Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 18-10-12, 12:53   #1
gaby0606

Stage 3
 
gaby0606's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 129
Question Pistonas Etrier E36

Salutare,

Am nevoie de parerea celor care stiu (sunt siguri) in ceea ce priveste diametru interior al ganiturii principale de la pistonasul etrierului de frana.
Este vorba de etrierul pe fata la un E36.
Diametrul pistonasului este de 54 mm, insa garnitura principala cea care vine montata in interiorul etrierului, are diametrul interior un pic mai mare, sa zic cu 1-2 mm.
Ma intreb daca este normal acest lucru. Nu-mi pot imagina cum poate sa etanseze perfect din moment ce este mai mare in diametru fata de pistonas?

Am cumparat chitul intreg (pistonas si toate garniturile) ma gandesc ca nu poate sa fie ceva gresit ?!

Va rog spuneti-mi daca este ok, sa fie aceste diferente in diametru.
Diseara tb sa schimb acest pistonas caci am probleme cu el, ramane blocat.
Placutele sunt bune (ATE au 5000 km)

Multumesc.
gaby0606 is offline   Reply With Quote
Old 23-10-12, 08:52   #2
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: Pistonas Etrier E36

Nu stiu exact ce set de reparat etrierul ai cumparat tu, au am cumparat ATE pentru ca stiam ca am etrierii tor ATE de pe Autokarma si n-am avut probleme. Ce tin minte e ca garnitura intra pe pistonas destul de greu, tragi ceva de ea, in nici un caz nu e lejera. Si trebuie sa ungi pistonasul cu lichid de frana ca sa intre.
A... si vezi ca cea mai usoara cale de al da afara este cu etrierul demontat de pe disc insa conectat la furtunasul de frana si pompat cu pedala pana iese. Alte metode nu mi-au iesit, mai ales daca pistonul e putin gripat (de fapt cocleste de la garituri uzate si e de aruncat in cazul ala). Dar ai gasit si piston de vanzare nou? Eu a trebuit sa cumpar tot etrierul din cauza unui piston coclit.
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 23-10-12, 19:36   #3
gaby0606

Stage 3
 
gaby0606's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 129
Default Re: Pistonas Etrier E36

Quote:
Originally Posted by rdy4ever View Post
Nu stiu exact ce set de reparat etrierul ai cumparat tu, au am cumparat ATE pentru ca stiam ca am etrierii tor ATE de pe Autokarma si n-am avut probleme. Ce tin minte e ca garnitura intra pe pistonas destul de greu, tragi ceva de ea, in nici un caz nu e lejera. Si trebuie sa ungi pistonasul cu lichid de frana ca sa intre.
A... si vezi ca cea mai usoara cale de al da afara este cu etrierul demontat de pe disc insa conectat la furtunasul de frana si pompat cu pedala pana iese. Alte metode nu mi-au iesit, mai ales daca pistonul e putin gripat (de fapt cocleste de la garituri uzate si e de aruncat in cazul ala). Dar ai gasit si piston de vanzare nou? Eu a trebuit sa cumpar tot etrierul din cauza unui piston coclit.
In sfarit un raspuns...dezamagitor dar totusi un raspuns.
1. mentionez ca nu m-am incumetat sa schimb (inca) pistonasul, l-am lasat tot pe cel original, dar am curatat cat s-a putut fara sa-l scot din etrier. Nu s-a mai blocat, momentan
2. da am gasit set intreg de reparatie etrier cu tot cu pistonas.
http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLi...0&cMegnNr=1475
cel de jos la 70Ron

Am sa cumpar si un set de garnituri de la ATE sa fac comparatia. La anul as vrea sa schimb pistonasele pe fata sa stiu o treaba. Pana atunci astept.

Last edited by gaby0606; 23-10-12 at 19:39.
gaby0606 is offline   Reply With Quote
Old 23-10-12, 20:11   #4
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: Pistonas Etrier E36

Asteapta dar vezi ca fac destul de nasol cand se blocheaza de tot. Nu stiam ca se gasesc seturi cu tot cu pistonas, sper sa nu fi aruncat etrierul vechi, poate-l reconditionez acum ca am vazut set de asta. (desi cred ca deja l-am aruncat).

Partea cea mai dificila e sa bagi garnitura mare atat pe piston cat si pe etrier. Acum imi aduc aminte, se baga pe piston cam 2 cm pe partea inferioara, pistonul trebuie sa fie lubrifiat sa alunece usor, apoi bagi garnitura in santul interior al etrierului fara sa iti scape de pe piston in acest timp (aici e partea tricky), si dupa asta continui si impingi inapoi in etrier pistonul lasand si garnitura sa alunece pe piston pana la locasul ei, unde de blocheaza, si asta e tot
Din cate tin minte garnitura e fixa pe piston, dar in interiorul etrierului e putin mai lejera ca oricum este impinsa de lichidul de frana din interior si sta la locul ei.

Nu stiu cat ai inteles din descrierea mea dar este totusi relativ simplu si cred ca gasesti destule tutoriale pe net. Primul e cel mai greu, pana prinzi smenul... restul sunt floare la ureche. Primul l-am facut in vreo 45 de minute ca imi tot scapa garnitura si era frustrant, iar pe celelalte 3 le-am terminat apoi in 10 minute)
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 24-10-12, 10:49   #5
gaby0606

Stage 3
 
gaby0606's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 129
Default Re: Pistonas Etrier E36

Quote:
Originally Posted by rdy4ever View Post
Asteapta dar vezi ca fac destul de nasol cand se blocheaza de tot. Nu stiam ca se gasesc seturi cu tot cu pistonas, sper sa nu fi aruncat etrierul vechi, poate-l reconditionez acum ca am vazut set de asta. (desi cred ca deja l-am aruncat).

Partea cea mai dificila e sa bagi garnitura mare atat pe piston cat si pe etrier. Acum imi aduc aminte, se baga pe piston cam 2 cm pe partea inferioara, pistonul trebuie sa fie lubrifiat sa alunece usor, apoi bagi garnitura in santul interior al etrierului fara sa iti scape de pe piston in acest timp (aici e partea tricky), si dupa asta continui si impingi inapoi in etrier pistonul lasand si garnitura sa alunece pe piston pana la locasul ei, unde de blocheaza, si asta e tot
Din cate tin minte garnitura e fixa pe piston, dar in interiorul etrierului e putin mai lejera ca oricum este impinsa de lichidul de frana din interior si sta la locul ei.

Nu stiu cat ai inteles din descrierea mea dar este totusi relativ simplu si cred ca gasesti destule tutoriale pe net. Primul e cel mai greu, pana prinzi smenul... restul sunt floare la ureche. Primul l-am facut in vreo 45 de minute ca imi tot scapa garnitura si era frustrant, iar pe celelalte 3 le-am terminat apoi in 10 minute)
Eu nu am probleme la montare, stiu cum tb puse si cum se face, eu am o dilema in privinta diametrului interior al garniturii principale cea care sta fixa in etrier si culiseaza pe pistonas.
Adica am scos tot ce era in setul cumparat de mine si in momentul cand am pus garnitura principala (nu cea de protectie praf) pe pistonas am obs ca este mai larga in diametru fata de diametrul exterior al pistonasului. Am inteles ca dupa ce o montezi in etrier s-ar strange si ar cadea etans pe pistonas. Oricum nu vreau sa ma agit prea mult, in sensul ca voi cumpara si al doilea set ce contine pistonasul nou, si separat doua seturi de garnituri de la ATE si atunci voi face comparatia.
gaby0606 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -