Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Zona tehnica Daewoo

Zona tehnica Daewoo Zona tehnica, secrete, tips&tricks Daewoo

Reply
 
Thread Tools
Old 24-07-13, 22:17   #1
danel27

Stage 3
 
danel27's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 97
Default Ajutor,fum negru matiz

Salut tuturor,

Am un matiz dn 2004 care scoate fum negru la greu..atat la ralanti cat si in turati(in turatii ceva gen roman diesel vechi...)

Am schimbat injectoare dar degeaba.... ,iar in turatii mari se aprinde `check engine` si se stinge la urmatoare pornire,,,

Multumesc anticipat,orice sfat imi poate fi de ajutor
__________________
De vanzare Lancia Delta 2 0 16v Turbo Hf
Tel nou:0785746188
danel27 is offline   Reply With Quote
Old 25-07-13, 15:04   #2
B53UMI

Stage 3
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 145
Default Re: Ajutor,fum negru matiz

Verifica pentru inceput sonda lambda primara care cred ca nu mai genereaza nivelul de semnal corespunzator unui amestec bogat (valori ridicate, 0,5 - 0,9V). Sonda postcatalitica isi face datoria si semnaleaza eroarea (neconformitatea calitatii gazelor) materializata prin aprinderea lampii check.
B53UMI is offline   Reply With Quote
Old 25-07-13, 16:10   #3
danel27

Stage 3
 
danel27's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 97
Default Re: Ajutor,fum negru matiz

Mersi pentru raspuns,dar as mai avea o intrebare... cum masor acel voltaj,,mai exact ce fire trebuie sa le masor...
danel27 is offline   Reply With Quote
Old 25-07-13, 16:17   #4
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Ajutor,fum negru matiz

Ori cu un V-metru pe firele sondei, dar nu stiu exact ce valori trebuie sa dea la Matiz... 0,2-0,8v, ceva de genul... nu stiu exact.
Ori, mai simplu, cu un tester. Iti arata erorile si parametrii senzorilor si al sondelor.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 25-07-13, 19:42   #5
danel27

Stage 3
 
danel27's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 97
Default Re: Ajutor,fum negru matiz

Am incercat sa o pornesc cu mufa scoasa de la sonda lambda iar in orice turatie se aprinde check engine si dupacea moare motorul..am pus mufa la loc,,,,dar tot la fel,la orice turatie.. motorul moare... situatia sa inrautatit...
danel27 is offline   Reply With Quote
Old 25-07-13, 21:00   #6
B53UMI

Stage 3
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 145
Default Re: Ajutor,fum negru matiz

Pentru a masura tensiunea sondei, care in mod normal oscileaza continuu intre 0,2 si 0,9V,se conecteaza in paralel la conectorul ei un AVOhmetru (de preferinta digital pentru ca rezistenta interna sa fie cat mai mare) setat pe scala de 1v cc (sau apropiata), asa cum a spus Geo. Daca aceasta oscilatie a tensiunii nu se petrece ci valoarea este in permanenta scazuta (sub 0,4V) sau variatia este foarte lenta, sonda primara este defecta. Dupa manifestarile descrise eu asta cred. Verificarea pe tester este si mai edificatoare, pecetluind astfel dioagnosticul.
B53UMI is offline   Reply With Quote
Old 29-07-13, 10:50   #7
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Ajutor,fum negru matiz

Quote:
Originally Posted by B53UMI View Post
Daca aceasta oscilatie a tensiunii nu se petrece ci valoarea este in permanenta scazuta (sub 0,4V) sau variatia este foarte lenta, sonda primara este defecta. Dupa manifestarile descrise eu asta cred. Verificarea pe tester este si mai edificatoare, pecetluind astfel dioagnosticul.
Mai adaug si valoarea fixa ca defect clar. La mine sonda 1 indica in permanenta 0,4V, fara sa varieze in + sau in -, indiferent ca motorul e cald sau rece.

Verifica ce mufa ai la calculator (ECU) si, daca ai OBD2, te pot ajuta eu cu o mica diagnoza (gratuit). Asta in cazul in care e compatibila si cu softul, pt ca la Nubira 2 nu a mers, chiar daca mufa e OBD2... dar macar incerci.

Ca sa nu mai moara motorul, scoate borna - a bateriei pt 15-20 min si fa-i un reset si un idle learn (gasesti procedura pe sectiune, pe undeva pe aici). E o incercare doar, nu stiu sigur daca va functiona, dar nu te costa nimic.

Daca reusesti sa o faci functionala, poate ne vedem joi la Polivalenta si incercam testerul.

Oricum, mai ai si varianta simpla a masurarii pe fire a voltajului.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 29-07-13, 15:19   #8
danel27

Stage 3
 
danel27's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 97
Default Re: Ajutor,fum negru matiz

Am inteles si multumesc pentru raspunsuri... dar mai exact care sunt acele fire care trebuiesc masurate(sonda parca are 4 fire..)
danel27 is offline   Reply With Quote
Old 29-07-13, 16:38   #9
B53UMI

Stage 3
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 145
Default Re: Ajutor,fum negru matiz

Aici este vorba despre sonda primara (antecatalitica) care cred ca are numai 2 fire. Daca totusi este modelul "heated" (nu stiu exact fiindca nu am Matiz), se neglijeaza cele 2 fire albe ce au functie pentru preincalzire.
B53UMI is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -