road & 4X4

Reply
 
Thread Tools
Old 02-04-11, 19:59   #1
ticosu'
Seat Driver

Stage 5
 
ticosu''s Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 494
Member of:
[SEAT]
[2 Roti]
Default Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

De mult timp am o mare pasiune pentru off. Desi am crezut initial ca o sa o satisfac cu ATV sau moto-cross, dupa ce le-am incercat pe ambele, nesatisfacut, revin la auto. Pentru asta, in primul rand imi trebuie masina. Am disponibili ceva banuti, cat pentru achizitia unei masimi 95-98, si voi mai avea si pentru restaurarea si pregatirea ei pentru off-road.
Dupa cateva documentari, am ajuns la doua bucati mai interesante din punctul meu de vedere.
Daihatsu Feroza: motor 1589 cc, 95 cp. Din cate am inteles, o masinuta destul de versatila. Nu cunosc chiar multe despre istoria marcii, dar as risca. Aspect exterior si interior placut, inclinometre si toate cele...
Suzuki Samurai, 1298 cc, 69 CP. Consum mediu dat de producator 8,5. Mai micuta ca si dimensiuni, fara prea multe accesorii standard, interior placut.
In proiect as avea restaurare completa motor/tinichigerie/interior, inaltare, snorkel, troliu si iesiri de sfarsit de weekend - pescuit. Nu vreau sa particip pe la concursuri, deci nu ma intereseaza modificari ce tin de aspectul asta.

Am nevoie totusi de cateva pareri de la cunoscatorii domeniului, privind fiabilitatea masinilor, costurile de intretinere, speranta de viata fara interventii majore, probleme ce ar trebui sa le verific la cele doua merci inainte de cumparare, etc.
Va multumesc anticipat pentru sfaturi.
__________________
2006 Seat Altea, 1.6i, 102 CP
1960 Fiat 600, 32 CP
OldSchool IJ 56 Festival, 1961
ticosu' is offline   Reply With Quote
Old 02-04-11, 22:45   #2
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

Personal as alege Samurai all the way.
Cu bani putini inalti un Samurai cu 15-20 cm (springuiesti arcurile, telescoape mai mari cu 10 cm, cercei de 6 cm, bucsi poliuretan si evident furtune de frana mai lungi) ... acu o saptamana a facut manevra asta un amic (si altii inaintea lui dar el e ultimul acum) deci pot sa te-ndrum la piesele necesare la bani putini.
O sa mai ai nevoie de alte roti ... ori jante intoarse ori flanse + cauciucuri ori M/T ori Simex (eu recomand simexul la ce vrei tu sa faci) sau Bogger.
Un BF Goodrich M/T KM2 e sub 100 euro bucata nou
Un Simex neresapat (gen Silverstone) e vreo 150 euro bucata iar unul resapat vreo 350 lei
Un troliu Rotfuchs 13000 lbs nou pe ebay.de il iei la licitatie pe la 200-220 euro (sau putin mai mult) daca ai cum sa te descurci cu transportul altfel pe la ~350 euro la noi
Snorkel nu stiu decat pot sa te ajut cu poze cu unul facut de cineva ... cost total 60 euro cu montaj vopsit tot.

Mai o sufa elastica, o sufa de copac, un compresor de roti si aproximativ gata.

La Feroza gasesti mai greu piesele necesare inaltarii & stuff dar in schimb gasesti snorkel la 450 lei.

Mai e o varianta Suzuki Vitara la care te pot ajuta cu mult mai multe sfaturi/piese si tot tacamul. Ca sa-ti faci o idee de costuri de intretinere: o aripa fata e intre 100-150 lei, o curea de distributie 75 lei, rola 75 lei, pompa de apa 150 lei ... bucsi bara stabilizatoare 30 lei bucata ... si gasesti si de dezmembrat destule prin tara. Zic si eu ...
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 03-04-11, 15:10   #3
cernescualina

Stage 3
 
cernescualina's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 81
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

Samuraiul ar fi o alegere buna , si eu am inceput cu motoare , atv-uri , dupa care am cumparat un samurai , si am avut mari asteptari de la o masina 4x4 , dar am ramas socat cand am vazut ca in padure am ramas intr-un noroi pe care il treceam cu atv-ul , a urmat sudarea satelitilor diferentialului spate (masina neinmatriculata) iar lucrurile s-au schimbat dar totusi vroiam mai mult , si a urmat schimbarea profilului si dimensiunilor cauciucurilor , au aparut probleme noi , gumele de 31 inch profil tractor atingeau in diverse locuri sub masina , a urmat inaltarea masini arcurile au fost trecute peste punte , fain masina mai inalta stabilitae mai putina , motorul putin prea slab, a fost inlocuit cu un diesel turbo de 18 ford , masina a fost total schimbata , aveam destula putere, adererenta tote bune dar confortul lasa de dorit , asa ca am hotarat sa il trecem pe arcuri elicoidale , transformarea a reusit masina a devenit confortabila usor de condus (si datorita directiei hidraulice montate in acelasi timp) si readusa la inaltimea initeala (nu recomand inaltarea unei masini parerea mea personala ) , dupa inlocuirea motorului , din cauza cuplului suplimentar si a cauciucurilor prea agresive a urmat ruperea planetarei fata, si rasucirea celor din spate care sunt mai groase si au rezistat . Vezi aici ce a iesit :


Inainte de schimbare motor:



Apoi am facut-o pe asta:



Dar daca vrei o masina pentru iesiri la pescuit e mai buna Feroza..mai confortabila.

Last edited by cernescualina; 03-04-11 at 15:20.
cernescualina is offline   Reply With Quote
Old 03-04-11, 20:56   #4
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

Daca as fi facut si eu miscarea asta (arcurile peste punte) nici eu nu as fi adeptul inaltarii masinilor
Daca treci arcurile peste punte centrul de greutate se ridica enorm si nici suspensia nu lucreaza bine de aceea am zis de cercei, arcuri springuite shackle reverse etc
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 04-04-11, 21:44   #5
ticosu'
Seat Driver

Stage 5
 
ticosu''s Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 494
Member of:
[SEAT]
[2 Roti]
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

M-am interesat un pic intre timp, m-am documentat in continuare si pe siteuri de la noi, si straine, am asudat, nu am dormit noaptea, am comperat preturi, samd...
Am gasit cateva exemplare de Samurai prin DE, fabricatie 1997-1998, cu 70-80k "reali", la aprox 4000 euro, intr-o stare bunicica. Taxa de inmatriculare cu depreciere ar fi la vreo 500 euro (estimativ), plimbarea ar fi 700-800 euro, RAR si toate cele, deci 5500 mi-ar ajunge pentru inceput. Ar mai fi de investit apoi bani in cele mentionate mai sus de catre voi... poate o revopsire/tinichigerie inainte de RAR, sa zicem 7000. Sunt sigur ca nu o sa ma limitez, odata ce o vad pe deal si investitia va urca in timp. Deja baietii de pe un site cunoscut la noi in materia m-am bagat in boala.
Avantajele masinii ar fi ca are motor de 1,3, deci taxe si impozite mici si preturi relativ acceptabile la piese de schimb uzuale. Dezavantaj major mi se pare lipsa AC (nu a fost pus nici la ultima editie, 2003), dar nu oi muri din asta. As opta pentru varianta hard-top, dar nici un cabrio nu mi-ar displace. Ramane de vazut, ma mai documente si ma decid.
M-am interesat si de Vitara, dar parca nu e la fel de atractiv. In continuare, Feroza imi place ca are multe chestii in standard si interiorul e mai dichisit. Chiar daca putine modele am gasit cu AC (vreo 2), preturile la piese sunt mai mari. Motor mai mare, implict taxe mai mari. Insa primeaza spatiul interior, care il depaseste pe al Samuraiului.
O sa ma hotarasc in curend si sper ca sezonul de la anul sa il prind intr-un 4x4 facut dupa bunul meu gust. In continuare, orice sugestie e binevenita.
ticosu' is offline   Reply With Quote
Old 04-04-11, 22:40   #6
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

scump tare ceea ce vrei tu ... in 7000 de euro tre sa-ti iei un samurai boboc .. aranjat pus la punct doar cu piese de marca (implicit scumpe). eu as cauta ceva mai ieftin ~2000-2500 euro si apoi restul
http://www.***********/suzuki-samurai-C17624422.html
e pe autovit anuntul
asta il iei in ~5500 si e gata pus la punct pentru ce vrei tu de la el
are tinichigeria facuta + vopsit proaspat
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 05-04-11, 14:03   #7
ticosu'
Seat Driver

Stage 5
 
ticosu''s Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 494
Member of:
[SEAT]
[2 Roti]
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

As vrea sa il fac eu, din toate punctele de vedere, sa fiu cat mai sugur pe el... dar nu m-ar deranja nici unul facut deja. Mai pune te rog odata anuntul, ascuns.
ticosu' is offline   Reply With Quote
Old 05-04-11, 14:25   #8
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

nu stiu sa-l pun ascuns dar in loc de ************ pune autovit(punct)ro
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 08-04-11, 15:42   #9
Lil' D

Stage 5
 
Lil' D's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

Quote:
Originally Posted by Laptiucu View Post
Daca as fi facut si eu miscarea asta (arcurile peste punte) nici eu nu as fi adeptul inaltarii masinilor
Daca treci arcurile peste punte centrul de greutate se ridica enorm si nici suspensia nu lucreaza bine de aceea am zis de cercei, arcuri springuite shackle reverse etc
Suspensia va lucra exact la fel daca pui arcurile deasupra puntii. Iar modificarea centrului de greutate e la fel ca si un lift de inaltime echivalenta.

E posibil sa ai parte de ceva mai mult axle wrap fata de arcurile montate sub punte. In rest aceleasi lucruri de facut ca la orice liftare.
__________________
Team SQNLL
Lil' D is offline   Reply With Quote
Old 10-04-11, 23:05   #10
hdo2gti

Stage 2
 
hdo2gti's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 55
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

Quote:
Originally Posted by cernescualina View Post
Samuraiul ar fi o alegere buna , si eu am inceput cu motoare , atv-uri , dupa care am cumparat un samurai , si am avut mari asteptari de la o masina 4x4 , dar am ramas socat cand am vazut ca in padure am ramas intr-un noroi pe care il treceam cu atv-ul , a urmat sudarea satelitilor diferentialului spate (masina neinmatriculata) iar lucrurile s-au schimbat dar totusi vroiam mai mult , si a urmat schimbarea profilului si dimensiunilor cauciucurilor , au aparut probleme noi , gumele de 31 inch profil tractor atingeau in diverse locuri sub masina , a urmat inaltarea masini arcurile au fost trecute peste punte , fain masina mai inalta stabilitae mai putina , motorul putin prea slab, a fost inlocuit cu un diesel turbo de 18 ford , masina a fost total schimbata , aveam destula putere, adererenta tote bune dar confortul lasa de dorit , asa ca am hotarat sa il trecem pe arcuri elicoidale , transformarea a reusit masina a devenit confortabila usor de condus (si datorita directiei hidraulice montate in acelasi timp) si readusa la inaltimea initeala (nu recomand inaltarea unei masini parerea mea personala ) , dupa inlocuirea motorului , din cauza cuplului suplimentar si a cauciucurilor prea agresive a urmat ruperea planetarei fata, si rasucirea celor din spate care sunt mai groase si au rezistat . Vezi aici ce a iesit :


Inainte de schimbare motor:



Apoi am facut-o pe asta:



Dar daca vrei o masina pentru iesiri la pescuit e mai buna Feroza..mai confortabila.
buna
am si eu o parere de dat aici....pentru ca am o mica experienta in domeniu...
in primul rand asa cum ai observat si tu,modificarile facute de tine nu sunt cele mai fericite sau de recomandat...arcuri deasupra puntilor,nu asa se inalta masinile..., motor mai puternic(spargi grupurile,ca sunt firave)...deci cu alte cuvinte parerea mea ca singurul avantaj la samurici e ca are taxe mici si piese ieftine(celalalte modificari nu cred ca sunt pt cineva care e la inceput)
la feroza e un pic alta treaba,mult peste samurai la confort,atat la interior cat si dpdv al suspensiei,motoarele sunt fiabile(desi se poate pune si unu mai mare fara riscul marit de-a sparge grupurile)si asa mai departe...
ideea e ca pentru pescuit si nu numai eu personal recomand feroza,chiar si pentru off road clasa open e foarte buna,fara sa se faca de rusine
PS asta e o parere referitor la o masina luata pt a merge cu ea la pecuit(standard,pe care sa o inalte un pic)nu la una care sa o modifici complect,in care vrei sa bagi multi bani si care practic nu mai conteaza de la ce pleci,ci doar unde ajungi....
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	feroza2.JPG
Views:	727
Size:	5.24 MB
ID:	1959761   Click image for larger version

Name:	DSCF1775.JPG
Views:	527
Size:	900.7 KB
ID:	1959769  
__________________
driftul e o arta,nu o joaca

Last edited by hdo2gti; 10-04-11 at 23:24.
hdo2gti is offline   Reply With Quote
Old 12-04-11, 09:21   #11
ticosu'
Seat Driver

Stage 5
 
ticosu''s Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 494
Member of:
[SEAT]
[2 Roti]
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

Chiar daca nu am avut ocazia sa conduc una din cele doua masini, cum am mai spus, Feroza pare mai confortabila si din cate am vazut, mai mare ca si spatiu. Problema ar mai fi si spatiul de depozitare a sculelor de pescuit. De exemplu lansetele le am de 3,60 din doua sectiuni de 1,80... abia incap in Tucson, fara sa deranjeze schimbatorul de viteze. In una din aceste doua masini incap oare?
Si eu sunt destul de inalt, 1,90. Nu pun probleme de inaltimea habitaclului, ci de spatiul la picioare, sa nu stau cu volanul in genunchi sau in burta.
Pe langa asta, diferenta de taxe/consum/intretinere nu pare a fi atat de mare.
Va ascult in continuare.
ticosu' is offline   Reply With Quote
Old 12-04-11, 15:24   #12
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

Nu vor incape in niciuna din ele 3.6 m eventual daca-ti faci un roof rack (sus pe masina special pentru lansete.
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 12-04-11, 20:45   #13
hdo2gti

Stage 2
 
hdo2gti's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 55
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

intradevar nu ai foarte mult spatiu pt lansete nici in feroza,dar la volan ai mai mult decat suficient cahiar daca ai 1,90,e o masina confortabila din punctul asta de vedere
acum o sa vezi tu cand o sa le probezi...mai masori...succes
hdo2gti is offline   Reply With Quote
Old 12-04-11, 20:52   #14
hdo2gti

Stage 2
 
hdo2gti's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 55
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

apropo,daca o vrei doar pt pescuit de ce nu te gandesti la una in 5 usi...e mai lunga,mai spatioasa...
hdo2gti is offline   Reply With Quote
Old 18-04-11, 22:01   #15
ticosu'
Seat Driver

Stage 5
 
ticosu''s Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 494
Member of:
[SEAT]
[2 Roti]
Default Re: Daihatsu Feroza sau Suzuki Samurai?

Pai in 5 usi, ceva micut cu motor mic -> Vitara. Dar sa recunoastem ca modelul in 5 usi e groaznic... In ultimul timp ma documentez si de HRV 1.6 v-tec, tot in 3 usi. Pareri?
ticosu' is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -