Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 26-12-12, 06:55   #1
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Slatina
Posts: 3,126
Member of:
[BMW]
Default Discutie axe cu came

Stie cineva un site gen realoem sau bmwfans.info in care sa scrie despre axele cu came de la BMW ce unghiuri au ?
De exemplu axele cu came ale motorul M50 cate grade au ? ( unde scrie? )


the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 26-12-12, 09:26   #2
vali vtk
Dacia Driver

Stage 5
 
vali vtk's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Braila
Age: 34
Posts: 808
Member of:
[DACIA]
Default Re: Discutie axe cu came

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
Stie cineva un site gen realoem sau bmwfans.info in care sa scrie despre axele cu came de la BMW ce unghiuri au ?
De exemplu axele cu came ale motorul M50 cate grade au ? ( unde scrie? )
M50B20 240/226, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB20 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
M50B25 240/228, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB25 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
__________________
„Nu te certa niciodată cu un prost! Te aduce la nivelul lui şi te bate cu experienţa! ..."
the governments has always been the most dangerous
terrorist organization,

E36 320i sedan BR 36 EVO
E46 320d touring BR 04 KRO
vali vtk is offline   Reply With Quote
Old 26-12-12, 19:27   #3
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Slatina
Posts: 3,126
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

Aha... Merci.
Dar la S50 - S52 de state , M54b30 SAU s50 DE EUROPA ?

Last edited by the_rifle; 26-12-12 at 19:29.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 26-12-12, 21:47   #4
vali vtk
Dacia Driver

Stage 5
 
vali vtk's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Braila
Age: 34
Posts: 808
Member of:
[DACIA]
Default Re: Discutie axe cu came

M52Bxx 228/228 ,ridicare 9/9 mm
Schrick M52 252/244 ,ridicare 10,2/9,5mm ,Intake Part # : 261 E1 521 V0
Exhaust Part # : 261 A1 441 00
M54B30 240/228 ,ridicare 9,7/9 mm
S50B30(US) 252/240 ,ridicare 10/9,7 mm
S52B32(US) 252/244 ,ridicare 10,2/10,2 mm
vali vtk is offline   Reply With Quote
Old 26-12-12, 22:20   #5
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Slatina
Posts: 3,126
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

Merci mult. Am sa le notez

Sigur astea sunt nu ? Sigur, sigur...

Deci teoretic la M50B20 de exemplu se pot pune axele de 2,5 care sunt mai agresive...
Deci teoretic daca as pune axa de admisie pe evacuare mi-ar trebui doar axa de admisie de M3 de state...( la M50B25 )

Mi-ar fi placut sa am un tabel complet cu toate axele cu came de la BMW... N-ai asa ceva ?

Daca nu gasesc ma gandesc la o combinatie... Ma gandesc sa tai din dintii axelor cu came cam 2 mm in asa fel incat sa fie mai boante deci sa aiba un timp mai mare in care supapele sa stea deschise iar pe tachet sa recuperez distanta de 2mm aplicand o pastila ca cea de la tachetul de M... Oare merge ?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	M3+325.png
Views:	66
Size:	55.1 KB
ID:	2644686  

Last edited by the_rifle; 26-12-12 at 22:50.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 09:55   #6
vali vtk
Dacia Driver

Stage 5
 
vali vtk's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Braila
Age: 34
Posts: 808
Member of:
[DACIA]
Default Re: Discutie axe cu came

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
Merci mult. Am sa le notez

Sigur astea sunt nu ? Sigur, sigur...

Deci teoretic la M50B20 de exemplu se pot pune axele de 2,5 care sunt mai agresive...
Deci teoretic daca as pune axa de admisie pe evacuare mi-ar trebui doar axa de admisie de M3 de state...( la M50B25 )

Mi-ar fi placut sa am un tabel complet cu toate axele cu came de la BMW... N-ai asa ceva ?

Daca nu gasesc ma gandesc la o combinatie... Ma gandesc sa tai din dintii axelor cu came cam 2 mm in asa fel incat sa fie mai boante deci sa aiba un timp mai mare in care supapele sa stea deschise iar pe tachet sa recuperez distanta de 2mm aplicand o pastila ca cea de la tachetul de M... Oare merge ?
1 La M50B20 poti pune axele de 2,5 sunt mai agresive
2 Teoretic poti pune axa de admisie pe evacuare deoarece ambele se invart in acelasi sens, practic NU deoarece unghiurile de avans la deschidere a supapei si de intarziere la inchidere a supapei sunt aproximativ inverse ca valoare.Deci cel maibine e cu ambele axe de state
3 Din pacate nu am un tabel dar imi strang informatii de unde gasesc si le salvez
4 Degeaba polizezi varful camei, cama va ramane mai boanta dar va avea aceleasi grade dar va avea oridicare mai mica. Aplicand acea pastila recuperezi ce ai polizat. axele trebuiesc prelucrate in partea opusa varfului pentru a le mari durata si deschiderea.
pentru motorul vanos ar mai fi o combinatie ieftina la axa de admisie de M54B30 scurtata 4 mm la pinion sa mearga pe single vanos
vali vtk is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 11:31   #7
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Oras: Bucuresti
Age: 23
Posts: 426
Default Re: Discutie axe cu came

Ce ziceti de incarcarea axelor cu came cu argon? am auzit ca este un adaos dur si cred ca nu l-ar manca culbutori. Este doar o pura parere.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 11:54   #8
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Oras: Braila/Craiova
Age: 26
Posts: 1,218
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Discutie axe cu came

Bun incarci axa cu argon si doar atat nu o poti folosi, trebuiesc toate camele prelucrate ca sa fie identice si sa aiba profil de cama, asta merge facuta pe o masina de copiat axe, care se pare ca in romania numai exista (cica au fost date la fier vechi).

Faci treaba asta la un atelier din anglia unde ai avantuj ca iti pot copia pe axa ta deschiderele si ridicarile de la o axa sport sau dupa capu tau, dar pentru o pereche de axe trebuie sa scoti din buzunar 300-400 de lire , iti convine ?
__________________
E36/5

Date de contact dezmembrari skoda :
0764 616 000 / adybadguy@yahoo.com

Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)

Last edited by TheEnZo; 27-12-12 at 12:01.
TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 14:13   #9
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Oras: Bucuresti
Age: 23
Posts: 426
Default Re: Discutie axe cu came

Quote:
Originally Posted by TheEnZo View Post
Bun incarci axa cu argon si doar atat nu o poti folosi, trebuiesc toate camele prelucrate ca sa fie identice si sa aiba profil de cama, asta merge facuta pe o masina de copiat axe, care se pare ca in romania numai exista (cica au fost date la fier vechi).

Faci treaba asta la un atelier din anglia unde ai avantuj ca iti pot copia pe axa ta deschiderele si ridicarile de la o axa sport sau dupa capu tau, dar pentru o pereche de axe trebuie sa scoti din buzunar 300-400 de lire , iti convine ?
Pai ma refeream la fiecare cama in parte ca o incarci....poate cu o schita din tabla la, lagarele unei axe mai intepate si umplute cu argon sa fie orientativ schita....cred ca cu multa dar foarte multa migala reusesti.
__________________
most beautiful sound is more RPM:X:X
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 16:35   #10
vali vtk
Dacia Driver

Stage 5
 
vali vtk's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Braila
Age: 34
Posts: 808
Member of:
[DACIA]
Default Re: Discutie axe cu came

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Ce ziceti de incarcarea axelor cu came cu argon? am auzit ca este un adaos dur si cred ca nu l-ar manca culbutori. Este doar o pura parere.
Ma ierti ca iti spun dar vorbesti sa fii ocupat ,argonul e un gaz iar axa nu e un balon. Daca cumva iti trece prin cap sa sudezi pe axa cu protectie de argon iar e belita ,axa e tratata iar prin sudura o decalesti si strici cementarea , materialul de adaos nu va avea aceeiasi compozitie , nu ai unde sa faci profilul (cu pila nu merge).
vali vtk is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 20:49   #11
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Slatina
Posts: 3,126
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

Deci se pare ca singura solutie ar fi niste axe de la firme consacrate dar din pacate sunt prea scumpe...

In legatura cu modificarea axelor la diverse ateliere tot asa am auzit de unii in italia dar vroiau 600 de euro. La pretul asta se gasesc axe sport second deci nu e nici o jmecherie...

Tot asa am gasit un atelier in cluj care " repara" axe uzate... Am vorbit cu omul si a zis ca nu e nicio problema sa adauge material pe axe dar tot nu poate face pt ca nu are matritze pt axe sport... deci a cazut si asta...


Oricum chiar daca as fi gasit atelier de rectificat as fi fost constient ca e o solutie de moment. Sigur axele alea n-ar fi rezistat cum trebuie la uzura... Si pe langa uzura axelor mai aveam si span in tot motorul. Deci tot raul spre bine

Pe de alta parte n-am de gand sa mai tin motorul 10 ani pana se uzeaza axele alea...

Deci in afara de axele sport se pare ca M50B25 si M54B30 au axele cele mai agresive...
Dupa cum spui axele sunt puse in oglinda... ASA ma gandeam si eu dar speram sa nu fie asa

Toate "nelinistea" cu axele cu came o am datorita faptului ca vreau sa ridic turatia la 7400... Pe toate siteurile din lumea asta lumea zice ca tachetii hidraulici nu rezista la 7400 pe cand cei mecanici da... Sincer m-am indoit de asta din prima secunda si cred ca am dreptate.... Dupa cum se vede in poza pe care am pus-o mai sus arhitectura tachetilor este aproape indentica la hidraulic vs mecanic... singura diferenta e faptul ca tachetii de la M3 sunt facuti din 2 bucati... Adica tachetul+pastila versus tachet dintr-o bucata... Dar uitandu-ma la un S85 vad ca are tacheti hidraulici si ,merge in 8250 de ture... Deci in concluzie nu tachetii mecanici fac diferenta ci unghiul axelor cu came...

Si tot uitandu-ma in poza comparativa stau si ma intreb de ce unii sunt denumiti hidraulici iar ceilalti mecanici... sunt actionate cu arcuri lanturi axe etc ambele variante iar in rama tachetilor nu se va forma niciodata cat va tine lumea asta presiune de ulei in asa fel incat sa fie reglati hidraulic... E un mister pt mine de ce se numesc hidraulici...

Last edited by the_rifle; 27-12-12 at 21:17.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 21:20   #12
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Slatina
Posts: 3,126
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

Si ce presiune ar fi trebuit sa se creeze in rama tachetilor incat sa se opuna arcurilor sau dintilor de pe axul cu came...???
Mi se pare fantasmagorica orice explicatie a termenului de " hidraulic"...

Care e marea diferenta inginereasca intre cele de M3 vs 325 ca mie imi scapa...

poza 1 - tacheti mecanici
poza 2 - tacheti hidraulici...

poza 1 tacheti din 2 bucati poza 2 tacheti dintr-o bucata.... Asta e marea diferenta ??? Adica.... din 2 bucati sunt mecanici iar ailalti nu... Hmmm...



In pozele 3-4 avem tot asa tacheti de M3 vs tacheti 325... Nu sunt respectate proportiile...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	comarativ.png
Views:	35
Size:	55.1 KB
ID:	2645183   Click image for larger version

Name:	tachetM3+325.jpg
Views:	42
Size:	38.1 KB
ID:	2645184  

Last edited by the_rifle; 27-12-12 at 21:33.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 21:52   #13
vali vtk
Dacia Driver

Stage 5
 
vali vtk's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Braila
Age: 34
Posts: 808
Member of:
[DACIA]
Default Re: Discutie axe cu came

cei hidraulici in interiorul lor mai au o "camera de presiune inalta" problema e si de la uleiul pe care il folosesc motoarele de M e posibil sa nu tina presiune tachetii si sa ai pierderi de putere de aceia au preferat sa nu ii foloseasca, mai e vorba si de masa acestora . Cred ca motoarele de USA au hidraulici
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	4_sectiune_tachet_hidraulic.jpg
Views:	51
Size:	61.1 KB
ID:	2645188  
vali vtk is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 22:02   #14
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Slatina
Posts: 3,126
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

Aha... Deci pastila aia ar trebui sa ma incurce pe mine Da-o draq ca o tai
Da m3-ul de state are tacheti hidraulici dar e limitat tot in 6500 ca si 325-ul...
Dupa cum am spus cred ca diferenta e facuta de axele cu came nu de tachetul in sine...tot ce conteaza e ca nu pot sa-l urc in 7400 fara axe cu came jmenarite...
Asa ca o sa-l duc in 7000 si cu asta basta... Vad ca n-am ce sa-i fac...
Multumesc pt lamuriri

Last edited by the_rifle; 27-12-12 at 22:20.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 11:06   #15
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Oras: Braila/Craiova
Age: 26
Posts: 1,218
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Discutie axe cu came

Cu tacheti hidraulici e greu sa urci mult in ture , de ce ? ; la asta hidraulic totul se bazeaza pe presiunea de ulei si viteza de deplasare a uleiului, ce face el in sine preia socul dat de cama si il transmite mai departe catre coada supapei , dar in acelas timp prin camera aia de inalta presiune el regleaza cu ajutorul presiuni de ulei jocul dintre coada si cama .

La cel mecanic acest joc e reglat prin acea pastila care e de diferite dimensiuni in functie de uzura, sau se pot confectiona; in acea ecuatia uleiul are rol doar de ungere .

Cu aia hidraulici daca urci mult in ture , ei nu vor mai putea acumula presiunea necesara de ulei ca sa poata auto regla jocul dintre cama si coada supapei si motorul va tacani ca ala de U650 in ture mari.

Toate aplicatile unde sunt turatii mari au mecanici, aproximativ 95% din motoarele de honda au tacheti mecanici.

Diferenta dintre cei hidraulici si aia mecanici este de confort , aia hidraulici sunt mai putin zgomotosi. (Ex: Cum se aude la 12v tacanitul la relanti si cum e la 24 ... )
TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning