Zona tehnica Ford Zona tehnica, secrete, tips&tricks Ford |
21-03-11, 15:20
|
#1
|
Stock
Join Date: Dec 2010
Posts: 4
|
Cand trebuie schimbata viteza?
Salut,
Am vazut pe net foarte multe discutii oarecum contradictorii si nu am reusit sa-mi fac o parere cu privire la urmatoarea intrebare:
Cand trebuie schimbata viteza la un motor diesel ?
Mentionez ca sunt posesorul unui Ford Fiesta 1.4 tdci din 2007. Un prieten are un Passat diesel cu transmisie automata si respectiva trece in treapta superioara pe la 3000 rpm.
|
|
|
20-07-11, 00:16
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,154
Member of: [DAEWOO] [FORD]
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Același automobil am și eu iar treptele (īn mod econom) le schimb la 2.500 rpm. Cānd conduc ceva mai sportiv 3000-3500 rpm.
|
|
|
23-07-11, 16:20
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of: [FORD]
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Quote:
Originally Posted by titanzzz
Salut,
..............
Cand trebuie schimbata viteza la un motor diesel ?
Mentionez ca sunt posesorul unui Ford Fiesta 1.4 tdci din 2007. ........
|
Este indicat sa se schimbe viteza in zona turatiei de cuplu maxim, atat la motoarele pe benzina cat si la cele diesel.
In cazul tau, daca nu ma insel, cuplul este cam 200Nm la 1750 rotatii/min; deci cam la 1700-1800 este bine sa schimbi viteza la mers civilizat si economic, iar in cazul cand vrei demaraje mai rapide poti merge la turatii mai mari, 3500-4000.
|
|
|
23-07-11, 20:48
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of: [Moderators] [AfterDark Racing] [DAEWOO] [FORD] [BMW]
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Quote:
Originally Posted by capricosti
In cazul tau, daca nu ma insel, cuplul este cam 200Nm la 1750 rotatii/min; deci cam la 1700-1800 este bine sa schimbi viteza la mers civilizat si economic, iar in cazul cand vrei demaraje mai rapide poti merge la turatii mai mari, 3500-4000.
|
Cum sa fie la 1750 cuplul maxim ..... in zona aia intra turbocompresorul .... punctul de maxim este atins dupa 2100 (cam 150Nm) cand are suficienta presiune, iar la 3000-4000 are un downfall pe cuplu insa increase pe curba puterii.
Concluzia ..... un schimb intre 2000-2500 este ideal.
__________________
Ford Mondeo MK3 DuratecHE --- BMW E46 FL 320D --- Daewoo Cielo Executive DOHC 16V
uita-te bine in oglinda, aparentele insala
|
|
|
23-07-11, 23:07
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of: [FORD]
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Quote:
Originally Posted by NWZeu
Cum sa fie la 1750 cuplul maxim ..... in zona aia intra turbocompresorul .... punctul de maxim este atins dupa 2100 (cam 150Nm) cand are suficienta presiune, iar la 3000-4000 are un downfall pe cuplu insa increase pe curba puterii.
Concluzia ..... un schimb intre 2000-2500 este ideal.
|
Totusi, la 1750 rpm este dat cuplu maxim pt un TDCI tip asemanator probabil cu ce are Titanzzz. Poate la alte motoare diesel sa fie obtinut cuplu la turatii mai mari. La 4000 rpm este obtinuta puterea maxima:
http://eng.motorsporlari.net/car/tec...8036&make=Ford
Sunt motoare pe benzina care au turatia de cuplu maxim la 2000-2500 rpm, asa ca nu e de mirare ca la motoarele diesel sa fie sub 2000 indicat sa se schimbe viteza...
|
|
|
24-07-11, 12:24
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of: [Moderators] [AfterDark Racing] [DAEWOO] [FORD] [BMW]
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Quote:
Engine location: Front, transverse
Displacement: 1398 ccm (85.31 cubic inches)
Engine type: Inline, 4 cylinder
Max power: 68.00 PS (50 kW or 67 HP) at 4000 Rev. per min.
Max torque: 160.00 Nm (16.3 kgf-m or 118.0 ft.lbs) at 2000 Rev. per min.
Compression: 18.0:1
Bore x stroke: 73.7 x 82.0 mm (2.9 x 3.2 inches)
Fuel system: Turbo
Valves per cylinder: 2
Fuel control: Overhead cam (OHC)
Lubrication system: Wet sump
Cooling system: Liquid
|
Astea sunt datele de producator, din 2007, valorile date anterior au reiesit din masuratoare efectiva pe dinamometru, un lucru este sigur insa .... eficienta motorului este data dupa ce iese din zona aspirata.
|
|
|
24-07-11, 16:42
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of: [FORD]
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
In cazul asta ai avut dreptate, treapta de viteza trebuie schimbata asa cum spuneai tu, adica pe la 2000-2500 rpm.
|
|
|
24-07-11, 16:48
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 408
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Cum sa schimbe la 1750 rpm? Pai turbina aia nu va muri de moarte buna, ci "sugrumata".
Recomand schimbarea treptelor astfel incat la urmatoarea treapta turatia sa CADA in zona de cuplu, adica peste 1800 rpm. In speta, sa se schimbe la 2500+ rpm. Nu creste consumul prea mult (fata de schimbatul la 1750 rpm), dar macar stii ca motorul va trai mai mult. Ulei bun, filtre schimbate la timp si aia e.
|
|
|
26-07-11, 19:21
|
#9
|
Ford Driver
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 197
Member of: [FORD]
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Pe langa turbo bulesti si EGR-ul atunci cand mergi subturat si schimbi sub 2000. Dieselul trebuie scos la "alergat" macar o data pe luna - mers un pic sportiv, schimbat la 3000-3500, pt. a mai curata EGR-ul si locurile pe unde se mai aduna smoala.
|
|
|
26-07-11, 21:53
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 408
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Ai vrut sa zici 4000-4400 (musai sa fie la 90*C).
|
|
|
27-07-11, 10:48
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of: [Moderators] [AfterDark Racing] [DAEWOO] [FORD] [BMW]
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Quote:
Originally Posted by myk-e
Ai vrut sa zici 4000-4400 (musai sa fie la 90*C).
|
E mult, in cazul motoarelor VAG ... esti deja pe zona rosie si aproape de limitare (4400).
Decat sa faci acest lucru cu masina, mai bine se scoate EGRul periodic si se curata.
Inca ceva important ..... cine se da cocos cu un motor turbo, e bine sa il lase la ralanti cateva minute inainte de oprire, pentru racirea turbinei.
|
|
|
27-07-11, 11:16
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,154
Member of: [DAEWOO] [FORD]
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Quote:
Originally Posted by NWZeu
Inca ceva important ..... cine se da cocos cu un motor turbo, e bine sa il lase la ralanti cateva minute inainte de oprire, pentru racirea turbinei.
|
Sfat ce pare destul de important, (eu avānd tot o fiesta 1.4tdci) pot să te intreb de ce? Care-i vor fii consecințele de nu facem astfel?
PS: titanzzz - scuză-ne că facem cam mult offtopic pe al tău thread, dar aflăm informații prețioase.
|
|
|
27-07-11, 12:44
|
#13
|
AfterDark Racing Member
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,847
Member of: [AfterDark Racing] [FORD] [DACIA] [4Tuning International]
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Quote:
Originally Posted by aXXo
Sfat ce pare destul de important, (eu avānd tot o fiesta 1.4tdci) pot să te intreb de ce? Care-i vor fii consecințele de nu facem astfel?
PS: titanzzz - scuză-ne că facem cam mult offtopic pe al tău thread, dar aflăm informații prețioase.
|
o sa schimbi turbina
|
|
|
27-07-11, 15:59
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of: [Moderators] [AfterDark Racing] [DAEWOO] [FORD] [BMW]
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Quote:
Originally Posted by aXXo
Sfat ce pare destul de important, (eu avānd tot o fiesta 1.4tdci) pot să te intreb de ce? Care-i vor fii consecințele de nu facem astfel?
|
Pentru ca turbina sa raceste cu ulei, oprind motorul astfel ii opresti circuitul de racire, ea va ramane doar cu partea de racire atmosferica.
Last edited by NWZeu; 27-07-11 at 16:01.
|
|
|
27-07-11, 21:04
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 408
|
Re: Cand trebuie schimbata viteza?
Quote:
Originally Posted by NWZeu
E mult, in cazul motoarelor VAG ... esti deja pe zona rosie si aproape de limitare (4400).
|
4000 e de ajuns pentru cele din gama VAG, non-CR. Pacat ca multi nu ajung acolo nici macar in depasiri.
|
|
|
|
|