Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 29-09-12, 23:59   #1
flaviusbox

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 166
Default Nedumirire admisii...etc

zilele trecute discutasem cu cineva urmatoarea chestie si vreau sa ma informati si voi restul

este vb despre doua motoare...320i vs 328i care stim cu totii ca seamana intre ele perfect si aici vb de seria M52 la ambele motorziari

respectivul spunea ca poti pune la 320i admisie de 2.5 dar de M50 sa fie,debimetru aer si evacuare de 2.5. a subliniat faptul ca neaparat de M50 pt ca motorul trage net superior fata de cea originala a sa de M52

intrebarea mea este...intredevar trage mai bine,daca totusi admisia de M52 320i seamana cu cea de 328i?!? cred ca este vb de diametru...

si pt cultura mea generala....in afara de admisie si busonul de ulei exista vreo alta diferenta in dimesniune (XX cm) in ceea ce priveste 320,323,325,328?
flaviusbox is offline   Reply With Quote
Old 30-09-12, 09:45   #2
B 58 MAL

Stage 5
 
B 58 MAL's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,335
Default Re: Nedumirire admisii...etc

Da trage mai bine adnisia de 2.5 este mai permisiva(trage mai mult aer) daca nu ma insel chia
r si decat cea de 2.8
B 58 MAL is offline   Reply With Quote
Old 30-09-12, 10:00   #3
flaviusbox

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 166
Default Re: Nedumirire admisii...etc

Quote:
Originally Posted by B 58 MAL View Post
Da trage mai bine adnisia de 2.5 este mai permisiva(trage mai mult aer) daca nu ma insel chia
r si decat cea de 2.8
ok..dar nu inteleg de ce strict de M50 si de ce zicea ca si debimetru trebuie schimbat?
flaviusbox is offline   Reply With Quote
Old 30-09-12, 10:06   #4
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Nedumirire admisii...etc

Quote:
Originally Posted by flaviusbox View Post
zilele trecute discutasem cu cineva urmatoarea chestie si vreau sa ma informati si voi restul

este vb despre doua motoare...320i vs 328i care stim cu totii ca seamana intre ele perfect si aici vb de seria M52 la ambele motorziari

respectivul spunea ca poti pune la 320i admisie de 2.5 dar de M50 sa fie,debimetru aer si evacuare de 2.5. a subliniat faptul ca neaparat de M50 pt ca motorul trage net superior fata de cea originala a sa de M52

intrebarea mea este...intredevar trage mai bine,daca totusi admisia de M52 320i seamana cu cea de 328i?!? cred ca este vb de diametru...

si pt cultura mea generala....in afara de admisie si busonul de ulei exista vreo alta diferenta in dimesniune (XX cm) in ceea ce priveste 320,323,325,328?
Admisia de M52 este putin mai restrictiva decat cea de M50.
Daca montezi pe 2.0 M52 admisie de M50 nu castigi mare lucru, si vei pierde putin cuplu.Probabil in ture mai mari vei simti o oarecare diferenta sau efectul placebo.
Situatia se schimba insa daca pe 2.8 m52 montezi admisie de 2.5 M50 pentu ca este mai permisiva cea de 2.5 M50, si cum spunea si colegul mai sus intra mai mult aer.Treaba asta in combinatie cu o evacuare mai lejera, eventual serpisori si un soft bun ajungi sa scoti aproximativ 30 CP in plus fata de un 2.8 stoc.Acum depinde mult si starea actuala a motorului.Apoi daca vrei si mai mult incepi si umbli in motor, ale axe cu came, arcuri mai tari la supape, sa poti ridica linistit limitarea si mai storci ceva, dar repet asta din 2.8 M52, la 2.0 nu se merita dupa mine nici macar sa schimbi admisia.M52 are o alta curba de cuplu fata de M50 si din ce am observat eu pe ture mai mici parca trage ma bine ca un 2.0 M50.
Si referitor la ultima ta intrebare exista diferenta clar intrre 320 323 325 328
320 are 1976 cmc 110 kw 150 cp
323 are 2493 cmc si 170 cp,defapt este un M52 2.5 gatuit care se poate duce relativ usor la nivelul unui 2.5 M50.Este gatuit din admisia aia restrictiva si soft.
325 are tot 249X cmc dar 192 cp si este M50B25 si M50TUb25
328 are 279X cmc are 193 cp, singurul 2.8 in 24v si este tip M52 si M52TU( aproximativ identic cu un M54)
Ambele variante sunt gatuite din admisie desii au numai 1cp in plus fata de un 2.5 are cuplul mult mai bun si pana la un anumit prag se mai poate upgrada fara costuri majore, ramanand tot aspirat. La turbo se schimba situatia.....
florineluspr is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -