Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 26-07-12, 08:32   #1
gaby0606

Stage 3
 
gaby0606's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 129
Arrow Kit ambreiaj Sachs E36 - revizie.

Salutare,

Pacientul E36 M43 B16 "97. Ma bate gandul sa schimb kitul de ambreiaj (placa, disc, rulment), caci nu a fost niciodata schimbat, este cel din fabrica.
Semne ca m-ar lasa ambreiajul nu sunt, insa parca in panta da semne de oboseala, si n-as vrea sa ma fac de ras la Darste

Bun, pe langa kitul de ambreiaj, ce mai tb sa cumpar? Stiu ca tb o siguranta noua, un opritor (tumburus) nou, semering (preventiv), rulment (altul decat cel din kit ambreiaj-tot preventiv), mastic sau cu ce tb sa sigilez imbinarea dintre CV si motor?
Tb data CV jos?

Multumesc, astept sfaturile voastre.
gaby0606 is offline   Reply With Quote
Old 27-07-12, 07:51   #2
gaby0606

Stage 3
 
gaby0606's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 129
Default Re: Kit ambreiaj Sachs E36 - revizie.

Nu se baga nimeni in seama cu vreun sfat, macar sa-mi spuna cata munca este, si nu stiu dk tb sa dau CV jos.
gaby0606 is offline   Reply With Quote
Old 27-07-12, 16:01   #3
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Kit ambreiaj Sachs E36 - revizie.

sincer e cam greu sa schimbi cutia pe burta daca n-ai rampa sau elevator... Daca n-ai mai facut asta iti blestemi zilele...

Eu cel putin, n-am auzit de niciun mastic intre cutie si motor...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 29-07-12, 13:03   #4
djrooney

Stage 5
 
djrooney's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 605
Default Re: Kit ambreiaj Sachs E36 - revizie.

1.Nu poti sa o schimbi decat pe elevator,rampa sau canal,daca vrei sa il schimbi pe roti singura sansa ar fi sa dai motorul jos
2.Se poate schimba si fara sa dai cutia jos si iti zic din experiente
3.Nu iti trebuie sa sigiliezi nici o imbinare unde ai auzit tu de prostia asta?Si de ce sa mai cumperi inca un rulment? Iti zic eu iti trebuie doar un kit de la sachs si atat si multa munca si rabdare daca vrei sa o faci tu,asta daca nu vrei sa cumperi tot ce ai zis sa dai bani aiurea
__________________
Auto Mil Comercializeaza : Echipamente de diagnoza(testere,interfete diagnoza,programatoare,modificare km etc.)
Piese auto OEM si Aftermarket, Uleiuri,Acumulatori,Accesorii de iluminat,Leduri

Efectuam

Diagnoza auto,Reparatii electrice,Stergere Crash Airbag,Modificare KM,Rescriere Imobilizator,Radio/cd decoder
0722263565/0766915498

BMW 318i e46 Facelift
Mercedes C180
Ex:E46 318i 2000 NFL
djrooney is offline   Reply With Quote
Old 29-07-12, 14:10   #5
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Kit ambreiaj Sachs E36 - revizie.

Ca sa schimbi ambreiajul singurel acasa ai nevoie de urmatoarele:
-Tubulare de la 8 pana la 17
-Placa presiune
-Disc
-rulment
Nimic in plus!
Ordinea efectuarii operatiilor:
1-Salti masina cat mai sus posibil de rotile din fata, daca poti si de cele din spate, asta in cazul in care nu ai rampa/canal/elevator!
O ridici de fiecare roata in parte si bagi ceva sub ele pana ajungi la o inaltime sa poti lucra!
2-Dai evacuarea jos, traseul de la motor, din imbinarile de dedesub pana la jumatea masinii cel putin! cheie 17 si 13
3-Desfaci cardanul de pe cutie, si rulmentul intermediar cheie/tubulara de 18 si 13 pentru rulment.Ai 2 surubele si iti permite sa dai cardanul cum vrei tu!
4-Desfaci traversa de tine cutia cu cele 2 tampoane tubulara/cheie 13
5-Scoti sigurantele de la timonerie doua la numar una la tija de schimbator si una la cealata tije de sta fixa pe cutie, si se afla deasupra ei!Cea de deasupra tre sa o tragi usor in sus si apoi iese, daca esti atent o nimeresti instant!
6-Apleci cutia de spate in jos, cat se poate, motorul se va inclina pana loveste in caroserie!Il lasi asa ca nu se intampla nimic.
7-Defaci cilindrul de la abreiaj pe partea stanga a cutiei(partea soferului) 2 surubele cu cheie de 13.
8-Incepi si desfaci suruburile la cutie ai vreo 8 la numar parca.Doua din ele sunt la electromotor cu cheie de 17 apoi mai ai cu tubulara de 8 in partea de jos a cutiei inca vreo 3-4 din ce imi aduc aminte, apoi ai cu tubulara de 11 sau ceva in gen 2 pe lateralul cutiei si inca doua in parea de sus tot cu tubulara de 11-12 nu mai stiu exact!Pentru alea de deasupra ai nevoie de prelungitoare mai multe pentru tubulara, astfel incat sa iti ajunga clichetul in spatele cutiei, eu am folosit vreo 3 prelungitoare pana am ajuns cu tot ansamblul mai lung decat cutia si desfaceam frumos din spatele cutiei.Dupa ce ai desfacut toate suruburile mai ai un surubel cu cheie de 10 mic la tabla aia de protectie din aluminiu undeva sub electromotor, o sa il vezi, sau in cel mai rau caz o sa vezi ca agata cutia in ceva cand incerci sa o scoti!Dupa ce ai desfacut tot iti iese cutia foarte usor.
9-Dai cutia afara, desfaci placa de presiune, montezi noul disc, noua placa ai grija sa nu pui discul invers, dar te duce el de la sine.Asezi frumos noul rulment de presiune pe furca din cutie si aia e pui totul la loc in ordine inversa fata de ce ai desfacut!
Ca sa desfaci placa de presiune de pe volanta ai nevoie de un imbus de 6 sau 8 nu mai stiu sigur!!
10....Chef de munca, si ceva bere la rece!!
Timp de lucru cam 4 ore maxim!
Spor la treaba!
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 30-07-12, 10:16   #6
gaby0606

Stage 3
 
gaby0606's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 129
Default Re: Kit ambreiaj Sachs E36 - revizie.

Quote:
Originally Posted by florineluspr View Post
Ca sa schimbi ambreiajul singurel acasa ai nevoie de urmatoarele:
-Tubulare de la 8 pana la 17
-Placa presiune
-Disc
-rulment
Nimic in plus!
Ordinea efectuarii operatiilor:
1-Salti masina cat mai sus posibil de rotile din fata, daca poti si de cele din spate, asta in cazul in care nu ai rampa/canal/elevator!
O ridici de fiecare roata in parte si bagi ceva sub ele pana ajungi la o inaltime sa poti lucra!
2-Dai evacuarea jos, traseul de la motor, din imbinarile de dedesub pana la jumatea masinii cel putin! cheie 17 si 13
3-Desfaci cardanul de pe cutie, si rulmentul intermediar cheie/tubulara de 18 si 13 pentru rulment.Ai 2 surubele si iti permite sa dai cardanul cum vrei tu!
4-Desfaci traversa de tine cutia cu cele 2 tampoane tubulara/cheie 13
5-Scoti sigurantele de la timonerie doua la numar una la tija de schimbator si una la cealata tije de sta fixa pe cutie, si se afla deasupra ei!Cea de deasupra tre sa o tragi usor in sus si apoi iese, daca esti atent o nimeresti instant!
6-Apleci cutia de spate in jos, cat se poate, motorul se va inclina pana loveste in caroserie!Il lasi asa ca nu se intampla nimic.
7-Defaci cilindrul de la abreiaj pe partea stanga a cutiei(partea soferului) 2 surubele cu cheie de 13.
8-Incepi si desfaci suruburile la cutie ai vreo 8 la numar parca.Doua din ele sunt la electromotor cu cheie de 17 apoi mai ai cu tubulara de 8 in partea de jos a cutiei inca vreo 3-4 din ce imi aduc aminte, apoi ai cu tubulara de 11 sau ceva in gen 2 pe lateralul cutiei si inca doua in parea de sus tot cu tubulara de 11-12 nu mai stiu exact!Pentru alea de deasupra ai nevoie de prelungitoare mai multe pentru tubulara, astfel incat sa iti ajunga clichetul in spatele cutiei, eu am folosit vreo 3 prelungitoare pana am ajuns cu tot ansamblul mai lung decat cutia si desfaceam frumos din spatele cutiei.Dupa ce ai desfacut toate suruburile mai ai un surubel cu cheie de 10 mic la tabla aia de protectie din aluminiu undeva sub electromotor, o sa il vezi, sau in cel mai rau caz o sa vezi ca agata cutia in ceva cand incerci sa o scoti!Dupa ce ai desfacut tot iti iese cutia foarte usor.
9-Dai cutia afara, desfaci placa de presiune, montezi noul disc, noua placa ai grija sa nu pui discul invers, dar te duce el de la sine.Asezi frumos noul rulment de presiune pe furca din cutie si aia e pui totul la loc in ordine inversa fata de ce ai desfacut!
Ca sa desfaci placa de presiune de pe volanta ai nevoie de un imbus de 6 sau 8 nu mai stiu sigur!!
10....Chef de munca, si ceva bere la rece!!
Timp de lucru cam 4 ore maxim!
Spor la treaba!
Multumesc "florineluspr" foarte detaliat si la obiect. Se vede ca ai facut treaba asta. Ce nu-mi place e pct 6
<<6-Apleci cutia de spate in jos, cat se poate, motorul se va inclina pana loveste in caroserie!Il lasi asa ca nu se intampla nimic.>>
si deduc ca nu prea am sa ma descurc singur, imi mai tb cineva si sigur am nevoie de rampa, sau ceva de genul.
Ok, nu-mi tb mastic si alt rulment, insa acea siguranta si acel tumburus(opritor) am citit ca este bine sa le schimb.

http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=21&fg=05
Piesele 7 si 6.

Daca umblu pe la tija schimbatorului parca vad ca nu-mi place ce vad pe acolo si o sa am nevoie de buscse noi, garnituri, etc.
Cred ca am sa aman un pic acesta operatiune, pana cumpar tot ce am nevoie daca umblu pe alcolo. Din moment ce dau evacuarea jos, garniturile automat tb schimbate cele dinspre motor, poate ii trag si-o antifonare, rulmentul de la cardan iar e cu semnul ? daca vad ca are joc nu pot sa-l las acolo ca ma streseaza. Tampoane cutie si poate si motor iar sunt de verificat, cilindru de la ambreiaj sper sa fie ok, sa n-am surprize pe acolo.

Oricum va multumesc pt sfaturi baieti, imi sunt folositoare.
gaby0606 is offline   Reply With Quote
Old 30-07-12, 20:14   #7
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Kit ambreiaj Sachs E36 - revizie.

Nu trebuie sa schimbi piesele 6 si 7!Nici o sansa sa crape alea.Una este o siguranta asa ca o sarma de tine furca aia iar opritorul ala cum se numeste ala este punctul de sprijin al furcii pe cutie.Nu ai nici o treaba cu alea.
Legat de inclinat motor, dupa ce desfaci cardanul, evacuarea si traversa aia de la cutie din spate(de la cele 2 tampoane) atunci cutia se lasa usor in jos de partea din spate(fllansa la cardan) tu atunci ai loc sa ajungi la toate suruburile.Cele de deasupra e mai complicat putin dar ti-am zis cu 2-3 prelungitoare de tubulara merge foarte simplu, si ajungi sa invarti de clichet din spatele cutiei... E simpla treaba!Nu e asa de speriat.Daca sti cat de cat ce e pe acolo o faci fara stres!
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 30-07-12, 21:25   #8
djrooney

Stage 5
 
djrooney's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 605
Default Re: Kit ambreiaj Sachs E36 - revizie.

florineluspr tu ai schimbat fara sa ai canal asa cum ai descris? eu am schimbat pe elevator fara sa dau cutia jos cum zici tu dar doar ridicata mi se pare imposibil din ce am vazut si la cat e de desfacut si cat trebuie sa scoti sa le mai si pui la loc,eu iti recomand sa pui fata spate cate 2 jante de tabla dak ai adica sa o ridici de fata cu 2 jante stanga 2 dreapta si pe spate la fel ca sa fi sigur eventual sa iti iei un cric hidraulic cu care sa le bagi cand desfaci sa nu iti cada in cap ca sunt destul de grele piesele
djrooney is offline   Reply With Quote
Old 30-07-12, 23:15   #9
brandex

Stage 5
 
brandex's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,564
Default Re: Kit ambreiaj Sachs E36 - revizie.

ai nevoie de stele in 5 colturi la cutie nu de tubulare de 13-17 plus ca ai nevoie si de jucarii ca sa centrezi ambreiajul. Daca nu ai facut asta niciodata, du-te si plateste un mecanic sa ti-o faca, garantat iti prinzi urechile pe acolo si o sa te coste mai mult dupa.
Per total te costa cam 5-600 lei kitul de ambreiaj + 3-400 lei manopera.
__________________
brandex is offline   Reply With Quote
Old 31-07-12, 09:33   #10
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Kit ambreiaj Sachs E36 - revizie.

Quote:
Originally Posted by djrooney View Post
florineluspr tu ai schimbat fara sa ai canal asa cum ai descris? eu am schimbat pe elevator fara sa dau cutia jos cum zici tu dar doar ridicata mi se pare imposibil din ce am vazut si la cat e de desfacut si cat trebuie sa scoti sa le mai si pui la loc,eu iti recomand sa pui fata spate cate 2 jante de tabla dak ai adica sa o ridici de fata cu 2 jante stanga 2 dreapta si pe spate la fel ca sa fi sigur eventual sa iti iei un cric hidraulic cu care sa le bagi cand desfaci sa nu iti cada in cap ca sunt destul de grele piesele
Eu am schimbat pe rampa..Am acasa tot ce imi trebuie.
Quote:
Originally Posted by brandex View Post
ai nevoie de stele in 5 colturi la cutie nu de tubulare de 13-17 plus ca ai nevoie si de jucarii ca sa centrezi ambreiajul. Daca nu ai facut asta niciodata, du-te si plateste un mecanic sa ti-o faca, garantat iti prinzi urechile pe acolo si o sa te coste mai mult dupa.
Per total te costa cam 5-600 lei kitul de ambreiaj + 3-400 lei manopera.
Merge si turublare normale pe acele suruburi cu cap stea!!Eu asa am desfacut, si nu numai odata!Singura chestie este ca difera la numar, adica cea in stea de 10 este compatibila cu o tubulara normala de 8 din ce imi aduc aminte, oricum merge 100%.
Referitor la centratul discului nu e asa greu, cu atentie il pui si la ochi, sau lasi placa de presiune slaba bagi odata cutia pe locul ei, apoi o dai usor afara si strangi placa pe pozitia aia!
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 31-07-12, 23:23   #11
Roby_m

Stage 5
 
Roby_m's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 927
Default Re: Kit ambreiaj Sachs E36 - revizie.

se mai intampla sa se rupa piesele 6 si 7.
nu e ceva iesit din comun, depinde de uzura kitului.
Roby_m is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -