Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 28-05-12, 23:00   #1
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Avantaje si dezavantaje!
Astept ...
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 01:21   #2
1300rs

Stage 4
 
1300rs's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 280
Member of:
[Dacia Rally Team]
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Pai singurul avantaj pt care se face updrade`ul asta, este eliminarea jocului din mecanica fata (inainte/inapoi) joc facut din bucsa de cauciuc.
1300rs is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 11:13   #3
b08ygs
Dacia Driver

Stage 5
 
b08ygs's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Avantajul nr 2, poti sa faci reglaj la unghiu de fuga, asta daca optezi sa confectionezi tirantul din bieleta de directie
b08ygs is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 11:32   #4
popasan

Stage 5
 
popasan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Si la tiranti originali se poate regla unghiul de fuga!
popasan is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 13:21   #5
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Quote:
Originally Posted by 1300rs View Post
Pai singurul avantaj pt care se face updrade`ul asta, este eliminarea jocului din mecanica fata (inainte/inapoi) joc facut din bucsa de cauciuc.
...adaug ca acest joc se manifesta cand accelerezi si mai ales cand franezi, convergenta rotilor fata modificandu-se.
Foarte nasol e cand ai joc mare doar pe o parte. Te poti trezi ca la o franare brusca masina se pune de-a latu' cateva grade bune, destul cat sa te bage in sperieti.
La tigaia din dotare, jocul pe o parte e atat de mare, incat se manifesta la viteza si turatie mari chiar si in frana de motor.

Dpmdv e o modificare foarte binevenita. Masina n-a avut din fabrica solutia asta din considerente de pret si complexitate:
- o tija cu un singur filet in capat, 2 bucse, 2 piulite si 2 contrapiulite;
...versus...
- tija cu filet in capat, pivot, 4 alte suruburi pentru prindere pivot, piulita lunga/manson, 2 contrapiulite, ureche lonjeron intarita.

Din ce stiu eu, sunt doua solutii pentru modificarea asta cu rotula si m-ar interesa sa aflu din experienta altora care e mai buna, in special mai fiabila:
1) pivot de brat - obliga la a da 4 gauri in urechea de pe lonjeron;
2) bieleta de directie - ar trebui sa se prinda direct pe gaura existenta in lonjeron.

Personal, desi mai complexa putin, cea cu pivot imi inspira mai multa incredere...

Si ca sa-mi dau cu parerea la primul post din topic.
- avantaje: mari, dispare jocul, directie mai precisa pe franare si, cand motorul are ceva de zis, pe accelerare;
- dezavantaje: posibil socuri mai mari in urechea de pe lonjeron, care ar putea sa cedeze nervos.

Last edited by Muttley; 29-05-12 at 13:23.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 13:27   #6
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
... m-ar interesa sa aflu din experienta altora care e mai buna, in special mai fiabila:
1) pivot de brat - obliga la a da 4 gauri in urechea de pe lonjeron;
2) bieleta de directie - ar trebui sa se prinda direct pe gaura existenta in lonjeron...
Asta m-ar mai interesa si pe mine... ce prefera lumea... pivot sau bieleta...?
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 13:46   #7
1300rs

Stage 4
 
1300rs's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 280
Member of:
[Dacia Rally Team]
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Eu am bieleta, am avut soc fix pe roata cu modificarea facuta si nu au fost probleme la urechea de prindere. Caroseria este an '77 tabla si imbinarile facute mai bine. Eu as recomanda varianta cu bieleta pentru simplitate si eficienta.
__________________
Cand o sa ma fac mare vreau sa devin pilot de raliu !
1300rs is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 13:52   #8
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Pana atunci, aveam p-aici niste poze.
Primele 3 cu tirant din bieleta, urmatoarele cu tija ce se foloseste la tirantul cu pivot si cu montajul facut.

Oricum, topicul asta mi-a amintit de problema, si am sa trec la treaba cat de curand. Sa vad pe care varianta merg totusi...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.JPG
Views:	390
Size:	109.4 KB
ID:	2449206   Click image for larger version

Name:	2.JPG
Views:	383
Size:	111.3 KB
ID:	2449207   Click image for larger version

Name:	3.JPG
Views:	254
Size:	75.4 KB
ID:	2449208  

Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	277
Size:	45.1 KB
ID:	2449209   Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	160
Size:	46.1 KB
ID:	2449210   Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	180
Size:	48.3 KB
ID:	2449211  

Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	414
Size:	27.7 KB
ID:	2449212  
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 15:21   #9
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

tinand cont cat de bune sunt bieletele din ziua de azi, eu as folosi pivot.

nu de alta, dar am schimbat anu trecut la o dacie pe injectie bieletele, iar dupa 3 luni aveau joc, dar ghici de unde... unde se imbina capatul rotulei in teava cu filet, a cedat de acolo de unde era presata.

ca sa montez pivot trebuie majorata gaura din ureche?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	tirant bieleta.jpeg
Views:	189
Size:	114.0 KB
ID:	2449262  
__________________
Dacia 1310 TURBO 1.7

Volvo 480 TURBO 1.7
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 15:37   #10
b08ygs
Dacia Driver

Stage 5
 
b08ygs's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Eu personal am bieleta de directie, intradevar e mult mai usor de montat si de realizat, daca iei o bieleta de la Topoloveni nu ai treaba cu ei 2 3 ani...(eu am avut 3 ani Topoloveni la directie)

Varianta prezentata de Muttley e mult mai complex de realizat dar cred ca este mult mai rezistenta, mai ales daca pui pivoti de calitate
__________________

Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie....
O batrana din '76
b08ygs is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 17:37   #11
al3x_leonard

Stage 4
 
al3x_leonard's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 241
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

scz de off topic,dar am si eu o nelamurire...
ce fel de bieleta de directie este cea care se vede in poza postata de Muttley?
banuiesc ca este home made...
nu am mai vazut pana acum
rog pe cei care au mai multe cunostinte despre asa cva,detalii,poze sa ma lamureasca.
multumesc!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	216
Size:	79.6 KB
ID:	2449441  
al3x_leonard is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 18:49   #12
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Quote:
Originally Posted by Sirius View Post
ca sa montez pivot trebuie majorata gaura din ureche?
M-am intrebat si eu chestia asta.
Da, trebuie majorata daca prinzi pivotul direct de ureche.
Nu, nu trebuie majorata daca folosesti o flansa intre pivot si ureche, flansa care sa preia acea umflatura din baza pivotului.
Flansa asta ar putea fi din plastic moale, pentru preluarea partiala a socurilor bruste (gropi).
Si tot legat de prindere, pe spate cred ca se impune o contraplaca rigida (otel).

Si Sirius, daca se merge pe varianta bieletei de directie, n-a zis nimeni ca tre' sa fie neaparat de Dacie 1310 si neaparat facuta de Asam. Se merge pe o bieleta care stii ca tine, de la masina asta (doar un exemplu).

Quote:
Originally Posted by al3x_leonard View Post
scz de off topic,dar am si eu o nelamurire...
Poza am gasit-o cu google pe site-ul asta. Daca e ceva de aflat, afli de acolo.

Last edited by Muttley; 29-05-12 at 18:54.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 19:24   #13
al3x_leonard

Stage 4
 
al3x_leonard's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 241
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

multumesc!
al3x_leonard is offline   Reply With Quote
Old 30-05-12, 08:13   #14
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
... care e mai buna, in special mai fiabila:
1) pivot de brat
2) bieleta de directie
Quote:
Originally Posted by Sirius View Post
Asta m-ar mai interesa si pe mine... ce prefera lumea... pivot sau bieleta...?
Dupa sapaturi nu foarte adanci am aflat care-s solicitarile axiale maxime in bieleta si in pivotul unui model oarecare auto (precizez ca e cu McPherson):
- bieleta: 1350daN
- pivot: 3300daN.

Adica de 2,5 ori mai solid pivotul.
Acum, la 1310, fiind suspensie cu patrulater si 2 pivoti p-o parte, poate difera putin raportul, sa fie o idee mai mic. Insa tind sa cred ca pivotii-s mai duri, in consecinta mai potriviti.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 30-05-12, 08:45   #15
Cata_UNU

Stage 5
 
Join Date: May 2011
Posts: 513
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

..........
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	539839566.jpg
Views:	228
Size:	23.7 KB
ID:	2449931   Click image for larger version

Name:	539840405.jpg
Views:	168
Size:	17.7 KB
ID:	2449932   Click image for larger version

Name:	539841168.jpg
Views:	190
Size:	27.2 KB
ID:	2449933  

Cata_UNU is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -