Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 09-03-12, 14:07   #1
just4one

Stage 2
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 45
Default BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Buna, detin un BMW E36 318i M40 si imi cam da batai de cap si imi mananca banii.

Cum se manifesta: De exemplu in treapta 2 sau 3 sau oricare alta cand ajunge pe la 3500 - 4000 rpm pur si simplu i se taie, nu mai trage si se comporta asa specific e greu sa descriu asta. Adica in mers cand ajunge asa sa i se taie nu e lin ci parca vibreaza asa masina. dar nu din tampoanele motor sau cutie pur si simplu parca e asa o presiune.
Iar la relanti daca ii dau pedala urca pana in 5000 rpm aprx si cand iau brusc piciorul da sa moara motorul pe urma isi revine, iar daca o tin asa in 5000 la fel i se taie se intrerupe:

aici e un video https://www.youtube.com/watch?v=XZ6iVQKgJOc

Cam pe la sfarsitul clipului sa obsearva limita aia de unde incepe sa i se taie da sa moara nu merge normal decat pana prin 3500 max max 4000 pe urma asa se inneaca.

Ulei si filtru ulei nou, filtru aer nou, bujii denso iridium cam de max 10 luni, pompa de benzina VDO azi am cumparat-o si montat-o ca eram sigur ca e aia NOUA, filtru benzina are cam tot 10 luni azi il schimb si pe ala dar ma indoiesc ca se schimba ceva.
Distributia facuta de cateva luni, curele alternator, servo schimbate, ulei servo nou.
Porneste la prima cheie indiferent de temperatura si la -25 de grade, motorul merge rotund nu se aud nici un fel de batai sau sunete ciudate.
Relantiul NU oscileaza deloc, nu am consum ridicat. Regulatorul de relanti la-m curatat, senzorul de la axul cu came la-m curatat.

Am de gand sa schimb motorul stiu ca multi o sa recomande asta, dar as vrea sa trag de el ceva timp pana reusesc sa aranjez tot exteriorul sa-l aduc la zi. Si pe deasupra are si multe chestii noi facute la el macar pana le trece timpul sa le schimb iar vreau sa il tin.

Nu stiu daca are regatura sau nu teoretic nu ar trebui sa aibe: Dar treaba asta cu turatiile a inceput dupa ce am pus o toba BORLA PRO XS. inainte am condus masina 1 an si nu am observat sa faca figuri la turatii. dar dupa 15 minute dupa ce am pus toba am observat. Toba are 2 iesiri, are presiune pe ele nu pare infundata sau ceva de genu. Am dat si catalizatorul si toba intermediara jos ca sa elimin si problema aia dar tot la fel, am mers si cu mufa de la debimetru scoasa, dar tot la fel face i se taie nu trage bine.

Orice parere e bine venita, multumesc

Last edited by just4one; 09-03-12 at 14:23.
just4one is offline   Reply With Quote
Old 16-03-12, 12:11   #2
zku76

Stage 5
 
zku76's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 967
Member of:
[BMW]
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

problema asta am avut-o si eu, am schimbat destule la el si pana la urma am schimbat motorul cu un is.Dupa ce am schimbat motorul am intalnit pe cineva cu aceiasi problema si a rezolvat-o schimbandui injectoare.

bafta si sper sa rezolvi problema
zku76 is offline   Reply With Quote
Old 16-03-12, 12:16   #3
just4one

Stage 2
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 45
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Quote:
Originally Posted by zku76 View Post
problema asta am avut-o si eu, am schimbat destule la el si pana la urma am schimbat motorul cu un is.Dupa ce am schimbat motorul am intalnit pe cineva cu aceiasi problema si a rezolvat-o schimbandui injectoare.

bafta si sper sa rezolvi problema
salut, da am citit inainte sa postez postul tau, ma gandeam ca gasesc o rezolvare la tine pe topic dar pana la urma lai schimbat.
Si eu as vrea sa schimb motorul normal e vechi, dar as prefera sa mai trag de el ceva timp pana aduc masina cu toate la zi cum se zice, jenti, stopuri M, interioru sa fie tot tot ok sa ramana doar motorul mai ales ca e in stare buna cu tot ce trebuie schimbat la el, daca reusesc sa rezolv si problema asta atunci mai duce ceva timp.

Sa incerc sa pun ceva aditiv benzina pentru curatare injectoare? are sanse sa schimbe ceva. Desi nu stiu ce sa zic. cum am zis problema asta a aparut EXACT in momentul cand am schimbat toba. Si ma gandesc ca acum fiind o evacuare mai rapida ceva senzor ceva nu citeste bine.

Iar tester nici nu am gasit in oradea tot mam invartit am intrebat pe unu pe altu dar nu au pt modelu asta.
just4one is offline   Reply With Quote
Old 16-03-12, 13:46   #4
gaby0606

Stage 3
 
gaby0606's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 129
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Quote:
Originally Posted by just4one View Post
Buna, detin un BMW E36 318i M40 si imi cam da batai de cap si imi mananca banii.

Cum se manifesta: De exemplu in treapta 2 sau 3 sau oricare alta cand ajunge pe la 3500 - 4000 rpm pur si simplu i se taie, nu mai trage si se comporta asa specific e greu sa descriu asta. Adica in mers cand ajunge asa sa i se taie nu e lin ci parca vibreaza asa masina. dar nu din tampoanele motor sau cutie pur si simplu parca e asa o presiune.
Iar la relanti daca ii dau pedala urca pana in 5000 rpm aprx si cand iau brusc piciorul da sa moara motorul pe urma isi revine, iar daca o tin asa in 5000 la fel i se taie se intrerupe:

Relantiul NU oscileaza deloc, nu am consum ridicat. Regulatorul de relanti la-m curatat, senzorul de la axul cu came la-m curatat.

Am de gand sa schimb motorul stiu ca multi o sa recomande asta, dar as vrea sa trag de el ceva timp pana reusesc sa aranjez tot exteriorul sa-l aduc la zi. Si pe deasupra are si multe chestii noi facute la el macar pana le trece timpul sa le schimb iar vreau sa il tin.

Orice parere e bine venita, multumesc
Salut,

DACA aveai motor M42,M43,M44 , aceasta problema se putea datora valvei DISA.

La motorul tau M40 nu stiu sa-ti zic, din cate stiu nu are aceasta valva. Masina presupun ca este din "93?

Cat despre aditivi - oricare ar fi acestia - nu-ti recomand. Mergi 30 min la turatie de peste 3500 constant si injectoarele se vor curata singure.

Bafta.

Last edited by gaby0606; 16-03-12 at 14:14.
gaby0606 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-12, 00:06   #5
just4one

Stage 2
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 45
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Quote:
Originally Posted by gaby0606 View Post
Salut,

DACA aveai motor M42,M43,M44 , aceasta problema se putea datora valvei DISA.

La motorul tau M40 nu stiu sa-ti zic, din cate stiu nu are aceasta valva. Masina presupun ca este din "93?

Cat despre aditivi - oricare ar fi acestia - nu-ti recomand. Mergi 30 min la turatie de peste 3500 constant si injectoarele se vor curata singure.

Bafta.

Salut pai tocmai asta e problema la mine ca nu trece de 3500 se inneaca ca si cum ar merge in 3 pistoane cum am descris si mai sus.. deci cade faza aia )) iar sa o tin asa innecata si se comporta ciudat sa o tin 30 minute asa, nu cred ca fac bine
just4one is offline   Reply With Quote
Old 17-03-12, 10:31   #6
zku76

Stage 5
 
zku76's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 967
Member of:
[BMW]
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

incearca daca ai posibilitatea sa schimbi injectoarele cu unele care stii sigur ca sunt bune.Ai grija cand le schimbi sa aibe oringurile bune.
numai bine
zku76 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-12, 17:55   #7
SM 88 VOX

Stage 5
 
SM 88 VOX's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 605
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Verifica tachetii.
SM 88 VOX is offline   Reply With Quote
Old 17-03-12, 19:35   #8
just4one

Stage 2
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 45
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Quote:
Originally Posted by SM 88 VOX View Post
Verifica tachetii.
tachetii nu ar trebui sa se auda sau ceva de genu. dar am zis ca toate astea sau intamplat exact in momentul cand am pus toba. Deci banuiesc ca are legatura cu evacuarea mai rapida si cu vreun senzor care nu citeste bine.

Dar am sa incerc sa caut pe cineva care are masina ca a mea si sa o duc la un service sa verifice piesele sa le treaca de la una la alta asa aflu sigur care e problema.
just4one is offline   Reply With Quote
Old 19-03-12, 13:29   #9
adrian325i

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 407
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Poti sa-i scoti si toba de tot ca tot nu trebuie sa se limiteze in 3500... deci cade faza cu toba...

Mai bine verifica daca e OK sonda Lambda.
adrian325i is offline   Reply With Quote
Old 19-03-12, 20:04   #10
vlady_sl

Stage 4
 
vlady_sl's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 281
Member of:
[Fiat]
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Am avut si eu acelasi tip de motor ca tine. Si la mine avea aceleasi simptome.
Dupa ce am luat masina am inceput sa ma stresez de ce nu imi trece peste 5500 ture.
Fostul proprietar mi-a zis ca ar avea limitare din soft sa nu poti sa-i dai in gura, am crezut faza asta pana am luat un calculator de la un prieten sa pot sa-i dau Nimic nu s-a schimbat...si am inceput sa schimb si eu de toate: bujii, fise bujii, pompa benzina, filtre, ulei, am bagat aditiv in ulei si in benzina, am incercat si cu alt debitmetru si tot nu s-a schimbat nimic.

Vazand ca nimic nu da rezultat am cautat pe forumurile de afara si am gasit raspunsul: uzura exagerata in axa cu came si culbutori din cauza sistemului de ungere a axei prost gandit de BMW. Am dat jos capacul de la culbutori sa ma conving si intr-adevar axa arata oribil, avea deja cratere pe supafata de contact cu culbutorul si se vedea pe ea cum a erodat culbutorul sant adanc cam de 0.2-0.4 mm
Solutia e sa schimbi axa si culbutorii, eventual si tachetii daca bat, la mine bateau deja, reparatia s-ar fi ridicat la 1200 lei numai piesele (noi)

Nu am vrut alta chiuloasa de la dezmembrari pentru ca nici alea nu aratau mult mai bine si mi-au cerut si 850 lei pe ea
Ca sa nu bag banii intr-un motor care e cam putoare am hotarat sa-l schimb cu un 1.8 is, consumul a ramas la fel si am acum 136 cai.

De mers poti sa mergi in continuare cu el, eu am facut cu el cam 10.000km pana l-am schimbat si in timpul asta limitarea mecanica mi-a coborat de la 5500 rotatii pana pe la 4700 dar cel mai stresant nu era limitarea ci bataia tachetilor care uneori imi strica ziua
vlady_sl is offline   Reply With Quote
Old 19-03-12, 21:32   #11
just4one

Stage 2
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 45
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Quote:
Originally Posted by vlady_sl View Post
Am avut si eu acelasi tip de motor ca tine. Si la mine avea aceleasi simptome.
Dupa ce am luat masina am inceput sa ma stresez de ce nu imi trece peste 5500 ture.
Fostul proprietar mi-a zis ca ar avea limitare din soft sa nu poti sa-i dai in gura, am crezut faza asta pana am luat un calculator de la un prieten sa pot sa-i dau Nimic nu s-a schimbat...si am inceput sa schimb si eu de toate: bujii, fise bujii, pompa benzina, filtre, ulei, am bagat aditiv in ulei si in benzina, am incercat si cu alt debitmetru si tot nu s-a schimbat nimic.

Vazand ca nimic nu da rezultat am cautat pe forumurile de afara si am gasit raspunsul: uzura exagerata in axa cu came si culbutori din cauza sistemului de ungere a axei prost gandit de BMW. Am dat jos capacul de la culbutori sa ma conving si intr-adevar axa arata oribil, avea deja cratere pe supafata de contact cu culbutorul si se vedea pe ea cum a erodat culbutorul sant adanc cam de 0.2-0.4 mm
Solutia e sa schimbi axa si culbutorii, eventual si tachetii daca bat, la mine bateau deja, reparatia s-ar fi ridicat la 1200 lei numai piesele (noi)

Nu am vrut alta chiuloasa de la dezmembrari pentru ca nici alea nu aratau mult mai bine si mi-au cerut si 850 lei pe ea
Ca sa nu bag banii intr-un motor care e cam putoare am hotarat sa-l schimb cu un 1.8 is, consumul a ramas la fel si am acum 136 cai.

De mers poti sa mergi in continuare cu el, eu am facut cu el cam 10.000km pana l-am schimbat si in timpul asta limitarea mecanica mi-a coborat de la 5500 rotatii pana pe la 4700 dar cel mai stresant nu era limitarea ci bataia tachetilor care uneori imi strica ziua
Salut, mersi de raspuns foarte complex. Chiar la aia cu ma-m gandit.
Joi am vorbit cu un mecanic, o sa aduca un prieten tot exact un model ca si a mea si o sa incerce diferite piese de pe a lui pe a mea sa vada daca i se schimba comportamentul.
Daca nici asa schimband diferite piese si senzori si calculator etc. ce mai este pe acolo nu are nici un rezultat si motorul face la fel inseamna ca si la mine e aceeasi problema care ai avut`o tu. Nu as vrea sa bag bani in el ca is constient ca nu merita, dar totusi daca se poate as prefera sa mai trag de el si intre timp sa aranjez masina estetic.

Am sa revin cu un raspuns dupa ce o verific saptamana asta. mersi
just4one is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 19:25   #12
just4one

Stage 2
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 45
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Pana la urma nu am reusit sa rezolv treaba cu inca o masina exact ca a mea si sa incerc piesele de pe una pe alta.
Azi am verificat bujiile care au aproximativ cam 15.000 km sunt Denso Iridium.
Am sa incerc saptamana ce vine sa verific compresia pe fiecare piston si senzorul de turatii de la roata dintata.

Aici sunt cateva poze cu fiecare bujie:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC09398.JPG
Views:	117
Size:	2.21 MB
ID:	2377561   Click image for larger version

Name:	DSC09399.JPG
Views:	65
Size:	2.20 MB
ID:	2377562   Click image for larger version

Name:	DSC09400.JPG
Views:	65
Size:	2.28 MB
ID:	2377563  

Click image for larger version

Name:	DSC09401.JPG
Views:	52
Size:	2.27 MB
ID:	2377564  
just4one is offline   Reply With Quote
Old 29-03-12, 17:12   #13
just4one

Stage 2
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 45
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Vad ca nu se prea inghesuie lumea cu o parere ceva )
Dar as vrea sa stiu asta cum am zis problema cu turatiile au inceput doar dupa ce am pus toba sport Borla Pro XS, este vreo sansa ca cumva sa se miscat sau stricat ceva garnitura care leaga evacuarea de motor?
Si din cauza asta sa faca asa, nu ma-m uitat sub ea dar ma-m gandit daca ar fi slabita, rupta garnitura respectiva ar putea face asa probleme la turatii? ma gandesc ca daca scapa gaze pe la garnitura respectiva nici sonda lambda nu mai citeste corect.


Astept raspunsurile voaste, ms
just4one is offline   Reply With Quote
Old 30-03-12, 22:49   #14
thunderbeast1

Stage 2
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 74
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Sal,
am citit si cautat si eu cu interes aceasta problema.Poate nu chiar identic insa si la mine masina pare limitata in 4200 de ture.Eu am un M40 1.8 i din 92.
Pana acum am schimbat bujii, curele, sonda lambda, am incercat un debitmetru, filtre noi, curele antrenare pompa apa,alternator noi, furtune admisie par bune si in continuare simptomele persista.Acum ca si detalii mai specifice ar fi ca eu am bataie pe un tachet si din ce am mai vorbit incep sa cred ca limitarea e din ax cu came si tot ce e in chiulasa.
Ca idee la mine se pare ca la rece motorul urca pe liber pana in 6500 , iar cum incepe sa se incalzeasca nu mai sare de 5500 pe liber, iar in viteza pur si simplu nu depaseste 4200 de ture.
Sincer ma bate gandul serios sa schimb motorul si eu ... insa mai astept.. merg asa pana crapa asta .
Sper sa mai impartasesti din incercari si daca ajungi la solutie ... sa ne transmiti si noua
thunderbeast1 is offline   Reply With Quote
Old 05-04-12, 19:10   #15
just4one

Stage 2
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 45
Default Re: BMW E36 318i M40 nu se tureaza peste 3500 - 4000

Azi am schimbat garnitura care imbina evacuarea de motor si am scos si mufa de la sonda lambda sa vad daca se schimba ceva. Dar NIMIC la fel face chiar nici o schimbare. Mi se cam termina variantele care sa le incerc, a mai ramas doar compresia sa o verific si un tester daca gasesc pana acum nu am gasit.
just4one is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -