Stiu ca e un topic vechi, dar banuiesc ca nu are rost sa deschid altul. In plus aduce informatii noi despre Gordini destul de folositoare.
Peste tot am auzit afirmatia "Nu exista Gordini fara chiulasa crossflow" insa din greseala am dat peste motorul asta
Fara crossflow si zica-se ca e un Gordini, sau cel putin modificat de Gordini. Primul gand a fost "N-are crossflow" dar dupa cateva cautari am descoperit ca de fapt a umblat mana lui Amedee pe acolo.
Detalii
- 4 in linie
- 1433 cm3 (derivat dintr-un motor de Fiat 1100)
- alezaj x cursa 78 mm x 75 mm
- aspirat
- 2 valve pe piston
- ax cu came in bloc
- 2 carburatoare dublu corp
- raport compresie ???
- putere 110cp la 6000 rpm
Pentru un motor facut in 1948 cred ca e o mare realizare. Chiar si comparativ cu modele mai noi (motoare 1.8 - 2.0 care au in jur de 116 cp, ce-i drept mult mai fiabile dar nu asta e ideea).
Ulterior (mai exact in 1950) a aparut un alt model de 1491 cm3
- 4 in linie
- 1491 cm3
- alezaj x cursa 78 mm x 78 mm
- 2 valve pe piston
- raport compresie ???
Doar ca aici apar 2 axe cu came in cap (deci mai mult ca sigur e crossflow) si 1 compresor cu ajutorul caruia dezvolta 164cp la 5400 rpm. Acesta fiind construit integral de Gordini.
In 1952 la Formula 2, motorul ramane aspirat si dezvolta 110 cp la 5200 rpm.
In acelasi timp tot la F2, dezvolta un nou motor doar ca acum are 6 cilindrii cu o capacitate de 1989 cm3 (75 mm x 75 mm) si dezvolta 155cp la 6000 rpm.
In 1954, capacitatea creste la 2473 cm3 (80 mm x 82 mm) si puterea dezvoltata este de 220 cp la 6000 rpm.
Intr-un final, Gordini isi incheie cariera in F1 si F2 in 1956 cu un motor format din 8 cilindrii, cu o capacitate de 2480 cm3 (75 mm x 70 mm) ce dezvolta 256cp la 7300 rpm, masina F1 de 650kg putand sa atinga 260 kmh.
Am cautat si ceva detalii despre baza motorului 1433 cm3 , cel de Fiat 1100 si se pare ca acesta dezvolta initial cam 40 cp.
Atasez si poza cu motorul fara crossflow.