Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de teren 4X4

Masini de teren 4X4 Sectiune dedicata pasionatilor de Off-Road & 4X4

Reply
 
Thread Tools
Old 03-06-10, 19:26   #1
Spitisor

Stock
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2
Default Sfaturi "tuning" Toyota land cruiser

In primu rand as dori sa va spun la toti salut fiind primul meu post pe acest forum.

As dori sa primesc din partea voastra sfaturi/pareri in legatura cu niste nedumeriri ale mele.Precizez ca detin un Toyota land cruiser LJ73 fabricat in 1989,pe care il folosesc 90% din timp la vanatoare(taicamiu find vanator).Masina arata asa in starea actuala.



Caroseria a fost revopsita recent,cauciucuri schimbate cu unele mai mari si mai usoare find dintr-un material mai de calitate(cele dinainte erau dinacelea resapate),cutia de comanda de la troliu a fost mutata in masina,bull-barul si bara din fata au fost finisate si revopsite azi.
Problemele care ar fi sunt:
1.Turbo-ul de la motor sa bulit acum 1 an si ceva.Daca stiti un site/magazin/atelier ce repara/vand astfel de lucruri spuneti-mi va rog.
2.Cand e cuplat 4x4 pe normal excluzand cand e pe low gear,la viteza mai mare sa zicem 40 50 km/h se aude un harait spre bazait de sub masina.Care ar putea fi problema?
3.Cum as putea sa mai ridic mai mult decat este momentan masina?Toate piesele de sub masina sunt schimbate anul trecut pe la sfarsit:bucse,arcuri,brate etc.
4.Orice alta sugestie e bine venita.

Precizez ca nu vreau sa imi transform masina in una de competitie,deoarece cum am spus o folosesc cel mai mult pentru teren la vanatoare,unde gradul de dificultate rareori ajunge la mediu.Bugetul meu ar fi unul mediu,dar fara exagerari.Va multumesc pentru timpul acordat!

P.S:Inca cateva poze cu masina:



Spitisor is offline   Reply With Quote
Old 04-06-10, 11:40   #2
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Sfaturi "tuning" Toyota land cruiser

1- kit de reparatie ebay ..60-100euro. Cei care reparat la noi,sunt Foarte scumpi(200-300euro),nu merita...si 99% din ei nu o echilibreaza dinamic ulterior,doar insemneaza pozitia compresorului fata de ax, deci operatiunea de schimbare a segmentilor o poti face si tu LA FEL de .."profesional"... Daca nu poti/vrei sa cumperi acele kituri(si daca vrei sa mergi pe calea asta,Neaaparat INTAI o desfaci,sa vezi cum este AXUL tau!),iti recomand calduros sa cumperi ORICE alta turbina(gasesti si aici pe bazar pe la 100-300euro s-h, verifici jocul-sa nu aiba axial si sa nici nu fie gripata) pe aceeasi flansa(ma refer la cea de sus ,intrarea) si apoi dai cativa bani unui sudor in argon sa-ti daca un downpipe frumos pe care sa-l lege la evacuarea ta.
2- Nu prea imi dau seama,roga-te sa fie o cruce pe fata..ai putea sa incepi prin cumpararea unui gresor si gresarea fiecarei cruci + a rotulelor de pe bara de directie(daca tot faci o treaba). Verifica si nivelul uleiului din puntea fata si din cutia de transfer. SPER sa nu fie zgomot de la lantul din cutia de transfer... NU mai merge cu 4x4 pe asfalt !
3- faci la un strugar niste "saibe" de ~5cm din aluminiu,si le bagi (dupa ce desfaci pe fiecare parte ,fiecare surub ce tine caroseria de sasiu,ridicandu-l pe acesta cu un hi-lift sau alt cric capabil a ridica la inaltime aia ..eventual o lasi pe burta fara roti ,incercand cu un cric normal>> asta ca sa nu fii nevoit a scoate de tot caroseria de pe sasiu,pt ca te-ai complica un pic) . Intai verifica cam cat iti permit cablurile si furtunele dintre caroserie si motor/sasiu ,abia apoi comanzi "saibele" la inaltimea potrivita.Diametrul lor cred ca e ok de 70mm.
4- e o masina calumea,cam ultima Lc buna si de offroad..dupa ea,au inceput sa faca "jeepuri" pentru frustrati si sotii de manelisti cu lanturi de ciobanesc la gat. Singurul draw-back ar fi foile de arc- la generatia ta. Insa au fost unii care au reusit conversie la elicoidale(am pus eu poze cu masina unui amic pe aici undeva)..oricum,MULT prea complexa si costisitoare pt ce are tatal tau nevoie.
Succes,
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 04-06-10, 18:09   #3
Spitisor

Stock
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2
Default Re: Sfaturi "tuning" Toyota land cruiser

Multumesc mult pentru sugestii si rezolvari la probleme
1.Pentru turbo in perioada urmatoare voi incepe a cauta varianta spusa de tine cu orice alt turbo ce se potriveste pe flansa de sus,iar jos modificat la sudor.
2.Faza cu haraitu e sigur ceva de prin puntea fata,restu barile,bucsele,amortizoarele etc au fost schimbate,sunt noi si gresate unde a trebuit gresat.Voi merge la service pentru a vedea care e problema.
3.Draw-backul cu foile de arc la mine nu e cazul pentru ca modelul meu e pe arcuri elicoidale nu e pe foi.

Stiu ca pentru ce o folosim noi adica la vanatoare e mult prea costisitoare de intretinut dar sunt unele momente in care apare senzatia aceea de off-road in care zboara noroi in stanga si-n dreapta(stiti despre ce vorbesc),plus ca in unele perioade ale anului avem ocazia de a merge prin locuri in care cu un 4x4 care nu e echipat cu minimul necesar nu ai ajunge la destinatie stabilita.Eu iti multumesc inca odata lascarica si mai astept in continuare sugestii si de la alti.

Numai bine!
Spitisor is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -