Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Anunturi Auto VW

Anunturi Auto VW Masini VW de vanzare si piese pentru VW

Reply
 
Thread Tools
Old 30-11-14, 22:26   #1
pitzy_is

Stage 3
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 102
Default Sfat achizitie GOLF 4 Hatch

Salutare tuturor,

De ceva vreme ma gandesc sa iau o masina SH pentru nevasta. Si cum o sa dam actuala masina, care e o berlina medie, ma astept ca masina achizitionata sa vina “macar” cu o parte din optiunile de la actuala. Sa zicem ca nu pot cere oglinzi retractabile electric, senzor de lumini, senzor de ploaie, xenon, cruise control, speed limiter, oglinda interioara antiorbire.. etc

Din motive ce tin de fiabilitate, costuri de intretinere, cost de achizitie, dimensiune exterioara, eventuale reparatii exterioare ce cred ca vor fi iminente.. am ajuns la VW Golf IV hatchback. E destul de solida, oarecum ieftina la intretinere si nu atat de complexa ca si actuala.

Trebuie mentionat ca sotia nu intelege nimic din ceea ce inseamna ambreiaj. A condus de cateva ori sedanul actual, plecarile sunt cu "mare cantec", dar sincer nu cred ca va reusi sa invete ceva din transmisia manuala. Au trecut cativa ani de cand a luat permisul si in acest timp nu a condus mai deloc. doar cateva sute de km langa mine. Oricum ea vrea automata. Masina in principal va fi folosita de ea doar sa ducem copilul la gradi si la cumparaturile saptamanale. Nu as lua masina dar locuim la 7 km de un oras mare si nu prea putem altfel.

Masina ideala pe care ne-o dorim ar trebui sa fie un GOLF IV din 2003-2004, hatchback in 4+1 usi, benzinar 1.4 sau 1.6 automat, cu clima automata, oglinzi reglabile electric cu degivrare, cat mai multe airbag-uri, ABS, ESP, 4 geamuri electrice, trapa, pana in cca. 160k km reali, computer de bord. Avem intentia sa tinem masina cativa ani buni. Diesel-ul iese din discutie din cauza pretului de achizitie si al numarului mare de km. La cel putin 10 ani masina are deja de la 300k km si va fi de bagat in ea turbo, injectoare si altele. Nu inghit pastila cum ca masina din 2001 e la 90k km si a avut-o un mos ce a mers cu ea doar la cumparaturi de 2 ori pe saptamana. Am lucrat in Germania si astfel de masini nu exista! Sunt sigur ca un diesel ar fi un chin pentru mine. Acum si km astia sunt relativi. Important e ca masina sa fie ok dpdv mecanic si sa functioneze totul bine pe ea.

Asadar inainte de a incepe vizionarea catorva masini, am cateva intrebari (mai multe de fapt ):
  1. Ce nivele de echipare au fost pe Golf 4 intre 2002 si 2004 pe hatch?
  2. Cate airbag-uri are versiunea de baza?
  3. Care nu au ESP? ESP a fost standard?
  4. Cele ce scriu ca au 8 airbag-uri, au intr-adevar 8 sau e o strategie de “geambas”?
  5. Daca are AC manual, il pot inlocui ulterior cu clima automata perfect functionala? E scumpa modificarea? - piese din SH.
  6. Cele cu 4 geamuri electrice sunt cu impuls toate?
  7. Cheile tip briceag sunt optionale sau sunt doar dupa un anumit an sau pe un anumit nivel de echipare?
  8. Daca nu are geamuri electrice, e scump de montat “ca de fabrica” cu piese din dezmembrari, evident?
  9. Cutia automata cate trepte are? Am inteles ca ar fi de 2 tipuri. Care ar fi mai fiabila? Vizual cum imi dau seama ce cutie are masina dintre cele doua? Cum imi dau seama daca nu schimba cum trebuie sau “smunceste”? Cele de 1.4 sunt si automate?
  10. Am vazut niste anunturi pe net cu scaun copil integrat in bancheta spate. Pe ce nivel de echipare e asta sau e optional?
  11. Au sistemul ISOFIX? - pentru montare scaune copil rigid cu masina.
  12. Motoarele de 1.4 si 1.6 sunt de mai multe tipuri, coduri, diferind de achipare, norme de poluare, piata de desfacere etc. Care sunt motoarele cele mai ok de luat in seama si care sunt cele de evitat. Ma refer la codul motor.
  13. Cele cu trapa, in afara de infundare scurgerii, ce alte probleme mai au la trapa?
  14. La ce ma sfatuiti sa fiu atent per general la toata masina? Ce ar necesita un control f amanuntit, pe care daca nu il fac acum sa fie f costisitor de reparat dupa?
  15. Cunoasteti un site ceva unde pot verifica serii de caroserie cu exista deja la alte marci(mercedes de ex), unde pot verifica ce optiuni reale a avut acea masina.
  16. Daca pe viitor vreau sa instalez GPL pe ea, ce motoare ar fi de evitat? La GPL in timp se uzeaza ca la LOGAN 1.4mpi si tb sa reglez la fiecare 10-15k km tachetii sau sunt hidraulici si se regleaza singuri?
  17. Daca nu are proiectoare in far, se pot monta ulterior?
  18. Pe spate are discuri sau tambur?

Multumesc anticipat pt raspunsuri!
pitzy_is is offline   Reply With Quote
Old 30-11-14, 23:29   #2
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Sfat achizitie GOLF 4 Hatch

Poti sa dai cateva detalii despre cat va fi folosita masina ? Gradinita e in orasul mare sau in localitatea in care stati?

Eu am fost in aceeasi situatie si in ianuarie-februarie cand am cautat nu am gasit decat unu singur 2.0, dar nu l-a vrut sotia.
1.4 automat daca exista va fi extrem de puturos, chiar daca in general va conduce sotia, vor fi situatii in care vei conduce si tu.

Sotia avea in vedere si a-klass si pana la urma pe asta am ramas, nu am obiectat pentru ca ea e exact aia din poveste care se duce la piata si alte cumparaturi intr-un orasel mic de cateva zeci de mii. Cel mai lung drum in exterior poate fi de 10km.
De multe ori cand trebuie sa ma duc scurt pana undeva iau masina "ei" si ca sa protejez dieselul si pentru ca e interesanta schimbarea de la mers lipit de strada la cocotat in a-klass si de la manual la automat.

La a-klass nu a existat motor de 1.4 automat (la modelul avut de noi in vedere), ci 1.6 cu putere de 1.4 dar cuplu de 1.6 si pe plaja mai mare.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-14, 23:25   #3
pitzy_is

Stage 3
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 102
Default Re: Sfat achizitie GOLF 4 Hatch

Pai cred ca va fi folosita maxim 5000km pe an. Gradinita e in oras, la fel si eventualele cumparaturi din supermarket.
Pentru drumurile lungi cred ca ne vom lua ceva mai mare un break, van ceva. Am zis Golf 4 deoarece sunt sigur ca o va atinge pe ici pe colo sigur sigur si la Golf componentele de caroserie sunt foarte acceptabile.


Ma uitam si la corsa C - semiautomata si e destul de problematica, necesita un reglaj periodic al ansamblului in functie de uzura.iar daca pica ceva cam rar meseriasi sa o poata regla cat de cat chiar si cu piese noi. Aceeasi problema si la "automatele" de pe trio-ul C1, 107, Aygo, la fel si panda, yaris, twingo, lupo... decat o robotizata mai bine un convertizor. consuma mai mult dar cel putin ar trebui sa fie mai fiabila.

M-am uitat la mercedes A class, dar nu stiu ce sa zic cu intretinerea. Daca pica ceva... la CV, cred ca va costa reparatia mai mult decat masina buna. La elementele de caroserie care sunt preturile?
Astea de prin 2002 sunt E4? Ce consumuri au, ce bube au? Da-mi si mie niste detalii te rog.

Merci.
pitzy_is is offline   Reply With Quote
Reply


- Copyright 2024 4Tuning -