Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > AUDI > Zona tehnica Audi

Zona tehnica Audi Zona tehnica, secrete, tips&tricks Audi

Reply
 
Thread Tools
Old 11-08-09, 15:39   #1
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Probleme boost pressure control valve ?!

Salutare !
Problema sta in felul urmator: masina nu mai trage cum tragea inainte (cand eram in UK). Am dat vina motorina dar tind sa cred ca nu aia e problema.
Cu consumabilele sunt la zi.

Am desfacut tot traseul de admisie , am luat la verificat toate furtunele si toate sunt ok (la control vizual).
Am desfacut furtunul ce iese din carcasa filtrului de aer si intra in turbina.
Turbina arata ca noua si nu are joc sesizabil la mana.

Am pus pe cineva in masina sa accelereze de mai multe ori timp in care am privit tija de sub turbo care nu s-a miscat deloc.
Tija(vezi foto) despre care vorbesc vine e prinsa sub turbo (o parte inspre habitaclu) si celalalt capat intra in "boost pressure control valve"(asta zice in manual,vezi foto).

De asemenea se aude un sunet ca si cum as avea blow off ,perceptibil cand trec pe langa pereti/masini (orice face un pic de ecou). E posibil sa piarda presiune pe acolo ? Toate furtunele de la admisie au fost date jos si verificate in parte.

Nu am facut nici o scanare/log in mers cu VagCom, urmeaza sa merg la cineva care are (sunt in cautare) pentru acest lucru .
Masina trece de 120, ajunge chiar la 180 insa nu mai are zvac.

Astept sfaturile voastre cu real interes.

Multumesc !
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	00001.jpg
Views:	1640
Size:	409.0 KB
ID:	1041719   Click image for larger version

Name:	00002.jpg
Views:	1202
Size:	87.2 KB
ID:	1041720   Click image for larger version

Name:	00003.jpg
Views:	1335
Size:	90.0 KB
ID:	1041721  

Click image for larger version

Name:	00004.jpg
Views:	1458
Size:	121.7 KB
ID:	1041722  
__________________
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 11-08-09, 16:25   #2
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Probleme boost pressure control valve ?!

Am uitat sa mentionez un lucru : Audi A4 B5 1.9 TDI (cod motor 1z , turbo cu geometrie fixa).
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 11-08-09, 16:37   #3
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Probleme boost pressure control valve ?!

Misca tija la wastegate cu mana (aia din poze).Trebuie sa mearga greu dar cursiv.
Tija aia are la un capat parghia wg-ului (spre turbo)si la capatul celalalt actuatorul vacuumatic care este actionat de un vacuum printr-un furtun conectat la :"oost pressure control valve" sau N75 i se mai spune.
Daca ai avea o sursa de vacuum serioasa ai putea verifica actuatorul.
Vezi sa nu ai vreo scapare de vacuum (furtun fisurat) sau obturare (furtun strangulat) pe traseul de la actuator la n75 si mai departre la pompa de vacuum.
Nu este exclus sa fie chiar N75 defect sau actuatorul defect.
Fa si o proba cu mufa scoasa la debitmetru si vezi cum trage masina.
Succes!
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 11-08-09, 17:58   #4
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Probleme boost pressure control valve ?!

Am dat jos cutia filtrului de aer ca sa am acces mai bine la tija. Am dat cu niste wd40 la ambele capete si se misca greu (foarte greu, a trebuit sa prind tija cu un cleste si cu clestele sa o misc) dar cursiv, cum ai zis tu.

Am facut test si cu mufa de la debitmetru scoasa si motorul abia trage.
Am inspectat furtunul ce iese din actuator si duce la o valva (cel rosu) dar nu-mi dau seama daca are sau nu fisuri, fiind acoperit de textil .

Maine ma duc sa cumpar cativa metri de furtun si inlocuiesc furtunasele de vacuum. Singura problema e ca nu prea stiu ce sa fac cu colierele alea mici. De scos le scot, dar de pus la loc nu cred ca reusesc.

Totodata am observat ca la unul din injectoare e o pata de motorina, deci banuiesc ca o sa am si niste o-ringuri de schimbat.
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 11-08-09, 20:09   #5
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Probleme boost pressure control valve ?!

La vacuum poti pune soricei de plastic in loc de coliere.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 12-08-09, 00:15   #6
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Probleme boost pressure control valve ?!

Bluey, multumesc mult pentru sfaturi !

Am scos un pic masina la teste in seara asta si s-a dezmortit (nu e placebo). Trage mai liniar si mai bine.
Oricum la sf. saptamanii se va intalni cu VagCom-ul care va spune cum si ce .

Banuiesc ca trebuie dat jos actuatorul si curatat&gresat sau schimbat. Acum arata de parca a fost scos de pe fundul oceanului unde a zacut cativa ani.

Revin cu update-uri .

Last edited by BC-20-LET; 12-08-09 at 00:18.
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 13-08-09, 11:23   #7
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Probleme boost pressure control valve ?!

Am schimbat cele 3 furtunase care se conecteaza la valva N75(valva-furtun admisie, valva-actuator, valva-corpul turbinei) .
Este nevoie de furtun cu diametrul interior de 3.2mm , lucru pe care l-am aflat dupa ce am cumparat furtune cu diametru de 5 , respectiv 6mm (la EGR furtunul are diametru interior de 6mm) .
Le-am prins cu soricei, acolo unde am avut loc am pus cate 2.

Urmeaza log-ul cu VagCom.
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 13-01-11, 12:00   #8
octavian4

Stock
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 9
Default Re: Probleme boost pressure control valve ?!

Nu ne-ai zis ce ai mai rezolvat. eram curios ca si eu am o problema asemanatoare!
octavian4 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-11, 18:14   #9
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Probleme boost pressure control valve ?!

Valva N75 care nu lucreaza in parametri si debitmetrul care citeste balarii.

Probleme nu au fost rezolvate deoarece in ultimul an am circulat foarte rar cu ea.

Acum urmeaza sa comand N75 si un spray de la CRC pentru curatat debitmetre. Debitmetrul oricum citeste aiurea si o sa incerc sa-l curat. Daca merge dupa curatare bine, daca nu oricum trebuia sa iau altul .


Daca vrei te ajut cu VagComul sa facem niste loguri in mers, free of charge of course .
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -