Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 21-12-08, 15:51   #1
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Oras: Braila ( Gulf 4 1.6 16V 105 Cp)
Age: 26
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Presiune in roti

Salutare ieri am fost pe la tara si la un moment dat m`am oprit sa stau cu cineva de vorba, la cativa metri mai in fata era o vulcanizare, trag eu acolo il pun pe baietasul de acolo sa imi faca presiunea cand se uita la rotile din fata 3,3 bari era uimit cica cum merg eu cu presiunea aia in roti ca distrug discurile de frana si placutele de la trepidatii pe spate aveam 2 bari si mi`a bagat 2,4 bari l`am intrbat ce presiune trebuie sa am normal in roti si a spus ca pe fata 2,3 iar pe spate 2,4 sau 2,5 daca car ceva greutate...
Dimensiunile cauciucurilor sunt 195/65/R15 este corect cea ce mi`a spus? sau nu? tinand cont ca vulcanizarea respectiva era undeva la tara.
Voi ce presiune aveti in roti? postati marimea cauciucului si presiunea!


Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 21-12-08, 16:07   #2
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti (Drumul Taberei)
Age: 38
Posts: 1,635
Default Re: Presiune in roti

3,3 bar nu e mult. Depinde acuma cat a insriptionat producatorul anvelopei pe ele: 3,0 bar max sau 3,5 bar maxim.
Vrei confort si sa nu topiaie masina la toate denivelarile bagi mai putin, in functie de ce a scris producatorul masinii in legatura cu asta: gasesti pe capacul de la rezervor sau pe usa de la sofer, depinde unde e la tine, sau in cartea masinii daca o ai. In carte scrie clar: sa nu se umfle rotile la rece mai mult de 3,5 bar. Atata scrie.
Exista o presiune optima care avantajeaza atat consumul cat si demarajul si aderenta anvelopei pe carosabil, si franarea. Daca bagi sa zicem 3,5 bar (daca anvelopa o permite) vei avea teoretic un consum mai mic, dar aderenta la franare si demaraj scade mult, iar masina devine mai instabila la viraje luate brusc. In nici un caz sa nu bagi mai putin decat indica producatorul autoturismului, pentru ca anvelopa se distruge si se uzeaza prematur. Producatorul autoturismului indica o presiune optima in functie de gabaritul masinii si nu in functie de cat suporta anvelopa.
Conteaza mult si ce fel de anvelope sunt: de vara sau de iarna. La anvelopele de iarna se recomanda o presiune mai ridicata cu 0,2 bar. Asta scrie in manualul masinii.
Sunt foarte multe de spus despre presiune anvelopelor si uzura lor, regimul de folosire, de pastrare, etc.
In nici un caz nu se strica discurile de frana de la presiunea care e in anvelope si de la eventualele zdruncinaturi datorate presiunii. Poate sunt afectate: amortizoarele, puntile, bucsaria, planetarele in curbe cu denivelari, etc, dar nu discurile de frana.
La 195/65/15 cum ai tu (talon mai inalt) daca ai roti de iarna e perfect. Stai linistit.
La anvelope de vara profil sport care suporta 3,5 bar e recomadabil sa bagi un 3,2 un 3,3 pe fata, pentru a reduce riscul cresterii presiunii datorita caldurii carosabilului. La caldura mare o presiune de 3,3 bar poate ajunge si la 3,6 bar (constatare facuta personal).
Pe strazile noastre in opinia mea cel mai mare risc atunci cand se umfla rotile la presiune mare sunt gropile, pentru ca la viteza si masina incarcata, efectul suportat de intreaga directie e mult mai mare ca in mod normal.

Last edited by iulian2476; 21-12-08 at 16:15.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 21-12-08, 16:16   #3
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Oras: Braila ( Gulf 4 1.6 16V 105 Cp)
Age: 26
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Re: Presiune in roti

deci spui k e bine cat mi`au bagat astia acum? 2,3 Bari? cauciucurile sunt de vara si acum mi se par rotile c`am lasate pe ele scrie maxim imflation 300 KPA si in paranteza 4.4 PSI)
Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 21-12-08, 16:20   #4
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti (Drumul Taberei)
Age: 38
Posts: 1,635
Default Re: Presiune in roti

Stiu aceasta problema a talonului lasat la rotile din fata la Golf 4, pentru ca m-am confruntat si eu cu ea. Eu am rezolvat-o scurt cand aveam anvelope cu max 3 bar, cum ai tu acuma: am bagat linistit 2,8 si am terminat balciul cu talonul lasat. Si totul a fost foarte bine. La cele din spate le bagam 3 bar. Acuma fara 3,3 pe fata si 3,5 pe spate nici nu mai stau la discutii. Dar am uitat sa mentionez: trebuie corelata presiunea din roti si cu indicele de greutate din talon. Adica daca ai 91 in talon si pe roata si fie 91. Degeaba roata suporta 3,5, ca nu e tot una s-o pui pe Smart sau pe o masina mai grea.
Nu te zgarcii cu presiunea, baga sa stii o socoteala, dar fara sa depasesti ce scrie pe roata (adica 3 bar).

Last edited by iulian2476; 21-12-08 at 16:25.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 21-12-08, 16:28   #5
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Oras: Braila ( Gulf 4 1.6 16V 105 Cp)
Age: 26
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Re: Presiune in roti

pai nu ma zgarcesc doar ca ma speriase cu faza cu trepidatiile... ce am observat ca astia prin oras cand le spun sa imi faca presiunea nu se uita la caiuciuc de care este baga ca nebunii de aveam 3,3 bari pe cata vreme ala de la tara sa uitat) mersi ca m`ai luminat!! bafta!
Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 22-12-08, 01:10   #6
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti (Drumul Taberei)
Age: 38
Posts: 1,635
Default Re: Presiune in roti

Dar nu trebuie ei sa iti faca presiunea. Ti-o faci tu personal, pentru ca tu iti cunosti stilul de mers, daca circuli la consum, daca cari cu ea sau nu, si ce anvelope ai, prin ce gropi umbli, etc.
Eu ii ocolesc pe atarnatorii de la benzinarii care se ofera sa le umfle ei cand le cer pistolul. Mai ales ca baga mereu aiurea aer.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 22-12-08, 20:52   #7
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Oras: Braila ( Gulf 4 1.6 16V 105 Cp)
Age: 26
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Re: Presiune in roti

sincer prin braila nu am vazut vre`o benzinarie unde sa iti poti umfla si rotile... pana acum am mergs pe incredere cand mergeam la vulcanizare k cei de acolo imi faceau presiunea eu daca vedeam o roata mai lasata ii spuneam sa`mi faca presiunea la toate rotile , ei neuitanduse daca este buna sau nu de fiecare data ei bagau aer... nu era unul sa zica ca este buna...
Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 27-12-08, 10:13   #8
sebyan23

Stage 2
 
sebyan23's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Oras: Pitesti
Age: 28
Posts: 59
Default Re: Presiune in roti

Salut si craciun fericit ! In legatura cu presiunea din roti nu mai stiu sigur cat am parca 2.2 fata si 2.3 spate la roti cu diametrul 205/55/ r16 (pneuri vara) am bagat cat scria pe capacul de la rezervor, cred ca azi ma duc la vulcanizare sa-mi schimb rotile ,le bag pe cele de iarna vad ca a nins....o sa postez si presiunea pentru cele de iarna dupa ce le montez.
sebyan23 is offline   Reply With Quote
Old 30-12-08, 23:56   #9
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti (Drumul Taberei)
Age: 38
Posts: 1,635
Default Re: Presiune in roti

De retinut ca la anvelopele de iarna se baga cu cel putin 0,2 bar mai mult decat la anvelopele de vara cu aceleasi dimensiuni.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-09, 17:00   #10
Mariusik_slz

Stage 2
 
Mariusik_slz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti
Posts: 57
Default Re: Presiune in roti

eu am 205/65/15 si sunt intermediare astept sfaturi . multumesc
Mariusik_slz is offline   Reply With Quote
Old 12-01-09, 19:02   #11
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti (Drumul Taberei)
Age: 38
Posts: 1,635
Default Re: Presiune in roti

Chiar daca anvelopele tale au eceste dimensiuni (intermediare) atmosferele la care pot fi umflate sunt in principiu aceleasi. Scrie si pe ele :"max press" sau pe capacul de la gura de alimentare a rezervoului (sau pe usa la sofer undeva).
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-09, 19:32   #12
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti (Drumul Taberei)
Age: 38
Posts: 1,635
Default Re: Presiune in roti

Un link cu privire la presiunea recomandata de Vredestein pentru diferitele dimensiuni si modele comercializate. Exista si alte linkuri ale altor producatori de anvelope care trateaza necesarul de presiune a anvelopelor. Calculatorul din acest link e pentru autoturisme mai mult, si nu calculeaza si pentru jante de 18" si mai mari.

http://www.richtigenluftdruck.com/index.asp?TaalID=1

Last edited by iulian2476; 07-02-09 at 19:40.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-09, 13:45   #13
djnectorr

Stock
 
Join Date: May 2009
Oras: bucuresti
Age: 30
Posts: 6
Default Re: Presiune in roti

Salutare la toata lumea ....vreau sa va intreb la pneurile de 18" ce presiune atm este recomandata pe fata si pe spate ?

am Pneumant Tritec 950 225/40ZR/18 92W XL si masina este un GOLF 4 cu motor de 2.0....momentan am in ele pe fata si pe spate o presiune atm de 2.2 ..dar cum imi dau seama de ce presiune exacta trebuie sa am ?

precizez ca recent am avut pana tot din cauza asta...anvelopa lasata

Mulumesc anticipat
djnectorr is offline   Reply With Quote
Old 27-05-09, 15:35   #14
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Oras: Braila ( Gulf 4 1.6 16V 105 Cp)
Age: 26
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Re: Presiune in roti

daca sunt prea lasae poti face pana? eu mi`am schimbat rotile de pe fata le`am pus pe spate si cele din spate in fata ca au cauciucurile mai bune, m`am uitat pe capac la rezervor si in cauciucurile mele trebuie sa am 1,9 bar fie ca sunt plin fie ca sunt gol... ma duc eu la vulcanizare ii spun aluia sa imi bage 1.9 in toate pe spate aveam 3.5 bar iar pe cauciuc scrie maxim 3 bari respectivul de la vulcanizare mi`a spus ca astea fara camera in ele rezista si cu 5 bari... pe fata aveam 2,5 bari, acum va intreb, este putin 1,9? pe fata par un pic lasate cu 1,9 precizez ca dimensiunea este 195/65 R15
Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 27-05-09, 16:04   #15
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti (Drumul Taberei)
Age: 38
Posts: 1,635
Default Re: Presiune in roti

Deci daca au 1,9 bar e foarte bine. Atunci cand te uiti la ele vor parea putin lasate, dar e bine daca iei in considerare ca mai ia din soc la treceri prin gropi sau guri de canal. Daca pe anvelopa scrie max. pressure 3 bar, sa nu pui mai mult in nici un caz, datorita unei uzuri premature a anvelopei pe centrul ei dar si datorita riscului de explozie la viteze mai mari pe asfalt fierbinte.
Pune si tu 3 maxim, dar de siguranta vara cand asfaltul e fierbinte, pune mai putin. 2,8 sau 2,9, daca vrei sa ai demaraj mai nervos si consumul mai mic. Pentru confort, gropi, directie, franare, e de recomandat o presiune mai mica. Deci trebuie sa gasesti aceea presiune care sa te multumeasca si ca aspect, consum, demaraj, franare, confort, etc.
Producatorii de masini recomanda o presiune, pe care o trec pe capacul rezervorului, sau pe stalpul de la usa, in functie de gabaritul masinii, conditiile de drum, siguranta, etc.

Si ca sa iti raspund si la prima intrebare. Daca sunt prea lasate nu riscul de pana este de temut, cat uzura neuniforma a anvelopei pe exteriorul ei si formarea ”dintilor de fierastrau”. Acest lucru duce la zgomote in mers ale anvelopei si la o forta de frecare mai mare. Evident cu timpul, la folosirea lor la presiune necorespunzatoare, uzura poate duce si la pana. Eu am mai scris mai sus ceva pe tema asta, care completeaza cele de aici.

Last edited by iulian2476; 27-05-09 at 23:44.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning