QUOTE=prozatos;3141628]SALUTARE
cam asta am inteles eu din ce mi-ai zis prima data
acum intrebarea este...nu mi-ai explicat ce fac cu celelalte contacte de la claxon...atasez si o poza sa vezi daca am inteles ce mi-ai explicat[/QUOTE]
Sa stii ca nu m-am uitat initial pe schema electrica sa vad ce trece prin volan, plusul sau minusul, dar schema pe care ai postat-o este absolut corecta! Spuneai ca-ti merge un claxon, ei bine in loc sa alimentezi claxonul acela , cu firele care merg la el alimentezi releul. Nu am desfacut capacul volanului sa vad ce contacte sint pe acolo si nu e important. Daca dai la claxon si merge macar unul, problema se rezolva sigur cu schema pe care ai postat-o. Traseul de la +baterie la releu (montat linga goarne) este scurt si daca folosesti sirma groasa poti pune oricite goarne duce releul.
M-am uitat pe schema electrica conform careia claxonul este alimentat la o borna cu + permanent iar la cealalta cu (-) trecut prin contactele de pe claxon. Nu am desfacut capacul de claxon, dar daca sint mai multe contacte (eventual doua perechi, acelea sint legate in paralel. Cu alea nu mai ai treaba o data ce ai montat releul, care consuma infim. Chiar nu inteleg de ce consumatori importanti de curent (sistemul de doua claxoane) sint alimentati fara releu (economie minima) si din cauza asta circuitul lung de la volan la claxon se "termina" repede prin incalzire si oxidare si in plus nu poate sustine clxoane aftermarket mai mari.
Doc1.doc