Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia |
12-03-11, 00:01
|
#1
|
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 2,173
Member of: [DACIA] [4Rally]
|
Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru
FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje
FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.
FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.
|
|
|
12-03-11, 19:33
|
#2
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Lamureste-ma si pe mine te rog cum ajunge uleiul din cutiile automate sa fie aspirat de motor???
|
|
|
13-03-11, 10:40
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Quote:
Originally Posted by HD02JBK
Lamureste-ma si pe mine te rog cum ajunge uleiul din cutiile automate sa fie aspirat de motor???
|
Nici eu nu am inteles partea asta...cum sa ajunca uleiul din cutie in motor si sa fie aspirat...uleiul din cutie nu trece mai departe de ambreaj si sa-l pierzi pe drum daca se sparge vreun semering ceva...
__________________
I live my life at the quarter mile the time, nothing something else matters.
For ten seconds or less...I'm Free!!!
|
|
|
13-03-11, 11:40
|
#4
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Quote:
Originally Posted by Thomas Everywhere
Nici eu nu am inteles partea asta...cum sa ajunca uleiul din cutie in motor si sa fie aspirat...uleiul din cutie nu trece mai departe de ambreaj si sa-l pierzi pe drum daca se sparge vreun semering ceva...
|
Asta ma mira si pe mine.Uleiul din transmisie fie ea si manuala sau automata nu va ajunge niciodata sa fie aspirat de motor in camera de ardere...nu are logica.
__________________
波格丹
Niciodata sa nu rulezi mai repede decat poate ingerul tau pazitor sa zboare...
|
|
|
13-03-11, 12:07
|
#5
|
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 2,173
Member of: [DACIA] [4Rally]
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Sincer si eu am luat dupa net aceste argumente..la mine se potriveste chestia cu fumul alb si gros si urat mirositor, pt ca am ars garnitura chiuloasa.....nu ma prea pricep nici eu asa de bn , dar m-am gandit ca poate sunt de folos si la alti aceste argumente.Mie mi-au fost de folos
|
|
|
13-03-11, 13:44
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Quote:
Originally Posted by DJBOSS
Sincer si eu am luat dupa net aceste argumente..la mine se potriveste chestia cu fumul alb si gros si urat mirositor, pt ca am ars garnitura chiuloasa.....nu ma prea pricep nici eu asa de bn , dar m-am gandit ca poate sunt de folos si la alti aceste argumente.Mie mi-au fost de folos
|
sunt parte din ele niste argumente false...daca ti s-a ars garnitura de chiulasa da! poti avea acele efecte de fum alb si gros, urat mirositor, se incinge motoru, fierbe lichidul de racire si poate duce spre calare, astea sunt fenomenele ce pot duce cand se arde garnitura de chiulasa. Daca e grav accidentata, eu zic sa te orientezi la alta chiulasa de 1.4 si sa o pui la punct si o pui pe masina, nu te mai apuca sa o sudezi sa o carpesti pe aia daca ti s-a bulit si corpul ca o sa ai probleme mai tarziu, cand va urca in presiune motorul sa ti-o fisureze iar.
Uleiul de transmisie nu are cum sa ajunga in motor si sa fie aspirat, asta e clar, e doar o aberatie spusa de cineva mai "inginer" decat altii.
|
|
|
27-03-11, 23:50
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Quote:
Originally Posted by Thomas Everywhere
Nici eu nu am inteles partea asta...cum sa ajunca uleiul din cutie in motor si sa fie aspirat...uleiul din cutie nu trece mai departe de ambreaj si sa-l pierzi pe drum daca se sparge vreun semering ceva...
|
Fiind cutie automata nu mai are ambreaj. Are un convertor de cuplu care functioneaza tot pe baza de ulei.
Cel mai posibil, uleiul din transmisie trece in sistemul de ungere al masinii si nefiind facut sa reziste la temperaturi mari, este eliminat prin sistemul de recuperare gaze (gaura din capacul chiuloasei), apoi ajunge in camera de ardere unde este ars ... si apoi fumul.
Cel putin acesta este singurul mod in care as putea explica ceea ce a spus el.
|
|
|
28-03-11, 18:19
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Numai tanpeni le debiteaza mintea la uni pe aici......care habar nu au de mecanica
|
|
|
28-03-11, 19:55
|
#9
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Convertizorul apartine cutiei de viteze nu are cum sa ajunga uleiul din el in motor niciodata.Pe unde sa ajunga prin simeringul de palier???uleiul din cutie rezista la temperatura...
|
|
|
29-03-11, 00:58
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Quote:
Originally Posted by IULY-CLA
Numai tanpeni le debiteaza mintea la uni pe aici......care habar nu au de mecanica
|
Ai putea sa vii si cu argumente?
Apropo, vezi ca inainte de "B" si "P" intotdeauna se scrie "M" (este o regula pe care o inveti in clasele primare) si ai mancat 2 de "I" atat la "TANPENI" cat si la "UNI"
Quote:
Convertizorul apartine cutiei de viteze nu are cum sa ajunga uleiul din el in motor niciodata.Pe unde sa ajunga prin simeringul de palier???uleiul din cutie rezista la temperatura...
|
Da, pe la semeringul de palier. Presiunea din convertorul de cuplu tind sa cred ca este mai mare decat cea din motor, si de aceea transferul de ulei ar fi convertor -> motor si nu invers.
|
|
|
29-03-11, 19:58
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Nu te supara ce meserie ai
|
|
|
29-03-11, 20:12
|
#12
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Quote:
Originally Posted by cheluakame
Da, pe la semeringul de palier. Presiunea din convertorul de cuplu tind sa cred ca este mai mare decat cea din motor, si de aceea transferul de ulei ar fi convertor -> motor si nu invers.
|
Bun atunci dar intre convertizor si semeringul de palier exista volanta asa ca pana sa ajunga uleul din convertizor la semering e cale lunga,mai e si fereastra convertizorului in carcasa cutiei pe unde ar putea sa curga acest ulei.Atunci si la cutiile manuale ar trebuii sa fie la fel.Ma repet nu este posibil asa ceva,nu are logica nu am auzit de asa ceva si pe cati mecanici i-am intrebat mi-au zis ca nu sa pomenit.
|
|
|
29-03-11, 21:30
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Quote:
Originally Posted by HD02JBK
Bun atunci dar intre convertizor si semeringul de palier exista volanta asa ca pana sa ajunga uleul din convertizor la semering e cale lunga,mai e si fereastra convertizorului in carcasa cutiei pe unde ar putea sa curga acest ulei.Atunci si la cutiile manuale ar trebuii sa fie la fel.Ma repet nu este posibil asa ceva,nu are logica nu am auzit de asa ceva si pe cati mecanici i-am intrebat mi-au zis ca nu sa pomenit.
|
Ai dreptate, lasai nu iti mai bate capu cu uni degeaba
|
|
|
29-03-11, 22:49
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Quote:
Nu te supara ce meserie ai
|
In momentul de fata sunt somer. Si indiferent ce meserie as avea, este irelevant. Poti fii si astronaut, daca te pasioneaza mecanica, o poti invata. Nu trebuie sa fii neaparat inginer mecanic sau sa lucrezi in domeniu pentru a avea cunostinte legate de acest lucru, trebuie doar sa fii putin curios.
Quote:
Originally Posted by HD02JBK
Bun atunci dar intre convertizor si semeringul de palier exista volanta asa ca pana sa ajunga uleul din convertizor la semering e cale lunga,mai e si fereastra convertizorului in carcasa cutiei pe unde ar putea sa curga acest ulei.Atunci si la cutiile manuale ar trebuii sa fie la fel.Ma repet nu este posibil asa ceva,nu are logica nu am auzit de asa ceva si pe cati mecanici i-am intrebat mi-au zis ca nu sa pomenit.
|
Corect, de volanta uitasem. M-am uitat in graba la o cutie automata la dezmembrari si am vazut decat convertizorul, dar azi m-am uitat mai atent si am observat si volanta pe motor. De aceea am avut impresia ca vine montat direct pe arbore si ca este posibil ca uleiul din el poate ajunge in motor.
|
|
|
|
|