Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 16-01-08, 18:28   #1
Mallus
Seat Driver

Stage 5
 
Mallus's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Oras: Iasi
Posts: 1,168
Member of:
[SEAT]
Default 1.9 Tdi

Vreau ceva informati in legatura cu motoarele 1.9 TDI de la vw!!
Intentionez sami iau un golf 4 TDI.Ma bate gandul sa iau varianta de 101 sau 116 cai dar mie frica sa nu am probleme cu injectoarele tinand cont ca o sa folosesc motorina mai "proasta"
Are careva idee daca motorul de 101 respectiv 116 e mai pretentios ca cel de 90?

Multumesc


Mallus is offline   Reply With Quote
Old 16-01-08, 22:29   #2
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti (Drumul Taberei)
Age: 38
Posts: 1,640
Default Re: 1.9 Tdi

Salut! Eu sunt de parere ca pui datele problemei gresit. Cum adica sa ai probleme cu injectia in ziua de azi la o masina diesel? Poate doar daca ai ghinion si iei un rebut din fabrica. Gandeste-te si tu cate marci de autoturisme (mai bune mai proaste) si la cate capacitati de motor se gaseste in ziua de azi injectie. Gandeste-te ca VW a dezvoltat cu Bosch motoare PD, experienta personala, mai buna decat common rial, de la celelalte diesele. Toate productiile de acum 10 ani in urma au asa ceva. In fine nu are rost sa mai comentam acest aspect. Si chestia cu motorina mai proasta e din nou o chestie sustinuta de cei snobi care incearca sa se dea mari ca stiu, cand defapt sunt niste habarnagii, care isi bat limba in gura si vorbesc in varful limbii, cand e vorba de acest subiect. Normal ca daca la statie baga apa in ea, e cu apa si nu mai are aceeasi putere octanica. Motorina e motorina si cu asta basta, nu e mai buna si mai proasta asa cum e din fabrica, iar la statie e doar o pompa cu maner negru si nu doua, asa a fost si acum 50 de ani si asa va ramane. Iarna unii producatori baga niste aditivi (pe care si tu ii poti baga, daca vrei) pentru a mentine cifra CZ minima, pentru ca aceasta sa se aprinda si la temperaturi sub -20 de grade de la prima cheie. La Golf se recomanda un CZ de minim 51, pentru ca motorul sa plece de la prima cheie si la mai mult de -20 grade Celsius. Mai gandeste-te ca aceste motoare merg si cu biodiesel, adica un amestec de pana la 50% cu ulei vegetal, deci lasati ideile astea fixe cu motorina buna sau prosta.
Ai intrebat de 90 cp si 101 cp, 115 cp si poate 130 cp.
Deci uite cum stau lucrurile: Golf-urile cu 90 cp au fost produse pana in luna a 12-a 2002 si in prima luna din 2003. Eu am cu 101 cp si este Golf Ocean fabricat dupa ianuarie 2003 pana in august/septembrie 2003, dupa care Golf 4 Hatchback nu s-a mai produs. Predecesorul lui Golf 4 Ocean Hatchback (Schraegheck in germana) a fost Golf 4 Champ, cu care este identic, numai ca are un motor imbunatatit la anumite capitole (ti le pot spune daca te intereseaza neaparat) si are in loc de 90cp 101 cp.
Cum poti recunoaste daca e un Golf fabricat dupa 1 ianuarie 2003? Te poti uita pe geamuri unde scrie ..03 (trebuie sa scrie pe toate la fel, altfel poate a avut un accident masina), sau te uiti in spate, daca are aceasta inscriptie de TDI, si vezi daca I de la TDI e rosu sau nu. Daca Are decat I rosu inseamna ca e cu 101 cp si e dupa 1.01 2003 fabricat. Inainte de 1.01.2003 nu se facea diferenta decat in talonul masinii, pentru ca toate cele 3 litere de la TDI erau argintii (adica intre 1997 si decembrei 2002 daca aveau aceasta inscriptie, pentru ca nu e pe toate diselelele), si cine se uita la masina nu putea sti cati cai are. Daca vezi ca e TDI si are DI rosu, atunci poate avea 115 sau 130 cp, si poate fi chiar 4motion.
Am citit tot ce am gasit despre TDI 101cp dupa 2003, si despre celelalte, si eu, daca ar fi sa cumpar din nou, as luat to cu 74 kw, adica cu TDI unde I e rosu. Citeste tot ce am scris despre aceasta masina. E mai buna ca unele modele de A3 facute inainte de 2003, fara gluma. Daca vrei sa iti spun de ce trebuie sa ti cont atunci cand iti iei un GOlf 4 TDI 74 kw, iti pot spune. Este cel mai bun compromis intre consum si putere, plus ca e turbo, plus ca e PD si multe altele. La clasa lui nu discuta cu nici o alta marca. Nu intamplator Golf 4 a fost in 2000, 2001,2002, 2003 cea mai vanduta masina in toata Europa, peste Opel Astra, care era pe locul 2 (eu stiu numai acesti ani, dar poate mai sunt si altii in care a fost tot cea mai vanduta).
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-08, 17:03   #3
Mallus
Seat Driver

Stage 5
 
Mallus's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Oras: Iasi
Posts: 1,168
Member of:
[SEAT]
Default Re: 1.9 Tdi

Ideea e ca eu pot face rost de motorina ieftina Euro 3 care se foloseste la Sageata Albastra la CFR !
Pe un SDI merge fara probleme...ma gandeam ca motoarele de 101 respectiv 116 sa nu fie mai pretentioase!
Bafta
Mallus is offline   Reply With Quote
Old 17-01-08, 23:43   #4
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti (Drumul Taberei)
Age: 38
Posts: 1,640
Default Re: 1.9 Tdi

Motoarele TDI au o turbosuflanta in plus si faptul ca sunt PD, in rest e cam tot aia. SDI au un motor mai slabut, in rest eu nu vad diferente foarte mari.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-08, 11:18   #5
DaNy>DmN

Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Oras: Bucuresti
Posts: 455
Member of:
[2 Roti]
Default Re: 1.9 Tdi

iulian2476 nu mai fi asa sigur ca tipul motorinei nu conteaza... pt ca oricare contine impuritati si cu cat "euro-u" este mai mic cu cat cantitatea de impuritati creste si de asemenea si concentratia motorinei este mai mica(adik producatorii mai adauga apa sau alte substante).Daca vrei sa te convingi fa comparatia intre o motorina care se foloseste pe RABE si o motorina euro 4 sa zicem de la o statie de la OMV.
Mallus dupa parerea mea masina ar trebui sa functioneze foarte bine si cu motorina euro 3 si sfatul meu este sa optezi pentru motorul fie de 101 cai fie de 131 de cai...
alegerea este a ta

Last edited by DaNy>DmN; 18-01-08 at 11:23.
DaNy>DmN is offline   Reply With Quote
Old 18-01-08, 11:35   #6
nck_xx
VW Driver

Stage 4
 
nck_xx's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Oras: Iasi
Age: 24
Posts: 249
Member of:
[VW]
Post Re: 1.9 Tdi

Mallus parerea mea este k ar trebui sa iti iei un golf 4 cu motor de 115cp sau 131cp, alta e senzatia cu unu din aceste 2 motoare decat cel de 101cp si nu e mare diferenta de consum dintre un tdi de 115cp/131cp si unu de 101cp, eu am unu passat 2003 1.9 tdi de 101cp dar am avut si unu din 2000 1.9tdi de 115cp si parerea mea e k mergea mai fain cel de 115cp si consuma si mai putin dar din pacate a avut tatal meu un accident cu el si nu se mai poate folosi
In concluzie parerea mea e sa iti iei un 115cp/131cp, decizia iti apartine tie.....bafta la cumparare

Last edited by nck_xx; 20-06-08 at 14:41.
nck_xx is offline   Reply With Quote
Old 18-01-08, 11:37   #7
Mallus
Seat Driver

Stage 5
 
Mallus's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Oras: Iasi
Posts: 1,168
Member of:
[SEAT]
Default Re: 1.9 Tdi

Acum nu mai fac pretenti...ideea e sa nu se infunde injectoarele tinand cond ca motorina e de la CFR!O sami iau ce gasesc in bani carei am..

Oricum Cip tot ii pun...cai de 101 116 sau 131 !
Mallus is offline   Reply With Quote
Old 18-01-08, 11:45   #8
nck_xx
VW Driver

Stage 4
 
nck_xx's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Oras: Iasi
Age: 24
Posts: 249
Member of:
[VW]
Post Re: 1.9 Tdi

al doilea passat pe care il am cel de 101cp are aproape 80.000km pe drumurile romanesti si nu am avut nici o problema cu injectoare, am avut o singura problema k nu am schimbat filtrul de motorina odata cu uleiul si celelate filtre si avea aprox 25.000km si se cam infundase si nu ajungea destula motorina la motor si facea figuri cand era accelerata in mers si prin depasiri era foarte enervanta in rest numai +++++ la masina si la motor, ar trebui sa iti iei cel de 131cp k dak ii pui cip scoti mai multi cai din ea mai usor

Last edited by nck_xx; 20-06-08 at 14:42.
nck_xx is offline   Reply With Quote
Old 18-01-08, 11:58   #9
Mallus
Seat Driver

Stage 5
 
Mallus's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Oras: Iasi
Posts: 1,168
Member of:
[SEAT]
Default Re: 1.9 Tdi

Am doar 8 mii E!Nush daca o sa gasesc la bani astia un golf de 131
Sa vad ce se aude cu taxa asta ca atunci o sa stiu cu siguranta cemi iau
Mallus is offline   Reply With Quote
Old 18-01-08, 12:07   #10
nck_xx
VW Driver

Stage 4
 
nck_xx's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Oras: Iasi
Age: 24
Posts: 249
Member of:
[VW]
Post Re: 1.9 Tdi

ok....eu iti urez spor la cautat si la cumparat
nck_xx is offline   Reply With Quote
Old 19-01-08, 01:43   #11
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti (Drumul Taberei)
Age: 38
Posts: 1,640
Default Re: 1.9 Tdi

Quote:
Originally Posted by DaNy>DmN View Post
iulian2476 nu mai fi asa sigur ca tipul motorinei nu conteaza... pt ca oricare contine impuritati si cu cat "euro-u" este mai mic cu cat cantitatea de impuritati creste si de asemenea si concentratia motorinei este mai mica(adik producatorii mai adauga apa sau alte substante).Daca vrei sa te convingi fa comparatia intre o motorina care se foloseste pe RABE si o motorina euro 4 sa zicem de la o statie de la OMV.
Despre apa din motorina am amintit. Faptul ca seful de statie, statie care lucreaza in fransiza pentru diferitele rafinarii/porducatori, baga apa pentru a castiga mai mult, asta s-a spus, de ce repeti ideea? Motorina care se foloseste la REBU, pe rabele de care zici nu e motorina 100%, ci este amestecata (asa vine in cisterna de la furnizor, la un pret mai mic/l normal) si se numeste biodiesel. Biodieselul este o motorina care este amestecata cu "Rapsoel" (in germana), un ulei obtinut din plante cu proprietate de ardere mai mare ca alte uleiuri vegetale. Amestecul poate fi pana la 75% motorina si 25% ulei vegetal, valori acceptate. Poate fi si mai mare amestecul de 50% si 50% , dar riscul de colmatare al motorului e mare la un asemenea amestec si poate sa il afecteze in timp rau de tot. Un neamt, am citit, a bagat 50% din fiecare si Golful 4 al lui mergea si cu acest amestec. Volkswagen accepta ideea ca motoarele TDI pot folosi si biodiesel, dar nu recomanda, pentru ca exista riscul colmatarii camerei de combustie si a injectoarelor. Eu am vazut motoare desfacute: unul care folosea biodiesel, altul care folosise doar motorina. M-am speriat ce am vazut in motorul care folosise biodisel: era plin de grasimi depozitate, asa cum arata piftia, sau grasimea tinuta in frig. Cel care folosise motorina doar nu avea asemenea urme. Dupa ce am vazut aceste poze nu am mai vrut sa aud de biodiesel.
Celor care nu vad nu le poti arata drumul, oricat ai incerca.
Mai repet o data, pentru cei care inteleg mai greu: motorina e una si atat; exista insa posibilitatea adaugarii de aditivi, si unei filtrari mecanice suplimentare, pentru a mai retine din impuritati. La statie e un singur maner de motorina, cel de culuoare neagra. Cum benzinariile astea jmechere vor sa prosteasca mereu lumea, si mai ales pe posesorii de masini diesel, normal ca au inventat tot felul de tertipuri, iar prostimea crede si pune botu. Lumea este usor de mani****t. Ei zic ca e mai buna pentru a putea cere un pret mai mare, acesta este motivul si nu altul, pentru ca la statie vine doar o cisterna cu aceeasi motorina. Voi nu vedeti ca Golf 4 are la noi norma de poluare Euro 3 iar in Germania este norma D4, ceea ce corespunde lui Euro 4?
Lumea pune botu la vrajeala lor, nu vedeti ca la ITP, si la orice alta revizie te intreaba daca e diesel sau pe benzina? De ce? Ca nu inspecteaza nimic in plus daca e pe motorina? Nu vedeti ca impozitul pe masina e astfel gandit in functie de capacitatea cilindrica (stiut fiind faptul ca masinile diesel au capacitatea cilindrica mai mare)? Nu stiti ca impozitul pentru masinile diesel mai este incarcat si cu o taxta pentru poluare mai mare decat cele pentru benzina? Nenorocitii astia au impresia ca daca ai un consum mai mic la diesel ca la benzina esti intr-un castig absolut, parca ai merge pe gratis daca ai diesel! Pentru diesel platesti o data la cumparare vreo 2000 de euro in plus (cand e noua), si mai platesi si mai tarziu in plus: la impozit, la motorina, care e cat benzina si mai scumpa, la orice tip de revizie, in plus intra si cureaua de distribuitie si pompa de apa, si uite asa nu mai devine rentabila masina diesel. Asa ca nu le mai dati dreptate, pentru ca nu e nici o diferenta intre motorina euro 4 si euro 3, sau alte denumiri schmechere pe care le afiseaza astia la statiile de alimentare. Ei fac **** mare si noi ramanem doar cu lauda ca avem motoare diesel.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-08, 00:49   #12
Mariusik_slz

Stage 2
 
Mariusik_slz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti
Posts: 57
Default Re: 1.9 Tdi

automat dak motorina arde mai slab , vei avea si o putere scazuta a masinii , pe langa asta depunderea de impuritati la turbo e mai rapida , gazele nu mai au puterea necesara de a invarti paletele de la turbina. in concluzie turbina se va invarti mai putin si mai incet si k rezultat poti ajunge la ceva pagube serioase . ar fi indicat aditiv .
Mariusik_slz is offline   Reply With Quote
Old 19-08-11, 09:47   #13
merralvinci

Stock
 
Join Date: Jan 2011
Oras: bucuresti
Age: 43
Posts: 1
Default Re: 1.9 Tdi

Quote:
Originally Posted by iulian2476 View Post
Voi nu vedeti ca Golf 4 are la noi norma de poluare Euro 3 iar in Germania este norma D4, ceea ce corespunde lui Euro 4?
Lumea pune botu la vrajeala lor, nu vedeti ca la ITP, si la orice alta revizie te intreaba daca e diesel sau pe benzina? De ce? Ca nu inspecteaza nimic in plus daca e pe motorina? Nu vedeti ca impozitul pe masina e astfel gandit in functie de capacitatea cilindrica (stiut fiind faptul ca masinile diesel au capacitatea cilindrica mai mare)? Nu stiti ca impozitul pentru masinile diesel mai este incarcat si cu o taxta pentru poluare mai mare decat cele pentru benzina? in plus intra si cureaua de distribuitie si pompa de apa, si uite asa nu mai devine rentabila masina diesel. Asa ca nu le mai dati dreptate, pentru ca nu e nici o diferenta intre motorina euro 4 si euro 3, sau alte denumiri schmechere pe care le afiseaza astia la statiile de alimentare..
vorbesti in necunostinta de cauza: D4 nu este corespondentul german la euro4 ci la euro3
la ITP e un continut diferit de noxe pe care le are un diesel decit benzinarul
impozitul la masina e gindit ca cei ce au bani si-si permit motoare mari sa plateasca mai mult.intereseaza-te cit e impozitul la motorul de 1900(160 lei)si 2200cmc (700) si la 3200cmc(1200lei)...datorita noilor tehnologii si a turbo motoarele la aceeasi cilindree au cam aceeasi putere(ex.2.0 tdi=101 c.p. si 2.0 =106c.p. volkswagen)si motoarele pe benzina au distributia pe curea,nu numai dieselurile asa cum exista si dieseluri cu distributia pe lant(sint particularitatile constructorilor)
diferenta dintre SDI si TDI este lipsa turbinei,SDI-ul fiind un motor aspirat.
diferentele intre motorina euro 3 si euro 4 sint in compusii chimici pe care ii are fiecare
intradevar,bintuie aceeasi idee ca motorina este aceeasi indiferent de producator,doar ca fiecare producator isi pune si foloseste propriul aditiv.
in incheiere,daca nu esti documentat 100%,te rog frumos sa nu induci lumea in eroare si nu te mai autoflagela cu dieselul ca nu te-a obligat nimeni sa-ti iei diesel.
P.S.noi romanii,ca popor ne gindim numai la cheltuielile zilnice si nu la cele pe termen lung.imi iau diesel deoarece consuma mai putin dar prea putini se gindesc la faptul ca un diesel e mai putin confortabil ca un benzinar,ca de 2-3000 euro (diferenta dintre diesel si benzina la achizitionare)cumperi undeva la 2,5 tone de benzina (un rulaj de 30.000km)iar daca faci calculul pe termen lung,strict la diferenta de 1,5-2 litri % dintre benzina si diesel,spune-mi tu,te rog,cind iti amortizezi cheltuiala???o masina se tine pina la 100.000km dupa care e bine sa scapi de ea.in 100.000km,cu dieselul economisesti 2000 litri.(diferenta la achizitie intre diesel si benzina)unde e avantajul diesel ??? sa nu vorbim si de "pericolele" ce te pindesc la diesel[turbina costa 1500 euro(benzinarul nu are),pompa de injectie 2000-3000 euro(benzina are pompa de alimentare=100 euro] eu unul nu sint adeptul diesel decit la mina a doua si doar pt.circulatia in oras.

Last edited by merralvinci; 19-08-11 at 10:07.
merralvinci is offline   Reply With Quote
Old 11-07-12, 22:56   #14
adicosmi

Stock
 
Join Date: Jul 2012
Oras: craiova
Age: 29
Posts: 7
Default salut

am un golf 4 tdi alh 90 cp si as vrea sa pun turbina de pd 116, trebuie sa fac ceva modificari?
adicosmi is offline   Reply With Quote
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning