am schimbat doar capsula...urca mai bine in ture..dar nu a vrut pers respectiva sa imi curete turbina ! cel ami bine zici ca ar fi bine sa curete si turbina nu ? ms mult !
gaby, se numeste limp mode. ai prob cu turbina . curat-o.
fratilor, am aceeasi problema:merge bine pina la 130/3000 rot,si se infinge,adica nu mai trage oricit as da.pina la urma ce este:turbina sau debitmetru?
salut
Am si eu un golf 4 TDI-PD 101 cp cu aceeasi problema. Am curatat turbina acum 6 luni de zile dar acum cateva zile a inceput sa intre iar in limp mode. De cand a reaparut problema o tin numai in 3500 4000 rpm dar tot face. Mai revin cu precizare cand o accelerez pe loc in momentul deccelerarii motorul (sau turbina) scoate un carait ciudat. pls help
salut....acum 1 spt mi-am luat un golf 4 1.6 sr de 101cp si am observat ceva...mai mult de 5100-5200 r/min nu urca...de ce? am un prieten kre are un golf 4 1.4 si al lui ia 6000r/min
dak are cineva vreao idee legata de asta astept un raspuns...pt k sincer nu mi se pare a fi ok...sau poate ma insel....
va multumesc
Am si eu o pb cu un golf 4tdi de 81kw.. si nu mai trage..viteza mazima care o prinde este 120km/h cu acceleratia in blana.Pana la 90 merge acceptabil dar nu mai are putere ca inainte iar pe la 90km/h se opreste din demaraj parca ar fi limitata electronic apoi prinde 120 dar in timp.Am vb cu mai multe persoanae si mi-au spus ca s-ar putea sa fie de la turbina...Ma poate ajuta cineva??
Stire cineva cam cat costa reparatul??
reparatul costa cam 4-500e dar, nu te lua de turbina intai! verifica senzorii valvele,actuatorul,electrovalva si vanele de la turbina si apoi mai vb
Citez:
"probelma ta se datoreaza stilului tau de condus ( schimbi vitezele la turatie mica... gen 2000rpm )" e la inceputul thread-ului.
Cum sa sa fie turatie mica 2000 rp/min la un Golf 4 TDI? Omul a spus clar ca are TDI. La diesele viteza se poate scimba la 1300-1800 rp/min lejer, fara sa fie subturat motorul. In cartea tehnica a masinii spune clar, ca trebuie trecut intr-o viteza inferioara daca acul turometrului ajunge la 1200 rm/min. Deci se deduce ca peste 1200 rm/min poti trece intr-o viteza superioara, sa zicem 1300 si mai mult normal. Eu schimb la 1300-1400 depinde de viteza care o schimb, pentru ca nu se schimba toate viteze la aceleasi turatii.
Eu le schimb tinand cont de viteza: in a doua imediat ce merg o lungime de masina, dupa care a III-a la 20 km/h, a IV-a in jur de 35 km/h, iar a V-a la 50-55 km/h. Si motorul nu e subturat, pentru ca as fi auzit, sau simtit, pentru ca se simte acest lucru. Treducerea treptelor nu e acceasi. Am vazut ca a III-a e foarte scurta, deja la 40 km/h poti schimba lejer in a IV-a. Vreau sa spun ca daca plec incet de pe loc pot pleca si cu a doua, lucru stiut la motoarele diesel. Tot in manual scrie ca trebuie schimbat in a II-a dupa ce s-a parcurs o lungime de masina, si asa procedez si eu, din reflex dupa atata timp. In fine, asta vis-a vis de ce s-a afirmat.
Faptul ca masina trege pana la 90 km/k dupa care cu greu atinge 120 km/h, asta se datoreaza dupa cate stiu eu turbinei. Turbina trebuie sa aibe ceva, din moment ce nu merge decat atat de putin. Nu sunt expert, dar din ce am citit la alti baieti (si pot spune ca am citit destul), ei au avut probleme cu turbina. Se poate sa fie ce spune BASU. Deci eu nu il contrazic aici, spun decat ca nu e mers subturat cu un diesel daca se schimba la 2000 rp/min vitezele. Se poate sa fie turbina imbacsita, asa cum a spus Basu, sau poate s-a defectat ventilul, care regleaza fluxul de gaz de esapament, care sa treaca prin turbina. Sau poate sa se fi defectat, asa cum nemtii i spun "Drosselklappe". Nu stiu cum i se spune in romana, dar stiu unde se afla aceasta componenta. Se afla inaintea accesului aerului care vine de la filtru de aer si urmeaza sa intre in melcul turbinei. Este ca o clapeta, care se inchide si deschide, si trimite semnale ventilului, care sa dea gazele si pe cel de-al doilea orificiu, adica sa nu treca toate gazele de esapament prin turbina, ci si prin "wastegate". S-ar putea ca turbina ta sa stea tot timpul cu wastegatul deschis, si atunci e ca si cum nu ar mai avea turbo. Turbina e acolo, dar nu isi mai face treaba. E o presupunere de a mea, nu vreau sa zic ca e sigur acest lucru, dar ceva e. Nu vreau sa ma lungesc, dar trebuie stiut ca la o proasta si ineficienta functionare a turbinei duc foarte multe lucruri: filtru de ulei imbacsit, presiune slaba a uleiului, turbina infundata (cum a spus BASU), intercooler prost etansat, care nu mai pastreaza presiunea creata de suflanta, palele suflantei distruse de corpuri straine intrate pe la filtrul de aer si aspirate, ulei cu impuritati intrat la ungerea turbinei, in fine. Eu te-as sfatui s-o duci loa un service si sa platesti o verificare, sa vada care e cauza, ca sa sti si ce sa faci. Vezi ca am pus un link la threadul cu informatii despre ITP, tot la zona tehnica, si acolo poti vedea cum functioneaza turbina, sistemul de alimentare cu oxigen al arderii.
Problemele cu turbinele sunt 90 % din cazuri datorate depunerilor de funingine din cauza schimbarii frecvente la 2000 rpm.2 optiuni: schimbarea la turatie mica(1600rpm) sau la turatie medie(2400-2600) prima poate fii folosita daca se merge ffffoarte usor cu masina si ii mai si mareste consumul. a doua e chiar foarte buna si pe langa plusul de putere care il aveti , motorul lucreaza mai curat si cu mai putine vibratii.Iulian: wastegate-ul functioneaza pe principiul laminarii (asemanator cu ceasul de la butelie) si sta inchis aproape tot timpul, numai cand presiunea gazelor de evacuare creste mult se deschide pentru a impiedica supraturarea turbinei.
Ma intereseaza mult aceasta tema despre motorul subturat.
Uitati cum procedez eu. Schimb a II-a imediat ce masina ruleaza cat de cat, la o viteza intre 5 si 10 km/h. Schimb a III-a la o viteza de minim 20 si maxim 30 km/h. A IV-a o schimb intre 35 si 40 km pe ora iar a V-a la aproximativ 55 km/h.
Daca privesc turometrul atunci pot spune ca schimbarea vitezelor o fac in jur de 1300-1800 rp/min. Ce parere aveti? Merg cu ea subturat? Tineti cont ca e diesel.
In cartea tehnica a masinii scrie urmatoarele:
1). schimbarea in viteza a II-a sa fie efectuata dupa ce s-a parcurs o lungime de masina (nu se spune nimic de turatii)
2). daca turatiile scad si se apropie de 1200 rp/min, atunci este indicat sa se schimbe in urmatoarea treapta inferioara. Rezulta deci, ca daca ai peste 1200 rpmin, poti schimba in una superioara, eu asa deduc (sa zicem la 1300). De ce pomeniti atunci de turatii de 2400.
Daca esti obisnuit cu masina respectiva, simti in corp atunci cand motorul e subturat. La mine mai apare acest fenomen astfel: sa zicem ca circul cu 50 km/h in viteza a IV-a
si schimb la aceasta viteza in treapta a V-a. In acest caz simt ca mai trebuiau mai multe turatii.
Eu nu il contrazic pe DarkJEDI, pentru ca stiu si eu ca wastegatul se deschide doar atunci cand e cazul, si ca masina merge la inceput cu el inchis, doar daca se creeaza o presiune foarte mare in intercooler (peste nu stiu cati bari), abia atunci wastegatul se deschide, iar o parte din gazele de esapament refuleaza pe o iesire de siguranta, adica wastegatul. Asta se intampla la turbinele cu geometrie variabila, cum e cazul Golf-ului. Dar nu este vorba de supraturarea turbinei, pentru ca ea rezista pana la 300000 turatii pe minut la unele motoare, nu este o problema, ci de supraturarea rotorului care baga aer in intercooler, pentru ca acesta da semnalul pentru deschiderea wastegate-ului atunci cand se ajunge la o presiune maxima de bar, pe care motorul o accepta.
Dar nu sunt de acord cu el cand spune ca se ajunge la un consum mare atunci cand se merge incet cu masina, pentru ca stiu de la mine, consumul e foarte mic la modul in care merg eu, si nu am schimbat viteza niciodata la mai mult de 2000 de turatii.
Ce remediu recomandati pentru a scoate o parte din funinginea depusa in acest sistem al turbinei? Poate fi scoasa funinginea de acolo fara a fi demontata turbina?
Uitati ce mi-a zis inspectorul de la ITP cand am facut revizia la testul pentru noxe: mi-a spus ca acel fum negru ar iesi pentru ca masina circula subturat, iar faptul ca nu a trecut testul de noxe din prima, se datorareaza tot acestui fapt ca merg incet cu ea. Voi ce ziceti? Vreau cat mai multe pareri.
turatia la care schimbi e prea mica(chiar si pentru un motor diesel) daca era unul aspirat era chiar foarte buna, dar cum e unu turbo nu prea e.schimba vitezele la 2200 nu chiar asa mult cum am zis prima data.io schimb asa din motive de putere mai mare si sa ii maresc viata motorului, dar consuma mai mult cu vreo 0.7 litri (in oras),chiar mai mult daca ii dau, dar 2200 e foarte buna, incearca sa schimbi repede, nu ii da timp turbinei sa piarda turatie.si in legatura cu wastegate e asa cum zic eu, pentru evitarea supraturaii turbinei. turbinele sunt proiectate sa mearga la o presiune maxima care e atinsa la o anumita turatie (la 1.9 tdi e in jur de 700-800 mii rpm) si pentru ca turbina sa tina mult si sa nu se dezintegreze este montat un wastegate pe evacuare undeva inaintea turbinei.altfel turbina accelereaza necontrolat si in final cedeaza in fata enormelor forte centrifuge.Stiu eu un dobitoc care a distrus o turbina asa(de golf V gti).acum ce ziceai tu , intercoolerul e montat dupa turbo si are rolul de a raci aerul care iese din turbina si atat face el.
Imi pare rau dar nu o te crede nimeni cand zici ca turbina se invarte cu 700-800 mii rotatii pe minut. Poate cine stie la ce motoare de 12 cilindri (de avion sau avion de vanatoare) si la cine stie ce capacitati de motor. Intereseaza-te si ai sa vezi ca e vorba de cel mult 300 000 rp/min, si asta la motoare cu 6-8 cilindri si capacitati de ~3000 cm cubi, la masini ca Audi 6, si altele. oricum e foarte mult si 190.000 cat e pe la Golf 4, si la aceste turatii se incalzeste turbina pana la 1000 grade celsius.
DarkJEDI te exprimi gresit. Intercoolerul nu e montat dupa turbina, pentru ca nu gazele de esapament sunt racite in intercooler, ci aerul care vine de la filtrul de aer. Aerul in atmosfera are o densitate, asa cum toate obiectele din natura au o densitate. Ca motorul sa mearga mai repede si sa produca mai multa forta, prin filtrul de aer intra aer care se duce la rotorul pus in miscare de rotorul turbinei (turbina pusa in miscare de gazele de evacuare). In intercooler se formeaza o presiune a aerului masurata in bar. Cu cat turbina e mai puternica, si presiunea din intercooler are mai multi bari. Deci aerul presat in intercooler intra la camera de combustie, in cilindru, oferind combustibilului mai mult oxigen pentru a arede. E ca si cum sufli in in jar, ai vazut ca se aprinde mai mult. Aceasta ardere suplimentara, sustinuta cu mai mult oxigen, se transforma din noi in forta, si este evacuata sub forma de gaze de esapament. Normal, arderea combustibilului duce la gaze de esapament. Aceste gaze de esapament sunt de data asta intr-o cantitate mai mare si astfel turbina se invarte mai repede, si tot asa, cu cat apesi pe acceleratie se ofera mai mult combustibil, care da mai multe gaze, care duce la o oxigeneare mai puternica, si tot asa. Intra pe threadul cu informatii despre ITP, tot aici in zona tehnica si vezi acolo o schema. Pozele vorbesc de la sine.
nu m-am exprimat greit , poate ai inteles gresit . am zis ca aerul care iese din turbina dupa ce a fost comprimat , nu gazele de esapament. fum nu e = cu aer.oricum am explicat ce stiu io . sa mai posteze si altcineva si le pui cap la cap.
salut am si yo o problema k golful meu masina e achizitionata de 2 luni an fabricatie 2000 motor diesel 1,9 tdi 116 cp ca si masina e ok pot spune k m-am ataseat de ea dar a intervenit o problema la pornire si anume are momente cand dau la automat sare turometru pana la 4-5 mii rot/min apoi invarte si nu porneste daca opresc si dau din nou porneste la sfert de obicei se intampla lucrul asta la cald ma poate ajuta si me mn cnv?
apropo adresa mea de mail e tiberiumusetescu@yahoo.com nu stie nimeni ce are v-as fi tare recunoscator multumesc anticipat daca se poate un raspuns pe mail