Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Zona tehnica Daewoo

Zona tehnica Daewoo Zona tehnica, secrete, tips&tricks Daewoo

Reply
 
Thread Tools
Old 29-06-09, 20:49   #1
freefly

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Oras: buzau
Posts: 84
Unhappy Scartait alternator

Salutare,
am tot citit pe forum despre problema mea dar nu am gasit nimic pana acum.
am un cielo din 97,iar akum 2 saptamani a inceput sa imi scartaie cureaua la alternator.nu cu mult timp inainte o mai schimbasem, asa ca am fost la un mecanic sa intreb ce se intampla.mi s-a spus sa schimb cureaua ca e uzata si sa schimb fulia din capatul alternatorului.asa ca am fost am schimbat astea, toate bune si frumoase.pornesc masina nu mai scartaia deloc.am plecat cu ea si dupa ce depasesc 50 km/h incepe iar scartaitul.(la pornire, la relanti sau pana la viteza de 50 km/h nu scartaie deloc)am tot intins cureaua,i-am dat su spray pt curele i-am pus si putin ulei....... deci nush ce sa ii mai fac.am mai avut priobleme de genul dar de fiecare data cand dadeam cu spray pe curea ori inceta din scartait ori scartaia in alt mod.acum orice ii fac scartaitul ramane acelasi si incepe la aceeasi viteza.
cureaua de la compresorul de ac am dat-o jos,am verificat alinierea alternatorului cu celelalte fulii...... ... ........este posibil ca scartaitul sa fie de la rulmentii din alternator??? astept pareri.


freefly is offline   Reply With Quote
Old 30-06-09, 20:14   #2
nt98adu

Stage 5
 
nt98adu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Oras: Piatra Neamt
Posts: 2,762
Default Re: Scartait alternator

Daca dai cu spray WD 40 si nu mai scartie o perioada de timp, inseamna ca nu sunt rulmentii. Daca dai cu spray si dupa 50km/h tot fluiera/scartie trebuie sa schimbi rulmentii.

Verifica prinderea alternatorului pe suportul acestuia si prinderea suportului pe blocul motor.

Last edited by nt98adu; 30-06-09 at 20:17.
nt98adu is offline   Reply With Quote
Old 30-06-09, 21:54   #3
ACC_Feeling

Stage 2
 
Join Date: May 2009
Oras: bacau
Age: 24
Posts: 63
Default Re: Scartait alternator

te-ai uitat la intinzator asa imi facea si mie si lam schimbat totusi verifical poate asta e problema sau rulumentii
ACC_Feeling is offline   Reply With Quote
Old 01-07-09, 09:36   #4
freefly

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Oras: buzau
Posts: 84
Default Re: Scartait alternator

am verificat tot atat prinderea pe suportul de pe blocul motor cat si prinderea alternatorului in acest suport.era putin nealiniat alternatorul si am pus niste distantiere sa il aduc la linie cu celelalte fulii.cred ca el fiind nealiniat atata timp datorita intinderii intr-o pozitie proasta a tras mult timp in rulmenti si ei scartaie.
cu orice spray ii dau dupa 50 km/h tot scartaie.o sa schimb rulmentii si o sa va spun ce a rezolvat.
ms mult.
freefly is offline   Reply With Quote
Old 07-08-09, 19:39   #5
freefly

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Oras: buzau
Posts: 84
Default Re: Scartait alternator

am reusit intr-un final sa gasesc problema mea.era de la rulmentul de la roata de la fuzeta.din cauza faptului ca masina scartaia doar la viteza mai mare nu imi puteam da seama de unde vine.oricum va multumesc pentru ajutor.
freefly is offline   Reply With Quote
Old 07-01-10, 13:57   #6
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Oras: Cluj-Napoca
Age: 52
Posts: 84
Default Re: Scartait alternator

Quote:
Originally Posted by freefly View Post
am reusit intr-un final sa gasesc problema mea.era de la rulmentul de la roata de la fuzeta.din cauza faptului ca masina scartaia doar la viteza mai mare nu imi puteam da seama de unde vine.oricum va multumesc pentru ajutor.
Nu mai deschid alt thead, am avut aceeasi problema cu o evolutie destul de urita si sint curios daca a mai patit si altcineva asa ceva. Tot asa a inceput cu un scirtiit al curelei de alternator care duce si pompa de servodirectie si pompa de apa , asa ca este o curea importanta.

Dupa ce am strins-o de vre-o doua ori, am decis sa inlocuiesc cureaua. Cu care ocazie am descoperit ca alternatorul statea de fapt doar in surubul de la intinzator, la fixarea de bloc aveam doar un rest de prezon. Neavind prezonul respectiv, i-am pus doua suruburi scurte la cele doua rinduri de gauri suport-alternator.

Foarte recent la un drum de Brasov m-am pomenit din fericire chiar in oras, brusc fara incarcare si servodirectie. De data asta s-a intimplat ceva mult mai grav si anume s-a forfecat unicul surub cu care proiectantii de la Daewoo au prins intinzatorul de la alternator de galeria de admisie. Surubul a ramas normal in galeria de aluminiu si nu poate fi scos decit prin demontarea galeriei deoarece este sub carcasa de la distributie.

Era si duminica, asa ca ramasesem blocat cu masina in Bv pentru ca fara servodirectie si incarcare mai poti merge, dar nu fara pompa de apa. Noroc ca am facut rost de un topor si mi-am fasonat dintr-o bucata de lemn o pana pe care am introdus-o fortat intre alternator si bloc si am ajuns cumva acasa la Cluj.

Remedierea era sa fie un cosmar costisitor. Mai ales ca cei de la service voiau sa-mi demonteze tot ansamblul admisie evacuare ca sa scoata surubul rupt ca nu incapi acolo cu nimic. Pina la urma l-am scos eu cu un surub de 6 ascutit la capat si infipt in ciot cu aparatul de sudura electrica.

Mare atentie asa dar la surubul ala de la intinzator, e motiv de tractare, eu m-am hotarit sa-mi mai fac un punct de prindere pentru intinzator! Am avut eu ghinion, sau e un viciu de proiectare?

Si acum intrebarea: Cum era prins in mod original alternatorul de suport/ Cu surub/ Cu prezon? Cu doua suruburi?

Last edited by galen; 07-01-10 at 14:09.
galen is offline   Reply With Quote
Old 23-12-11, 08:29   #7
blackdamon

Stock
 
Join Date: Dec 2011
Oras: targu-jiu
Age: 29
Posts: 7
Question Re: Scartait alternator

salutare...am si eu o problema si ma gandeam ca vreun baiat mai ppriceput (chiar si vreo fata daca ii place mecanica..)..am mers vreo 2 saptamani cu un zgomot oribil din cauza pompei de apa..intr-un final am schimbat pompa,rola la intinzator,cureaua de la alternator...am plecat din service asta fiind exact pe 15 decembrie..cand a inceput sa inghete...a doua zi am inceput sa aud un scartait lejer..zilele treceau si scartaitul era tot mai intens (la rece...la cald se mentine doar atat cat sa te enerveze)..sa fie cureaua noua si intinsa cum trebuie atunci cand schimbi toate piesele care lucreaza acolo..sau alternatorul care fiind mai batranel nu se intelege cu celelalte piese noi..astept un raspuns cat mai urgent..sa nu schimb alternatorul daca nu e nevoie..mersi mult!!
blackdamon is offline   Reply With Quote
Old 23-12-11, 08:30   #8
blackdamon

Stock
 
Join Date: Dec 2011
Oras: targu-jiu
Age: 29
Posts: 7
Default Re: Scartait alternator

precizez..golf III 1.6 gt
blackdamon is offline   Reply With Quote
Old 24-12-11, 09:13   #9
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Oras: Cluj-Napoca
Age: 52
Posts: 84
Default Re: Scartait alternator

Quote:
Originally Posted by blackdamon View Post
precizez..golf III 1.6 gt
Probabil ca este vorba de sisteme similare. La Cielo e vorba de deficiente de proiectare a lantului cinematic de antrenare a alternatorului. Respectiv:
1. intinzatorul alternatorului este fixat doar intr-un surub pe bloc, ceea ce duce la forfecarea in timp a acestuia datorita vibratiilor inerente functionarii ansamblului
2. ar fi trebuit sa fie in mod normal 3 curele actionate direct de vilbrochen si anume una separata pentru actionarea compresorului de la clima mare consumator de energie mecanica
3. intinderea curelei este astfel critica, orice deficienta de aliniere a fuliilor sau de intindere duce la acel suierat foarte suparator care apare in special la rece datorita frecarilor lmai reduse ale cauciucului rece din curea si datorita energiei suplimentare pe care o absoarbe alternatorul ca sa reincarce bateria dupa actionarea demarorurlui
Concluzii:
1. verificati alinierea fuliilor cit si unghiurile intre axele lor de rotatie care trebuie sa fie cit mai apropiate de 0. (in cazul meu prezonul care prinde alternatorul de bloc s-a forfecat pur si simplu din cauza vibratiilor si a trebuit sa confectionez altul. Solutia inlocuirii lui cu 2 suruburi nu a "tinut" deoarece accentua vibratiile)
2. dupa verificare si eventual remediere stringeti mai tare cureaua din intinzator. Chiar daca nu vor disparea cu totul, suieraturile si miriiturile produse de acest lant cinematic se vor diminua sub limita la care se aud in habitaclu.

Normal verificati si alternatorul sa nu aiba jocuri radiale la rulmenti. Daca trebuie rulmentat(ma cam indoiesc), rulmentati-l. Dar nu va grabiti sa-l inlocuiti degeaba.
galen is offline   Reply With Quote
Old 24-12-11, 11:57   #10
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Oras: Cluj-Napoca
Age: 52
Posts: 84
Default Re: Scartait alternator

Quote:
Originally Posted by galen View Post
2. ar fi trebuit sa fie in mod normal 3 curele actionate direct de vilbrochen si anume una separata pentru actionarea compresorului de la clima mare consumator de energie mecanica
erata: chiar are o curea separata se vede ca n-am mai umblat de mult acolo.Totusi stringerea curelei este mult mai critica decit la alte auto ce le-am avut. Am iesit sa-mi verific si eu starea curelei si am strins-o putin ca imi suiera si mie deja la pornirile pe frig.
galen is offline   Reply With Quote
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning