Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
14-06-11, 23:07
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Azi i-am dat pana m-am prins ca nu mai am apa in motor... Ca am mers 1 km sau 10 n-am de unde sa stiu...
Cert e ca ultima data cand m-am uitat pe bord nu mi-a sarit in ochi faptul ca s-a aprins becul rosu de la temperatura apei... Din acel loc pana am oprit masina n-am mers mai mult de un KM... Motorul pare ca n-are nimic sau inca n-am sesizat... Oare cat de grava e dauna ? Garnitura arsa intr-un km ? sau mai rau segmenti sau cuzineti berbeliti ? Oricum la prima strigare a inghitit 5 litri de apa fara sa comenteze....
S-a spart caloriferul de cli(s)ma...
Pareri ? Impresii ?
|
|
|
15-06-11, 01:42
|
#2
|
BMW Driver
Stage 4
Join Date: May 2009
Posts: 253
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
in cel mai fericit caz ai ars doar garnitura in cel mai rau caz ai ovalizat chiulasa , si asa mai departe..garnitura poate ceda foarte usor depinde cat era de uzata...si 1 gaura foarte mica in garnitura poate provoca mult rau trebuie verificat mai in detaliu problema
|
|
|
15-06-11, 02:59
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Daca ai inceput cu " ovalizarea chiulasei " e clar...
Last edited by the_rifle; 15-06-11 at 03:01.
|
|
|
15-06-11, 12:30
|
#4
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Quote:
Originally Posted by the_rifle
Azi i-am dat pana m-am prins ca nu mai am apa in motor... Ca am mers 1 km sau 10 n-am de unde sa stiu...
Cert e ca ultima data cand m-am uitat pe bord nu mi-a sarit in ochi faptul ca s-a aprins becul rosu de la temperatura apei... Din acel loc pana am oprit masina n-am mers mai mult de un KM... Motorul pare ca n-are nimic sau inca n-am sesizat... Oare cat de grava e dauna ? Garnitura arsa intr-un km ? sau mai rau segmenti sau cuzineti berbeliti ? Oricum la prima strigare a inghitit 5 litri de apa fara sa comenteze....
S-a spart caloriferul de cli(s)ma...
Pareri ? Impresii ?
|
La bmw senzorul de temperatura de pe chiulasa oricum sesizeaza tarziu ca e motoru incins, la modu ca din momentu in care iti fierbe pana in momentu in care iti arata pe ceasuri trec vreo 4 - 5 minute cel putin. Garnitura de chiulasa se strica destul de greu din ce am observat.. daca nu ai apa in ulei sau ulei in apa probabil ca ai scapat.Daune mai mari in general provoci daca ai bagat apa in motor cand era incins pentru ca se poate fisura chiulasa din cauza socului termic.. Eu am reusit sa fierb de cateva ori motorul din cauza ca nu a fost facuta aerisirea corect dar nu a patit nimic.
Quote:
Originally Posted by Fantomel4u
in cel mai fericit caz ai ars doar garnitura in cel mai rau caz ai ovalizat chiulasa , si asa mai departe..garnitura poate ceda foarte usor depinde cat era de uzata...si 1 gaura foarte mica in garnitura poate provoca mult rau trebuie verificat mai in detaliu problema
|
Dupa parerea ta se contorsioneaza tot motoru daca iti fierbe o data masina... nu e dacie sa se faca motoru milkshake, garnitura aia de chiulasa nu se inteapa asa usor...
__________________
BMW Motorsport
Tractiunea spate e la fel de periculoasa pe cat de prost, ingamfat si dornic de afirmare este soferul...
|
|
|
15-06-11, 12:55
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,856
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Quote:
Originally Posted by the_rifle
Azi i-am dat pana m-am prins ca nu mai am apa in motor... Ca am mers 1 km sau 10 n-am de unde sa stiu...
Cert e ca ultima data cand m-am uitat pe bord nu mi-a sarit in ochi faptul ca s-a aprins becul rosu de la temperatura apei... Din acel loc pana am oprit masina n-am mers mai mult de un KM... Motorul pare ca n-are nimic sau inca n-am sesizat... Oare cat de grava e dauna ? Garnitura arsa intr-un km ? sau mai rau segmenti sau cuzineti berbeliti ? Oricum la prima strigare a inghitit 5 litri de apa fara sa comenteze....
S-a spart caloriferul de cli(s)ma...
Pareri ? Impresii ?
|
Pune-i apa, mergi cu masina si vezi ce se intampla. E inutil sa faci procesul etapei pana cand nu ai niste simptome, asa stam si dezbatem o saptamana.
|
|
|
15-06-11, 16:00
|
#6
|
BMW Driver
Stage 4
Join Date: May 2009
Posts: 253
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Quote:
Originally Posted by the_rifle
Daca ai inceput cu " ovalizarea chiulasei " e clar...
|
Daca erai atat de inteligent pe cat pareai nu mai veneai aici pe forum sa ne intrebi pe noi , acest forum nu este dotat cu mecanici specializati sa iti raspunda special tie , aici suntem o familie de pasionati in care fiecare isi da cu parerea unul stie mai bine altul mai rau , aici vi ca sa iei idei , pareri , sugesti sa le asculti pe toate si apoi sa iei tu decizia ceea mai buna care ti se pare tie ideala pentru rezolvarea problemei tale , dar vad ca faci pe inteligentul inutil nimeni nu o sa iti dea o cupa pentru aceasta sesizare iti urez doar bafta si sa iti mearga masina fara nici o problema stima ... eu asa abordez problemele ...
|
|
|
15-06-11, 18:17
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Sep 2004
Posts: 727
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Quote:
.Daune mai mari in general provoci daca ai bagat apa in motor cand era incins pentru ca se poate fisura chiulasa din cauza socului termic..
|
Mi s-a intamplat mie ceva de genul. Mergeam pe drum national si observ cum acul de la apa a crescut brusc aproape de zona rosie. Stiam ca peste cativa km se afla o benzinarie, asa ca am mai mers 2-3 km pana la ea.
Nu mi s-a aprins becul de la apa.
Am completat cu aproximatv 6 litri.
Am plecat la drum, apa a revenit imediat la normal.
Se pare ca sunt rezistente motoarele...
__________________
Calitatea esentiala nu consta in a conduce incet , ci in a conduce bine !
O masina performanta nu te face sofer bun.
1988 E30 325i Coupe M20 Europe Left hand drive Manual
19** BMW E30 3** UNDER CONSTRUCTION
|
|
|
15-06-11, 19:06
|
#8
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Motoarele chiar sunt rezistente.. majoritatea se strica din prostia noastra, pentru ca nu stim sa le intretinem..
|
|
|
15-06-11, 21:43
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 605
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
ceva similar am patit si eu, doar ca in momentul in care a inceput sa fiarba motorul, a mai mers maxim 30secunde. Dupa ce am completat cu lichid si am aerisit circuitul de racire, am pornit masina, motorul merge perfect, fara apa in ulei sau ulei in apa, fara presiune in circuitul de racire, dar de atunci nu mai reusesc sa il fac sa stea la 90grade., se incalzeste f f usor, de la pornirea motorului si pana sa ajunga indicatorul aproape pe rosu ii ia maxim 15minute in oras. Termostatul deschide, de aerisit e aerisita, lichid nu pierde. In momentul asta banuiesc pompa de apa, sa fie ea oare de vina?
Tot aud ca daca este garnitura de chiulasa arsa fierbe motorul, dar nu inteleg de ce s-ar intampla asta, in conditiile in care nu ar exista corespondenta intre circuitul de racire si cel de ungere
|
|
|
15-06-11, 21:54
|
#10
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Quote:
Originally Posted by catalin_marin00
ceva similar am patit si eu, doar ca in momentul in care a inceput sa fiarba motorul, a mai mers maxim 30secunde. Dupa ce am completat cu lichid si am aerisit circuitul de racire, am pornit masina, motorul merge perfect, fara apa in ulei sau ulei in apa, fara presiune in circuitul de racire, dar de atunci nu mai reusesc sa il fac sa stea la 90grade., se incalzeste f f usor, de la pornirea motorului si pana sa ajunga indicatorul aproape pe rosu ii ia maxim 15minute in oras. Termostatul deschide, de aerisit e aerisita, lichid nu pierde. In momentul asta banuiesc pompa de apa, sa fie ea oare de vina?
Tot aud ca daca este garnitura de chiulasa arsa fierbe motorul, dar nu inteleg de ce s-ar intampla asta, in conditiile in care nu ar exista corespondenta intre circuitul de racire si cel de ungere
|
Pompa de apa originala are palele metalice, mai sunt cateva modele de pompa de apa cu pale din plastic, e posibil sa se fi topit acele pale in momentul in care s a incins motorul, cum ziceam si mai sus, tie pe ceasuri iti arata ca iti fierbe motoru cu vreo 4-5 minute intarziere. Deci vreo 5 minute tot a fost incins. Pompa de apa o verifici destul de usor daca merge in parametrii ei, deschizi busonul de la radiator si te uiti cu ce presiune revine apa in radiator... eventual turezi un pic motorul sa creasca presiunea, pe la 4000 ~ 4500 rpm deja ar trebui sa arunce apa afara din radiator
|
|
|
15-06-11, 22:13
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,553
Member of: [Opel] [BMW]
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
aceiasi chestie o face is-u meu ....... la mers frumos : da' sa fiarba...cum o calc/turez imediat se pune acu' pe jumate....
maine pun alta pompa de apa..sa vedem !
costine: si cum rezolvam problema cu sondele astea cu efect intarziat?
__________________
office@freaktuning.ro
|
|
|
15-06-11, 22:33
|
#12
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Quote:
Originally Posted by myky99
aceiasi chestie o face is-u meu ....... la mers frumos : da' sa fiarba...cum o calc/turez imediat se pune acu' pe jumate....
maine pun alta pompa de apa..sa vedem !
costine: si cum rezolvam problema cu sondele astea cu efect intarziat?
|
Cu senzor nou nu prea se rezolva situatia, stiu ca a incercat antacebal dar acelasi rezultat. Asa ca ne trebuiesc cateva instrumente de pe la divizia motorsport, sa iti comunice in timp real temperatura..
|
|
|
15-06-11, 22:55
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Quote:
Originally Posted by Fantomel4u
Daca erai atat de inteligent pe cat pareai nu mai veneai aici pe forum sa ne intrebi pe noi , acest forum nu este dotat cu mecanici specializati sa iti raspunda special tie , aici suntem o familie de pasionati in care fiecare isi da cu parerea unul stie mai bine altul mai rau , aici vi ca sa iei idei , pareri , sugesti sa le asculti pe toate si apoi sa iei tu decizia ceea mai buna care ti se pare tie ideala pentru rezolvarea problemei tale , dar vad ca faci pe inteligentul inutil nimeni nu o sa iti dea o cupa pentru aceasta sesizare iti urez doar bafta si sa iti mearga masina fara nici o problema stima ... eu asa abordez problemele ...
|
Bine desteptule! vezi de treaba ta si nu mai posta pe topicurile mele ca sincer nu ma intereseaza parerea ta personala... Esti prea necopt sa dai sfaturi. Te pup Edison.
|
|
|
16-06-11, 03:32
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Multumesc pt sfaturi si incurajari. Cat despre senzorii de temeratura eu ma gandesc sa-mi bag o avertizare sonora la orice martor de bord sa nu stau cu ochii doar pe ceasurile de bord.... Am mai calat un motor ca am ramas fara ulei in el si m-am prins prea tarziu... Am zis si cu alte ocazii pe alte formuri... martorii aia sunt buni mai mult sa te anunte ca ai berbelt motorul decat sa-ti fie de un real folos...
|
|
|
16-06-11, 14:25
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 605
|
Re: Motor fiert... Cat rezista fara sa se strice ceva ?
Quote:
Originally Posted by sprinter
Pompa de apa originala are palele metalice, mai sunt cateva modele de pompa de apa cu pale din plastic, e posibil sa se fi topit acele pale in momentul in care s a incins motorul, cum ziceam si mai sus, tie pe ceasuri iti arata ca iti fierbe motoru cu vreo 4-5 minute intarziere. Deci vreo 5 minute tot a fost incins. Pompa de apa o verifici destul de usor daca merge in parametrii ei, deschizi busonul de la radiator si te uiti cu ce presiune revine apa in radiator... eventual turezi un pic motorul sa creasca presiunea, pe la 4000 ~ 4500 rpm deja ar trebui sa arunce apa afara din radiator
|
Asa am incercat si eu, si da apa afara, chiar la mai putine turatii, dar doar da afara apa, fara cine stie ce presiune. Am mai incercat sa aerisesc si pe la surubul de aerisire de pe compartimentul in care se afla termostatul, si da apa afara, dar doar curge apa, nu iese cu cine stie ce presiune. Iarna desi indicatorul trecea destul de mult de jumatate, caldura nu baga in masina. Repet, toate problemele au aparut dupa ce mi-a fiert prima data. Motorul meu este M20B25, de pe e34
|
|
|
|
|