djrooney stai linsitit, nu am facut nicio aluzie la postul tau, suntem aici sa incercam sa ne ajutam, orice sfat sau idee constructiva este binevenita
Inca ceva, daca tot s-a deschis subiectul, contrar aparentelor si miturilor urbane durata de viata a unei baterii este doar in legatura directa cu modul cum o folosesti si nu de marca!!
Altfel spus poti termina o Varta sau un Bosch in 2 ani daca iti pui mintea cu ea. Sau se poate ca un Rombat sa te tina 8-10 ani daca il ingrijesti cum trebuie.
Mai concret, o baterie auto spunem noi ca se "defecteaza" atunci cand elementii ei se sulfateaza. Procesul de sulfatare este accelerat de folosirea masinii foarte rar sau pe distante scurte rezultand o baterie partial goala. O baterie pentru a se mentine sanatoasa trebuie sa fie tot timpul incarcata. Daca o lasam descarcata atunci apare fenomenul de sulfatare. Odata placile sulfatate ele isi pierd din conductivitatea la suprafata, acest strat pietrificat de sulfat de plumb actionand ca un izolator.
Cand o baterie incepe sa-si piarda din "putere" (adica este sulfatata peste masura) multa lume o arunca fara sa stie ca defapt majoritatea bateriilor cu exceptia celor care sunt in scurt (elementi scurtcircuitati fizic in urma loviturilor sau a "cheilor" date la automat prea lungi atunci cand motorul nu vrea sa pornesca) pot fi "reparate".
Exista doua mari metode de reparare a bateriilor auto sulfatate, prima, cea ma simpla este sa dai gauri in orificiul de incarcare al fiecarui element si sa-i torni in interior o lingurita de sare amara + eventual sa-i completezi nivelul cu apa distilata doar daca este necesar. Acest lucru creste aciditatea in interiorul electrolitului si astfel stratul sulfatat poate fi intr-o masura oarecare penetrat incat conductivitatea sa fie ameliorata. Metoda aceasta nu reapra efectiv bateria ci mai degraba ii mai prelungeste o vreme durata de viata dar in final tot acolo se va ajunge, adica la o sulfatare iremediabila.
A doua metoda este sa spargi stratul sulfatat si sa-l "convingi" sa revina in starea initiala (adica la anod PbO2 + H2So4, starea sulfatata fiind PbSo4 + H2O, adica altfel spus elementele stau direct in apa chioara si atunci normal ca nu mai produc energie). Spargerea stratului sulfatat se realizeaza cu ajutorul unor montaje electronice care odata atasate la baterie emit pulsuri puternice (+50volti) la intervale de timp regulate incat bateria intra in rezonanta si, sa ma exprim asa pentru a fi inteles, se "scutura" de acel strat nociv revenindu-si in proportie de pana la 95% (altfel spus avem o baterie ca si noua)
La final, aveti grija ca sarea amara nu este sare de bucatarie !!!
http://www.farmaciadeacasa.ro/sare-amara.html
Instalatia de care vorbeam ca poate desulfata o baterie incat sa fie ca noua se gaseste aici:
http://www.ebay.com/itm/12V-Basic-LV...item2eb6a32408
PS: procesul de desulfatare dureaza pana la 4 saptamani pentru a avea rezultate bune. Totusi nu va faceti griji pentru ca montajul respectiv poate sta conectat pe masina astfel incat nu va deranjeaza cu nimic in saptamanile acelea si puteti folosi masina fara probleme.
Inca ceva, bateriile auto sunt foarte sensibile si la caldura care le poate grabi moartea deci daca nu aveti protectie la motor pentru baterie ar fi cazul sa cumparati una, se gasesc acelea din material textil cu izolator la mijloc.
PS2: postul meu merge de sticky, cum sa reconditionati o baterie auto iar cu banii economisiti sa faceti orice altceva