Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 09-12-09, 13:18   #1
PROF3THU

Stock
 
PROF3THU's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7
Smile Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

Va rog sa ma ajutati.Sunt Incepator,am un passat an 2003 2.0TDI full.
Care este intrebarea mea pot sa pun acel radiator mai mic cu se vad la unele masini cu turbo pe benzina cred ca asa se numeste la motorina.Daca da ar fii bine.Si ce putere imi da in plus.
Mentionez ca masina are 101 cp stock.
Va multumesc mult

Last edited by Magos; 09-12-09 at 15:19.
PROF3THU is offline   Reply With Quote
Old 09-12-09, 15:48   #2
PAK
VW Driver

Stage 5
 
PAK's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 469
Member of:
[VW]
Default Re: Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

raspunsul la prima intrebare este da, iti poti pune un intercooler (frontal) mai mare. modul in care il montezi difera in functie de dimensiunile lui .
Pt o masina stock (fara modificari la motor/ecu) un intercooler mai mare face mai mult rau decat bine - lag mai mare
PAK is offline   Reply With Quote
Old 09-12-09, 16:03   #3
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

@Profi3thu:

Din cate stiu eu daca Passatul tau are 74 kw (101 PS) asa cum ai spus nu prea are cum sa fie 2.0. Eu stiu de 1.9 cu 101 PS. In fine, tu stii mai bine ce masina ai.
Acuma tu ai spus in titlu intercooler si in continutul postului radiator, ceea ce nu e tot una. Daca vrei un intercooler mai mare, trebuie sa il pui pe cel de la motoarele de 131 PS care este mai mare, pentru ca cele de 116 PS si 101 PS au aceeasi capacitate. Iesi in avantaj daca faci si chiptuning la motorul tau si pui si intercoolerul de la motoarele de 131 PS. Estimez undeva in jur de 120-125 PS dupa aceasta modificare, poate chiar mai mult. Daca schimbi doar intercoolerul tau cu unul mai mare rau nu ii faci masinii dar mare lucru nu obtii (dar se mareste si lagul => depasiri mai lente). Daca faci doar chiptuning castigi ceva putere, insa motorul devine mai solicitat si se poate uza mai repede, iar distributia teoretic ar trebui schimbata preventiv ceva mai devreme decat prescrie producatorul pentru motorul stoc.

Last edited by iulian2476; 09-12-09 at 16:21.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 09-12-09, 19:34   #4
PAK
VW Driver

Stage 5
 
PAK's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 469
Member of:
[VW]
Default

"An intercooler (original UK term, sometimes aftercooler in US practice), or charge air cooler, is an air-to-air or air-to-liquid heat exchange device used on turbocharged and supercharged (forced induction) internal combustion engines [...]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler


"A heat exchanger is a device built for efficient heat transfer from one medium to another. The medium may be separated by a solid wall, so that they never mix, or they may be in direct contact [...] One common example of a heat exchanger is the radiator in a car, in which the heat source, being a hot engine-cooling fluid, water, transfers heat to air flowing through the radiator (i.e. the heat transfer medium)."
http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_exchanger


[... Intercooler-ul este montat (si necesar) doar pe masinile cu admisie fortata de aer. Cele 2 principale moduri de admisie fortata de aer sunt folosirea unei turbine sau a unui compresor mecanic (mai exista si alte moduri cum ar fi solutii hibride, multi-turbina samd)

Deoarece aerul este comprimat de turbina (sau compresor) si deoarece turbina (compresorul mai putin) este incinsa aerul comprimat se incalzeste puternic (peste 100 de grade celsius) si are tendinta de a se decomprima micsorand sau chiar anuland aproape efectul. Pentru a preveni acest lucru se monteaza un radiator aer-aer numit si intercooler, charge-air-cooler sau in Germana Ladeluft-kuhler. [...]"

Last edited by aleks; 10-12-09 at 07:52.
PAK is offline   Reply With Quote
Old 10-12-09, 07:54   #5
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

Amândoi aţi făcut bine că aţi răspuns la întrebare, alţii n-au reuşit, voi aţi făcut-o, poate nu perfect, pentru că nu avem doctorate în mecanică, dar asta nu înseamnă că trebuie să desconsiderăm răspunsurile celuilalt şi să ne jignim pentru nişte nimicuri.
Am şters postările agresive şi am lăsat doar esenţa, informaţiile folositoare.
Spor la postat.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 10-12-09, 17:55   #6
PROF3THU

Stock
 
PROF3THU's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7
Thumbs up Re: Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

va multumesc mult pentru sfaturi.
Ce ar mai merita sa fac sa imi maresc puterea la passat niste sfaturi
PROF3THU is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 02:17   #7
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

Pai asta ar fi cea mai ieftina: intercooler mai mare de la un motor de 131 (de la dezmembdrari sau o ocazie) si chiptuning. Unul frontal ar implica mai mult efort si nu stii cat de bine e dimensionat pentru motoarele acestea PD de la VW. Deci trebuie o potrivire cat de cat intre puterea turbinei si marimea intercoolerului. Unul de VW macar stii ca a fost conceput pentru aceste motoare si nu e supradimensionat, deci esti ~ pe acolo.
In rest sa ai masina intretinuta: filtru aer, filtru ulei si ulei schimbate la timp, bujii noi daca masina are mult pe cocoasa, poate o evacuare mai directa. Fara modificari radicale exagerat de mult nu vei scoate din motorul asta de 101 PS conceput mai mult pentru consum redus.
Daca nu e masina ta inca si mai ai de asteptat pana iti iei carnetul, ti-as sugera s-o lasi asa momentan.

Last edited by iulian2476; 11-12-09 at 02:21.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 10:20   #8
PROF3THU

Stock
 
PROF3THU's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7
Default

masina e a mea dar sta singura in fata blocului si imi mai dau din cand in cand o talpa in cartier mai am 9 luni pana iau carnetu

o evacuare ma batea si pe mine gandu ce zici sa o schimb direct din motor sau sau finala si la cat mar ajunge
Multumesc Frumos

Last edited by Magos; 11-12-09 at 16:10.
PROF3THU is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 10:32   #9
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

Nu stiu sa iti spun detalii in privinta asta. Teoretic ar ajuta mai mult una cap-coada.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 11:25   #10
PROF3THU

Stock
 
PROF3THU's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7
Default Re: Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

am vazut la unele masina toba finala e cam mare e buna de ceva acea toba
PROF3THU is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 12:38   #11
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

Pentru aspect si sunet in principiu.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 14:01   #12
PROF3THU

Stock
 
PROF3THU's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7
Default Re: Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

nu mareste puterea deloc daca o schimb direct din motor cu tot catalizator sport si ii fac serpisori ????? eu asa stiam Poate ma insel
PROF3THU is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 14:04   #13
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

Mai sus ai intrebat doar de toba finala si eu la ea m-am referit. In rest ti-am spus mai sus ca nu stiu sa iti dau alte detalii.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 14:35   #14
PAK
VW Driver

Stage 5
 
PAK's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 469
Member of:
[VW]
Default Re: Ajutor - cum sa imi montez un intercooler mai mare?

Motorul tau presupun ca este AVB - 74 kW
Motoarele de 96kw - 130cp au codurile AWX si AVF
Vorbesc strict de 1,9 TDI.
Intercoolerul de AVB este acelasi ca cel de pe AWX si AVF , difera doar prinderea si traseul (din cauza ca acestea doua din urma au alta turbina). Deci , intercoolerul are acelasi cod , aceleasi dimensiuni.

Sfatul meu este : ia-ti carnetul , mergi cateva luni cu ea asa cum este, invata masina si apoi gandeste-te la modificari.
Apoi , totul depinde de buget.
Personal as incepe cu:
1.Soft
evacuare (down pipe + teava cap-coada [eventual un rezonator] )
eliminare EGR

2. Turbina (VNT 17 de pe 130cp sau in functie de buget si planuri viitoare chiar si mai mare)
FMIC
Injectoare Bosio PP520
soft nou
ambreiaj (care sigur trebuie schimbat cu unul care sa tina noul cuplu) . in functie de cat de uzat este ambreiajul actual e posibil sa fie nevoie de unul nou inca de la primele modificari.

La toate se mai adauga si restul de "maruntisuri" care trebuie schimbate - senzori , tubulatura , flanse turbo , manopera etc etc

Toate astea costa (mult chiar) si pe masura ce modificarile apar , fiabilitatea scade.
PAK is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 21:12   #15
PROF3THU

Stock
 
PROF3THU's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7
Default

ms mult
masina o styu ca pe propriu buzunar sunt un pui de mecanic si manopera nu ma costa nimik.
Ce insemna down pipe, rezonator FMIC si flanse turbo si la cat mar duce.
ca pe tata il batea gandu la un 2.7 v6 276 cp din cate styu se merita

iti multumesc foarte mult iulian aici pe cuvantul meu am gasit cei mai detreaba membri nu ca pe alte site-uri e prea tare respect pentru toti daca aveti vrun gand sa treceti prin craiova iesim la un suc la o bere va iau si la mine acasa

Last edited by aleks; 11-12-09 at 21:26.
PROF3THU is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -