Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Zona tehnica Ford

Zona tehnica Ford Zona tehnica, secrete, tips&tricks Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 20-06-12, 06:14   #1
DaBotta

Stage 5
 
DaBotta's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,413
Member of:
[Opel]
[FORD]
[VW]
[Hyundai]
Default Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Ma indrept incep spre ceva Diesel , pentru ca actuala masina care o am Opel Calibra 2.0 16V manca foarte mult , si eu am foarte mult de umblat in oras in special.

Ideea ii care motorizare sa o aleg. Am auzit fel si fel de discutii legate de dieselurile de la ford cum ca ar fi foarte pacatoase injectoarele ca pica , ca iti da numai batai de cap.
Acum vreau sa va intreb pe cei care aveti astfel de masini.
1.8 TDDI 90 cp sau 1.8 TDCI 116 cp ?

Care ar fi pretul pentru injectoare la fiecare in caz ca pica , care are fi pretul pentru pompele de injectie daca pica ? Costuri strict legate de motor , ca de bucsi si chestii de genul nu imi bat capul.

Multumesc si astept de la voi o parere / sfat
DaBotta is offline   Reply With Quote
Old 28-06-12, 23:48   #2
Ionut19

Stock
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 5
Post Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Tdci 1.8 an 2004 sunt pacatoase la turbina si la injectoare de exemplu la 65.000 m-a lasat turbina si acum la 73.200 nu stiu de la ce o fi de la sonzorul de turatie sau injectoare.. ramane sa vad.. deci...eu ti-am spus parerea TDCI
Ionut19 is offline   Reply With Quote
Old 05-09-12, 09:54   #3
silviu_msm
Ford Driver

Stage 1
 
silviu_msm's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 18
Member of:
[FORD]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

TDCi-urile intr-adevar sunt pacatoase la injectoare, dar asta numai daca pui motorina proasta. Eu am un mondeo TDCi cu 157k km si nu s-a umblat niciodata la injectoare. S-a alimentat numai de la statii Petrom, Rompetrol, OMV, nu la statii no name. Acum depinde si de modul in care le exploatezi. Spre exemplu daca mergi cu ea subturata mereu atunci risti sa ai probleme cu ele.
In alta ordine de idei, eu am primit acelasi sfat de la mai multi mecanici. Cand cumperi o masina fie ea noua sau sh incearca sa cauti capatul de serie al modelului.Daca spre exemplu motorul TDCi a fost introdus pe o masina in anul 2004 si productia s-a terminat in 2008 incearca sa cauti o masina care sa fie din 2007-2008, deoarece in intervalul in care s-a produs, defectiunile care s-au depistat s-au si remediat. Asa ca o masina din 2008 va avea bubele predecesoarelor ei deja reparate. Asa am cautat si eu, mk3-ul meu este din 2006 adica spre finalul seriei ( modelul mk3 s-a produs pana in 2007)
silviu_msm is offline   Reply With Quote
Old 06-09-12, 11:41   #4
valentin16

Stage 5
 
valentin16's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 328
Member of:
[FORD]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Salutare,

Subscriu la ce au spus mai sus silviu_msm si Ionut19....
Daca se alimenteaza de la statii gen OMV...Petrom sau Rompetrol si la intervale regulate se inlocuiesc consumabilele(ulei filtre ,etc) este foarte posibil sa treci lejer de 150k/km fara incidente majore....sunt destule cazuri in care se trece si de 200k/km si tot nu apar astfel de probleme.
Aici mai intrevine si modul de exploatare al acestei masini...adica daca masina este folosita zilnic,sfatul mai tuturor celor care au acest tip de masina este sa NU mergi subturat cu acest motor.
Pe scurt...in loc sa mergi cu a 4-a cu 50/60km/h....mai bine o lasi in treapta a 3-a...iar schimbarile de treapta le faci dupa 2300 rpm.

Sunt posesori de Ford Tdci/Tddi carora le este greu sa reziste sa nu introduca in rezervor ceva motorina de la 'prieteni' ...iar apoi se dau cu capul de pereti...
motorina de proasta calitate,afecteaza atat injectoarele,dar mai ales pompa de injectie!...pe care o distruge iremediabil...si tot din cauza la motorina proasta,turbina se ancraseaza mult mai repede si de aici numai probleme...

Per ansamblu, Ford Focus Diesel este o masina buna(daca nu chiar foarte buna)...iar defectele care apar pe parcursul utilizarii ei,de cele mai multe ori sunt provocate de utilizator....

Sa auzim numai de bine.
valentin16 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-14, 20:42   #5
marin_vergil

Stock
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 2
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

daca vrei TDCI cauta unul de 74kw 100cp e mult mai bun decat ala de 115cp
marin_vergil is offline   Reply With Quote
Old 11-01-14, 07:27   #6
DaBotta

Stage 5
 
DaBotta's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,413
Member of:
[Opel]
[FORD]
[VW]
[Hyundai]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Si uite ca a trecut 1 an si veba de cand am pus aceasta intrebare la care pot sa raspund acuma singur . Am ales TDDI de care sunt foarte foarte multumit. Focus mk1 1.8TDDI 90 cai + resoftare = 120 cai ( pe dyno ). Nici o problema pana acum cu motorizarea aceasta. Merge foarte bine , consum nesimtit de putin ( am avut afara din oras si consum de 3.8 in regim de mers 100 - 120 ). Singura chestie ca e putin zgomotos motorul
DaBotta is offline   Reply With Quote
Old 11-01-14, 14:30   #7
black rooster

Stage 1
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 24
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Ai ales bine pentru ca tddi este un motor robust, doar atat timp cat este utilizat in parametri si este ingrijit corespunzator,altfel...
Dar 3,8 l chiar si in mers extraurban este foarte putin pentru un motor de 1.8.
Cred ca se trage de la mersul subturat.
La diesel trebuie ,,talpa'' grea, altfel adio catalizator, turbina, pompa injectie, capetete injectoare probabil ca si altele in detrimentul unor bucurii gen consum redus de combustibil. Ma refer la schimburi de trepte viteza la un minim de 2500 rot/min de la treapta a 3 a in sus si un mers de croaziera in turatii de minim 2200 rot/min, atunci cand motorul este in parametri. Dupa carte, consum extraurban este 4,5...5 litri, oras 7,2 litri, media 6,5 litri.
Avand in vedere ca ai si resoftare, consumul ar fi trebuit sa fie un pic mai mare, macar 0,5 litri la 100 km.
Referitor la motor zgomotos, asta se trage si de la faptul ca antifonizarea habitaclului de zona motorului este cam proasta, cel putin la modelele mai vechi, dar si alte cauze gen calitate combustibil, calitate si tip ulei (5w30 neaparat), uzura cuzineti si supape motor, uzura tampoane motor etc.
Drumuri bune pentru toti.
black rooster is offline   Reply With Quote
Old 12-01-14, 02:36   #8
DaBotta

Stage 5
 
DaBotta's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,413
Member of:
[Opel]
[FORD]
[VW]
[Hyundai]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Quote:
Originally Posted by black rooster View Post
Ai ales bine pentru ca tddi este un motor robust, doar atat timp cat este utilizat in parametri si este ingrijit corespunzator,altfel...
Dar 3,8 l chiar si in mers extraurban este foarte putin pentru un motor de 1.8.
Cred ca se trage de la mersul subturat.
La diesel trebuie ,,talpa'' grea, altfel adio catalizator, turbina, pompa injectie, capetete injectoare probabil ca si altele in detrimentul unor bucurii gen consum redus de combustibil. Ma refer la schimburi de trepte viteza la un minim de 2500 rot/min de la treapta a 3 a in sus si un mers de croaziera in turatii de minim 2200 rot/min, atunci cand motorul este in parametri. Dupa carte, consum extraurban este 4,5...5 litri, oras 7,2 litri, media 6,5 litri.
Avand in vedere ca ai si resoftare, consumul ar fi trebuit sa fie un pic mai mare, macar 0,5 litri la 100 km.
Referitor la motor zgomotos, asta se trage si de la faptul ca antifonizarea habitaclului de zona motorului este cam proasta, cel putin la modelele mai vechi, dar si alte cauze gen calitate combustibil, calitate si tip ulei (5w30 neaparat), uzura cuzineti si supape motor, uzura tampoane motor etc.
Drumuri bune pentru toti.
1. La toate masinile ce le-am avut dupa soft consumul a scazut , nici de cum a crescut. Asta evident in regim de mers normal nu talpa gen capete de ture.

2. Am scris cu ce viteza am mers , nicidecum subturat. Adica in treapta 5 la o viteza de 100 - 120 nu mergi subturat.

Rotile sunt cele de iarna pe 14". Am avut drumul liber si am mers constat. Chiar are un consum foarte mic. Asta ii consumul care il indica computerul de bord , realitatea este putin alta. Chiar nu sunt genul care sa mearga cu ele la consum ( a se intelege mai detin o masina 1.8 Turbo ) deci imi place sa "dau" in ele

Ulei folosesc MOTUL 5W30 X Clean +
DaBotta is offline   Reply With Quote
Old 12-01-14, 10:15   #9
black rooster

Stage 1
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 24
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Consumul este dat de producatorul masinii si asta in conditii aproape ideale (pneuri cu presiune 2.2, nu geamuri deschise, nu folosire AC, drum ok drept si fara rampe, mers continuu fara opriri si reduceri de viteza, incarcare masina mediu, combustibil bun si altele). In Ro, nu poti realiza in totalitate conditiile ideale pentru realizarea unui consum atat de mic. Vezi tabelul atasat din cartea de utilizarea masinii pentru consumuri. Deci, eu raman la parerea ca este vorba de un mers subturat (nu poti ajunge in treapta a 5 a viteza fara sa treci prin celelalte si in plus se mai fac reduceri de viteza si accelerari in depasiri)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	2023
Size:	139.6 KB
ID:	2923023  
black rooster is offline   Reply With Quote
Old 12-01-14, 12:36   #10
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Mersul subturat nu aduce o scadere a consumului, din contra, creste.
Consumul optim este in functie de treapta de viteza, de numarul de rotatii ale motorului, de tipul drumului (a se citi planeitate), uzura ansamblelor masinii, presiunea si tipul anvelopelor si as putea face o lista lunga.
Pentru un motor 1.8 tddi la o viteza constantanta de 100-110 km/h in treapta a5a, cu anvelope bune si corect umflate un consum de 3.5-4 nu este iesit din comun, pare a fii unul normal!
__________________
Ford Mondeo MK3 DuratecHE --- BMW E46 FL 320D --- Daewoo Cielo Executive DOHC 16V
uita-te bine in oglinda, aparentele insala
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 12-01-14, 17:06   #11
black rooster

Stage 1
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 24
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Odata ce comanzi prin apasarea pedalei de acceleratie o viteza mai mare, intr-o treapta de viteza, chiar si in treapta a 5 a de viteza,comsumul de carburant creste. Invers, ele scade.
Conduc un tddi cu aceeasi capacitate cilindrica de 7 ani si absolut niciodata nu am reusit sa scot un consum asa de mic in conditii normale de utilizare trepte de viteza. Subturat, da, consumul de combustibil scade simtitor.
Daca nu crezi, experimenteaza pe masina proprie indiferent de motorizare.
Poate te edifica cumva tabelul cu consumurile pe care l-am atasat.
Mai trebuie tinut cont si de varsta masinii.
black rooster is offline   Reply With Quote
Old 12-01-14, 17:26   #12
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Quote:
Invers, ele scade.
Poate scad ......

Revenind, am tot citit ce ai scris, insa putem face o lectie de fizica elementara, va fii si singura ...... la un motor subturat cantitatea de combustibil injectata in motor va creste pentru a ii mentine inertia (pana intr-un punct - a se citi combinatie de treapta de viteza, viteza de deplasare cand acel motor inevitabil se va oprii), astfel rezultand o crestere a consumului.

Un fenomen asemanator se petrece in mers cand iei piciorul de pe acceleratie si lasi masina in unele din treptele de viteza, consumul scade la 0 (vorbim de masini echipate cu injectoare comandate electric), iar daca o vei scoate din viteza vei avea un anumit consum dat fiind faptul ca motorul nu mai este antrenat, injectia trebuie sa il sustina pentru al mentine pornit.

Last edited by NWZeu; 12-01-14 at 20:00.
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 12-01-14, 21:51   #13
black rooster

Stage 1
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 24
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Da scad; mai greseste omul...

Pentru aliniatul 2, mai analizezi, mai intrebi, mai verifici, te incurajez sa mai citesti si restul capitolelor din fizica mecanica (nu te opri din invatat niciodata, de, omul cat traieste invata si nici atunci nu le stie pe toate) si o sa afli intr-un final daca consumul unui motor la mersul subturat creste sau scade fata de o turatie normala.Dupa care putem face si lectii de fizica. Mai multe si nu una sigura si nu ultima. Retine totusi urmatoarea ecuatie:
- vorbim despre un ford focus 1.8 tddi 90cp 66kw resoftat pana la 120cp;
- producatorul da un consum extraurban de 4.5l;
- trebuie indeplinite multe conditii pentru a rezulta macar consumul dat de producator unele conditii prezentate de mine altele de tine; mai tinem cont de faptul ca nu poti sa faci un drum de 100 km in regim constant de turatie in Ro fara sa schimbi directia, sa virezi,sa depasesti, sa acorzi prioritate,fara sa treci prin localitati unde este limitare de viteza; toate astea conduc la schimburi de trepte viteza cu consum marit de combustibil;
- masina in mod cert are o anumita vechime si un anumit rulaj;
La toate astea se obtine un consum de 3.8l?.Este o diferenta de aproape 1l de combustibil. Sorry.CUM?Vreau si eu... Marea majoritate a celor pe care ii cunosc si au ff1 tddi 1.8 (si nu sunt doar 2 sau 3 persoane), nu au reusit sa scoata la drum intins mai jos de 4,5...5 l.

La aliniatul 3 ai dreptate pana la un anumit punct si nu doresc tin polemici pe subiect pentru ca nu despre asta se discuta in topic.Totusi te rog pe tine sa-l recitesti si nu o data ci de mai nulte ori daca este nevoie ca sa te autocorectezi.

Last edited by black rooster; 12-01-14 at 21:54.
black rooster is offline   Reply With Quote
Old 12-01-14, 23:11   #14
DaBotta

Stage 5
 
DaBotta's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,413
Member of:
[Opel]
[FORD]
[VW]
[Hyundai]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Eu mai am un prieten tot cu 1.8 TDDI si a scos un consum asemanator.

Acuma nu inteleg de ce iti place sa vii sa fii toma necredinciosul ? Ce motiv aveam sa vin sa mint lumea ca masina a consumat atata de putin ? Nici unul , nu ii de vanzare , nu ii pt schimb nimic. Nu aveam nici un motiv. Atata imi indica BC`ul dupa 160km. Daca el a mintit atunci am mintit si eu.

Hai sa ne oprim aici cu offul pentru ca unii oameni vor intra aici chiar interesati de aceste doua motoare.

Revenint la topic. DA RECOMAND 1.8 TDDI fara doar si poate ! ! !
DaBotta is offline   Reply With Quote
Old 13-01-14, 08:08   #15
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Quote:
Originally Posted by NWZeu View Post
Mersul subturat nu aduce o scadere a consumului, din contra, creste.
Consumul optim este in functie de treapta de viteza, de numarul de rotatii ale motorului, de tipul drumului (a se citi planeitate), uzura ansamblelor masinii, presiunea si tipul anvelopelor si as putea face o lista lunga.
Pentru un motor 1.8 tddi la o viteza constantanta de 100-110 km/h in treapta a5a, cu anvelope bune si corect umflate un consum de 3.5-4 nu este iesit din comun, pare a fii unul normal!
Mersul subturat scade totusi consumul dar in timp afecteaza motorul si apar probleme mai mari decat economia facuta la carburanti ...
Foarte multi folosesc 'tehnica' motorului subturat in speranta consumului redus.
Intradevar, pot fi situatii cand un motor subturat consuma mai mult, in special la acceleratii, din cauza ca este in zona mult inferioara turatiei de cuplu

Nici eu nu cred ca se poate obtine un consum de 3,5-4 l/100km cand se merge cu viteze de 110-130 km/h, mai ales pe sosele. Poate pe autostrada, doar cu soferul, fara bagaje si cu viteza sub 80 km/h...
capricosti is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -