Re: Cum se reseteaza ecm ?
Ce am citat mai sus e tot un post de-al meu, mai vechi...
Revizuit, pt ca mai devreme eram la munca si m-am grabit:
- scoti borna - de la baterie. sau scoti siguranta de la ECM, daca ai rabdare sa o cauti.
- lasi cam 15-20 min asa. in timpul asta poti schimba filtrul de aer
- pui borna/siguranta la loc, cu toti consumatorii opriti si fara contact pus.
- cu consumatori opriti, pui contact timp de 5 sec, dupa care iei contactul.
- repeti contact pus-luat de inca 2 ori, de 3 ori in total
- pornesti motorul cu toti consumatorii opriti. (pornesti dupa ce se amorseaza pompa de benzina)
- il lasi sa se incalzeasca, sa ajunga la ralanti-ul normal; in cazul in care nu e deja cald motorul.
- cu motorul pornit, dai drumul la toti consumatorii mari... proiectoare, faza lunga, AC, ventilator la 4 etc. Dai drumul 10-20 sex si opresti. iar dai drumul, iar opresti... de vreo 3-4 ori.
Pt curatarea IAC, desfaci cele 2 suruburi, cureti conul cu o carpa fina si wd40 (unii nu recomanda wd40 ca ar ataca, ca ar avea X substante... eu asta ma folosit si nu am avut probleme). Daca poti curata, dar fara sa fortezi, si tija, e ok. Daca nu, nu. Curata cu carpa inmuiata in wd40 si locasul in care intra IAC-ul, se aduna mizerie si acolo. Ideal e, periodic, sa se curete tot corpul clapetei de acceleratie.
La remontare, pui mufa la IAC, inainte sa-l pui la loc, pui contactul si, cu contactul pus, bagi IAC-ul la loc. Dupa aceea iei contactul si faci operatiunea de idle learn (mai sus).
|