Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 31-01-11, 15:38   #1
Alex.T

Stage 4
 
Alex.T's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 294
Member of:
[DACIA]
Default S-a rupt furtunul de la radiator.

Azi cand am ajuns in parcare s-a rupt furtunul de la radiator, a curs tot lichidul pe jos si s-a imprastiat pe motor.

Unde sau cum il pot schimba (si cum se face cu lichidul-antigel/apa)?

Un service in Brasov care sa nu imi ia foarte mult, sau cineva care ma poate ajuta este pe aici?

Multumesc!
__________________
Alex.T is offline   Reply With Quote
Old 31-01-11, 17:36   #2
Snoopz

Stage 5
 
Snoopz's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 317
Default Re: S-a rupt furtunul de la radiator.

Te duci la un magazin si iei furtunul care ti s-a spart+2 coliere pentru el si il schimbi tu ca nu e mare filozofie.
Antigelul il faci 1:1,mie mi-au intrat vreo 2.5-3 litri in total...
Snoopz is offline   Reply With Quote
Old 31-01-11, 20:01   #3
Alex.T

Stage 4
 
Alex.T's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 294
Member of:
[DACIA]
Default Re: S-a rupt furtunul de la radiator.

Bun! Merci Snopz, mi-au intrat 1.5l din fiecare...
Eu m-am speriat, mi-a zis cineva ca trebuie sa inlocuiesc tot lichidul de racire, sa scot tot si din cate am citit in manualul de reparatie trebuie o scula... si preferam un service cu un specialist , dar a mers asa cum ai zis!

Last edited by Daniel_Toa; 13-02-11 at 08:04.
Alex.T is offline   Reply With Quote
Old 14-02-11, 17:42   #4
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: S-a rupt furtunul de la radiator.

Quote:
Originally Posted by Alex.T View Post
Bun! Merci Snopz, mi-au intrat 1.5l din fiecare...
Deschide capota motor si blocheaza aceasta capota in sus (asigura capota cu tija) Atarna vasul cu expansiune de capota cu un carlig care sa il tina vertical si desurubeaza capacul dar sa nu iasa furtunul din nivelul vasului (pui in vas solutie antigel la semnul maxim).
Pornesti motorul si tii mana pe furtunul cu termostatul, deasupre locului unde se afla termostatul fixat (deasupra colierului de sus , pe cotul turnat al acestui furtun.
Cand motorul tau atinge cca 80 gr. C, termostatul se deschide si vei simti solutia fierbinte cum se duce spre calorifer. Cu robinetul de calorifer deschis, sol. antigel trebuie sa intre in calorifer.
Fie ca se incalzeste sau nu iesirea din calorifer, aeriseste cu robinetul acela cu manevra rondela randalinatsurb aerisire de pe iesirea din calorifer - acest circuit mai inalt al sistemului de racire- unde se aduna aerul din toata instalatia. Purjezi intr-un vas, recuperand antigelul care iese cu aer, pana cand nu mai iese aer ci curge numai lichidul de racire, continuu.
Aceasta este o aerisire fara ,,acea scula speciala".
In vasul de expansiune, furtunul nu trebuie sa ia aer. Lichidul de racire recuperat, daca este curat, poti sa refaci cu el nivelul in vasul cu expansiune.
Daca aerisesti astfel, faci o evacuare a aerului aproape corecta, dupa ce ai avut acea golire-umplere accidentala, cand ti s-a spart furtunul de la radiator.

Last edited by rpopescu; 14-02-11 at 17:49.
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 17-02-11, 14:40   #5
vlaly

Stage 4
 
vlaly's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 293
Default Re: S-a rupt furtunul de la radiator.

Quote:
Originally Posted by rpopescu View Post
Deschide capota motor si blocheaza aceasta capota in sus (asigura capota cu tija) Atarna vasul cu expansiune de capota cu un carlig care sa il tina vertical si desurubeaza capacul dar sa nu iasa furtunul din nivelul vasului (pui in vas solutie antigel la semnul maxim).
Pornesti motorul si tii mana pe furtunul cu termostatul, deasupre locului unde se afla termostatul fixat (deasupra colierului de sus , pe cotul turnat al acestui furtun.
Cand motorul tau atinge cca 80 gr. C, termostatul se deschide si vei simti solutia fierbinte cum se duce spre calorifer. Cu robinetul de calorifer deschis, sol. antigel trebuie sa intre in calorifer.
Fie ca se incalzeste sau nu iesirea din calorifer, aeriseste cu robinetul acela cu manevra rondela randalinatsurb aerisire de pe iesirea din calorifer - acest circuit mai inalt al sistemului de racire- unde se aduna aerul din toata instalatia. Purjezi intr-un vas, recuperand antigelul care iese cu aer, pana cand nu mai iese aer ci curge numai lichidul de racire, continuu.
Aceasta este o aerisire fara ,,acea scula speciala".
In vasul de expansiune, furtunul nu trebuie sa ia aer. Lichidul de racire recuperat, daca este curat, poti sa refaci cu el nivelul in vasul cu expansiune.
Daca aerisesti astfel, faci o evacuare a aerului aproape corecta, dupa ce ai avut acea golire-umplere accidentala, cand ti s-a spart furtunul de la radiator.
Si daca nu ma insel..sa ma corectezi daca spun gresit-motorul isi mai face si singur aerisirea si isi ia din vasul de expansiune apa daca are nevoie sau o da afara daca e prea fierbinte (de ex atunci cand ai probleme cu garnitura de chiuloasa)
__________________
Daewoo Cielo Executive DOHC
vlaly is offline   Reply With Quote
Old 17-02-11, 15:54   #6
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default

Aerul se aduna sus in caloriferul care da mai putina caldura. Solutia antigel este expansiva cu cat este mai calda dar aerisirea aceasta desi se face la 80 gr. C tot ar fi cel mai bine sa tureze cineva motorul pentru a fi o presiune cat mai mare care antreneaza si aerul spre purjare.

Tot pe loc se poate tura motorul cand se aeriseste si la teul pompei de apa, loc mai jos dar cu aer antrenat de pompa, aerul barbotand prin sistem. Sus , la calorifer adunandu-se cat mai mult, putem si alta data sa aerisim, inca o data...

Quote:
Originally Posted by vlaly View Post
Si daca nu ma insel..sa ma corectezi daca spun gresit-motorul isi mai face si singur aerisirea si isi ia din vasul de expansiune apa daca are nevoie sau o da afara daca e prea fierbinte (de ex atunci cand ai probleme cu garnitura de chiuloasa)
Parerea ta este ok, vasul de expansiune preia dilatarile, supapa evacueaza suprapresiunile, se auto aeriseste putin, cel mai bine aerul trebuie evacuat cat mai complet si deci mai fortat, cu ajutorul pompei de apa turate.

Last edited by Daniel_Toa; 17-02-11 at 17:01.
rpopescu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -