Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 26-03-12, 11:08   #1
87-DWY

Stage 1
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 14
Default dacia 1310 Li problema relanti !

salut ! dupa cum spune si titlul e vorba de o dacie 1310 injectie 2001 . masina are f putini km parcursi mai exact 22000 km , are toate piesele originale nu sa imblat deloc la motor, au fost schimbate decat consumabile ( ulei, filtre, bujii ,placute ,cauciucurile inbatranisera ). problema e urmatoarea: motorul functioneaza corect, relanti 850 rpm cu motor cald, daca schimb bateria sau decuplez borna, atunci ralantiul urca la 1200-1400 cu motorul cald (nu are fluctuatii) la rece e mai turat chiar 1800-2000 rpm, in general isi revine dupa 1-2 saptamani de mers . se reseteaza ceva ? help ! Va multumesc !
87-DWY is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 12:58   #2
valy1233
Dacia Driver

Stage 5
 
valy1233's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,590
Member of:
[DACIA]
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

pai tu mergi fara baterie?sau fara borna pusa?
valy1233 is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 13:12   #3
nikuniku

Stage 2
 
nikuniku's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 28
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

tu schimbi bateria de cate ori alimentezi cu benzina ,daca masina are relantii constant si este al 850-870 laso asa,doar peste 3-4 ani trebuie sa-ti faci probleme cand schimbi iar bateria
nikuniku is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 13:27   #4
87-DWY

Stage 1
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 14
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

nu ! nu merg fara borna la baterie . nu! nu schimb prea des bateria .
Dar in decursul unui an sa zicem am avut nevoie de cateva ori sa decuplez bateria din diferite motive, cum ar fi: am imprumutat-o unui prieten caruia nu-i mai pornea iarna asta , am tinut o alta baterie pe masina 1-2 luni a unui priten plecat afara si sa nu se descarce total, am avut nevoie sa reglez ceva la alarma , se gasesc situatii .... si de fiecare data cand am legat bateria la loc relantiul se modifica, iar problema persista 1-2 saptamani dupa care revenea la normal . ms !
87-DWY is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 13:28   #5
valy1233
Dacia Driver

Stage 5
 
valy1233's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,590
Member of:
[DACIA]
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

Quote:
Originally Posted by 87-DWY View Post
nu ! nu merg fara borna la baterie . nu! nu schimb prea des bateria .
Dar in decursul unui an sa zicem am avut nevoie de cateva ori sa decuplez bateria din diferite motive, cum ar fi: am imprumutat-o unui prieten caruia nu-i mai pornea iarna asta , am tinut o alta baterie pe masina 1-2 luni a unui priten plecat afara si sa nu se descarce total, am avut nevoie sa reglez ceva la alarma , se gasesc situatii .... si de fiecare data cand am legat bateria la loc relantiul se modifica, iar problema persista 1-2 saptamani dupa care revenea la normal . ms !
masina e facuta sa mearga bine cu bateria pe ea,nu fara ea.
valy1233 is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 14:37   #6
3-DB4421

Stage 5
 
3-DB4421's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 429
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

Deci nici nai cum sa mergi fara baterie fiindca daca dai bateria jos cand motorul este pornit si accelerezi putin foarte putin ,baga 18 volti si arzi toata instalatia...Nu cred ca avansul se modofica din Baterie,avansul se modifica de la delcou,poate din greseala sa fie piulita aia de la clama de la delcou slaba ,si in tipm ce mergi si dai prin gropi sa se miste,sau alta varianta,cand dai bateria jos sa nu atingi din greseala de delcou si sal misti.
__________________
Club Dacia Targoviste Member
Un 1310 lasat,ruginit si nespalat.
Dacia 1310 8v 1985
Delta 1310 8v 1988

3-DB4421 is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 15:45   #7
87-DWY

Stage 1
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 14
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

Quote:
Originally Posted by 3-DB4421 View Post
Deci nici nai cum sa mergi fara baterie fiindca daca dai bateria jos cand motorul este pornit si accelerezi putin foarte putin ,baga 18 volti si arzi toata instalatia...Nu cred ca avansul se modofica din Baterie,avansul se modifica de la delcou,poate din greseala sa fie piulita aia de la clama de la delcou slaba ,si in tipm ce mergi si dai prin gropi sa se miste,sau alta varianta,cand dai bateria jos sa nu atingi din greseala de delcou si sal misti.
vorbesc de o dacie 1310 Li pe injectie ! repet ! NU merg fara baterie sau cu borna decuplata ! problema apare de fiecare data cand decuplez bateria si o cuplez la loc ! ma gandesc ca exista o procedura de care trebuie sa tii cont atunci cand demontezi bateria sau atunci cand o remontezi (procedura valabila la 1310 Li).... nu stiu ! am demontat la multe masini bateria in decursul timpului inclusiv masini cu electronica complicata si nu am intalnit alte probleme decat resetare BC, cod ptr cd, chestii pe la geamurile electrice , memorii dar nimik care sa afecteze functionarea motorului ..... nu stiu !
87-DWY is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 18:56   #8
catalin90

Stage 4
 
catalin90's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 201
Member of:
[DACIA]
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

atunci i se reseteaza computeru si de aceea face asa, daca nu motorasul pas cu pas este pe duca
catalin90 is offline   Reply With Quote
Old 27-03-12, 00:18   #9
alex_77_marius
Dacia Rally Team Member

Stage 5
 
alex_77_marius's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 849
Member of:
[DACIA]
[Dacia Rally Team]
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

Da-i borna jos vreo 30min,o pui la loc,pornesti masina o lasi sa se incalzeasca bine si dupa in tr 2 faci cateva reprize cu acceleratie progresiva de pe la 2000rpm pana pe la 4000 la fel si in tr 3 dupa care tot in treapta 3 faci 2-3 reprize din 1000rpm pana la blana cu revenire la 1000rpm in frana de motor.Eu am avut problema asta la logan dupa ce am curatat motorasul pas cu pas si aveam ralanti de 4000rpm.Se cheama procedura invatare ECU unde printre multe alte chestii invata din nou si pozitia clapetei de acceleratie.Nu stiu daca rezultatul v-a fi acelasi ca la Logan dar merita sa incerci.
MPP-ul nu cred sa nu mai lucreze cum trebuie,daca era sa nu mai fie bun ori iti ramanea turata,ori nu tinea ralantiul.
__________________

D.R.T Motorsport

2.0 16v F4R 730 engine|KW v1 Coilovers|BORLA exhaust 50mm|Logan VAN front brake calipers|ZIMMERMANN front brake discs 259mm ventilated & perforated|FERODO Premier front brake pads|R19 rear brake calipers|OEM R19 rear brake discs 240mm|OEM R19 rear brake pads|MOTUL brake fluid|ATS DTC 15' rims yellow edition

Last edited by alex_77_marius; 27-03-12 at 00:21.
alex_77_marius is offline   Reply With Quote
Old 27-03-12, 21:39   #10
87-DWY

Stage 1
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 14
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

Quote:
Originally Posted by alex_77_marius View Post
Da-i borna jos vreo 30min,o pui la loc,pornesti masina o lasi sa se incalzeasca bine si dupa in tr 2 faci cateva reprize cu acceleratie progresiva de pe la 2000rpm pana pe la 4000 la fel si in tr 3 dupa care tot in treapta 3 faci 2-3 reprize din 1000rpm pana la blana cu revenire la 1000rpm in frana de motor.Eu am avut problema asta la logan dupa ce am curatat motorasul pas cu pas si aveam ralanti de 4000rpm.Se cheama procedura invatare ECU unde printre multe alte chestii invata din nou si pozitia clapetei de acceleratie.Nu stiu daca rezultatul v-a fi acelasi ca la Logan dar merita sa incerci.
MPP-ul nu cred sa nu mai lucreze cum trebuie,daca era sa nu mai fie bun ori iti ramanea turata,ori nu tinea ralantiul.
mersi alex_77_marius ! nu sunt amator de proceduri gen forje dar am sa incerc si asta, mersi domne !
87-DWY is offline   Reply With Quote
Old 30-03-12, 07:05   #11
viorel 77
Dacia Rally Team Member

Stage 5
 
viorel 77's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 566
Member of:
[DACIA]
[Dacia Rally Team]
[VW]
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

Cand mai faci schimb de baterii, fa-o cu motorul pornit... sau mai reseteaza si calculatorul.
Problema este din motorasul pas cu pas... sau din calculator.
viorel 77 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-12, 19:41   #12
sandor406
Dacia Driver

Stage 5
 
sandor406's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,493
Member of:
[DACIA]
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

Quote:
Originally Posted by viorel 77 View Post
Cand mai faci schimb de baterii, fa-o cu motorul pornit... sau mai reseteaza si calculatorul.
Problema este din motorasul pas cu pas... sau din calculator.
DOAMNE FERI SA FACI ASA CEVA: """Cand mai faci schimb de baterii, fa-o cu motorul pornit... """ !!!! NICIODATA NU DECUPLA BATERIA CAND MASINA ESTE PORNITA!!!astea se facea pe daciile vechi, nu pe astea cu injectie! pai ti se duce din prima calculatorul daca decuplezi bateria cand este pornita masina!!! rog sa se abtina cine nu stie ce vorbeste!!!
__________________
sandor406 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-12, 12:18   #13
87-DWY

Stage 1
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 14
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

am facut in tocmai cum a zis alex_77_marius, situatia a ramas aceeasi
87-DWY is offline   Reply With Quote
Old 04-04-12, 12:30   #14
alex_77_marius
Dacia Rally Team Member

Stage 5
 
alex_77_marius's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 849
Member of:
[DACIA]
[Dacia Rally Team]
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

Nasol,la Logan a mers de fiecare data si nu numai la mine la toti colegii care au facut procedura asta.MPP e curatat?clapeta?Poti verifica si garnitura de la corpul clapeta daca etanseaza bine.
alex_77_marius is offline   Reply With Quote
Old 01-06-13, 12:13   #15
perfinox

Stage 2
 
perfinox's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 68
Default Re: dacia 1310 Li problema relanti !

asa am patit si eu, doar ca la mine normal sta 1200 rece si 800 cald, iar dupa ce am schimbat clemele de prindere la baterie,adica am decuplat instalatia masinii de la baterie, mi-a stat o perioada buna de timp 1300 la rece si 950 - 1000 la cald,apoi intr-o zi si-a revenit, cred ca dupa ce resetezi ecu el trebuie sa-si refaca setarile in functie de parametrii masinii si dupa ceva km isi revine, la tine cum este si-a mai revenit ?
__________________
Dacia 1310 Li 2001 https://forum.4tuning.ro/109-masina-m...3-nt07gpz.html
perfinox is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -