Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 28-08-08, 14:20   #1
Ady_R_001

Stage 3
 
Ady_R_001's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 112
Unhappy Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Mi s-a rupt surubul de la o rola intinzatoare, iar cel care mi a schimbat distributia anul trecut nu si asuma raspunerea pt ca surubul nu se da la kitul de distrib. Deci ca urmare trebuie sa suport toate reparatiile...Daca stiti mecanici/ateliere care sa fie in stare sa puna distrib la punct, iar daca a avut alte implicatii in motor( supape, axe cu came, chiuloasa), sa fie in stare sa le remedieze. Motorul este 1.4 16v. cei de la service ul unde am schimbat distrib dupa ce au desfacut-o sa constate ce s a intamplat mi au spus ca am sanse foarte mari sa fi scapat ieftin pt ca totul era la locul lui, cureaua nu a sarit, doar era slaba.... Ms pt ajutor... Id Mess Ady_r_001...
Ady_R_001 is offline   Reply With Quote
Old 28-08-08, 18:49   #2
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Uite ce te sfatuiesc eu si cum asa proceda eu in locul tau (atat in cazul in care vreau sa schimb distributia, cat si daca mi s-ar rupe ceva la ea):
Pentru ca tensiunea la care este incordata cureaua de distributie (roelele si pompa de apa) este un lucru foarte important pentru masina, eu nu as sta un minut pe ganduri si m-as duce la reprezentanta, la un service Volkswagen. Stiu ca e mai scump, stiu ca acest lucru costa mai putin la alte service-uri, dar primesti o garantie mai consistenta. La efectuarea acestei lucrari este foarte important la cati nanometri se strang diferitele suruburi, pentru o incordare optima a curelei. Multi baieti, care isi strang singuri suruburile pe la motor, pentru ca nu respecta prescriptiile producatorului in ceea ce priveste gradul de strangere (masurat in nanometri), au mari probleme dupa un timp: de la vibratiile motorului, in timp, surubul respectiv se rupe, sau se poate rupe chiar in momentul strangerii. Teoretic mecanicii de la un service Volkswagen ar trebui sa stie exact la cati nanometri sa potriveasca cheile respective, pentru ca cureaua de distributie si restul suruburilor sa fie intinse in mod optim. Nu e de jucat cu asa ceva, pentru ca scrie clar in cartile masinilor, ca o curea slabita poate duce in timp, la o uzura, sau defectare a motorului. Din acest motiv nici nu e bine sa pornesti in trepte superioare la pornirea de pe loc. Prin demaraje puternice, cureaua se poate slabi in timp, ceea ce are repercursiuni asupra motorului, in timp. Eu asa stiu.
Deci nu as tine cont de suma care urmeaza sa fie platita si m-as duce la service Volkswagen.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 30-08-08, 15:46   #3
Ady_R_001

Stage 3
 
Ady_R_001's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 112
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

DA, ms pt sfaturi..totusi un pic cam tarziu pt ca eu deja am schimbat o la cineva care nu a stiut cat de tare trebuie strans un surub... Acum am reusit sa vb cu un mecanic bun, o sa vina la mine aksa sa umble la motor, pt ca am tot ce mi trebuie acasa, rampa, garaj, scule.... acum ramane de vazut ce anume a patit motorul inauntru.. si in consecinta ce trebuie schimbat...asta e...
Ady_R_001 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-08, 09:37   #4
Ady_R_001

Stage 3
 
Ady_R_001's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 112
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Am citit mai jos pe forum problema baiatului cu Passatul, cel cu schimbaul de chiuloasa. Daca se dovedeste ca trebuie sa investesc atat, as prefera sa schimb motorul..Intrebarea mea ar fi: pot pune motor de 1.6 sau tdi?? Astept pareri..
Ady_R_001 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-08, 09:46   #5
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

newton metru, nu nanometru
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-08, 10:05   #6
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Salut!
Am citit mai sus ce ai scris si care este dorinta ta in care motorul masinii tale e dus. Intamplator am citit tot felul de topicuri in legatura cu schimbatul motorului de la 1,4 la 1,6 sau TDI, si uite cum stau lucruruile din ce am citit la altii:
1). la un service te-ar costa minim intre 1500 euro si 2000 (am zis minim)
2). daca faci aceasta operatie singur, ai placere la surubarit si te si pricepi te-ar costa mai mult decat ai face-o la un service;
3). daca o faci personal ti-ar lua mult timp in comparatie cu un service.
4). ar trebui schimbate mai multe lucruri, nu doar motorul in sine: sistem de franare, poate si directia, si mai ales electronica motorului. Nu stiu cum se zice la asta in romana tehnic, dar in germana ar fi Motorsteuergeraet, motamo tradus ar insemna aparatul de comanda al motorului (care regleaza ESP, ABS, face legatura informationala dintre diferitii senzori si restul masinii, etc.)
5). in plus iti trebuie si o aprobare de la RAR, pentru ca altfel nu merge.

Un exemplu de pilda: Tu presupun ca ai tambur pe spate si nu discuri de frana. Daca e sa inlocuiesti electronica masinii actuale cu una mai performata, care are EDS, ASR, ESP si ABS, atunci trebuie sa inlocuiesti si sistemul de franare pe spate, pentru ca ESP-ul sa lucreze. Nu stiu multe amanunte sa iti spun, dar e ceva de schimbat si in afara motorului propriu-zis. Depinde ce motor pui, s-ar putea ca la 101, sau 105 Cp sa nu fie nevoie sa schimbi sistemul de franare, dar daca pui cu 131 cp, sau mai mult, atunci poate trebuie schimbat si acesta.
Eu din ce am citit a rezultat ca nu merita sa faci aceasta operatiune. Varianta cu costul de oportunitate cel mai scazut ar fi sa vinzi masina ta (la un pret cat mai bun) si sa iti cumperi o masina cu motorul pe care il doresti si echipata cu ce iti doresti.
Sa mai asteptam pareri de la cei care au facut asa ceva.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-08, 10:08   #7
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1 View Post
newton metru, nu nanometru
Nu te contrazic. Cand mi-a facut schimbul de ulei mecanicul respectiv avea o cheie care se regla. S-a uitat ce scrie pe cutia filtrului cartusului de ulei si a reglat cheia respectiva (eu am un plastic cilindric care vine peste filtru cartus). Eu asa am retinut ca scria pe ia nanometri, iar pe cutie prescurtat Nm. O fi cum zici tu, am sa ma mai interesez.

Post scriputum: da, ai dreptate Nm inseamna o unitate de masurare a puterii in newtoni, si prin urmare e vorba de un newtonmetru. Multumesc pentru corectura. Nu am stiut.

Last edited by iulian2476; 31-08-08 at 10:15.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-08, 13:42   #8
szrobik

Stage 4
 
szrobik's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 276
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Deci sa clarificam....
Nanometru=Unitate de măsură a lungimii, egală cu a miliarda parte dintr-un metru (0,000001 mm)
Deci strangerea unui surub se masoara in Nm (Newton x metri) in Europa! Nm nu este o masura a puterii!!! Puterea se masoara in Watt (sau CP)! Forta se masoara in N (Newton), iar cuplul se masoara in Nm (Newton x metri).
szrobik is offline   Reply With Quote
Old 31-08-08, 13:46   #9
szrobik

Stage 4
 
szrobik's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 276
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Quote:
Originally Posted by iulian2476 View Post
Nu te contrazic. Cand mi-a facut schimbul de ulei mecanicul respectiv avea o cheie care se regla. S-a uitat ce scrie pe cutia filtrului cartusului de ulei si a reglat cheia respectiva (eu am un plastic cilindric care vine peste filtru cartus). Eu asa am retinut ca scria pe ia nanometri, iar pe cutie prescurtat Nm. O fi cum zici tu, am sa ma mai interesez.

Post scriputum: da, ai dreptate Nm inseamna o unitate de masurare a puterii in newtoni, si prin urmare e vorba de un newtonmetru. Multumesc pentru corectura. Nu am stiut.
Quote:
Originally Posted by iulian2476 View Post
Salut!
Am citit mai sus ce ai scris si care este dorinta ta in care motorul masinii tale e dus. Intamplator am citit tot felul de topicuri in legatura cu schimbatul motorului de la 1,4 la 1,6 sau TDI, si uite cum stau lucruruile din ce am citit la altii:
1). la un service te-ar costa minim intre 1500 euro si 2000 (am zis minim)
2). daca faci aceasta operatie singur, ai placere la surubarit si te si pricepi te-ar costa mai mult decat ai face-o la un service;
3). daca o faci personal ti-ar lua mult timp in comparatie cu un service.
4). ar trebui schimbate mai multe lucruri, nu doar motorul in sine: sistem de franare, poate si directia, si mai ales electronica motorului. Nu stiu cum se zice la asta in romana tehnic, dar in germana ar fi Motorsteuergeraet, motamo tradus ar insemna aparatul de comanda al motorului (care regleaza ESP, ABS, face legatura informationala dintre diferitii senzori si restul masinii, etc.)
5). in plus iti trebuie si o aprobare de la RAR, pentru ca altfel nu merge.

Un exemplu de pilda: Tu presupun ca ai tambur pe spate si nu discuri de frana. Daca e sa inlocuiesti electronica masinii actuale cu una mai performata, care are EDS, ASR, ESP si ABS, atunci trebuie sa inlocuiesti si sistemul de franare pe spate, pentru ca ESP-ul sa lucreze. Nu stiu multe amanunte sa iti spun, dar e ceva de schimbat si in afara motorului propriu-zis. Depinde ce motor pui, s-ar putea ca la 101, sau 105 Cp sa nu fie nevoie sa schimbi sistemul de franare, dar daca pui cu 131 cp, sau mai mult, atunci poate trebuie schimbat si acesta.
Eu din ce am citit a rezultat ca nu merita sa faci aceasta operatiune. Varianta cu costul de oportunitate cel mai scazut ar fi sa vinzi masina ta (la un pret cat mai bun) si sa iti cumperi o masina cu motorul pe care il doresti si echipata cu ce iti doresti.
Sa mai asteptam pareri de la cei care au facut asa ceva.
De acord!
szrobik is offline   Reply With Quote
Old 31-08-08, 16:47   #10
Ady_R_001

Stage 3
 
Ady_R_001's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 112
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Da, este mult mai costisitor sa fac transformarea din 1.4 in 1.6 sau tdi...dar daca este prea avariat asta, schimbul cu un al motor 1.4 cred ca ar fi ideal. Ce am mai inteles eu din alte discutii pe tema asta, motorul de schimb ar trebui segmentat pt ca nu stii in ce stare se afla in interior. Ai pomenit mai sus cum ca s ar putea tamburi pe spate...aaa...io n am vazut golf 4 cu tamburi pe spate . In fine, ms pt sfaturi.. tinem legatura, maine imi vine mecanicul la treaba ... ''wish me luck''
Ady_R_001 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-08, 23:04   #11
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Atunci te asteptam cu noutati.

Last edited by iulian2476; 01-09-08 at 09:51.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-08, 16:01   #12
Ady_R_001

Stage 3
 
Ady_R_001's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 112
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Prima de zi de reparatii nu a decurs foarte bine deoarece mecanicul meu drag nu s a sinchisit sa vina decat vreo 15 min sa si dea cu parerea.... In consecinta m am apucat cu taicamiu sa rezolvam o problema destul de delicata si anume sa scoatem surubul rupt din chiuloasa. Am reusit asta sudand o piulita la ce ramase din surub in afara chiuloasei, adica vreo 2-3 mm..dupa ce l am sudat bine, l am desurubat cu o tubulara si totul e oke, filetul nu a fost afectat...ce am mai facut a fost sa dam capacul de la chiuloasa jos, nici acolo nu au fost avarii. Cam atat pentru prima zi. Alta provocare ar fi sa vad de unde iau surub...am reusit sa vb cu cei de la Elit si mi au spu ca rolele se dau cu suruluri cu tot..deci e oke, daca nu la Augsburg dar vin in 5 zile prin comanda. O sa postez cateva poze pt. a vedea despre ce e vorba..dar mai pe seara ca mi e lene :P
Ady_R_001 is offline   Reply With Quote
Old 05-09-08, 15:10   #13
Ady_R_001

Stage 3
 
Ady_R_001's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 112
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

S a facut vineri si nici acum n a ajuns nesimtitul ala... Am reinceput cautarile de mecanici. Macar imi spunea de la inceput ca nu poate venii, sa nu ma mai intarzie atata cu reparatiile.
Ady_R_001 is offline   Reply With Quote
Old 05-09-08, 18:21   #14
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Nu le are, d-asta n-a mai venit.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 05-09-08, 20:18   #15
Ady_R_001

Stage 3
 
Ady_R_001's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 112
Default Re: Mi s-a rupt DISTRIBUTIA de 27.000 km

Da, dar treaba e ca mi am dat jos capacul de la chiuloasa...acum stau cu ea desfacuta..
Ady_R_001 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -