Salut baieti
Am sa postez o rezolvare pentru toti cei care au probleme cu ambreiajul (pompa de ambreiaj de la pedala).
TIN SA PRECIZEZ CE NU ESTE CHIAR USOR DAR NICI GREU,TREBUIE UN PIC DE INDEMINARE SI MUUUUULTA RABDARE.
Sa incepem cu inceputul.
I
- Simptomele la mine erau ca nu mai tinea presiunea in pompa,un exemplu ar fii: stand la semafor cu ambreiajul calcat nu mai avea presiune,tinea foarte jos sau deloc,si in unele cazuri nu mai iesea\intra din\in viteza.
- M-am tot informat pe forum,pe internet si cica ca ar merge pompa de ambreiaj de BMW 320(e46) an 2000,2001,2002 si 2003.Am cumparat pompa noua si m-am apucat de desfacut pompa veche.
1. Am scos bateria(ca sa am acces la conducta)
2. Am decuplat conducta(NU ESTE NEVOIE DE CHEI SPECIALE)
3. Am desfacut toate plasticile de sub volan,inclusiv comanda de la lumini(ca sa am acces la pompa).
4. Am scos pompa de la pedala(are doua suruburi de prindere cu cheie de 10,eu am folosit o tubulara),dupa care am decuplat pompa de la conducta,si am scos pompa afara.
- Abia acum a venit greul
Pompele fiind la fel,numai mufa unde intra conductele sunt difereite.
Am intrat in panica ca nu se potriveste conducta originala pe pompa de BMW.Am montat totul inapoi si am cautat solutii pentru rezolvarea problemei.
II
- Dupa mult timp de gandire,am ajuns la concluzia ca cea mai simpla si ieftina solutie ar fii o MUFA REDUSA de la conducta originala la pompa de BMW,(INSPIRATIE LUATA DE LA MUFELE SANITARE).
- Am cumparat o conducta de BMW(e46),nu am folosito,doar am cumparato ca sa ia strungarul cotele dupa ia,pentru a-mi face REDUCTIA.
1. Am desfacut iarasi tot dinou si cu cele doua pompe si cele doua conducte(originala si de BMW),m-am dus la un strungar foarte bun(atentie trebuie sa fie un strungar ffff bun) si sa-mi faca reductia.
- Reducta trebuie sa fie facuta intr-un capat ca sa intre in conducta originala,iar calalalt capat sa intre in pompa de BMW.
- Tin sa va zic ca operatia reductiei a durat 5 ore.
- A si sa nu uit trebuie sa cumparati si un borcanas pentru lichid,pentru a atasa la pompa de BMW,cu un furtunas de cca 5cm.Am folosit unul de Motocicleta,ca de altceva nu am gasit.
- Am montat totul la loc,adica: Conducta originala,dupa care reductia in conducta si ultima data Pompa de BMW care intra in reducte.
- Am facut aerisire,si TOTUL PERFECT FUNCTIONAL.
- Am uitat sa va mai zic ca trebuie facute si cateva modificari la sistemul de prindere al pompei pe masina.
Acum ma bucur de masina mai mult decat cand am cumparato.
2. Am sa va pun si costurile reparatiei.
- 200 lei Pompa de BMW (Noua)
- 50 lei Conducta de BMW (cu negociere)
- 60 lei Reducta
- 10 lei Borasul (de la un prieten)
Aceste costuri sunt inafara de consumul de motorina,timpul pierdut si alte maruntisuri. Si sa nu mai zic ca daca te duci la un service te usuca de bani,este si asta o scutire de bani.
Sper ca v-am fost de ajutor cu experienta mea.
Si nu uitati, viata are prioritate.
Respectele mele.