Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
12-04-10, 12:52
|
#16
|
Stock
Join Date: Sep 2008
Posts: 7
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
yo zic ca daca te chinui un pic dai patru masini distanta cu un grup de is DD
|
|
|
12-04-10, 16:06
|
#17
|
Stage 5
Join Date: Apr 2009
Posts: 306
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
Quote:
Originally Posted by ice_breacker
Tu acu' vrei sa te credem?!?!...sau ai vrut sa doar sa inveseleshti putin topicul!?!?....
|
intelege ca am 323i si am avut grup de 3,45 si bateam 2,5 rau tare dar acum miam pus grupu motorului 2,93 si asa bat 2,5 dar nu asa de tare ca inainte ,,,nu vreau sami bat gura degeaba
|
|
|
12-04-10, 17:29
|
#18
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
Quote:
Originally Posted by UsCaTu_
intelege ca am 323i si am avut grup de 3,45 si bateam 2,5 rau tare dar acum miam pus grupu motorului 2,93 si asa bat 2,5 dar nu asa de tare ca inainte ,,,nu vreau sami bat gura degeaba
|
deci cu 20 de cai in minus si trepte mai lungi, si tot bati 325-ul.. mare mizerie de masina 325-ul ala.. ) cu M3 te-ai dat?
|
|
|
13-04-10, 23:16
|
#19
|
Stage 5
Join Date: Apr 2009
Posts: 306
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
Quote:
Originally Posted by mistreku
deci cu 20 de cai in minus si trepte mai lungi, si tot bati 325-ul.. mare mizerie de masina 325-ul ala.. ) cu M3 te-ai dat?
|
daca esti mai aprope de judetu vrancea
putem sa ne intalnim si daca ai 2,5 ne tragem pe ce vrei u daca nu crezi sau daca nu vino cu cineva cu un 2,5 sa te comvingi live
|
|
|
13-03-11, 22:09
|
#20
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 840
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
Quote:
Originally Posted by llauta
Diferenta mare intre 323 si 325 consta in faptul ca 323i are Euro2 si o galerie de admisie mai ingusta. Fiindca simultan a aprut si 328i odata cu faceliftul, BMW nu a mai putut sa tina motorul tot cu 192cp si l-au detunat la 170 ca sa fie intre 320(150cp) si varful de gama 328(193cp). De fapt, pe un banc de probe vei constata ca motoru de 323i are ca.180+ de cai, de aici si foarte mica diferenta de top speed. 323i are si o curba de cuplu mult imbunatatita (4200 tr/m fata 4700tr/m la 325i). Consumul a fost scazut prin masura asta. Deasemenea, blocul motor este la noua generatie de motoare M52 din aluminiu. Ca sa-l faci de 192 de cai, vei avea nevoie pe galeria de admisie de M50, plus regulatorul de presiune si debitmetru. Dupa care trebuie sa optimizezi softul pentru noii parametri. ECU de pe 325i nu se potriveste intru-cat motoarele M52 au niste senzori mai evoluati si Ecu are si alte mufe fata de cel vechi. Operatia de conversie a galeriei trebuie facuta foarte curat. Daca iti trage cel mai mic aer fals, ai facut-o degeaba, ca-ti va fluctua relanti-ul si vei avea un consum mai mare, neobtinand cresteri substantiale de putere. Vezi sa-ti cumperi neaparat garnituri noi cand pui galeria. Trebuie facute si alte mici modificari de prindere a clapetei de acceleratie si furtunurile de dedesubt. Daca tot ajungi acolo, poti regla clapeta sa se deschida complet. din fabrica, mai raman cateva grade pana la deschiderea completa. daca vrei, iti pot trimite niste poze de la un meshter din germania care a facut conversia si a facaut poze la fiecare pas. Dupa toate nebuniile astea(galerie M50, evacuare si chip) vei obtine ca. 200 cp. Daca vrei mai mult, trebuie o axa cu came sport, arcuri mai tari pt. supape si ridicarea limitatorului de turatie maxima de la 6500 la 6800-7000tr/m. Asa o sa ai si un top speed mai mare. Filtru sport deschis nu merita sa-ti pui, decat daca ii faci o tubulatura directa din fata radiatorului. Alea deschise tip ciuperca dau pierderi de putere fiindca trage aer cald de langa motor. Alea sunt bune numai pt. sound. Iti recomand filtru sport K&N care se pune in locul aluia vechi, ca un airbox e foarte scump.
Bafta la tunat!
|
Am si eu un 323i si ma intereseaza upgrade. Mister llauta, da un semn pe mess sa vorbim.
|
|
|
06-01-12, 21:47
|
#21
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,292
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
am inceput sa sap dupa dinozauri .
Am si eu nevoie de o informatie si alt topic care sa aibe legatura nu am gasit .
Vreau sa schimb Mulinexul meu (1.8 m43) cu ceva care poate oferi ceva mai multa senzatie . Acum ideea este in felul urmator ; masina mea face destul de multi km , deci consumul este destul de important , asa ca vreau si eu cateva parere referitoare la aceste lucru . Cat consuma 2.3-u asta , cat de mare este diferenta fata de un 2.8 sau de un 2.0 . Discutam numai de M52 , altceva nu ma intereseaza !
|
|
|
07-01-12, 01:34
|
#22
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
Quote:
Originally Posted by Lymbutza
am inceput sa sap dupa dinozauri .
Am si eu nevoie de o informatie si alt topic care sa aibe legatura nu am gasit .
Vreau sa schimb Mulinexul meu (1.8 m43) cu ceva care poate oferi ceva mai multa senzatie . Acum ideea este in felul urmator ; masina mea face destul de multi km , deci consumul este destul de important , asa ca vreau si eu cateva parere referitoare la aceste lucru . Cat consuma 2.3-u asta , cat de mare este diferenta fata de un 2.8 sau de un 2.0 . Discutam numai de M52 , altceva nu ma intereseaza !
|
2.0 e alt mulinex, zic sa-l scoti din calcul. Eu as pune un 2.8, nu e dif mare intre ele la consum.
|
|
|
07-01-12, 08:17
|
#23
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,292
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
credema ca 2.0 e avion pe langa 4 pistoane ce am acum .
Diferenta de consum o sa fie destul de mare avand in vedere ca eu plec de la 10-12 % in Oras .
Sunt constient ca o sa am consumul mai mare , dar nu vreau nici sa ajung la 17-18 % , daia am bagat si 2.0 in calcul !
Oricum din cate am inteles eu 2.3-u ar fi cel mai eficient !
|
|
|
07-01-12, 09:07
|
#24
|
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 2,155
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
Quote:
Originally Posted by Lymbutza
credema ca 2.0 e avion pe langa 4 pistoane ce am acum .
Diferenta de consum o sa fie destul de mare avand in vedere ca eu plec de la 10-12 % in Oras .
Sunt constient ca o sa am consumul mai mare , dar nu vreau nici sa ajung la 17-18 % , daia am bagat si 2.0 in calcul !
Oricum din cate am inteles eu 2.3-u ar fi cel mai eficient !
|
Nu iei in calcul varianta de a pune un 1.8 IS?Din ce am observat pe thread-uri zic baietii ca se comporta si trage bine.
|
|
|
07-01-12, 09:09
|
#25
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,292
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
Nu e o varianta 1.8is , nu zic ca nu trage bine sau altele , insa nu ma atrage deloc . . . daca tot schimb motorul , macar fac trecerea la 6 pistoane !
Last edited by Lymbutza; 07-01-12 at 09:14.
|
|
|
07-01-12, 09:11
|
#26
|
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 2,155
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
Quote:
Originally Posted by Lymbutza
. . . daca tot schimb motorul , macar fac trecerea la 6 pistoane !
|
Corect si asta!
|
|
|
07-01-12, 10:51
|
#27
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 840
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
2.3- ul are un consum mai scazut fata de 2.8, insa performantele sunt oarecum asemanatoare, gandeste-te ca are 170 cai, insa are axe cu came de 2.8, ceea ce ii da cuplu mai mare fata de 2.5. Daca crezi ca merita pentru o diferenta mica de putere sa consume 2-3 litri in plus...
__________________
Marian Tel: 0724.291.578
|
|
|
07-01-12, 16:03
|
#28
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
Sigur ca... nu.
2.3 si 2.5 au 245 Nm iar 2.8 280 Nm
Nu vad nici-o diferenta de cuplu intre 2.3 si 2,5 dar vad 35 de Nm fata de 2.8... Normal ca 2.3 are alte axe decat 2.5 pt ca sunt doua motoare diferite nu pt performante...
Unul este M50 iar celalalt M52 dar ne mai incurcam noi in amanunte cand vine vorba sa ajutam un coleg de forum ?
2.3 si 2.5 iau suta in 8 secunde iar 2.8 in 6.9
Intelegi aceste cifre ?
Si ce mai conteaza frate diferenta de o secunda... ne grabim undeva ?
5 secunde fac diferenta intre un 318 si un M3... dar ce mai conteaza. Tot acolo ajungem...
Bineinteles... sunt doar niste amanunte
In acest caz pacat ca nu s-au facut motoare de 1,2 pe bmw ca se pierdeau cel mult 10 secunde dar ce consum de matiz aveam...
Last edited by the_rifle; 07-01-12 at 16:27.
|
|
|
07-01-12, 16:43
|
#29
|
Stage 5
Join Date: Feb 2010
Posts: 591
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
Quote:
Originally Posted by Lymbutza
Discutam numai de M52 , altceva nu ma intereseaza !
|
eu zic ca faci o prostie sa alegi genu asta de motor M52,au mari probleme de fiabilitate din cauza aliajului de nikasil. e alegerea ta,parerea mea un m50b25 cea mai buna alegere
__________________
SE-X 541
E30 Coupe
YM! viorel_andrei89
TEL: 0743243632
|
|
|
07-01-12, 16:49
|
#30
|
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 2,155
|
Re: diferente dintre un bmw e36 325i si un e36 323i
Quote:
Originally Posted by viorelandrei
eu zic ca faci o prostie sa alegi genu asta de motor M52,au mari probleme de fiabilitate din cauza aliajului de nikasil. e alegerea ta,parerea mea un m50b25 cea mai buna alegere
|
The world market engine used Nikasil lined aluminium cylinders instead of a cast iron sleeves used in the Americas market engine. The reason for this is Nikasil is eroded by the higher sulfur content fuel used in Americas.
In markets with low-sulfur fuel this engine was very highly regarded and the M52 was on the Ward's 10 Best Engines list for 1995 through to 1998. However, there was criticism of the M52 engine in some markets, especially the UK, which had high levels of sulfur in the petrol during the late 90's. Sulfur acts as a corrosive agent against Nikasil and led to a lot of the early engines having premature bore-liner wear. Fortunately this problem was solved in post-September 1998 cars with the introduction of steel cylinder liners, with the designation M52 TU-3.
Deci subscriu.Doar ca lipsa de fiabilitate in cazul benzinei a aparut in UK si in SUA acolo unde cifra octanica chiar e mare.La noi la ce benzina de proasta calitate avem nu se pune problema.Daca mai intampina si alte probleme un M52, e bine de postat aici sa stie lumea.
La M50 e mai rau ca le gasesti majoritatea forjate deci cam nasol, iar daca vrei unu bun trebuie sa cauti.
__________________
E36 318i BMW sport package.
Last edited by Wilgax; 07-01-12 at 16:52.
|
|
|
|
|