Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 27-12-13, 23:11   #1
cost

Stage 2
 
cost's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 51
Exclamation Modificare motor

Salut,

Are cineva ideie daca se schimba motorul de la 318I la 318IS ce modificari se aduce la instalatia electrica sau este una si aceeasi, adica se potriveste mufa cu mufa si doar se monteaza motorul si se porneste????
Cutia poate sa fie si cea de 318I??
Pa mine ma intereseaza cam totul despre acest swap.
cost is offline   Reply With Quote
Old 28-12-13, 10:02   #2
Florian328

Stage 5
 
Florian328's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
Default Re: Modificare motor

Quote:
Originally Posted by cost View Post
Salut,

Are cineva ideie daca se schimba motorul de la 318I la 318IS ce modificari se aduce la instalatia electrica sau este una si aceeasi, adica se potriveste mufa cu mufa si doar se monteaza motorul si se porneste????
Cutia poate sa fie si cea de 318I??
Pa mine ma intereseaza cam totul despre acest swap.
iti trb instalatia motorului+calculatorul masinii respective si restul de anexe,apoi ii pui mufa si il pornesti
Florian328 is offline   Reply With Quote
Old 02-01-14, 13:25   #3
cost

Stage 2
 
cost's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 51
Default Re: Modificare motor

Sal,
Sa inteleg ca in afara de motor si anexe precum instalatie electrica, calculatorul motorului nu ar trebui sa caut alte piese ??
Mersi mult petru ajutor!
cost is offline   Reply With Quote
Old 02-01-14, 14:58   #4
VL13YAD

Stage 3
 
VL13YAD's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 146
Default Re: Modificare motor

cum spune si Florian328

instalatia motorului+calculator, daca are ews masina donatoare , il inlocuiesti cu al tau (modulu si schimbi cipu in cheie, sub torpedou) asta daca ai si tu ews.
mufa principala e plug and play

iti trebuie si serpisorii de is

poti pastra cutie, grup, ambreaj, volanta
VL13YAD is offline   Reply With Quote
Old 02-01-14, 16:00   #5
cost

Stage 2
 
cost's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 51
Default Re: Modificare motor

Salut VL13YAD,

Pe mine ma intereseaza cam tot despre aceasta modificare, eu nu am mai facu modificari de gen si asi vrea sa incerc aceasta modificare adica inaite sa incep sa sti cam tot despre modificari ce mai am nevoie in schimb. masina mea este din 95 si nu sti sigur daca are ews, da sti ca am cip in cheie.
Multumesc frumos pentru sfaturi!
cost is offline   Reply With Quote
Old 02-01-14, 17:25   #6
VL13YAD

Stage 3
 
VL13YAD's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 146
Thumbs up Re: Modificare motor

Cipul din cheie lucreaza cu modulul ews (se afla sub torpedou).

Pt. swap ai nevoie de :
Motor + anexe,
Senzori motor + dme (calculator) + debitmetru, toata instalatia + ews + cip.
Evacuare = serpisorii (doar galeria evacuare) nu sunt la fel.

Poti pastra : radiator racire, compresor clima, cutie, volanta + ambreaj, cardan, grup, electromotor.

Restu le stie mecanicu.
VL13YAD is offline   Reply With Quote
Old 02-01-14, 18:19   #7
cost

Stage 2
 
cost's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 51
Default Re: Modificare motor

Multumesc pentru raspuns. Am cam inteles ce am nevoie acum trebuie sa gasesc un motor bun putit timp pentru el si mult noroc avand in vedere ca vreau sa fac asta singur si daca mai sunt indrumari sunt bine venite . Mutumesc .
cost is offline   Reply With Quote
Old 03-02-14, 20:29   #8
ALINe36

Stage 4
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 225
Default Re: Modificare motor

Am urmărit discuția asta si imi doream sa se aprofundeze un pic. Sun aproape in accesi situație , am un m43b18 lenes. Daca trec la m42 sau m44 cum sta treaba cu omologarea??? Știe cineva ??? Si īntrebarea care ma macina este: se merita??? Zilele astea ar trebui sa bag ceva bani in motorul asta : bujii , ambreaj, volanta si sa controlez alternatorul. Ezit pt ca ma gāndesc ca sunt bani aruncati pt ca tind si eu la un swap. Cred ca trecānd la is e mai simplu , iar ceea ce ma face sa nu fiu sigur este un motor 2.0i de pe mașina abandonata a unui prieten care are 107.000 km si nici pt miscarea asta nu stiu cum sa procedez cu omologarea ..
Poate imi da cineva un sfat , multumesc anticipat!!!
ALINe36 is offline   Reply With Quote
Old 03-02-14, 21:53   #9
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Modificare motor

Quote:
Originally Posted by cost View Post
Salut,

Are cineva ideie daca se schimba motorul de la 318I la 318IS ce modificari se aduce la instalatia electrica sau este una si aceeasi, adica se potriveste mufa cu mufa si doar se monteaza motorul si se porneste????
Cutia poate sa fie si cea de 318I??
Pa mine ma intereseaza cam totul despre acest swap.
Daca esti intresat, iti pot face acest swap in 6-8 ore totul la cheie, poti sta la atelier in acest timp! Totul facut ca la carte 350 lei! Scapi de tot..Bucuresti sector 6!
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 03-02-14, 22:38   #10
sorin gti power

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 6,330
Default Re: Modificare motor

Quote:
Originally Posted by florineluspr View Post
Daca esti intresat, iti pot face acest swap in 6-8 ore totul la cheie, poti sta la atelier in acest timp! Totul facut ca la carte 350 lei! Scapi de tot..Bucuresti sector 6!
RECOMAND !
sorin gti power is offline   Reply With Quote
Old 04-02-14, 13:12   #11
ALINe36

Stage 4
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 225
Default Re: Modificare motor

Intradevat florineluspr e unu dintre cei la care as fi apelat , cunosc un pic istoricul legat de e 36 de pe forum si stiu ca e unul dintre cei care stiu pe ce sa pună mana. Insa pe mine nu ma sperie swap-ul ci legalitatea lui!!! Nu spune nimeni nimic de omologarea , pt mie as lăsa-o si așa insa sunt sigur ca organelor nu o sa le placa , mai ales celor străine (momentan imi fac veacul prin străinătate ) si ma tem de ceva complicatii. Si un sfat in privinta capacitatii motorului nu mil da nimeni?? Adică daca se merita 2.0.... 2.8i sau 1.8is. Eu fac km destui pe aici si destui cānd vin si acasă, si stau si ma īntreb care ar fi compromisul īntre o motorizare decenta si un consum suportabil.
Si acum mulți o sa imi sara in cap: momentan o ard si cu GPL , așa ca daca pun 2.8 , cred ca as tine instalatia, cu modificările aferente . Adică as fi omologat un "2.0i" cu 193 cai .
ALINe36 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-14, 13:39   #12
NoisyGarage

Stage 5
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 566
Default Re: Modificare motor

in primul si in primul rand hotaraste-te ce vrei 4 sau 6 cil?motorizare decenta ar fi si un V8,tu stii mai bine ce vrei si ce iti permiti ca sa intretii in cazul unui motor,ceea ce a spus un baiat mai sus legat de cutie este valabil doar in cazul in care ai pe masina un m43(respectiv 4 cil cu distributie pe lant).....cat despre GPL,chiar nu pot intelege de ce chinui un bmw cu gpl,oricum recomand cu incredere IS-ul cat si M50,ambele sunt foarte fiabile si nu te lasa in drum cata vreme ai grija de ele si nu iti bati joc de motor/masina.
NoisyGarage is offline   Reply With Quote
Old 04-02-14, 14:02   #13
ALINe36

Stage 4
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 225
Default Re: Modificare motor

Sa nu se īnțeleagă greșit ; nici eu nu agreez gpl așa de mult. Instalatia era deja pe mașina cānd am cumpărat-o. Am folosit mașina cāteva luni bune după ce o cumparasem fara sa merg pe gaz. La un momendat am nu prea aveam bani , trebuia sa fac un drum mai lung .... Am zis sa īncerc gazul . A mers totul ok , si de atunci ori de cāte ori am nevoie sa fc drumuri lungi merg pe gaz fara grija consumului. Si sa nu se īnțeleagă ca instalatia e o improvizatie cu butelia furată de la bunica .hahahahah..... E BRC pt cei care cunosc si sunt 5 ani de cānd o am.
Sunt convins ca pe viitor o sa renunț la ea , īntre timp cu 10e fac 120 km..
Cāt despre swap , asta e problema , nu pot sa iau o decizie : sa fie 4 sau 6 cil. Cum am zis mai sus , swap-ul la is cred ca e mai simplu , adică as merge așa chiar si fara sa il omologhez, ca nu bate la ochi , insa 6cil mi se par mai robuste , mai puternice ..... Īntre timp mai strāng informații , păreri .... Poate ma hotărasc

Last edited by ALINe36; 04-02-14 at 14:15.
ALINe36 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-14, 14:59   #14
NoisyGarage

Stage 5
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 566
Default Re: Modificare motor

eu zic sa ramai la 4 cilindri ca sa nu schimbi atat de multe piese,la 6 cil trebuie sa tii cont de urmatoarele chestii:masina nu a fost de fabrica cu 6 cil,poate sa fuga mai repede da nu o sa faca fata franele/suspensia de 4 cil este si ea depasita,cutie grup cardan(prima bucata) de 6 cil ca sa nu apara probleme pe transmisie,alta evacuare,alt radiator etc,personal as zice ca e cam dureros sa faci din masina aia o pusculita si sa bagi bani intr-o maniera regulata,dar de ce cauti sa omologhezi ca nu imi este clar acest aspect
NoisyGarage is offline   Reply With Quote
Old 04-02-14, 15:16   #15
ALINe36

Stage 4
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 225
Default Re: Modificare motor

Pai as fi vrut sa fie totul legal sa nu am probleme daca sunt oprit in trafic sau cānd merg la RAR.
Ai dreptate , așa gāndeam si eu , ca e mai ușor sa trantrsc un is.
A.... De frane nu trebuie sa imi mai fac griji ca am ventilate fata spate ... Dimensiunile standard de la e36, nu sunt ele de la e46 330 insa e mai bine decāt discuri pline cu tamburi hahahha
ALINe36 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -