Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 25-05-12, 17:58   #61
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Mai am de postat o modificare ce tine de avans.( tin sa precizez ca metoda nu imi apartine, ea este luada de pe un forum concurent)
""Modificarea la corectorul de avans prin depresiune (vacuum) s-a facut in doua etape:

- prima a constat in incercarea de a gasi un arculet putin mai realist pentru scopul lui in sensul ca arcul pus de fabrica este prea "dur"; are constanta elastica prea mare (cel putin asa mi se pare mie) dupa multe experimente am gasit ca cel mai potrivit pare arcul care se gaseste in pompa de benzina (de berlina), arc care tine presata sita pompei (sita se afla sub capacul cu forma de clopot de pe pompa si care este fixat cu un surub).
Dupa inlocuirea arculetului de la capsula vacuum-atica cu cel de la sita pompei de benzina se parea ca sunt pe calea cea buna; in sensul ca a crescut sensibil cuplul in sarcinile partiale mici si la accelerare.
- a doua modificare a costat in montarea unei supape pe furtunul care leaga capsula de avans de carburator, supapa pusa cu sensul de la capsula la carburator.
Efectul este mentinerea un pic mai mult pe faza de accelerare a avansului mai mare care era la mersul in gol, rezultatul cuplu si mai mare.""
Uni au folosit si arculet de la carbunele de la electromotor.
Mai postez pe acest forum doar pentru a ajuta pe cei ce sunt la inceput ( cum sunt si eu) ca restu "avansatilor" au uitat de unde au plecat. Va salut.
__________________
most beautiful sound is more RPM:X:X
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 07:59   #62
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

altcineva?......
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 16:24   #63
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Astazi am avut timp si am mesterit la masina....Astept sa vad rezultatele. tin sa spun ca dupa ce am montat serpentina dupa 3-5 minute de functionare s-a incalzit destul de mult si am sesizat o crestere cu 50-75 Rpm pe turometru.Scuzati calitatea pozelor dar sunt facute cu telefonu.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	02062012(001).jpg
Views:	456
Size:	347.0 KB
ID:	2453765   Click image for larger version

Name:	02062012(002).jpg
Views:	599
Size:	413.6 KB
ID:	2453766  

Last edited by mike_4tuning; 02-06-12 at 16:27.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 17:42   #64
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Arata bine !
fLus is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 18:46   #65
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Mai am o jucarie de genu facuta dar care se pune pe furtunul de tur de la calorifer( cel de pe capacul de la culbutori). Pentru cine este interesat 50 ron sau schimb cu galerie de 1310 sau papuc, delcou (COMPLET), bara stabilizatoare de diesel.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 20:00   #66
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Am acasa un jiglor principal ( jiglor de benzina) de 110 si as vrea sa il aduc la dimensiunea de 125-127. Aveti idee cu ce as putea majora gaura?Si cu ce as putea masura?( scobitoarea si sublerul ar fi o varianta)
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 20:06   #67
Jackass

Stage 5
 
Jackass's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Am acasa un jiglor principal ( jiglor de benzina) de 110 si as vrea sa il aduc la dimensiunea de 125-127. Aveti idee cu ce as putea majora gaura?Si cu ce as putea masura?( scobitoarea si sublerul ar fi o varianta)
daca vrei sa-l montezi asta de benzina atunci trebuie si cel de aer sa-l majorezi ca sa ai un echilibru de amestec sau de ce nu montezi un jiglor original de 132 sau putin mai mare de 135 ? gaura se poate da cu un burghiu de 1 si mai insisti putin la pereti sa ii largesti.... nush daca este burghiu fix de 1,25.
__________________
Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla....
Jackass is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 21:43   #68
PH 33 RNR

Stage 5
 
PH 33 RNR's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 692
Member of:
[DACIA]
[VW]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Astazi am avut timp si am mesterit la masina....Astept sa vad rezultatele. tin sa spun ca dupa ce am montat serpentina dupa 3-5 minute de functionare s-a incalzit destul de mult si am sesizat o crestere cu 50-75 Rpm pe turometru.Scuzati calitatea pozelor dar sunt facute cu telefonu.
cresterea turatiei la relanti sau la turatie maxima?
PH 33 RNR is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 23:09   #69
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by PH 33 RNR View Post
cresterea turatiei la relanti sau la turatie maxima?
La relantii..Vreau sa schimb jiglerele in urmatoarea faza si am asa:
-140/145 aer/benzina ( jiglerele stock venite din fabrica pe carburator)
-135/170 aer benzina ( am unele de la un nene batran care le avea de la fosta dacie)
-110/170 aer/benzina care vreau sa le modific in 125/200 (maine o sa ma duc prin obor sa caut un burghiu( spiral) pentru metal de 1,25mm si 2 mm pentru a majora gaurile).
Iar in viitorul cat mai apropiat asta in functie de cum fac rost de piese vreau sa modific curba vacumatica a avansului prin schimbarea arculetului cu cel de pompa de benzina ( pompa veche am pt donatie mai imi trebuie un delcou complect sau daca nu gasesc in ultima instanta il modific pe cel existent)+ supapa de sens pe furtunul de vacum.

Last edited by mike_4tuning; 02-06-12 at 23:11.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 23:41   #70
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Continuare.....
Din calcule minimul la benzina pe difuzor de 27 ar fi de 130mm iar maximul la aer 210mm ,iar amestecul optim si cel mai bogat( pentru a fugi ca nebuna) ar fi de 180/220 aer/benzina.
Formulele de calcul au fost luate dintr-un manual de mecanica vechi din anul 1985 facut special pentru armata.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 03-06-12, 01:19   #71
Jackass

Stage 5
 
Jackass's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Continuare.....
Din calcule minimul la benzina pe difuzor de 27 ar fi de 130mm iar maximul la aer 210mm ,iar amestecul optim si cel mai bogat( pentru a fugi ca nebuna) ar fi de 180/220 aer/benzina.
Formulele de calcul au fost luate dintr-un manual de mecanica vechi din anul 1985 facut special pentru armata.
mie unu mi se pare cam putin sa pui 220 aer ptr 180 benzina.... asa gandesc eu, poate e corect ce scrii tu acolo dar trebuie vazut si in practica cum sta treaba. Eu mi-am facut zilele trecute un set de 200 benzina cu 400 aer dar nu am apucat sa le testez deci nush cum se comporta insa am testat 300/300 si nu a mers apoi 300 benzina cu 400 aer si la fel nu mers ca era prea multa benzina. Sper acum sa mearga bine cu 200 benz si 400 aer. O alta setare cu jiglere originale care a mers foarte bine a fost 165 benz si 200 aer.
Jackass is offline   Reply With Quote
Old 03-06-12, 09:07   #72
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Omogenizarea optima este cam asa 1gr de benzina la 14,5-15,5 grame de aer. Cam astea ar fi cifrele ce ar pune in valoare gramul acela de benzina la putere maxima( benzina folosita fiind cea de cifra octanica 95).Formulele(pentru jigloare) din manual le gasiti in primul post, sunt poze din carte.

Last edited by mike_4tuning; 03-06-12 at 09:23.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 03-06-12, 09:21   #73
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by Jackass View Post
mie unu mi se pare cam putin sa pui 220 aer ptr 180 benzina.... asa gandesc eu, poate e corect ce scrii tu acolo dar trebuie vazut si in practica cum sta treaba. Eu mi-am facut zilele trecute un set de 200 benzina cu 400 aer dar nu am apucat sa le testez deci nush cum se comporta insa am testat 300/300 si nu a mers apoi 300 benzina cu 400 aer si la fel nu mers ca era prea multa benzina. Sper acum sa mearga bine cu 200 benz si 400 aer. O alta setare cu jiglere originale care a mers foarte bine a fost 165 benz si 200 aer.
Cred ca la tine problema nu e din amestec, eu cred ca filtru de aer nu face fata sa bage aerul necesar omogenizari cantitati de benzina introduse de tine sau poate motorul nu poate sa "respire" in asa fel incat sa traga aerul necesar aprinderi optime si de aceea mergeai pe un cosum prea bogat. Incearca 300/342 cu tolerante de 0,2-0,5 mm
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 03-06-12, 10:35   #74
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Astazi am avut timp si am mesterit la masina....Astept sa vad rezultatele. tin sa spun ca dupa ce am montat serpentina dupa 3-5 minute de functionare s-a incalzit destul de mult si am sesizat o crestere cu 50-75 Rpm pe turometru.Scuzati calitatea pozelor dar sunt facute cu telefonu.
Astazi in urma modificari de mai sus am zis sa fac un drum pana la carrefur militari si inapoi masina a mers ca dreacu se oprea in mers. Cred ca se oprea din cauza ca se adunau prea multi vapori in camera de nivel iar furtunul de tur care intr in carburator era plin de vapori de benzina iar benzina lichida mai deloc cand l-am desfacut a facut un suflu si dupa-aceea imediat a venit benzina....cred ca omoara si pompa de benzina asa.....Metoda asta cred ca o sa o folosesc doar iarna.
Aveti vre-o idee ce ar trebui facut? Eu cred ca, carburatorul carfil nu stie sa functioneze cu vapori de benzina.
Momentan o sa las serpentina acolo pentru eventuale incercari si o sa pun furtunul de benzina la loc adica din pompa de benzina in carburator fara a mai trece prin serpentina.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 03-06-12, 11:07   #75
Jackass

Stage 5
 
Jackass's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Cred ca la tine problema nu e din amestec, eu cred ca filtru de aer nu face fata sa bage aerul necesar omogenizari cantitati de benzina introduse de tine sau poate motorul nu poate sa "respire" in asa fel incat sa traga aerul necesar aprinderi optime si de aceea mergeai pe un cosum prea bogat. Incearca 300/342 cu tolerante de 0,2-0,5 mm
Am mers fara filtru de aer, era carburatorul gol deasupra deci nu impiedica nimic intrarea aerului. Asta era problema ca venea prea multa benzina.
Jackass is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -